Авиобаза Крумово

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » чет дек 20, 2007 3:02 pm

Добре, че е весник "Българска армия" (a.k.a. "Офчъ мисъл") та редовия български данакоплатец да се информира за прогреса постиган в родната ни армия.
Та вертолетната авиация - не зле тази година. Нальота, който са направили не знам дали ще го има в друга база.

Вертолетчиците анализираха задачите си през 2007 година

През 2007 година военнослужещите от 24-а авиобаза изпълняваха няколко основни задачи, като поддържане на необходимите оперативни способности за участие в осигуряването на военната сигурност и отбраната на страната, извършване на подготовка, съгласно част от Целите на Силите за Българската армия, и поддържане на постоянна мобилизационна и бойна готовност. Изпълнени са 2850 часа годишен нальот, като се проведоха 188 летатателни смени. Седем от летците са присвоили първи клас, а пет - втори клас, което е основа и за тяхното по-нататъшно развитие, и за останалия личен състав.

Това се казва в анализа на резултатите от подготовката на командирите, щаба и подразделенията на 24-а авиобаза, направен от нейния командир бригаден генерал Стефан Петров.

През годината вертолетчиците участваха в ученията "Дунавски страж" и "Родопско копие", във въздушния парад на 6 май, в осигуряването на посещението на президента на САЩ през май, изпълняваха специални задачи за нуждите на МО и МВР, задачи в интерес на Министерския съвет и с модерно оборудване на Националната електрическа компания, проведоха и полети за инспекционни групи по международни договори, се казва още в доклада. Извършена бе и национална сертификация на модул "Транспортни вертолети" и модул за "Авиомедицинска евакуация".

По-нататък в анализа бе посочено, че през периода са получени четири нови вертолета AS532AL "Кугар" по договора с френската фирма "Юрокоптер" и те са станали досега общо седем. Проведени са били полети с всички типове вертолети - "Кугар", Ми-17, Ми-24 и Бел-206. Очаква се удължаването на ресурса и модернизация на вертолети Ми-24, както и удължаване на ресурса на Ми-17. Направено бе заключението, че 2007 година е била изключително успешна за авиобазата, като са изпълнени множество задачи, и то без допуснат инцидент.

След вече извършената през тази година национална сертификация на двата модула, през 2008 година ще се проведе началната сертификация от НАТО за проверка на летателните средства дали отговарят на стандартите на алианса. При положителна оценка през 2009 година ще има пълна сертификация и след нея модулите ще могат да участват в операции под командването на НАТО. През 2008 година ще бъде и националната сертификация на модула за ЯХБЗиЕ. Вертолетчиците имат готовност и през следващата година, която ще бъде още по-динамична от 2007-а, да изпълнят задачи за повишаване на подготовката си, както и ВИП-задачи в интерес и на други министерства и ведомства.

В анализа от щаба на ВВС участваха полковник Марин Начев - началник на отдел "Подготовка и използване на войските", и полковник Альоша Стоянов - началник на направление "Подготовка и използване на авиацията".

Цончо Драгански

http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB ... MEID=92412
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 22, 2008 9:05 am

В Крумово започнаха да правят нальот като нормална база в нормална страна.
За първите четири месеца на годината авиобаза "Крумово" има хиляда часа нальот. Това е много добре, казва нейният командир бригаден генерал Стефан Петров. Очевидно е, че са дошли добрите времена за вертолетната ни авиация.
Блок материали за миналата морска подготовка на вертолетната ни авиация - http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB ... MEID=96989
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » чет юли 03, 2008 3:56 pm

Интересно интервю с командира на авиобаза Крумово бригаден генерал Стефан Петров. Дават се хубави данни за вертолетната ни авиация в момента:

Вертолетчиците ще летят с "Кугар" през нощта на височина 50 метра

Връщаме се към времето, когато летяха всички пилоти, а не само ограничен кръг от хора, отбеляза с удовлетворение командирът на 24-а вертолетна авиобаза бригаден генерал Стефан Петров


- Г-н бригаден генерал, вие лично имахте ли някакъв опит преди започването на полетите на вертолет "Кугар" с използването на прибори за нощно виждане?

- Не мога да кажа, че съм имал опит, но имах представа за полетите с приборите за нощно виждане, тъй като бях изпълнил около четири летателни часа - около един час в Румъния по време на учение с американски пилоти, след това в САЩ по време на курсове за Бел-206 около час и половина и в Израел - два полета с техен инструктор.

- Какво е особеното на тези полети?

- Трябва да кажа, че за първи път в нашите Военновъздушни сили и за първи път в България в нашата авиобаза се провеждат полети с използването на прибори за нощно виждане. Започнахме заедно с началник-щаба полковник Евгени Белкинов и заместник-командира полковник Златко Златев, тъй като тримата сме с най-голям опит в летателната дейност. Целта е да достигнем до инструкторско ниво и да започнем обучението на останалите летци. Важно е също, че обучението преминава без инструктори от чужбина. Особеност за тези полети е възприемането на околната среда през нощта през приборите за нощно виждане. Имам предвид, че полезрението е доста ограничено в рамките на сектори 40 градуса. Самото възприятие е безрелефно, с цветове - нюанси от сиво до зелено.

- Какви опасности крият тези полети?


- Вярно е, че използването на приборите за нощно виждане е голямо предимство, но същевременно крие и "подводни камъни", ако мога така да се изразя. Затова и наблягаме основно на мерките за безопасност. При поява на неувереност или при загуба на пространствена ориентировка моментално се преминава на полет без използването на приборите за нощно виждане и незабавно пускане на фара с цел осветяването на земната повърхност - изобщо всички неща, които сме преминали по време на теоретичната подготовка като особености.

- Имахте ли подготвени хора за провеждането на теоретичната подготовка?

- Преминати бяха сериозни теоретични занятия в рамките на една седмица, на които разгледахме основните въпроси на принципа на работа на приборите за нощно виждане, устройството им, особеностите на тяхното използване и на изображенията и възприятията през окулярите на околната среда през нощта. В авиобазата бяха разработени методики и програма за преминаване на обучението на летателния състав. Благодаря за помощта и участието в тази дейност на командването на ВА "Георги Ст. Раковски", тъй като с тяхното съдействие бе осигурен преподавателят старши научен сътрудник II степен д-р Младен Младенов, на когото също благодаря за положения труд, добронамереност и висок професионализъм, както и на ръководството на завод "Оптикс" в Панагюрище за оказаната помощ по теоретичната подготовка. По обясними причини в тази област ние подготвени кадри нямаме за момента, така че потърсихме помощ от други институции, които имат традиции в това отношение, и смятам, че осигурихме едно добро взаимодействие.

- А защо досега такава подготовка не е водена в нашите ВВС и изобщо в България?

- Подготовка е необходима, тъй като тя значително увеличава възможностите на екипажа за бойно използване на вертолета през нощта. Тази подготовка за нас е новост, но не и за ВВС от страните - членки на НАТО. В тях редовно се използват приборите за нощно виждане и за изпълнението на тренировъчни задачи, и за тактически задачи, и т.н. Досега такава подготовка не е провеждана, тъй като авиационната техника, с която разполагахме, не беше пригодена за използването на прибори за нощно виждане. Едно от основните изисквания за използването на тези прибори е в осветлението на кабината да няма червени или бели лампи, които смущават работата им - кабината трябва да бъде в конфигурация, която да отговаря на изискванията за нормалната работа на приборите. Но вече с придобиването на новите хеликоптери "Кугар" това стана възможно, тъй като светлинната конфигурация на този вертолет е приспособена за използването на очила за нощно виждане. И след като натрупахме вече добър опит при пилотирането на "Кугар" в различни метеорологични условия, дойде ред и за пристъпване към изпълнението на тази задача. Отпочването на подготовката за полети с прибори за нощно виждане беше заложена като една от основните задачи за авиобазата през тази година. Така че положихме доста усилия и беше свършена голяма по обем дейност.

