Нови изтребители за българските ВВС
Re: Нови изтребители за българските ВВС
Това е хубава статия: http://www.defense-aerospace.com/articl ... order.html
Не казвам, че американците са ни прецакали, те на всички толкова си взимат, при нас се оскъпява и от наземното оборудване, като за нов тип самолет.
Но си мисля, че по изгодно (относно оперативни възможности и изправна техника) е оперативният лизинг, който изобщо не поискахме.
770 млн.Д за 10г. за 14 самолета при Чехите, при нас да речем за 10бр. трябва да 550-600 млн. Д, за 10г. Като тук, освен наема влиза и поддръжката. Да сложим и едни 200млн. Д за въоръжение. стават около 800млн.Д за 10г. Които няма да дадем накуп. Дебело подчертавам, това е с поддръжката, и през този период ще имаме изправни самолети. След това се прави удължаване, както направиха Чехите.
За нас е много важна поддръжката. Защото мога да се хвана на бас на каквото кажете, че 4-5г. след започването на експлоатацията на F16, ще летят няма и половината, поради липса на поддръжка. Кел файда, че семе си ги купили, като после не ги поддържаме и не летят. С Кугърите, и другата техника, какво стана?
Иначе F16 си е супер,но. При оперативният срещу парите (повече са във времето да, но поддръжката не е безплатна) ще имаме изправни самолети.
А сега купихме ги, ще ни доставят и "айде оправяте се", ако имате пари за поддръжка ще ги карате, ако не, музейни експонати.
А и отделно вижте и цената за полетен час на Грипен и F16- 4700 срещу 7000 usd.(въпреки, че бях виждал по-високи стойности и за двата самолета с около 2000usd, но то зависи)Това във времето е много, като разлика.
Това ми беше мисълта.
Не казвам, че американците са ни прецакали, те на всички толкова си взимат, при нас се оскъпява и от наземното оборудване, като за нов тип самолет.
Но си мисля, че по изгодно (относно оперативни възможности и изправна техника) е оперативният лизинг, който изобщо не поискахме.
770 млн.Д за 10г. за 14 самолета при Чехите, при нас да речем за 10бр. трябва да 550-600 млн. Д, за 10г. Като тук, освен наема влиза и поддръжката. Да сложим и едни 200млн. Д за въоръжение. стават около 800млн.Д за 10г. Които няма да дадем накуп. Дебело подчертавам, това е с поддръжката, и през този период ще имаме изправни самолети. След това се прави удължаване, както направиха Чехите.
За нас е много важна поддръжката. Защото мога да се хвана на бас на каквото кажете, че 4-5г. след започването на експлоатацията на F16, ще летят няма и половината, поради липса на поддръжка. Кел файда, че семе си ги купили, като после не ги поддържаме и не летят. С Кугърите, и другата техника, какво стана?
Иначе F16 си е супер,но. При оперативният срещу парите (повече са във времето да, но поддръжката не е безплатна) ще имаме изправни самолети.
А сега купихме ги, ще ни доставят и "айде оправяте се", ако имате пари за поддръжка ще ги карате, ако не, музейни експонати.
А и отделно вижте и цената за полетен час на Грипен и F16- 4700 срещу 7000 usd.(въпреки, че бях виждал по-високи стойности и за двата самолета с около 2000usd, но то зависи)Това във времето е много, като разлика.
Това ми беше мисълта.
Re: Нови изтребители за българските ВВС
Незнам защо ми се налага аналогията спокупката на Avia B-534 и Ме-109Еteddyn2o написа: ↑чет авг 08, 2019 12:39 pmТова е хубава статия: http://www.defense-aerospace.com/articl ... order.html
Не казвам, че американците са ни прецакали, те на всички толкова си взимат, при нас се оскъпява и от наземното оборудване, като за нов тип самолет.
Но си мисля, че по изгодно (относно оперативни възможности и изправна техника) е оперативният лизинг, който изобщо не поискахме.
770 млн.Д за 10г. за 14 самолета при Чехите, при нас да речем за 10бр. трябва да 550-600 млн. Д, за 10г. Като тук, освен наема влиза и поддръжката. Да сложим и едни 200млн. Д за въоръжение. стават около 800млн.Д за 10г. Които няма да дадем накуп. Дебело подчертавам, това е с поддръжката, и през този период ще имаме изправни самолети. След това се прави удължаване, както направиха Чехите.
