King_Rat написа:
За спирането на МиГ-23 в Източна Европа:
Румъния - МиГ-23МФ и МиГ-29 за сметка на МиГ-21М/МФ, най-новите произведени през 1973 (фамозно) - F-16MLU
Чехия - МиГ-23МЛА и МиГ-29 за сметка на МиГ-21МФN (тоже фамозно) - JAS-39C/D
Полша - МиГ-23МФ, а по-късно и МиГ-21, за сметка на МиГ-29 - F-16C/D
Унгария - МиГ-23МФ, МиГ-21бис за сметка на МиГ-29 - JAS-39C/D.
В заключение:
- никой не е имал МиГ-23 с толкова високи бойни възможности, за да правим аналогия.
- всички са придобили нови самолети - пак не можем да правим аналогия.
- и най-важното: дали няма да даваш пари за МиГ-21 или няма да ги даваш за МиГ-23, все тая.
И нека добавим малко допълнителна статискика. Тук пиша за доставени:
Румъния - 36 МиГ-23МФ пенсионирани 2002г
Чехия - 13 МиГ-23МФ и 17 МиГ-23МЛ. МФ пенсионирани 1994г, МЛ 1998г
Полша - 36 МиГ-23МФ пенсионирани 1999г
Унгария - 12 МиГ-23МФ пенсионирани 1997г
България - 12 МиГ-23МФ, 29 МиГ-23МЛА/МЛД. Пенсионирани 2004г
Тоест България е имала най много от всички и е било най логично да ги пенсионираме последни. Също така двете държави които имат най близко до нашите бройки (Полша и Румъния) са имали само МиГ-23МФ, докато при нас е имало почти същата бройка МиГ-23МЛА/МЛД. Румъния е последната преди нас, но пенсионират и МиГ-29 и залагат всичко на модернизирани МиГ-21. Представям си какъв скандал щеше да е тук ако бяхме свалили и МиГ-29

. Мойто лично мнение е че можеше да си летят, даже без модернизация, сигурно още 10 години. И така до 2013/2014г след което пак оставаме на сегашното дередже. Не вярвам че щеше да летят до момента. Всичко си отива с времето и трябва да се замести с ново, но както виждаме това се протака прекалено прекалено много...