Авиобаза Крумово

Всичко за военната авиация в България
Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Moss » пон юли 16, 2012 9:28 pm

Остава и да ги пратят и някъде из Тракия и бордния ще е напълно щастлив.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » ср авг 08, 2012 12:02 am

ВВС превозиха тежко ранен
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 07 Август 2012 19:51


Вертолет на Военновъздушните сили извърши полет за авиомедицинска евакуация на двамата най-тежко пострадали при взрива на газстанция в Разград. Евакуацията беше извършена с вертолет AS 532 Cougar от авиобаза Крумово по маршрут Крумово – Русе – София с екипаж полковник Иван Николов и майор Бойко Личев и двама спасители. Това съобщават ВВС.

Във вертолета летяха и лекари от Военна болница – Пловдив. Както екипажът, така и лекарите са обучени и сертифицирани за авиомедицинска евакуация по стандартите на НАТО. С пострадалите тръгнаха и придружаващи лекари от болницата в Русе. На летище София бяха посрещнати от медицински екип и преведени за лечение в Университетска многопрофилна болница за активно лечение и спешна медицина „Пирогов”.

Задачата беше изпълнена при висока организация, в срок и при стриктно спазване на мерките за безопасност, независимо от рекордно високите температури деня.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ranen.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » ср авг 15, 2012 7:30 pm

ВВС в спасителна акция в Пирин
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 15 Август 2012 19:20


Вертолет AS 532 Cougar от авиобаза Крумово, се включи в 15,20 ч. днес , 15 август, в операция по търсене и спасяване на пострадал човек в района на Банско, връх Малка Каменица, Пирин планина. Това съобщава Министерството на отбраната.

Пострадалият, с наранявания по главата, тялото и краката, успешно беше транспортиран до района на гр. Банско - долна лифтова станция. В спасителната операция участва екипаж, с командир бригаден генерал Златко Златев, втори пилот майор Йордан Йорданов, борден техник старши лейтенант Васил Ганчев и двама спасители – цивилен служител Антон Христозов и старши сержант Георги Славов. На борда на вертолета бяха и двама спасители от Планинската спасителна служба – Венцислав Николов и Петър Дамянов.

Вертолетът от авиобаза Крумово се включи в операцията по искане на Планинската спасителна служба на Българския червен кръст, постъпило във Военновъздушните сили в ранния следобед. Полетът беше извършен при строго спазване на мерките за безопасност на полети в планинско-гориста местност и силно пресечен терен и отчитане на метеорологичните условия.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... pirin.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 306
Регистриран: пон май 17, 2010 10:30 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от airjohn » чет авг 16, 2012 11:42 am

Интересно като се пенсионират Златев и Белкинов кой ще лети на такива задачи.
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Сашо » чет авг 16, 2012 3:49 pm

има още кадрови резерв от, да речем, пет - шест души, но след тях?

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » чет авг 16, 2012 4:56 pm

Ще ми бъде интересно да прочета повече подробности за тази акция, съобщението на ПСС звучи интригуващо:


Автор PSS

Пуснато на: Чет Авг 16, 2012 12:48 pm

Заглавие: ТЕЖКА СПАСИТЕЛНА АКЦИЯ С ХЕЛИКОПТЕР В ПИРИН

При изключително тежки теренни условия, на височина 2700-2800 м, в района на връх Малка Каменица в Пирин, приключи успешно спасяването на сериозно пострадал турист.
След подаването на сигнала за инцидента в Планинската спасителна служба при БЧК /ПСС/ и уточняване на състоянието и местонахождението на контузения, незабавно са приведени в действие отрядите на планинските спасители в Банско, Добринище и Сандански. Поради отдалечеността на местността и сложния терен ръководството на ПСС се обръща към командващия отбраната на Р България ген. С. Симеонов с молба за разрешение в спасителната акция да бъде включен хеликоптер. В авиобаза Крумово веднага започва подготовката на полета. В акцията активно се включват и планински спасители от Пловдив.
Благодарение на изключителната упоритост и решителност на екипажа на хеликоптера и лично на неговия командир ген. З. Златев, командващ Авиобаза Крумово, спасителната акция приключва успешно. Тежко контузеният мъж е транспортиран до Банско и предаден на Спешна помощ.
ПСС/БЧК изказва своята дълбока благодарност на летците от Авиобаза Крумово за оказаната решаваща помощ при спасяването на човешки живот.


http://www.pss.bg/forum/viewtopic.php?t=11964
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » чет авг 16, 2012 8:41 pm

Снимки от спасителната операция в Пирин:

Изображение

Изображение

Изображение

И нещо от днес:

ВВС отново в борба с горските пожари
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 16 Август 2012 17:30


Два вертолета Ми-17 от авиобаза Крумово се включиха днес, 16 август, в действията за погасяване на пожар, възникнал в района на селата Гюльовица, Горица и Козичино на общините Поморие и Несебър. Командири на двата екипажа са бригаден генерал Златко Златев и майор Йордан Йорданов. Това съобщава Министерството на отбраната.

Вертолетите са излетели в 16,15 ч. за разузнаване и гасене на пожара по искане на Областна администрация-Бургас и „Пожарна безопасност и защита на населението” - МВР.

Втори пилот в екипажа на бригаден генерал Златев е капитан Александър Цанков, а бордни техници са майор Ангел Нонин и офицерски кандидат Мирослав Михайлов. Втори пилот в екипажа на майор Йорданов е подполковник Филип Ангелов. Бордни техници са офицерски кандидат Алексей Каменов и офицерски кандидат Рангел Рабаджиев.

Зареждането с вода става от язовир „Порой”, на 7 километра северно от с. Каблешково.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ojari.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Dimitar
Мнения: 54
Регистриран: пет апр 27, 2012 10:24 am

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Dimitar » чет авг 16, 2012 9:21 pm

Интензивно лято за екипажите от Крумово. Не мога да преценя от последната снимка в Пирин, дали са кацнали, или само зависнали, докато качат пострадалия? Предполагам все пак, че са кацнали, но изглежда доста каменисто..

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1813
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Airfan » съб авг 18, 2012 10:56 pm

Според мен е грешка винаги тези и само тези хора да ходят на истински задачи, тъй като по-младите няма как да натрупат рутина в изпълнението им. Да, застраховат се да не би да се получи фал, но от методическа гледна точка е грешка.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 306
Регистриран: пон май 17, 2010 10:30 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от airjohn » нед авг 19, 2012 3:24 pm

Airfan написа:Според мен е грешка винаги тези и само тези хора да ходят на истински задачи, тъй като по-младите няма как да натрупат рутина в изпълнението им. Да, застраховат се да не би да се получи фал, но от методическа гледна точка е грешка.
Това беше и моят въпрос по-горе. Но може и да няма нужда, както сме я подкарали. Амин
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 20, 2012 2:35 am

Най-важното в случая е тези задачи да се изпълнят без проблемно, защото на ВВС им се събраха събития тази година и ако стане нещо при изпълнение на една такава сложна и отговорна задача, ще бъде направо казано пагубно.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 661
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Fighterland » пон авг 20, 2012 8:53 am

Е именно де ! Командирът на база трябва да е един от най-разбиращи и подготвени, но нормално ли е положението при нас? Той трябва да се включва само в единични подобни задачи, масово в подобни ситуации трябва да са лейтенанти, капитани, майори. Работата на командира на базата вече е от управленческо-организаторски характер, а не изпълнителски (при нас това е сбъркана философия като цяло при летците не само във ВВС). Да, трябва да поддържа високата си подготовка, но да се включва само в най-рисковите ситуации. И не следва да са само един-два екипажа. Ти самият го каза - ми случва се нещо и какво правим?
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от M-4 » пон авг 20, 2012 10:58 am

За съжаление в нашата (псевдо) авиация всичко вече е крайно фиктивно и изопачено. Казвам го със съжаление, никой не целя да засягам. И още по-лошо е, че не виждам как ще потръгнат нещата, въпреки че съм оптимист по природа...
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
BDG
Мнения: 398
Регистриран: вт дек 30, 2008 6:27 pm

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от BDG » пон авг 20, 2012 11:44 am

Fighterland написа:масово в подобни ситуации трябва да са лейтенанти, капитани, майори...
които просто нямат достатъчно подготовка и нальот за такива задачи.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1813
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Airfan » пон авг 20, 2012 3:35 pm

Грозев написа:Най-важното в случая е тези задачи да се изпълнят без проблемно, защото на ВВС им се събраха събития тази година и ако стане нещо при изпълнение на една такава сложна и отговорна задача, ще бъде направо казано пагубно.
А какво става с тези два екипажа ако са болни командирите им? Или са на почивка? Ще ги чакаме да се върнат и тогава ще ги пратим да изъплнят задача или ще откажем изпълнение?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 20, 2012 4:15 pm

Екипажите са три, в момента се обучават още хора.

И пак казвам, ако на такава задача падне вертолет, то на ВВС ще им разкажат играта, така че е повече от нормално да се пращат смятаните за най-опитни екипажи.
Или както каза генерал Златев пред АЕРО, ще ми се всеки капитан да мога да го пращам на такива задачи, но реалностите са други.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1813
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Airfan » пон авг 20, 2012 6:38 pm

Грозев написа:Екипажите са три, в момента се обучават още хора.

И пак казвам, ако на такава задача падне вертолет, то на ВВС ще им разкажат играта, така че е повече от нормално да се пращат смятаните за най-опитни екипажи.
Или както каза генерал Златев пред АЕРО, ще ми се всеки капитан да мога да го пращам на такива задачи, но реалностите са други.
Добре, ако са три е нормално да се повтарят хората. Инак, дано не се случва, но рано или късно инцидент ще има, неизбежно е и е част от този "бизнес".
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 19, 2012 1:19 am

КРУМОВО –2012-та. КАКВО НОВО?
65% от планирания нальот за годината крумовци са изпълнили само за първото полугодие. С тези думи посреща екипа на http://www.airforce.mod.bg заместник-командирът на 24-а авиобаза полковник Евгени Белкинов.


Стъпка по стъпка
Ако сравним с 2011г., от началото 2012 г. до момента специалните задачи са много повече, казва заместник-командирът на базата. Авиационната техника намаля, защото часовете ресурс до провеждане на инспекционните прегледи на вертолети Bell 206 и AS-532 AL Cougar изтичат. Стремим се да задържим нивото на подготовка и да го повишаваме, добавя още той. Нека припомним, че през март 2012 г. вертолетният модул за развръщане от 24-та авиобаза участва в съвместната ротационна подготовка в Тренировъчния център на ВВС на САЩ в Хохенфелс, Германия.
Два вертолета AS-532 AL Cougar с четири екипажа и инженерно-технически състав се пребазираха в Хохенфелс на 4 март. В продължение на близо 20 дни тe съвместно със сили на Сухопътните войски на САЩ и още 7 държави изпълняваха задачи по превоз на войски и товари, стоварване на тактически въздушен десант и евакуация на ранени от бойното поле (CASAVAC). Това е второ подобно участие след “Кооператив кий” през 2002 г. във Франция. От началото на 2012 г. авиабаза Крумово участва и в тренировки в Румъния и Гърция. Трябва да се отбележи, че ученията от серията “Кооператив кий” се провеждаха редовно и често. Но като цяло в НАТО те намаляха заради ограничения ресурс. “Що се отнася до учението в Германия, за нас това е голямо постижение – прелетяха два вертолета до Германия и изпълниха всички задачи без проблеми.” – допълва полковник Белкинов.
С наличната техника в авиобазата продължава подготовката на класни летци. Намеренията на командването на базата са през есента в сложни условия да завърши тяхната подготовка. Подготовката на част от летателния състав заради ограничения в техниката преминава на вертолет Bell 206. Тези пилоти, които са летели на вертолет Ми-24, започват полети на вертолети Cougar. Но това намалява ресурса на този вертолет и когато той достигне 500 часа, излиза в инспекция. “Доброто е – казва заместник-командирът, – че имаме разрешение двугодишните регламентни работи да се извършват в базата. Сега разчитаме да ни разрешат и 500-часовите прегледи да се правят при нас. Ако това стане, нещата ще се подобрят. В крайна сметка подготвените специалисти по техниката са при нас. Имаме уверението, че до края на годината част от вертолетите Bell 206 ще бъдат във въздуха.” Нещо също обнадеждаващо е, че предстои три вертолета Ми-24 да преминат капитално-възстановетелен ремонт. Това според полковник Белкинов е много важно, за да не се получи прекъсване в приемствеността при подготовката на екипажи за този вертолет. Особено за инструкторския състав, който няма да бъде достатъчен. На първо време ще се разчита на двама инструктори и след това постепенно ще се върви напред. Тук полковник Белкинов припомня за възстановяването на подготовката за стрелба с Ми-17. Това се прави първо, защото се прекъсна подготовката на вертолет Ми-24. Идеята е да се продължи поддържането на този вид подготовка с тази техника, с която базата разполага. И когато се върне Ми-24 в строя, да има екипажи, които са стреляли на Ми-17. “Трябва да имаме инструктори, които да подготвят останалите. Това, че е друг тип вертолет, няма значение. Ще поддържаме подготовката, имаме лимит от снаряди. А това е и част от бойното използване на този вертолет и възможност да имаме повече подготвени екипажи” – коментира още полковник Белкинов.
Факт е, че много подготвени пилоти и техници напуснаха базата. Отново заради несигурността за бъдещето. Отиват си авиатори след 20 години служба, с почти всички видове подготовка. Оказва се, че от 24-те летци, които преминаха курс на обучение на вертолет Cougar във Франция, 40 % вече са навън от базата. Това е естествен процес и на него командването отговаря, като стартира подготовката на ново попълнение от млади пилоти. Но се изисква време, докато стигнат нивото на напусналите. По декларираните сили за авиомедицинска евакуация например се изискват полети с очила за нощно виждане. А да се стигне до тази подготовка, пътят е дълъг. Стъпка по стъпка. В авиацията подготовката със скок не става. Изграждането става последователно. Така стоят нещата и в подготовката с Ми-17 със системата бамби бакет – екипажите трябва първо да преминат подготовка за полети с външен товар и едва тогава да тръгнат към реално изпълнение на тази най-трудна мисия във вертолетната авиация.
За подготовката на екипажи за гасене на пожари в авиобазата от май т. г. започва програмата за втори пилоти, които ще летят известно време в задачата при гасене на пожари, за да се “опушат”, както се казва. Тенденцията е след края на лятото да продължи подготовката на тези пилоти по командирската програма. “Дано догодина, живот и здраве, да разполагаме поне с четири екипажа, подготвени за гасене на пожари” – изказва надеждата първокласният пилот. – Защото тази подготовка е много важна и с огромен граждански ефект.

Обединяването с Враждебна

От 1 юли 2012 г. 16-а транспортна авиабаза вече е в състава на 24- авиобаза под названието транспортна авиационна група. Като структура и численост базата в Крумово става доста по-голяма. Сега командването на 24-а авиобаза ще следи подготовката на хората и във Враждебна, която стана отговорност на вертолетната база. “Никой не бяга от отговорност и всеки я носи. Има опит от миналото. Хората са се справяли, смятам, че и ние ще се справим” – убеден е полковник Белкинов. И добавя: “Особеното при нас е, че и двете авиационни формирования се намират на граждански летища – Пловдив и София. При провеждането на полети се съобразяваме с трафика на летищата.” Това че типът авиационна техника е различен, няма значение, смята той. Инженерите и техниците на двете бази са достатъчно подготвени. Опитът по света е същият. Пример е Чехия, там има подобна база, също 24-а, с транспортни самолети и вертолети. Идеята на това обединяване е да се намалят дублиращи се звена. Но начинът на планиране на летателната подготовка, на отчитане на дейност и пр. не е проблем. Методическият съвет вече е общ, заключава заместник-командирът.

