Тhracian Thunder 2016

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 786
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Тhracian Thunder 2016

Непрочетено мнение от Blackhawk » чет мар 03, 2016 3:35 pm

Изображение
Изображение
Ами нещо такова ще е, щом в Румъния на техните Пуми дори и пилони за НУРС и ПТУР успяха да интегрират значи не е сложно.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1831
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Тhracian Thunder 2016

Непрочетено мнение от Airfan » съб мар 05, 2016 10:29 pm

Ето и малко снимки от учението: http://gpetkov.com/bg/тракийски-гръм-2016-част-1/

След месец ще има и втора много по-интересна част на галерията :wink:
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Тhracian Thunder 2016

Непрочетено мнение от Chavdar » ср мар 23, 2016 7:53 pm

Учението приключи и "работните коне" дойдоха да вземат багажите. Няколко поредни дни с C5, но може би черешката беше ,че за сефте в Графа кацна и карго Джъмбо 747. Ето и две снимки:

Изображение

Изображение

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Тhracian Thunder 2016

Непрочетено мнение от Chavdar » нед апр 10, 2016 4:14 pm

Няколко кадъра и от ниско полетните задачи,които изпълняваха нашите Су25 и американските А-10!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1831
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Тhracian Thunder 2016

Непрочетено мнение от Airfan » нед апр 10, 2016 6:50 pm

Няколко кадъра и от мен тук:

Изображение

Изображение

Изображение

Останалото тук:
http://gpetkov.com/bg/тракийски-гръм-2016-част-2/
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тhracian Thunder 2016

Непрочетено мнение от HORNISE » ср апр 13, 2016 1:05 am

Две бързи видеа от полетите на пределно малка височина:




Галерия със снимки може да се види тук - http://www.balakchiev.com/bg/images-go/ ... under-2016
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Draken
Мнения: 18
Регистриран: вт юли 05, 2016 10:10 am

Re: Тhracian Thunder 2016

Непрочетено мнение от Draken » нед юли 24, 2016 9:46 am

How a Small-Town Girl Ended Up in the Cockpit of an A-10 Warthog :D

Изображение

Изображение

Изображение

За взаимодействието с Ми-24:
“We had the Rustics out there [callsign for Forward Air Controllers that direct aerial attacks from the ground], and we had a Mi-24 Hind attack helicopter and then two A-10s, so we were working coordinated attacks on the range. It was the first time the Bulgarians have done this. It's definitely the first time I've been able to work coordinated attacks with a Hind.”

“Starting off, we worked on timing and deconfliction. The type of attack—the game plan—was a sectored sequential timing based off a time over target (TOT). So the way it would work was that we both held deconflicted in our airspace east and west of the target. Since the ceilings [the space between the ground and the cloud deck] were pretty low, we were holding about fifteen hundred feet AGL [above ground level], and the helicopters were holding at right around three hundred feet AGL."

"We were still laterally deconflicted east and west from the target, and so then we would set a TOT for a hog or boar flight, that was us, and a TOT for the Hinds. We would then ingress into the target area first and do our weapons delivery, egress, and then the Hinds would be in shortly after us to do their weapons delivery and egress as well. It was a target rich environment for sure, something that as a two ship of A-10s there were still additional targets that could be hit, so the Hinds were of good use.”

“They also have different ordnance. They were carrying different ordnance than we were, so they were using rockets, and we were using bombs and guns. Different weaponeering considerations as well. They bring a further option to the fight. It went off pretty much without a hitch. Definitely once we got to the second and third attacks it was flowing pretty smoothly.”

...

“After the mission we'll sit down with the forward air controllers and with my flight lead and we'll discuss our portion of the scenario. I'm not sure if the Bulgarians are planning on meeting us here or not, but we'll probably do an over the phone debrief or maybe debrief tomorrow after we gather all the data and information from the sortie.”

“I learned that each platform has different tactics, techniques, and procedures, and they operate a little bit differently. We are really used to working coordinated attacks with other A-10s. Every platform has something different that they bring to different tactical scenarios or tactical problems that are presented. So for me the biggest thing was learning the timing references of working helicopters into a coordinated attack. They don't move quite as fast as an A-10, so you have to think differently about what TOTs you would use for them separate from, you know, what you might give an A-10.”

Отговори