L-410 в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

L-410 в България

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 29, 2016 11:20 pm

Пуснали са обществена поръчка за възстановяване на летателната годност на две машини:

:arrow: http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/3 ... 0%B0-l-410
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: L-410 в България

Непрочетено мнение от Грозев » пон сеп 12, 2016 12:03 am

В документите за процедурата има данни за двата борда.

068 - производство 24.10.1990 г.; начало на експлоатация - 22.11.1990 г.; наработка от началото на експлоатацията - 2817 часа и 4 минути или 6375 кацания
069 - производство 29.10.1990 г.; начало на експлоатация - 22.11.1990 г.; наработка от началото на експлоатацията - 4674 часа и 56 минути или 5642 кацания

Личи си кой е мятал повече парашутисти.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 957
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: L-410 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » ср сеп 14, 2016 6:26 pm

Интересно, 068 има двойно по малко часове но повече кацания!

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 786
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: L-410 в България

Непрочетено мнение от Blackhawk » ср сеп 14, 2016 8:55 pm

Ами от парашутни скокове ще да е само .

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: L-410 в България

Непрочетено мнение от борден » пет сеп 16, 2016 12:12 am

От парашутни скокове, ама не само.
Борд 069 от 1997 г. до 2001 г. е отдаден от ВВС на лизинг на Air Max (една от псевдофирмите на псевдобизнесмена Милко) и лети по света с регистрация LZ-RMA - очевидно по-дългите полети, които е изпълнявал тогава (а 068 е продължил с дестминутките за "хвърляне на парашутисти") са допринесли за тази разлика.
Тази мафиотска практика за отдаване на военни машини на граждански компании продължи до началото на "нулевите" години и освен L-410 (борд 064 също - той даже още е в старата си синя окраска), засягаше и Ту-134, и Як-40, Ан-24, Ми-8, Ми-17. Даже имаше и времена на "обратен" бартер - в замяна на подходящите за гасене на пожари в Испания Ми-17, Хели Еър беше отдала временно на ВВС Ми-8, които бяха получили бордни номера 314, 328.
Та така.

Потребителски аватар
gig
Мнения: 507
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Re: L-410 в България

Непрочетено мнение от gig » пет сеп 16, 2016 12:48 pm

Борден, има нещо много по-ценно, което премина от ВВС към скорпионите, Хели Еър, ... - и това са хората. Десетки специалисти от летателния и ИТС състав, някои от тях истински корифеи :!:

А за псевдото - имаш една не-псевдо бира от мен на следвашата сБирка 8)
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 786
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: L-410 в България

Непрочетено мнение от Blackhawk » чет фев 16, 2017 4:24 pm

Изображение

2005та

Отговори