Поекипажно

През октомври екипажи от Крумово ще участват отново в тренировки в Германия, по същия сценарий както през март. В тях ще има промени, за да се включат млади авиатори. Така беше и в международната тренировка “Черноморски ротационни сили 2012” – вече се залага на поколението на капитаните, за да добият специалност, летят пилоти с различна класност. Те се очертава да бъдат гръбнакът на базата.
Както всяка година екипажи от базата в края на август участваха в ТУБС на “Шабла 2012”. Ще продължи поддържане на подготовката за кацане на високопланинска площадка, полети с очила за нощно виждане. Ще се довърши възстановяване на подготовката в сложни условия на трима пилоти, за да им се присвои клас. Всъщност те са достигнали вече нивото на подготовка, но метеорологичните условия не са им позволили да я довършат. Специалните задачи също са на дневен ред. Постоянното дежурство, което носи базата, сега е разделено на дневно и нощно. Естествено през летния сезон заради отпуските хората са по-натоварени.
Част от жените пилоти започнаха обучение за втори пилоти на вертолет Cougar, а останалите на Ми-17, не забравя да спомене полковник Белкинов. Даже допълва, че една жена лейтенант изпълнява задача по прелитане и разузнаване и достига полет от 3 часа и 15 мин. “Аз като лейтенант не съм правил такъв нальот наведнъж. Обиколихме половин България. Така трябва – да възлагаш отговорности на младите, да се научат и тогава ще се чувстват удовлетворени.” Курсантите жени също завършват успешно и полагат държавен изпит на Ми-17. Това са (от 27 юли 2012 г. вече ) лейтенант Денева и лейтенант Георгиева. “Много се стараят. Трябва да учим младите.”(И за да е точен, прави справка в дневника.) Само за юли 17 часа нальот са направени извън реалните пожари за трима пилоти, за да преминат програмата за гасене на пожари.
Предизвикателството, което предстои за базата, е подготовката на екипажите като автономни модули. Затова провокираме полковника. “Това е идеалният вариант в нашата работа. В момента този тип поекипажна работа почти 95% сме постигнали с екипажите, които участват в гасенето на пожари. А това за тази най-сложна задача е особено важно. За специалните мисии нещата вървят в тази посока. Затова казвам: “Ние няма да отидем да гасим пожари и там да се обучаваме. В тази задача ще летят подготвените.” И припомня, че наред с това в базата се обучават и бордни техници и инженери. Ролята на бордния техник в гасенето на пожари с подвесната система бамби бакет е изключително важна. Той е този, които следи и непрекъснато наблюдава поведението на системата. А когато екипажът е сглобен, по гласа, по всяка нота в него пилотът усеща за какво става въпрос. Същото важи и за втория пилот, обяснява полковник Белкинов. Точно за тези задачи, които са изключително сложни и опасни, се върви към изграждане на екипажи като модули. Така ще има възможност при две системи за гасене на пожари с Ми-17 да става смяна на екипажите. Всичко се прави заради огромното натоварване. Освен това, щом се започне изпълнението на една задача като гасенето на пожари, не е добре хората да се сменят, защото са запознати и са свикнали в детайли с обстановката.
Появиха се коментари от рода докога командирът и заместникът му ще изпълняват в повечето случаи специалните задачи като гасене на пожари и спасителни операции. Кога младите ще се включат в тези мисии, питаме полковника. Отговаря така: “Докогато трябва, докогато е необходимо. Там отиват най-подготвените, за да са спокойни всички – и командването на ВВС, и базата, и Щабът на отбраната, и МО, и обществото.”
Понеже в медиите се появи коментар, че гасите пожари със “стари руски вертолети” – стар ли е старият Ми-17? – пита нашият екип. “По целия свят тези вертолети се използват в гасенето на пожари. В САЩ разполагат с 30 такива машини. Те по-глупави ли са от нас? Когато машината е поддържана, няма стар и нов вертолет. Има машина с ресурс и без ресурс. Нашите вертолети са поддържани и доказват, че няма стар и нов вертолет. За гасенето на пожари единствено можем да летим с вертолет Ми-17. Cougar също притежават системи за гасене на пожари, но ние не разполагаме с тях. Липсва веригата на въоръжението на Ми-17, която се използва за задействане на системата бамби бакет” – изчерпва въпроса полковникът.
Влязохте в медиите, подхваща нашият екип темата за това колко обществото дава дължимото на тази рискова професия – пилотската. Дали според авиаторите българинът разбира този риск и има ли признателност от обществото. “Има – отговаря спонтанно полковник Белкинов. – Когато бяхме на Бисер, всяка вечер новините започваха с репортаж за нашата машина. На третия ден попитали съпругата ми: “Твоят мъж прибира ли се изобщо у дома?” Това означава, че хората индиректно са съпричастни и разбират, че работата ни е сериозна. Много свидетели при пожара на Витоша ни видяха, особено професионалистите, които участваха в потушаването му. Отзивите бяха много добри.”
И за финал питаме: ”Какво си пожелавате оттук нататък?” “Пожелавам си да сме живи и здрави, от работа няма да избягаме. Сигурен съм, че всяка специална задача, всяка мисия ще изпълним. Но без самоувереността “аз знам и мога всичко”. А разумно и отговорно.”