- На каква височина изпълнявате полетите?

- В началото полетите са на по-голяма височина, а впоследствие с придобиването на опит и преминаването на съответните степени на подготовка, естествено височината ще бъде снижавана, за достигане тя на 50 метра над препятствията през нощта.

- В края на първия период на обучение през годината какви изводи може да направите?

- С полетите в края на юни завършваме първия период на обучение. И мога да кажа, че всички задачи, които бяха поставени, ги изпълнихме почти на 95 процента. Причината за оставащите 5 процента са неблагоприятните метеорологични условия през януари и гръмотевичните бури през последния месец, които наложиха прекратяването на полетите. Годишният нальот сме го изпълнили на 49 процента, което е един добър показател. И не само нальота, а още по-важно е, че изпълнихме и другите задачи. Успешно продължава приучването на новия хеликоптер "Кугар". Натрупан е вече опит с усложняването на задачите. Проведени бяха двете летателно- тактически учения на летателните ескадрили съвместно с ескадрилите за поддръжка и подготовка. Те преминаха на много високо ниво, тъй като бяха проиграни реално действия на двата модула - транспортния и авиомедицинския, задачи, които трябва да изпълняват по време на учението за сертификацията през септември. Участваха и бойни вертолети, така че се получи една съвсем реална картина на използването на вертолетната авиация в операции. Нальотът ни е достатъчен. Има пилоти, които от началото на годината до момента са изпълнили нальот от порядъка на 70 до 80 часа - това са екипажите, декларирани по целите на силите. Нашите усилия са изцяло насочени и акцентирани към тяхната подготовка и те се движат съвмем нормално по график. Същевременно не мога да не спомена и факта, че и много млади пилоти започнаха подготовка на различни типове вертолети. В момента имаме само двама летци, които са с намалена летателна дейност. Всички останали имат планирана летателна подготовка от 30 часа нагоре, което е един добър показател. Връщаме се към времето, когато летяха всички пилоти от базата, а не само ограничен кръг от хора.


Въпросите зададе Цончо Драгански

http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB ... MEID=99686
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » пон юли 07, 2008 12:11 pm

Предстои сертифицирането на транспортния и медицинския модул
В 24-а авиобаза анализираха първия период на годината


Основните задачи за изминалия първи период от учебната година бяха: продължаване на подготовката във всякакви метеорологични условия на вертолет "Кугар", както и на останалите типове вертолети - Ми-17, Ми-24 и Бел-206, обучението на класни летци, воденето на подготовката, основно на екипажите, предвидени по декларираните сили на въоръжените сили, провеждане на летателните учения на ескадрилите и морската подготовка, участие в компютърно-подпомаганото учение на "Чаралица" и отпочване на подготовката с прибори за нощно виждане.

Водеше се също подготовката на модулите, декларирани по целите на силите, и се провеждаше превантивна дейност за недопускане на дисциплинарни нарушения и инциденти, заяви командирът на 24-а вертолетна авиобаза бригаден генерал Стефан Петров, анализирайки резултатите от подготовката на командирите, щаба и подразделенията през първия период на учебната 2007 година.

Като цяло, продължи той, задачите за първия период са изпълнени. Около 60 на сто от планираните летци са придобили по-висока класна специалност. Ритмично се е провеждала летателната подготовка, като годишният нальот е изпълнен 49 на сто. Преминаването по нов щат на авиобазата също е било доста натоварен процес, свързан с атестирането на военнослужещите, изготвянето на нови длъжностни характеристики и провеждането на подбор. Така че, заключи бригаден генерал Петров, първият период беше доста динамичен.

Очаква се вторият период да бъде не по-лек. Предстои продължаването на подготовката на летателните екипажи и участие в учението "Ответен удар 2008" през септември, което ще бъде началото на процеса на сертифицирането на транспортния и медицинския модул за операции под командването на НАТО. През август ще се състоят полетите над море. Ще продължат и полетите в сложни метеорологични условия и довършването на подготовката на класните летци.


Цончо Драгански

http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB ... MEID=99757
Anyone who fights for the future, lives in it today

harrier
Мнения: 58
Регистриран: съб окт 06, 2007 2:42 pm
Контакти:

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от harrier » пон юли 07, 2008 3:21 pm

Това учение знае ли се кога точно през септември че се състои и какво ще представлява?

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Сашо » пон юли 07, 2008 5:01 pm

harrier написа:Това учение знае ли се кога точно през септември че се състои и какво ще представлява?
Това е общото годишно учение на армията, грандиозно по замисъл и скромно като изпълнение. Подробности все още няма.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Airfan » пон фев 02, 2009 1:50 pm

Изграждат хангар за вертолети в Крумово
Източник: News.Plovdiv24.bg 12:50 / 02.02.2009
Първа копка за изграждането на нова административна сграда и хангар за новопостъпващите вертолети ще бъде направена в петък на територията на Авиобаза Крумово, се разбра днес. На церемонията ще присъстват командващият ВВС генерал-лейтенант Симеон Симеонов и негови заместници, областният управител Тодор Петков, кметовете и председателите на общинските съвети на общините Пловдив, Асеновград и "Родопи", кметът на с. Крумово, началникът на Аерогара Пловдив и управителят на Пътни строежи АД.
Източник plovdiv24.com
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от борден » пон фев 02, 2009 8:07 pm

Три години чакаме първа копка, да видим колко време ще трябва да почакаме до пълното изграждане на хангара.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 03, 2009 1:44 am

Първата копка се чака от 2005 г. даже, защото за пристигането на 701 (август 2006 г.) трябваше да е готов.
А за времето на изграждане - сложен въпрос. Най-малкото не се касае само за хангар, а и за нова стоянка и техническа сграда. Така, че минимум година, година и половина.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Сашо » вт фев 03, 2009 9:21 am

Според мен - от тук д оакт 16 за новите съоръжения - поне две години.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » ср фев 04, 2009 5:15 am

Сашо написа:Според мен - от тук до Акт 16 за новите съоръжения - поне две години.
А до тогава да са благословени хангарите на ТЕРЕМ ГБ.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » съб фев 07, 2009 12:02 am

Николай Гигов избра три строителни фирми за нови обекти във военно летище
От Елена Емануилова
Последна промяна в 17:53 на 06 фев 2009


Оръжейният и футболен бос Николай Гигов взе участие в символичната първа копка за изграждането на хангар за хеликоптери и нова административна сграда в 24-а вертолетна авиобаза край Пловдив. Неговата фирма "Делта-Г" е представител на компанията "Юрокоптер" - Франция, като отговаря за изпълнението на директния офсет на френската страна към България.

Офсетната програма, изпълнението на която закъсня с повече от година, е свързана с доставката на 12 хеликоптера – последно поколение, на авиобазата в Крумово. Десет от машините вече са в България. След няколко месеца се очакват и още две. Освен това за нуждите на българската морска авиация според договора ще бъдат доставени и 6 хеликоптера от марката "Пантер". Срещу това "Юрокоптер" се задължава да изгради два хангара – единият край Пловдив, другия в поделение "Чайка" край Варна.

Проектът за доставка на модерните вертолети е на стойност 150 млн. евро. Той беше одобрен от правителството през 2004 г.

Стойността на новия хангар с разгъната застроена площ от 5 хил. кв. метра е 4 млн. лева. "Хангарът и новата административна сграда ще бъдат построени от пловдивските фирми "Юпитер", "Гара Калояново" и "Коев". Цялото финансиране на хангара е от "Юрокоптер". Знаете, че в тази компания участие има и френското правителство", заяви Николай Гигов. Неговата фирма "Делта-Г" е направила в качеството си на посредник по сделката подбора на фирмите изпълнителки и е изготвила всичките необходими строителни книжа за обектите във военната авиобаза.

Двата обекта трябва да бъдат завършени до края на тази година.

В Пловдив и региона Николай Гигов сериозни икономически интереси. Той има мажоритарен дял в консорциум "Екологичен завод", който изгражда първото в страната Предприятие за преработка на отпадъци край Шишманци. То трябва да влезе в експлоатация в средата на тази година.


http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2009/02/ ... i_za_novi/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » ср юни 03, 2009 12:56 pm

Вертолетчици и екип на ВМА изпълниха съвместни задачи
02.06.2009 | Цончо Драгански

Изображение

Подготовката ще продължи, за да имаме един цялостен модул за авиомедицинска евакуация, заяви командирът на 24-а авиобаза бригаден генерал Стефан Петров


- Господин бригаден генерал, каква беше целта на проведената наскоро в авиобазата съвместна дейност с екип от Военно-медицинската академия ?

- Това беше едно планирано мероприятие. Целта бе да се започне подготовка на екип от ВМА, който ще бъде в състава на модула за авиомедицинска евакуация. Екипът от ВМА включваше лекари и медицински сестри. Подготвена беше програма за тяхното обучение и те преминаха съответната теоретична подготовка не само такава, свързана с тяхната специалност, но засягаща и техническите особености на вертолета, начините и методите за провеждането на авиомедицинска евакуация и нейните процедури. Изпълнени бяха полети на вертолети денем и нощем за запознаване с условията на работа в кабината на вертолета и с мерките за безопасност при подхождане и отхождане при евакуацията на пострадал.

- Как премина програмата и какви въпроси бяха включени при нейното изпълнение ?

- Програмата беше доста интензивна и разнообразна. Тя включваше доста дисциплини. След теоретичната част с екипа беше проведен изпит и даден допуск до участие в полети в състава на екипажа на вертолета. Практическата част премина на две етапа – полети през деня и полети през нощта. Те бяха така подбрани, че да дадат представа за реално изпълнение на задачата денем и нощем. Полетите бяха съчетани с отработването на елементи от практическата евакуация на пострадали на местата за кацане. При нощните полети медицинският екип имаше възможност да се запознае с използването на приборите за нощно виждане, защото едно от изискванията за медицинска евакуация нощно време е да се извършва при пълно затъмнение, да няма допълнително осветление, което се явява демаскиращ признак на вертолета. Медицинският екип се ръководеше от полковник доцент д-р Любомир Алексиев от ВМА. Подготовката премина на много високо ниво при стриктно спазване на мерките за безопасност и определено считам, че постигна целта си.

- Ще продължи ли тази съвместна подготовка и в бъдеще ?

- Това е само началото на съвместната дейност. Тази подготовка ще продължи по-нататък като един цялостен модул за авиомедицинска евакуация. Искам да подчертая, че задачата е особено важна, тъй като ние ще имаме едно действащо звено, което ще се използва не само в операции зад граница. Това мобилно звено, съгласувано, подготвено, познаващо перфектно процедурите за изпълнение на авиомедицинска евакуация, може да бъде използвано на територията на страната при възникване на аварийни ситуации, инциденти и т.н. Като идея, началото на тази задача беше поставено преди години. И аз съм много удовлетворен за това, че ние в крайна сметка успяхме да реализираме практически тази идея. И вече като завършим напълно подготовката в състава на целия модул, да можем да кажем, че ние имаме подготвено звено за авиомедицинска евакуация в България, което е в състояние да оказва квалифицирана помощ при инциденти от всякакъв характер. Тя включва оказване на първа помощ на пострадалия още на земята, качването му на борда на вертолета и стабилизирането на неговото състояние по време на полет до транспортирането му до квалифицирано болнично заведение.

- Вертолети „Кугар” ли ще използвате при авиомедицинската евакуация ?


- Медицинската евакуация може да бъде извършена с всякакъв тип вертолет, който има достатъчно пространство в кабината за разполагане на медицинската апаратура и носилката за болния. Така че медицинската евакуация може да бъде извършена от двете модификации на „Кугар”, които имаме, и с Ми-17. При използване на очилата за нощно виждане, обаче остава единствено „Кугар”, тъй като той е пригоден за работа с тях.

- Остава да получавате още един Кугар”. Може ли да се каже, че този тип вертолет е напълно усвоен ?

- Да, след като получим и 12-ия „Кугар”, договорът с „Юрокоптер, в частта му за ВВС, приключва. Мога да кажа, че вертолетът е усвоен и от летци, и от техници. С „Кугар” сме изпълнили досега над 4000 часа нальот. Техническият състав в пълна степен усвои поддръжката на вертолета. Така че той навлезе пълноценно в авиобазата и досега изпълнихме десетки задачи.


- Включително и морска подготовка ?

- Морска подготовка преминахме през април, когато летяха инструкторите и летци, имащи такава подготовка. През есента предстои вторият етап, през който морска подготовка ще започнат и нови пилоти.

- Предстои ли ремонт на вертолети Ми-24 ?

- Конкретен отговор не мога да дам, тъй като все още тече процедурата по сключването на договор за ремонта и възстановяването на Ми-24. Въпросът е по-сложен, тъй като този вертолет се нуждае не само от ремонт и възстановяване и удължаване на ресурса, но и от модернизиране на авиониката на вертолета…

- Кога ще бъде готов хангарът за „Кугар” ?


- Хангарът за вертолетите „Кугар” и учебният корпус за летателния състав са в процес на строеж. Надявам се те да бъдат завършени в срок, тъй като в противен случай ще възникне голям проблем за съхранението на „Кугар”-ите през зимния период. И двата обекта са от особена важност за инфраструктурата на базата и най-вече за създаването на необходимите условия за работата на личния състав и за съхранението на авиационната техника, съгласно изискванията на фирмата производител.

- Използвате ли пълноценно Модулния спортен център ?

- Модулният спортен център е една огромна придобивка за авиобазата. Създаден е ред за пълноценното му използване, за да бъде максимално ефективен. Нашият състав е изключително много натоварен през годината. За да го поддържаме в кондиция, практикуването на спорта е едно задължително условие. По този начин това е един принос за подобряването на физическото състояние на нашия състав и същевременно гаранция за неговото здравословно състояние и съответно гаранция за изпълнението на поставените задачи.


http://bgarmy.eu/?action=news&id=1714
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Сашо » пет окт 02, 2009 7:16 pm

Разтрепервам се при вида на това:

http://www.bgspotters.net/pictures/pic. ... icId=21054

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пет окт 02, 2009 7:23 pm

30-ти септември? Интересно, мислех, че вече не летят. Поне на БИАФ-а чух, че единствената машина, която лети (и тогава летя) има около 2 часа на редуктора.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 955
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от tu-134 » пет окт 02, 2009 8:36 pm

Bорд 140 лети вече около месец ако не се лъжа. Интересното е и другата снимка с наредените амуниции отпред. Това някакъв отворен ден ли е било че е имало показ?

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от борден » пет окт 02, 2009 9:38 pm

=RvE=Tito написа:30-ти септември? Интересно, мислех, че вече не летят. Поне на БИАФ-а чух, че единствената машина, която лети (и тогава летя) има около 2 часа на редуктора.
Лети с частен редуктор, даден "назаем". Спомоществуватели...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » пет окт 02, 2009 9:52 pm

Има все още строители на съвременната българска военна авиация!
Между другото това го писахме в АЕРО бр. 12, покрай споменаването, че станаха 30 години от приемането на въоръжение на Ми-24. Но както каза и вертолетния генерал - какво да празнуваме с едни вертолет с чужд редуктор...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » пон яну 04, 2010 5:07 pm

Във въздуха един летец трябва да е готов да постъпи и нестандартно
03.01.2010 | Цончо Драгански


2010 година се очертава да бъде трудна по отношение на ресурсното осигуряване на нашата дейност, но това, което зависи от нас, ние сме готови да го направим, заяви командирът на 24-а вертолетна авиобаза бригаден генерал Стефан Петров

Изображение

Господин бригаден генерал, с какви резултати изпратихте учебната 2009 година ?


Учебната 2009 година беше много успешна за авиобазата. Тя беше особено напрегната за нас, тъй като ни предстояха много мероприятия. Естествено, най-важното от тях беше извършването на сертификация на модулните формирования за авиомедицинска евакуация. И като цяло дейността ни през миналата година беше изцяло насочена и подчинена към изпълнението на тази основна задача. Тя пък беше съпътствана от множество допълнителни задачи. Така че годината беше трудна и напрегната, но успешна. Повишихме нивото на подготовка на летателния състав, като разширихме броя на летците, които провеждат активна летателна дейност. И мога да кажа, че се върнахме до голяма степен до времената, когато се летеше много в авиобазата.

На какво ниво беше количеството нальот ?

Количеството нальот, което изпълнихме, е на нивото от предишната година. И определено, успяхме, да постигнем ръст в подготовката и на летателния състав, и на техническия състав, и на логистиците и на свързочниците…Много нови задачи започнахме през миналата година, но за моя радост и за чест на целия колектив на авиобазата, всички задачи, които бяха планирани и стояха пред нас за 2009 година, бяха изпълнени на сто процента.

Ако трябва да посочите само едно постижение, то вероятно е сертификацията ?

Сертификацията е само поводът, който дава основание да изпитаме чувство на удовлетвореност. Но докато се стигне до тази крайна оценка, беше извършена огромен по обем работа. И точно целият процес на подготовка, насочен към тази основна задача, допринесе в значителна степен да се повиши и качеството на нивото на подготовка на целия състав. Пак казвам, тази задача не беше изолирана и кампанийна, която се изпълнява еднократно, и всичко се забравя и приключва. Не е така, задачата изискваше системен подход, организираност, добра планировка и най-вече – огромен труд, защото авиобазата е един организъм, който работи в синхрон.

Имаше ли нещо, което искахте да постигнете, но не успяхте ?

Ние винаги имаме още какво да искаме, за да повишим подготовката и оперативните способности. Нещото, което не успяхме да направим и за което съжалявам, но се надявам, че ще имаме шанс да го направим, е да продължи подготовката на Ми-24, да възстановим летателната дейност на този вертолет. Той е изключително необходим не само за нашата армия, но и за нашата страна, тъй като играе огромна роля, както за военната сигурност, така и за националната сигурност, след като може да се използва за нуждите и на други ведомства. И това беше единственото, което не можахме да изпълним през миналата година, но то не зависи от нас. Аз, обаче, съм оптимист, че този процес, въпреки временните затруднения, ще стартира.

Каква ще бъде за авиобазата учебната 2010 година – по-напрегната ли ще бъде тя от 2009-а ?

Това, което ни предстои да извършим през тази година, бих го разделил в две посоки. Едната е дейност, която засяга авиобазата, т.е. продължаване на летателната подготовка, ако не да я повишим, поне да задържим нивото й, което сега сме постигнали. Но втория момент, който искам да подчертая е, че за да направим това нещо, сме зависими изцяло от ресурсното осигуряване. 2010 година се очертава, че ще бъде трудна по отношение на ресурсното осигуряване на нашата дейност. Но това, което зависи от нас, ние сме готови да го направим, защото, както казах, в подготовката сме достигнали много добро ниво и то ще ни позволи успешно да изпълняваме задачите си, стига да имаме ресурсна осигуреност. Така че, за тази година аз не мога да изразявам някакъв прекалено висок оптимизъм и да поставяме някакви високи цели. Просто ще се съобразим с разполагаемия ресурс и ще се опитаме възможно най-точно да преценим, да прецизираме нашата планировка, така че в рамките на отпуснатия ресурс да вземем максималното. А за да стане това, все пак трябва да се използват гъвкави и нестандартни подходи, да се направи всичко възможно и с правилни, обосновани решения, насочени изцяло към подготовката на личния състав, да вземем максимума от ресурса, който ни се предоставя.

При това положение има ли вероятност инфраструктурните проекти да се забавят ?


Ресурсното осигуряване няма да се отрази на инфраструктурните ни проекти. Засега изграждането на хангара за новите вертолети и административната сграда вървят с известно забавяне на темпа по разни други причини, но като цяло те си продължават, тъй като тяхното финансиране се осигурява от друга страна.

Кога ще пристигне 12-ия поред и последен от сделката с фирмата „Юрокоптер” вертолет „Кугар” ?

Очакваме го да дойде, но това вече изцяло зависи от решаването на въпроса със заплащането. Този вертолет ни е много необходим и в крайна сметка след неговото пристигане вече ще финализираме договора и така да знаем, че по него всичко е приключило, с изключение на офсетните задължения, но и те ще се изпълнят.

Удовлетворен ли сте, че нарасна ролята на вертолетната авиация ?

Ролята на вертолетната авиация ще продължава да нараства. Това е определено и от обективните условия. Вярно е, че в миналото в известна степен вертолетната авиация беше подценявана. Но както виждаме, сега, в съвременните условия, в целия свят, особено при мисии се чувства остра нужда от вертолети, тъй като вертолетът е едно универсално средство и действа основно в интерес на Сухопътни войски и в частност и на ВМС. Говоря тук и за бойния вертолет, говоря и за транспортните вертолети, които в голяма степен повишават мобилността на формированията от Сухопътни войски чрез въздушни превози – превози на войски и бойна техника, стоварване на десанти…За да бъдат изпълнени тези задачи трябват непременно бойно охранение и бойни вертолети. И това е само един от аспектите – за използване във военни операции. Вертолетът има много широко приложение за оказване на помощ на населението при възникване на стихийни бедствия, аварии, катастрофи, инциденти и т.н. Тази практика е много широка в целия свят. Свидетели сме, че навсякъде, където настъпи някакво природно бедствие със сериозни последици, единственото на момента възможно средство за оказване на помощ на бедстващите е хеликоптерът, т.е. за оказване на помощ от въздуха. Включвам тук задачи за евакуация на хора от застрашени райони, за медицинска евакуация на вече пострадали, за доставка на материални средства, храни, вода, медикаменти… Затова вертолетът е едно универсално средство в това отношение. А също така наскоро в Народното събрание беше приет закон за използване на военни въздухоплавателни средства за изпълнение на задачи в интерес на Министерството на здравеопазването и Министерството на вътрешните работи. Бих казал, че това е един много актуален и много съвременен закон. Ние сме малка държава и нямаме възможност всяко министерство и ведомство да си купува и да си поддържа авиационна техника. След като вече я имаме в България, трябва да се направи едно разумно планиране и целесъобразно разпределение на силите, за да може да се покриват задачи на други ведомства и министерства, а не само на Министерството на отбраната. По този начин се облекчава и самата поддръжка на хеликоптерите. Когато три ведомства си кооперират усилията и ги насочат към изпълнението на една задача, естествено, че поддръжката ще бъде по-голяма. В крайна сметка задачите са държавни от национално значение. А и наличната ни техника сега в много случаи не се натоварва на 100 процента за изпълнение на реални задачи.

По този начин очаквате ли и увеличение на нальота, и на самата подготовка ?

Да, по този начин ние съвместяваме процеса на изпълнението на реални задачи с процеса на усъвършенстването на подготовката на нашите пилоти. И както се казва в случая – така изпълняваме две неща в едно, което е оптимизиране на разходите, оптимизиране на ресурса и в крайна сметка, една голяма ефективност при изпълнението на общодържавни задачи.


http://www.bgarmy.eu/?action=news&id=10039
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Airfan » чет фев 04, 2010 10:14 am

На 27 януари 2010 г. се проведоха последните полети с последния летящ Ми-24 - борд 140. Присъствах и ще споделя с вас няколко кадъра от деня, но един по един, че нямам много време да обработвам и качвам напоследък. Силно се надявам това да не се окажат последните полети с вертолет от този тип като част от състава на ВВС на Република България.

Ми-24 борд 140 захожда за едно от последните кацания за деня.
Изображение
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Отговори