Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 953
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от tu-134 » чет яну 09, 2014 9:31 pm

Тъжна новина която преди няколко месеца беше налице а вече е факт, МиГ-23УБ борд 022 който беше възстановен от музея в Тексас е продаден, разглобен и вече в военна база на ВВС. Всичко е източено от него и не вярвам че ще полети, а е възможно и въобще да не го видим пак.

http://www.cwam.org/wiki/index.php?titl ... kin=museum

Въпреки че самолета беше сглобен и можеше да рулира, и да разгонва на форсаж по пистата накрая просто не стигнаха парите. Най големия проблем беше липса на сертификат за летателна годност от FAA както и нужните пиропатрони за катапултните седалки (по принцип те не изискват от FAA но хората който трябваше да летят на самолета не биха летели без тях). Самолета иначе беше готов за полет минус някой доста дребни неща. Идеята беше да се получи сертификат и да се подготви за появи на авиошоута след което може по лесно да се намерят спонсори за експплоатацията по нататък (както например става с частния Хариер който лети по САЩ). Нужните пари за тази начална инвестиция не се намериха. Често тука казват за такива проекти "За последните 10% от възстановяването са нужни 90% от парите". По принцип в САЩ много по скъпи самолети летят с частни собственици като например Ф-100, Ф-4, Б-29, и т.н. но при тях има огромен брой хора който по носталгични или емоционални причини дават пари за тези самолети. За нашата бивша спарка това липсваше. Последно рулиране направи на 31 август 2013г, аз лично бях в задната кабина тогава.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от борден » съб яну 11, 2014 1:15 pm

Ако някой иска да си напазарува Ан-26 или L-410 - http://stmo.bg/търгове/19

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » нед яну 12, 2014 2:59 am

борден написа:Ако някой иска да си напазарува Ан-26 или L-410 - http://stmo.bg/търгове/19
Интересно, дали с това ще продадат всички Ан-26, което логично води и до факта, че такава играчка няма да има запазена в България.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » вт яну 14, 2014 1:43 am

Според публикация в "Труд" началната цена на Ан-26 била 36 000 лв., а на L-410 - 50 000 лв.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 15, 2014 1:54 am

Леко уточнение на цените:

МО продава по един L-410 и Ан-26
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 14 Януари 2014 17:45


Пуснатите за продажба в миналия петък транспортни самолети са общо два – по един Ан-26 и L-410. Това съобщи за АЕРО шефът на дружеството "Снабдяване и търговия” на МО - Емил Петров.

Петров посочи, че цената на транспортния самолет Ан-26 е 35 000 лв., а на по-малкия му събрат L-410 – 55 000 лв. И двете цени са без ДДС. Петров заяви, че не може да се каже до какви суми ще достигне тайното наддаване за двете машини. Документи за търга се купуват до 17 януари, а отварянето на офертите ще е през февруари.

Пазарът за двата самолета, които са с изчерпан технически ресурс е ограничен. Гражданското опериране в Европа на конкретния Ан-26 ще е практически невъзможно, тъй като той е бивша военна машина. Машината може да бъде купена с цел препродажба на военен или цивилен клиент в страни от Третия свят.

Пазарната перспектива пред продавания L-410 е малко по-добра. На теория машината може да премине през капитален ремонт и доработки за достигане до цивилния стандарт Е20, който ще позволи машината да се експлоатира в Европа. Това, обаче обещава да бъде сравнително скъпо начинание.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... an-26.html
Anyone who fights for the future, lives in it today


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 306
Регистриран: пон май 17, 2010 10:30 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от airjohn » ср яну 15, 2014 8:20 pm

Гражданското опериране в Европа на конкретния Ан-26 ще е практически невъзможно, тъй като той е бивша военна машина. Машината може да бъде купена с цел препродажба на военен или цивилен клиент в страни от Третия свят.

Голяма глупост е това изказване. Самолетът при всички положения трябва да мине през завод 410 и може да излезе с типов сертификат за гражданска експлоатация. Голяма част от оборудването на нашите Ан-26 беше по стандартите на ИКАО. Така че ако се вземе на тази смешна цена, крайният продукт може да се върже на 350-400к евро. Наработките на планерите са максимум 6-7 хиляди часа при общ ресурс 30000часа. Пак наши хора ще се облажат за сметка на разтурената "авиация".
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » вт яну 21, 2014 4:27 am

airjohn написа:Голяма глупост е това изказване. Самолетът при всички положения трябва да мине през завод 410 и може да излезе с типов сертификат за гражданска експлоатация. Голяма част от оборудването на нашите Ан-26 беше по стандартите на ИКАО. Така че ако се вземе на тази смешна цена, крайният продукт може да се върже на 350-400к евро. Наработките на планерите са максимум 6-7 хиляди часа при общ ресурс 30000часа. Пак наши хора ще се облажат за сметка на разтурената "авиация".
До някъде на теория е така.
Но в този случай имаме няколко фактора. Първо и най-важно, че типовия сертификат е ограничена, което значи, че за всеки отделен самолет производителя трябва да гарантира, че въпросният сериен номер има ясна история и е преминал съответните подобрения. Точно момента с ясната история е мътен при бившите военни самолети, тъй като за цивилните власти (ГВА примерно) този самолет е черна дупка от производството му до днес. Тоест експлоатират и съхраняван от организации, които не работят по цивилните правила.
Че на украинците ще се даде някой лев отгоре за да се разпишат е ясно, но дали някой в Европа ще го приеме самолета е отделна тема.
Лично според мен, който и да го купи този Ан-26, няма да го ползва в Европа.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » вт мар 11, 2014 10:30 pm

Държавната армейска фирма е успяла да продаде и два транспортни самолета, които доскоро бяха на въоръжение в българските военновъздушни сили.
Ан-26 е бил продаден за 36 100 лева - само със 100 лв. (1100 лв. всъщност - бел.) над първоначално обявената тръжна цена. За чешкия транспортен L-410 беше достигната цена от 56 000 лв. И двете машини бяха спечелени от фирма "Джамбо СВ" ООД.
:arrow: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=3484522
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от M-4 » ср мар 12, 2014 11:19 am

Знаят ли се бордните номера на машините?
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 670
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Fighterland » вт мар 25, 2014 12:36 pm

Седят си така в Ломе, Того... :-(
Изображение
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от HORNISE » вт мар 25, 2014 12:46 pm

Мъчна гледка. Да пратим някой да ги прибере!
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 953
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от tu-134 » вт мар 25, 2014 4:25 pm

Обаче тропическото слънце си е казало думата. Такива пожълтели фанари, червени даже, не съм виждал. Преди си мислих че 670 в музея в Пловдив беше "рекордьор" в тази дисциплина.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 26, 2014 12:55 am

HORNISE написа:Мъчна гледка. Да пратим някой да ги прибере!
Полет на Ил-76, подкупи на туземците, бумаги в България...
По-евтино ще е да поръчаме един нов от Русия.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 670
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Fighterland » ср мар 26, 2014 8:27 am

Да, по-евтино ще е, но историческата стойност на тези двата, без да се отчита особеността на 219-и, за България и нейната историческа памет оправдават средствата.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от M-4 » ср мар 26, 2014 7:07 pm

Пак добре, че са цели!
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от борден » вт сеп 09, 2014 10:53 pm

Стигала ли е до някой от вас информация за няколко (пет?) екс-балчишки МиГ-21бис, които 2003-2004 г. да са били продадени в чужбина (начален адресат - Украйна)?

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от HORNISE » вт сеп 09, 2014 11:03 pm

Оп и до теб е стигнало. Холандерите пускат такава информация и разни хървати разпитват по въпроса.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от борден » ср сеп 10, 2014 12:00 am

Холендерите за нещо скорошно ли пускат? Щото аз питам за преди 10 години.
А за сега кво си чул?

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1824
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Български военни самолети и вертолети - в чужбина и ГА

Непрочетено мнение от Airfan » ср сеп 10, 2014 12:02 am

И те за тогава говорят. Всъщност говори се доста упорито, че тези новите хърватски машини са бивши наши.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Отговори