http://airforce.mod.bg/bg/?page_id=5318
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » вт яну 15, 2013 3:15 am

Вертолет на ВВС спаси алпинисти (обобщение)
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 14 Януари 2013 18:44


Екипаж на вертолет AS 532AL Cougar от състава на 24 авиационна база помогна за спасяването на алпинистите, пострадали при падането на лавина в района на Седемте рилски езера.

Вертолетът (борд 703), който носи дежурство по аварийно-спасително осигуряване беше вдигнат на 13 януари 2013 г. след сигнал на Планинската спасителна служба (ПСС), и постъпило искане в Националния военен център. Задачата по търсене и спасяване на бедстващи в труднодостъпната планинска местност беше изпълнена от 16,00 до 18,00 часа при сложни метеорологични условия – силен вятър и температура около -10 градуса.

Командир на екипажа на вертолета е капитан Марин Тасков, втори пилот и инструктор е бригаден генерал Златко Златев, борден техник – офицерски кандидат Димо Костов и спасители – подполковник Красимир Андреев и старшина Петко Кирков.

На борда на вертолета бяха и двама представители на ПСС, които помогнаха на екипажа за по-бързо намиране на района на падналата лавина.

Мястото на злополуката беше откъм подветрената страна на планинския склон, което усложняваше пилотирането при захода и огледа на местността, и кацането на вертолета.

В 16,30 часа вертолетът кацна в подножието на хълма, в максимална близост до екипите на ПСС и пострадалите.
Алпинистите бяха пренесени до вертолета и транспортирани до летище София.

По време на полета беше оказана първа медицинска помощ. Алпинистите са с хипотермия, единият от тях е по-тежко пострадал, но животът им е извън опасност.

Участието на вертолета на ВВС в спасителната операция беше ограничено във времето (в светлата част на деня), но благодарение на максимално бързото и организирано действие на екипажа, бедстващите бяха спасени от премръзване.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... tenie.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » чет апр 04, 2013 4:10 am

Крумово тренира над море
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 03 Април 2013 14:41


Полети за поддържане на подготовката на летелния състав за пилотиране над море се проведоха с екипажи от 24-та авиобаза с вертолети Ми-17 и AS 532AL Cougar. Това съобщават от ВВС.

Целта на полетите е да се усъвършенства подготовката на летците за вертолетоводене и извършване на аварийно-спасителни работи над водна повърхност.

В хода на летателните задачи се изпълнява пребазиране на временни площадки за излитане и кацане, полети по маршрут над морска повърхност и тренировъчни полети за оказване на помощ чрез търсене и спасяване на бедстващи плавателни екипажи.

Полетите се провеждат във взаимодействие с формирования от ВМС.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -more.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори