PC-12 в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

PC-12 в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср юли 29, 2015 11:22 pm

Инцидент с PC-12 в Граф Игнатиево – обобщение
Написано от Списание АЕРО
СРЯДА, 29 ЮЛИ 2015 21:56


Днес, 29 юли 2015 г., около 12,40 часа транспортен самолет Pilatus PC-12 извърши кацане без колесник в авиобаза Граф Игнатиево. При инцидента няма пострадали на борда на машината и на земята.

Машината е извършвала регулярни тренировъчни полети с простартирвания. Според свидетели, преди кацането по корем самолетът се е държал странно, включително е правил дълбоки виражи и е дошъл за кацане доста косо. Това може да се е дължало на опит за пускане на колесника, ако той е отказал да се спусне по щатния начин.

Няма официална информация за евентуалните причини за инцидента. Редица медии съобщават, базирайки се на собствени източници, че много вероятно да са касае за технически отказ.

Министърът на отбраната Николай Ненчев посети днес авиобаза Граф Игнатиево за да се запознае със ситуацията. Той е отказал коментар по детайлите на инцидента и заяви, че началник на комисията за разследване е полковник Василев.

„Командирът на екипажа капитан Калайджиев е с изключително богат опит като инструктор, с един внушителен нальот. Той е от първата група летци, приучени на този тип самолет. Обучаемият капитан Димитров има също така добър опит на самолета, но в момента усвоява сложни видове подготовка на този тип самолет. Искам само да подчертая, че в създалата се сложна ситуация екипажът е действал изключително професионално. Взел е всички мерки за прекъсване притока на гориво към двигателя, за обезточаване на самолета. Самолетът се е приземил изключително плавно. Летците нямат нито една драскотина, в чудесно здраве и стабилно психическо състояние”, каза днес командирът на ВВС генерал-майор Румен Радев, цитиран от БНР.

Самолетът с борд 020 е получил стандартните повреди за витлова машина кацнала по корем – огънат винт, повреди по редуктора и огъвания по фюзелажа. Подлежи на ремонт, но за сега е неизвестна неговата стойност.

Единственият PC-12 на въоръжение във ВВС пристига у нас през декември 2003 г. Това е трети инцидент с него. В началото на 2004 г. огъва винт при кацане в Станс, Швейцария, а през юни същата година с не напълно спуснат колесник на летище София. Те бяха по вина на екипажа.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... tenie.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: PC-12 в България

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 03, 2015 12:02 am

Пилотите на кацналия по корем самолет PC-12 забравили да спуснат колесника
02.08.2015 21:44; Любомир Денов;


Пилотите на самолета на ВВС, който на 29 юли кацна по корем на летище Граф Игнатиево, са пропуснали да спуснат колесника, съобщиха авиатори пред “24 часа”.

Първоначално изтече информация, че колесникът на 10-местната машина “Пилатус РС-12” е блокирал и летците са били принудени да се приземят при висок риск.

Фактите обаче били други. Пилотите усетили, че колесникът не е спуснат едва когато почувствали стърженето на метал по пистата. Ако колесникът е бил блокирал, двамата пилоти капитаните Цветан Калайджиев и Йордан Димитров са били длъжни да спазят процедура на прелитане ниско над пистата, за да може ръководителят на полетите да огледа състоянието на машината. Освен това се предвиждали и екстрени опити за аварийно пускане на колесника. Такива действия обаче не са били регистрирани. И ако накрая всички опити излязат неуспешни, задължително самолетът е трябвало да пробва кацане по корем, но не на бетонната писта, а в успоредната ливада. Азбучна истина е, че в меката почва и трева пораженията при приземяване щяха да са съществено по-малки.

От МО отказаха повече информация за инцидента с обяснението, че по случая вече работи комисия, назначена със заповед на министъра на отбраната Николай Ненчев.

Според авиатори вина носи и шефът на полетите, който е трябвало да забележи, че самолетът подхожда към пистата без спуснат колесник. Преобладава обаче мнението, че главният виновник за гафа е недостатъчната тренираност на военните пилоти. Те летят малко заради хроничния недостиг на керосин и заради липсата на резервни части за ремонт на самолетите.

Около 700 000 лв. е струвал ремонтът на същата машина, която кацна по корем преди 10 г.


http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=4903279
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: PC-12 в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет авг 06, 2015 11:19 pm

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: PC-12 в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет фев 26, 2016 11:38 pm

Машинката е заминала наскоро за ремонт. Това ще ѝ е третият сериозен за кариерата...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: PC-12 в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт ное 08, 2016 2:41 pm

Днес самолетът се е прибрал след ремонт в Швейцария. Да се надяваме да е за последно.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори