Rodopi Javelin 2007 ("Родопско Копие 2007")

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Непрочетено мнение от Airfan » чет окт 11, 2007 9:41 am

Летят ли, че времето е кофти тук?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Непрочетено мнение от Chavdar » чет окт 11, 2007 5:14 pm

Разбрах ,че се лети от началото на седмицата, нашите са възтановили полетите в сложни МТО.

Admin
[Site Admin]
Мнения: 118
Регистриран: пон окт 01, 2007 7:23 pm

Непрочетено мнение от Admin » съб окт 13, 2007 4:38 pm

Байко написа:
Admin написа: 5. Правопис и кирилица
Във Форума „Криле БГ” се пише на кирилица и със спазването на основните правила на българския правопис, граматика и пунктуация. Не е желателно излишно използване на препинателни знаци, емотикони и ГЛАВНИ букви.
"Родопи Джавелин 2007" :wink: си е чисто "Родопско копие 2007", както се води почти навсякъде по документите.
Взехме под внимание забележката на Байко. Надяваме се да е прав, че така пишело на всички документи.
Ако не е така ще има глоби в бира, той си зане къде. :wink:

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Непрочетено мнение от Airfan » пет окт 19, 2007 9:23 am

А аз дочух интересна клюка, че този път се представяме с променлив успех, а не както миналия път. Дали янките са си взели поука от миналия път или ние тъпчем на едно място?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Непрочетено мнение от HORNISE » пет окт 19, 2007 9:50 am

Много ми е интересно какви са резултатите от боевете в последният слот вчера. Яно и другото момче /не зная кой беше с 15-ти/ какво са направили.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Непрочетено мнение от Airfan » пет окт 19, 2007 10:29 am

И също, разбра ли се защо отмениха задачата на обед?
Също, бомбите дето си ги пускат на Ново Село, учебни ли са или са истински?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Непрочетено мнение от HORNISE » пет окт 19, 2007 10:58 am

Обедните задачи заради отказ на единия Фъ-16, някакво винтче се развило в заборника...

За бомбите и аз питам с голям интерес. Ще пусна снимки скоро и да си кажат хората дето разбират.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Непрочетено мнение от Chavdar » пет окт 19, 2007 12:50 pm

На мен ми направи впечатление ,вчера следобедната група от нашите Миг29 борд 31 и 15 ,че излетяха без имитатори под крилата на P-73, а Ф16 и с AIM-9 Sidewinder и AIM-120.Да не са решили нашите само да го карат на Dog Fight с оръдието само :wink: ?

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » пет окт 19, 2007 5:19 pm

Минутки за АНТИ-РЕКЛАМА
Бяхме свидетели и на такива бисери от прочутия с подобен род лафове бивш външен министър:

Вестник Стандарт - 19.10.2007
Изтребителят е удобен като трабант

Соломон ПАСИ, шеф на външната комисия в парламента

- Какво е изживяването във въздуха с F-16, г -н Паси?

- Необичайна работа. На земята съм правил най-различни неща, и на кораб, и на платноходка, и на лодка. Но такъв тип изживяване, при което започваш да тежиш пет-шест пъти повече от собственото си тегло, при което налягането те смазва върху седалката и изведнъж земята е над тебе, а небето - под тебе, не съм имал. Надявам се, ако не аз, то поне синът ми и неговите съученици да могат да възстановят българските полети в Космоса и полетите до Луната.

- На кого от парламента бихте препоръчали да се качи на F-16 или на МиГ-29?

- На всички колеги, които се интересуват от тази тематика. Бих поощрил да опитат и всички колежки.

- Усетихте ли разлика между трабанта и F-16?

- Има нещо много сходно между F-16 и трабанта. Това е, че и на двете места виждаш надалече и се чувстваш удобно.

Използвани са въпроси и ни други медии

King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Непрочетено мнение от King_Rat » пет окт 19, 2007 7:28 pm

Бомбите трябва да са практически :)
Т.е. с инертна БЧ. Иначе с-мата за насочване май си е истинска.

И нашите летят с имитатори, но те май имитират наличието на ракетата. Някой специалист, ако се завърти тук, може да обясни.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Непрочетено мнение от Airfan » пет окт 19, 2007 7:50 pm

А интересно какво остава на земята от системата за насочване след бомбопускане и дали си го прибират?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Непрочетено мнение от King_Rat » съб окт 20, 2007 7:46 am

Тия бомбички сигурно се окопават доста приятно...
Според мен трябва да си прибират ГСН или това, което е останало от нея.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Непрочетено мнение от Airfan » съб окт 20, 2007 10:50 am

Така де, това си мислих и аз - прибират ли си ги или ни оставят баберек?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » съб окт 20, 2007 12:13 pm

Нещо като опит за отчет (без претенции за пълнота):

- 18.10.2007 г. Ден за високопоставени гости и медии - организация, диспициплина ... абе кой каквото ще да каже, по-добре организирано от аналогичния ден на миналагодишното учение "Сентри Лайън" с F-15 от Орегонската национална гвардия, с повече свобода за журналистите, въпреки някои забележки от фотографското братство. В минус за организаторите - нямаше оръжие на изложените редом с F-16 МиГ-29 и МиГ-21. Американеца беше с ракети AIM-120, и до него нашите си бяха чисти “гълъби на мира”.

- Първата вълна полети – изпусната за отразяване. Вместо това - брифинг на командира на базата и командира на американската ескадрила. Информативен – от него се разбра, че това е най-успешното, най-мащабното и най-продължително учение досега.

- Идеята - американците да се тренират в обстановка максимално близка до реалната (каквато може да срещнат в неприятелски за тях държави, каквито съвмем не липсват по шриокия свят, ама стига с политиканстването). Тоеест - да се учат да работят срещу самолети-агресори в зони свободни от цивилен трафик и на голям полигон за бомбене. Такива големи свободни зони (размери 80х50 мили, височина примерно от 0 до 5000 ft) например американците ползват само в Щатите - полигнния комплекс Нелис, Невада, в Европа е немислимо да намерят такова място. За нашите ползата е, че черпят опит "от извора с две ръце" – стандартизация на процедури, начини на провеждане на летателната дейност (затвърждаване на новия модел на тренировка), водене на реалистичен (свободен) въздушен бой и тактически прехвати, усъвършестване на терминологията на английски език и т.н.

- С две думи полза за нашите, полза и за американците... Но както се казва, при за нашите достойното участие в учението се оказва поредното аварийно “скърпване на положението” с авиационнта техника (инженерната мисъл е на висота, и благодарение на нея лети авиацията). И така - успяват да поддържат шестте самолета Ми-Г-29 (отказващи, ремонтирани от тeхенците и т.н. но все пак добре – на старта винаги има по няколко машини). От Долна – участват L-39 (два) и РС-9М (два). От Безмер - Су-25 работят по земни цели на полигон Ново село, и по маршрута на малка височина – 500 фита, американците ги прехващат (дали нашите противодействат – информация няма). Същото е за учебните самолети, които се ползват за разузнаване на цели на полигона, и също са прехващани по маршрута. Реално МиГ-21 (спарка) се ползва само за облитане на времето в началото на всеки летателен ден. Липсата му в полетите се усеща – и така американците загубиха възможността да се натренират срещу 21-цата, която при визуални прехвати е труднооткриваема поради малките размери и добрия камфлаж. Също губят и нашите пилоти на МиГ-21 – през 2005 и 2006 г. те показаха, че може да са труден противник (малки размери, дбър камфлаж, и при добър пилот). Или както каза един от тях (не претендирам за точност на цитата): “Щом с 21-ца преди морех американците (тоест в тактическите прехвати и въздушния бой благодарение на грамотна тактика успява да им излезе отзад), сега какво ли остава да правя с 29-ката.

- Резултатите: американците споделят: “Сега сте много по-добри в сравнение с преди две години (Вайпър Джавелин, октомври 2005 г., отново с участието на 510-а ескадрила от Авиано). И при тактическите прехвати двойка на двойка (срещат се в насрещен курс двойките и всеки се стреми да излезе в опашаката на другия, не като прехватите едно време, когато целта лети и не противодейства), и при свободните боеве (от наша страна спарки, добри резултати. Или при равни пилоти – по-добрия самолет винаги побеждава (знаете кой е) във въртележката. Ако е в двойка – вече тактиката на двойката има значение, не само характеристиките на самолета (тук дори и МиГ-21 навремето се проявяваше).

(продължението следва)

Послепис: Ще има и снимки, когато се науча да ги слагам...

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Непрочетено мнение от Airfan » съб окт 20, 2007 8:41 pm

На мен са ми интересни няколко неща:

1. В състав до двойка ли са извършвани прехвати? Има ли опити за бой 4х4 с последващо разделяне в двойки или нещо подобно?

2. До колко може да се вярва на думите на американските пилоти, че сме задобряли? Не го ли казват от учтивост?

3. Няма ли начин да се доберем до снимки от "фотокартечницата" на МиГ-29 или от камерите пред челния дисплей на Ф-16?

4. Нашите машини оборудвани ли са с камера пред челното стъкло, ако не дали се планира да се монтира такова средство?

Мерси съм, пием бира :)
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » съб окт 20, 2007 8:55 pm

Airfan написа:1. В състав до двойка ли са извършвани прехвати? Има ли опити за бой 4х4 с последващо разделяне в двойки или нещо подобно?
Само в двойка и поединично. За "боеве" в състав на звено са по-сложни. И до там ще се стигне.
Airfan написа:2. До колко може да се вярва на думите на американските пилоти, че сме задобряли? Не го ли казват от учтивост?
До колкото може да се вярва на който и да е човек.
Разбира се, че американците ще са любезни. Особено пред медиите. Но си има реални обективни факти, които показват, че сме задобрeли (или по-скоро да се каже, че българските пилоти са с по-добра подготовка от преди две години). Примерно МВБ при VJ'05 бе с повече ограничения, отколкото МВБ в RJ'07.
Airfan написа:3. Няма ли начин да се доберем до снимки от "фотокартечницата" на МиГ-29 или от камерите пред челния дисплей на Ф-16?
Не.
А обективният контрол на F-16 си го гледат само американците на закрити врата.
Airfan написа:4. Нашите машини оборудвани ли са с камера пред челното стъкло, ако не дали се планира да се монтира такова средство?
Да и не.
Някои боеве са снимани с видеокамера, но това не е масова практика.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » съб окт 20, 2007 9:01 pm

Airfan написа:На мен са ми интересни няколко неща:

1. В състав до двойка ли са извършвани прехвати? Има ли опити за бой 4х4 с последващо разделяне в двойки или нещо подобно?

2. До колко може да се вярва на думите на американските пилоти, че сме задобряли? Не го ли казват от учтивост?

3. Няма ли начин да се доберем до снимки от "фотокартечницата" на МиГ-29 или от камерите пред челния дисплей на Ф-16?

4. Нашите машини оборудвани ли са с камера пред челното стъкло, ако не дали се планира да се монтира такова средство?

Мерси съм, пием бира :)
Първи кандидат за бира. Има разбира се, и по-сериозни кандидати с опит, да допълват и поправят, ако сметнат за нужно:

1. Тактически прехвати - по двойки. Разминават се и прехвата се изражда в бой където всеки маневрира, довйкет се разделят и прочие както е писано в дебелите книги (от две години това се изучава и отработва на практика и в Графа).
Четворки - няма, може би на следващото учение...
Свободен бой - единично (от наша страна обикновено е спарка, от тяхна - мисля също).

2. Тези с опит от четири-пет учения са достатъчно добри - лично ги познавам от лейтенанти повечето. Интересно е, че хора, които познавам примерно от 14 години, и не съм ги смятал за особено добри (не са участвали в други учения активно и успешно или поне не съм чувал), сега американците ги споменаха поименно и с уважение като топ-топ - не само морят американските лейтенати и млади капитани, а и във въртележката прекарват старите кучета с по 2000 часа и отгоре на Ф-16.
Ако сравняваме с Вайпър Джавелин 2005 и Сентри Лайън 2006 - тогава положението беше като "Опълченците на Шипка", сега е по-добре.

3. Кадри от ФКП - казаха, че лентите са отвратителни (безбожно стари и лошо проявявани) и почти нищо не се вижда, особено при някои от самолетите. От миналата година от ФКП обаче има що-годе добри кадри (учението с Ф-15Е от Лейкънхийт), тиражирани върху многолистовия календар на Графа и "Криле", бр 2 от 2007 г., стр. 50.
От американците - не дават (или поне не съм чул да дават).

4. Няма HUD-камери (видео) на наши самолети (с изключение на РС-9М) и едва ли ще сложат - не че е кой знае колко скъпо (има проучвания), ама системата е прекалено усложенена и тромава.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Непрочетено мнение от Airfan » съб окт 20, 2007 9:17 pm

Бира има за Сашо и Флойд, други мераклии?

Продължавам с въпросите си:

1. На мен ми прави впечатление, че пилотите в ученията са едни и същи от наша страна и бройката е някъде в рамките на 4-5 души. Защо не се включват и по-неопитни пилоти? Или поне да се возят във втора кабина на спарката, за да се учат.

2. Какви бяха ограниченията тогава, какви са сега? Каква е разликата?

3. На нашите пилоти все така ли им е забранено да летят на малки височини след нещастията преди няколко години?

Бирррааа
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » съб окт 20, 2007 9:20 pm

Airfan написа:Бира има за Сашо и Флойд, други мераклии?

Продължавам с въпросите си:

1. На мен ми прави впечатление, че пилотите в ученията са едни и същи от наша страна и бройката е някъде в рамките на 4-5 души. Защо не се включват и по-неопитни пилоти? Или поне да се возят във втора кабина на спарката, за да се учат.
Има нови лица - определено!
Возенето във втора кабина е както за американци, така и за наши пилоти от МиГ-21.
На въпроси 2 и 3 - няма конкретна информация засега.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » съб окт 20, 2007 9:24 pm

Airfan написа:1. На мен ми прави впечатление, че пилотите в ученията са едни и същи от наша страна и бройката е някъде в рамките на 4-5 души. Защо не се включват и по-неопитни пилоти? Или поне да се возят във втора кабина на спарката, за да се учат.
Грешни са ти впечатленията.
Бройката е двойна, най-малко.
Ако участваха и МиГ-21 щяха да са около 20 пилоти.

Отговори