Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Airfan » чет мар 12, 2015 9:16 am

Интересно
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net


Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » пет апр 03, 2015 12:34 am

Тъй, да се върнем към хърватските МиГ-21, дето са бивши йеменски, които може би са били български.

Четем тук упадъчната западна преса в лицето на списание Combat Aircraft. Има статия за модернизацията на хърватските МиГ-21 и ето какво пише там...
The five MiG-21bis fighters purchased from Ukraine were (or, at least some of them were) ex-Algerian Air Force airframes that Yemen refused to accept a few years ago. According to official Ukrainian data, these airframes were built between June and August 1976, although, as some experts point out, they have certain characteristics of older models.
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от борден » пет апр 03, 2015 7:06 am

Това беше ясно. :-)

Потребителски аватар
BDG
Мнения: 398
Регистриран: вт дек 30, 2008 6:27 pm

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от BDG » съб апр 04, 2015 11:47 pm

В тази връзка да попитам, може ли да се подмени сериен номер на самолет?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » чет апр 09, 2015 8:45 pm

BDG написа:В тази връзка да попитам, може ли да се подмени сериен номер на самолет?
Хартията търпи всичко...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » вт май 12, 2015 11:42 pm

Изпитателен полет на Ми-24Д на летище София
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 12 Май 2015 17:37


Днес, 12 май 2015 г., на летище София извърши своя първи изпитателен боен вертолет Ми-24 след основен ремонт. Той е изпълнен по поръчка на българската фирма за търговия с въоръжение и военна техника „Металика-АВ.

Това е машина от Д-варианта, оригинално доставена на българските ВВС през 1981 г. и летяла в родната военна авиация под борден номер 121 в състава на 13-и вертолетен полк бойни вертолети, първоначално базиран на летище Крумово до Пловдив, а от 1983 г. в Стара Загора.

След извеждането й от въоръжение, борд 121 продаден на “Металика-АВ". След ремонта и облитането, този Ми-24Д вероятно ще бъде предложен за продажба извън страната. Той запазва12,7-mm картечница, но комплексът за изстрелване на управляеми противотанкови ракети е свален. До момента в завод „ТЕРЕМ-Летец“ има ремонтирани общо пет Ми-24Д за „Металика“, последните два от които през 2012 г.

Машината е преминала основен ремонт в софийския авиоремонтен завод „ТЕРЕМ – Летец“ и екипажът от „Металика-АВ“, съставен от генерала от резерва Стефан Петров (втори пилот) и офицерите от резерва Георги Радоев (командир) и Тошко Тодоров (борден инженер), изпълни първият и най-важен полет след ремонта. Той включва висене за проверка на устойчивост и управляемост и центровка. Височината е до 20 метра, като целия полет премина над тревна площ от северната част на летището, непосредствено до оградата на завода, където машината ускоряваше в хоризонтален полет, спираше, висеше и летеше странично.

Както обясни командирът на екипажа Георги Радоев (който участва в заводски облитания на Ми-24 след основен ремонт от 1990 г.), при този полет в програмата за изпитания след ремонт (включва общо три полета), при който силовата установка се натоварва максимално, а различните системите също са натоварени. При този полет се изпитва и работата на системата за автоматично висене, без участие на пилота.

Продължителността на полета беше около половин час и след завършването му екипажът коментира, че всичко е преминало по план, като двигателите и системите са работили нормално и не е имало никакви откази.

В момента завод „ТЕРЕМ – Летец“ работи и по основния ремонт на един Ми-24В за ВВС на Р България, който се очаква да започне летателни изпитания до два месеца.




Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sofia.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от tu-134 » вт сеп 15, 2015 5:25 pm

Бившия наш Ми-2 борд 211. Преди летеше в Cold War Air Museum, после беше продаден и сега продължава да лети с доста сериозна модернизация :-). Другите три Ми-2 бордове 212, 213 и 214 все още са в Cold War Air Museum.

Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 670
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Fighterland » вт сеп 15, 2015 7:28 pm

Екстра !

Само че кой плаща за подобни модернизации, надали е за да се разкарва някой с него за удоволствие - може би има конкретни задачи?
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Moss » вт сеп 15, 2015 10:18 pm

На дали някой е предполагал, че тоя борд ще стане по-модерен от B-2 :D !

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от tu-134 » ср сеп 16, 2015 12:18 am

Вертолета се ползва от университета в щата Айова като летяща лаборатория за авионика. Така че те са платили за всичко :-) а идеята за закупуването е била на някакъв професор там. Доста интересна и дълга статия има тук, обаче на английски

https://hfdata.opl.uiowa.edu/docs/Digit ... Digest.pdf

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » пет сеп 25, 2015 4:46 pm

Темата с хърватските МиГ-21бис, дето уж били български трябва да я затворим окончателно.
В последния брой на Air International им има заводските номера на всички хърватски машини - няма съвпадения. Въпросните бис са от Алжир, както се твърдеше и по-рано.
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от борден » съб сеп 26, 2015 6:15 pm

Грозев написа:Темата с хърватските МиГ-21бис, дето уж били български трябва да я затворим окончателно.
В последния брой на Air International им има заводските номера на всички хърватски машини - няма съвпадения. Въпросните бис са от Алжир, както се твърдеше и по-рано.
Тази тема никога не е и съществувала - изначално беше ясно. :wink:

По-интересно е каква е съдбата на 12-те МиГ-21бис, които през 2005 г. бяха откраднати от летище Добрич и нелегално изнесени от страната (без да бъдат декларирани пред ООН). За пет от тях (бивши бордове 84, 85, 91, 92 и 93) се знае че след ремонт в 562 АРЗ (Одеса) са препродадени в Йемен (дали още са "живи"?), но за останалите седем аз поне нямам информация.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от tu-134 » пон сеп 28, 2015 4:31 pm

Сигурен ли си за това? Кой са другите 7 "откраднати"? Доколкото аз знам всичките бяха нарязани там през 2007г...

От това което аз знам в Добрич остават 12 балчишки бисове бордове 81, 82, 83, 84, 85, 87, 89, 91, 92, 93, 94, 95 да не би за тези да става въпрос?

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от борден » съб окт 03, 2015 12:30 pm

tu-134 написа:Сигурен ли си за това? Кой са другите 7 "откраднати"? Доколкото аз знам всичките бяха нарязани там през 2007г...

От това което аз знам в Добрич остават 12 балчишки бисове бордове 81, 82, 83, 84, 85, 87, 89, 91, 92, 93, 94, 95 да не би за тези да става въпрос?
Ами отговора ми се намира още в първото писание: "...12-те МиГ-21бис, които през 2005 г. бяха откраднати от летище Добрич...". Значи - можеш да сметнеш кои са останалите седем.

Иначе - да, ужким са нарязани през 2007 г. Ако поразгледаш по-стари сателитни снимки на летището (Google Earth), ще видиш че между януари 2005 г. и февруари 2007 г. дванадесет МиГ-21 изчезват. На липсващите позиции по-рано стояха точно бис-овете.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от борден » нед окт 11, 2015 10:24 pm

Миналата седмица двете Йотови спарки Су-22 отпътуваха от Болярско на запад - на 4 октомври борд 103, вчера - борд 101. Готов съм да се обзаложа, че дестинацията е Полша - държава, която много грамотно успява да поддържа парка си от бивши съветски самолети чрез умело изкупуване на всичко подходящо от Източния блок. Предполагам, че трите Су-22М4 (502, 612, 613) също ще последват (ако вече не са).
Тия дни занатам отпътува и един друг известен представител на нашите ВВС.

Все още нищо не сме получили по договора на плешивеца с перуката, но ние почнахме да даваме на поляците... съдба

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Moss » нед окт 11, 2015 10:45 pm

Каква перука бе? Той коса си е присаждал...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » пон окт 12, 2015 10:40 pm

борден написа:Готов съм да се обзаложа, че дестинацията е Полша
Недей, ще загубиш.
Йотовите си местят авиацията в нова складова база край Сливница. Преди няколко дни бяха забелязани и Су-25ците.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » пон апр 25, 2016 12:41 am

Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » пет яну 13, 2017 12:02 am

tu-134 написа:Бившия наш Ми-2 борд 211. Преди летеше в Cold War Air Museum, после беше продаден и сега продължава да лети с доста сериозна модернизация :-). Другите три Ми-2 бордове 212, 213 и 214 все още са в Cold War Air Museum.

Изображение
Изображение
Адски интересен репортаж за използването на въпросната машина при тестване на добавена реалност в помощ на вертолетните пилоти при лоша видимост

:arrow: http://aviationweek.com/connected-aeros ... -stay-safe
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори