Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Всичко за военната авиация в България
борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от борден » нед окт 07, 2007 12:28 am

Здравейте!

Хайде да се опитаме с общи усилия да направим спиък на самолетите и вертолетите от българската военна авиация, изведени от състава на ВВС и продължили да летят в други организации (Гражданска авиация, изнесени в чужбина). От раз се сещам за следните:
- МиГ-25РБТ бордове 731 и 754, МиГ-25РУ борд 51 - във ВВС на Русия;
- МиГ-23МЛД бордове 204 и 219 - в Кот Д'Ивоар;
- МиГ-21УМ (мисля, бордове 34 и 38 ) - в Австралия, аероклуб;
- вероятно има не един летящ МиГ-17 (Lim-5) в САЩ, нелетящи в музеи (един в Мадрид, един в Анкара);
- L-39ZA - колко са в САЩ? И кои бордове?;
- Четири Су-25К - в Грузия, оттам неясно закъде. Кои са бордните им номера?;
- Ми-24Д бордове 117 и 119 - в Мали;
- Ми-24Д бордове 124 и 126 - в Кот Д'Ивоар;
- Няколко Ми-17 има изнесени в Русия, оттам - неясно накъде. Бордове?;
- Ми-8Т борд 307 - докато лети за Хели Ер пада на Малдивските острови. Вместо него е получен 314, по-късно - друг (328). Какво става с тях?;
- Ми-8С борд 308 - в коя фирма е сега? Лети ли?;
- Bell 430 борд 430 - лети за ПИБ, опериран от BH Air;
- Ан-24РВ бордове 030 и 040 - понастоящем оперирани от Авиостарт;
- Ту-134А-3 борд 050 (LZ D 050) и Ту-134Б-3 (LZ-TUT) - летят няколко години за Хемус Ер, по-късно сдадени обратно на ВВС; през 80-те май има ротация на военни самолети Ту-134 между различни ведомства;
- L-410UVP-E борд 064 лети за Скорпионите (май) в края на 90-те;
- Як-40К борд 060 лети (май по-скоро се числи) около година в Хели Ер, сега сигурно лети някъде в ОНД;
- военни Ми-17 са давани на Хели Ер за гасене на повари по Испания (сред тях 418, 432, 433?);
- цифра (колко точно ?!?) L-29 летят в САЩ.

Допълвайте!!!...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » нед окт 07, 2007 2:03 am

Интересно!
Да видим с какво ще помогнем.
Пет Ми-24Д заминават за САЩ - 102, 103, 104, 106 и 114. Там стават собственост на орегонската компания Vertol Systems Co Inc.
От там става още по-интересно, тъй като в едно пидиефче, което може да се намери в нета става ясно, че компанията е искала да използва вертолетите като агресорски машини при тренировки на въоръжените сили на САЩ. Работата не е станала и следите на машините се губи.
Имаме и 121 и 123, които са собственост на ТЕРЕМ, а борд 110 май е продаден за музеен експонат, пак в САЩ.
Легендата разказва, че борд 109 е за*бан в бившата авиобаза Стара Загора. Доказателства за това обаче няма.

В Каменец имаш пет L-39ZA собственост на Йотов и син - 143, 213, 139, 206 и 146. Но може да са намалели вече. За последно ги видях февруари месец.
борден написа: - Bell 430 борд 430 - лети за ПИБ, опериран от BH Air;
Вече е някъде в Турция.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » нед окт 07, 2007 10:55 am

- Плюс Ми-14 - ? броя (три или четири), изведени от въоръжение, продадени на фирма и оставени на съхранение на площадката до Варна (Ветрово ли беше) - имаше снимки на бгспотърс. (за вторични суровини?).

-Ми-8П борд 308 (както казват - бившият вертолет на бай Добри [Джуров]) - през 2001/2002 г. продададен на "Авиостарт", отново в експлоатация през 2003 като LZ-ASM, оттогава досега лети за "Хели Ер" (първо в Ирак, след това в Судан). В началото на тази година е регистириран в друга страна (Молдова?) и вероятно продължава да лети за "Хели" или нейните наследници, регистирани в удобни страни.

- Ан-26 борд 030 - през 1999 г. беше даден под наем на "Скорпион ер", регстрицията - ще проверя и ще я дам по-късно.

- За военните вертолети, които са давани на "Хели" и "Скорпион" през 90-те години - лесно се познават - това са всички бели бордове (бял - за да ходи да гаси пожари навън; няма да го ползват в камуфлаж да плашат хората, я), без 420 и 421, които са взети (евтино купени втора ръка ) оригинално в бял цвят през 1990 или 1991 г.

Потребителски аватар
reaper
Мнения: 242
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:55 am
Местоположение: Bulgaria
Контакти:

Непрочетено мнение от reaper » нед окт 07, 2007 11:10 am

А този Ми-17 дето го свалиха в Ирак наш ли беше?
if your gonna be dumb you gotta be tough

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » нед окт 07, 2007 11:12 am

reaper написа:А този Ми-17 дето го свалиха в Ирак наш ли беше?
Беше от на "Хели" вертолетите - тоест с българска регистрация, ама не е бил бивш военен, доколкото си спомням.

King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Непрочетено мнение от King_Rat » нед окт 07, 2007 1:16 pm

Малко за L-39ZA

Като засечем информацията от:

http://www.arrow-aviation.nl/bvvs_l39.html

и

http://www.airport-data.com/manuf/Aero_Vodochody.html

излизат тези:

107

109

105
Изображение

909

837

911

913

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1813
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Непрочетено мнение от Airfan » нед окт 07, 2007 1:47 pm

Спореде безмерци, от Су-25 - 111 и 109 (за втория не съм сигурен) са за продан, ако и не са продадени вече...
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: BG военни самолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Сашо » нед окт 07, 2007 3:39 pm

борден написа:Здравейте!

- Ан-24РВ бордове 030 и 040 - понастоящем оперирани от Авиостарт;

Допълвайте!!!...
Само LZ-CBB е бивш военен - продаден от ВВС на Хели през 2000 г., от 2003 или 2004 се ползва от Авиостарт на лизинг (може и после да са го купили).

Другия трападжийски Ан-24, също купен от "Хели" се ползваше от "Еър Нет" (Flying Dendy) - това е LZ-CBC. Доскоро стоеше на летището и май е бракуван.
Тук може да се види: http://pic.bgspotters.net/?id=208

Кой кой е по бордни номера - това трябва да се доизясни.

А този който "Авиостарт" ползват от 1999 г. е LZ-ASZ - техен собствен самолет, купен от Украйна (интересно е, че преди това като нов е бил ползван също в БГА, ама това вече е за гражданската тематика).

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: BG военни самолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » нед окт 07, 2007 3:44 pm

Сашо написа:Другия трападжийски Ан-24, също купен от "Хели" се ползваше от "Еър Нет" (Flying Dendy) - това е LZ-CBC. Доскоро стоеше на летището и май е бракуван.
Тук може да се види: http://pic.bgspotters.net/?id=208
Последно като бях в района в края на август го бяха понарязали... фотоапарата ми обаче не беше под ръка.
Сашо написа:- Плюс Ми-14 - ? броя (три или четири), изведени от въоръжение, продадени на фирма и оставени на съхранение на площадката до Варна (Ветрово ли беше) - имаше снимки на бгспотърс. (за вторични суровини?).
Четири парчета.
До колкото знам ще вземат от тях всичко годно - двигатели, трансмисия, редуктори, а останалото за нарязване и на вторични суровини.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: BG военни самолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Сашо » нед окт 07, 2007 5:22 pm

борден написа:Здравейте!

- Ми-24Д бордове 124 и 126 - в Кот Д'Ивоар;

Допълвайте!!!...
Малко лирично отклонение - как са възстановявани тези машини в Брега на слоновата кост - от първа ръка:

Восстанавливали мы вертолеты месяца три, облетывали первый 7 или 8 ноября, максимальная скорость была около 280 км/час. Естественно, в облетах я участвовал. Техника работала нормально, предварительно мы регулировали двигатели на земле, пробовали их на висении.
Оружие мы не опробовали, это было связано и с контрактом - там не было ничего о том, чтобы нажимать на кнопки

Потребителски аватар
naskopc
Мнения: 18
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:33 pm

Непрочетено мнение от naskopc » нед окт 07, 2007 8:56 pm

Airfan написа:Спореде безмерци, от Су-25 - 111 и 109 (за втория не съм сигурен) са за продан, ако и не са продадени вече...
Жоре, 111 и 107 ще бъдат продадени.

http://pic.bgspotters.net/?id=13751

http://pic.bgspotters.net/?id=13750

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » пон окт 08, 2007 12:17 pm

Floyd написа:Пет Ми-24Д заминават за САЩ - 102, 103, 104, 106 и 114. Там стават собственост на орегонската компания Vertol Systems Co Inc.
А това станало ли е вече, или процесите текат в момента?
Floyd написа:В Каменец имаш пет L-39ZA собственост на Йотов и син - 143, 213, 139, 206 и 146. Но може да са намалели вече. За последно ги видях февруари месец.
В Каменец, извън летището стоят заградени 141, 143, 214 и 831. Това е еднозначно сигурно! Кой самолет е вътре в (бившата) авиобаза - незнам. А по спомени L-39ZA борд 146 не сме имали никога. Твоята информация откъде е?

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » пон окт 08, 2007 12:18 pm

За 4 продадени Су-25К се чу преди почти две години. Сега вероятно става въпрос за следващи самолети? :?

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » пон окт 08, 2007 12:19 pm

борден написа:За 4 продадени Су-25К се чу преди почти две години. Сега вероятно става въпрос за следващи самолети? :?
И за Су-25, и за Ми-24 има мераклии - явно ще проължат живота "далеч" на юг

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1813
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Непрочетено мнение от Airfan » пон окт 08, 2007 12:19 pm

Да, за следващи - седят в ТЕЧ-а.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » пон окт 08, 2007 12:25 pm

А първите 4 знаем ли ги кои са?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » пон окт 08, 2007 12:29 pm

борден написа:В Каменец, извън летището стоят заградени 141, 143, 214 и 831. Това е еднозначно сигурно! Кой самолет е вътре в (бившата) авиобаза - незнам. А по спомени L-39ZA борд 146 не сме имали никога. Твоята информация откъде е?
Тези вън не съм ходил да ги гледам по номера. Преписах ги от bgspotters.
Вътрешният е 145 той седи пред СКП-то...

Иначе Ми-24 с малките номера заминаха отдавна за САЩ. Ако се нелъжа към 2004 г.

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Непрочетено мнение от HORNISE » пон окт 08, 2007 12:31 pm

Су-25 дето са в ТЕЧа в Безмер са продадени, а не предстои. Хората казаха че ги виждаме за последно.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » пон окт 08, 2007 2:15 pm

Floyd написа:Тези вън не съм ходил да ги гледам по номера. Преписах ги от bgspotters.
А bgspotters са ги преписали от заглушките, което е в никой случай не е равнозначно на номера на самолета. :wink:

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1813
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Непрочетено мнение от Airfan » пон окт 08, 2007 4:17 pm

Бордните номера се виждат ясно, виж серийните е друга бира.....надали някой ги е видял.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Отговори