За нас е много важна поддръжката. Защото мога да се хвана на бас на каквото кажете, че 4-5г. след започването на експлоатацията на F16, ще летят няма и половината, поради липса на поддръжка. Кел файда, че семе си ги купили, като после не ги поддържаме и не летят. С Кугърите, и другата техника, какво стана?
Иначе F16 си е супер,но. При оперативният срещу парите (повече са във времето да, но поддръжката не е безплатна) ще имаме изправни самолети.
А сега купихме ги, ще ни доставят и "айде оправяте се", ако имате пари за поддръжка ще ги карате, ако не, музейни експонати.
А и отделно вижте и цената за полетен час на Грипен и F16- 4700 срещу 7000 usd.(въпреки, че бях виждал по-високи стойности и за двата самолета с около 2000usd, но то зависи)Това във времето е много, като разлика.
Това ми беше мисълта.
Re: Нови изтребители за българските ВВС
Аналогията е, че Месершмит-а , който е легендарен, добър и доказал се самолет, също както и F 16 впрочем, също е избран по политически причини и на доста висока цена. Но Avia B-534 и Ме-109Е, не могат да се отнасят, като Грипен и F16, реално Авия-та и Месершита са самолети, от различно поколение и концепция, единия двуплощник късно развитие от Първата Световна, а другия последно поколение от годините непосредствено преди втората. При Ф16 и Грипен не е така, реално са самолети от едно и също поколение и концепция, дори Грипена е по нова разработка, вярно с леко различаващи се характеристики, спор няма че Ф16 B70 e с по добри показатели, но разликата не е като Avia B-534 и Ме-109Е. Реално предимствата на Ф16 са радара и по мощния двигател. Но мисля, че на всички е ясно, че ние реална война с тези 8 , че дори и 16 броя, самолети не можем да водим, така че трябваше да изберем по изгодното от към цена качество.
Както и да е, вече избора е направен и парите платени. Радва ме,че самолета поне е нов, а не 3 употреба на 30г, на 70% цена на нов.
Искам и да попитам, понеже странно всички статии по темата изчезнаха в нета, са какво точно допълнително оборудване и въоръжение ще дойдат. Колко ракети от двата типа, ще има ли целеуказващи контейнери, в статиите преди да изчезнат, не видях и допълнителни резервоари и т.н. Някой ако има какво точно, до колкото има информация де.
Както и да е, вече избора е направен и парите платени. Радва ме,че самолета поне е нов, а не 3 употреба на 30г, на 70% цена на нов.
Искам и да попитам, понеже странно всички статии по темата изчезнаха в нета, са какво точно допълнително оборудване и въоръжение ще дойдат. Колко ракети от двата типа, ще има ли целеуказващи контейнери, в статиите преди да изчезнат, не видях и допълнителни резервоари и т.н. Някой ако има какво точно, до колкото има информация де.
Re: Нови изтребители за българските ВВС
Грозев е написал в една статия(малко субективна по мое мнение) казва се "F-16 за България – между пиленето и рязането" сравнително подробно е описано какво е орязано от първоначалния предложения пакет( може много да се говори по тази тема). Това за броя на самолетите (16) да не са много, НО спомни си къде беше и в какво състояние е сега нашата авиация това с което разполагаме са си музейни експонати който освен да изпълняват air-policing в мирно време за друго не стават. С придобиването на F-16 най-накрая авиацията ни влиза в 21 век и започва да се интегрира в НАТО и по конкретно се интегрира с ВВС на най-силния и технологично развит член на НАТО . Направения избор е повече от правилен той си беше и единствения който ни гарантира една ясно изразена посока на развитие (F -35 след 12 години като Su-25 трябва да се пенсионира) за 40-50+ години напред. Парите не са много стига да не правиш сравнение спрямо жълтите стотинки който сме давали досега за армията ни.
Re: Нови изтребители за българските ВВС
Грозев е написал в една статия(малко субективна по мое мнение) казва се "F-16 за България – между пиленето и рязането" сравнително подробно е описано какво е орязано от първоначалния предложения пакет( може много да се говори по тази тема)
В тази статия не се спомената точните бройки и какво е поръчано на финала. Имаше ги в разни статии в нета, но статиите останаха, но инфото в тях изчезна .....
То с тези F16, освен air-policing, какво друго мислиш, че ще правим.....; Другото с Ф16 в 21 век...!? Вярно е огромен скок от сега наличното от към авионика, но все пак Ф16 е разработка от 70-те. Радара му е последно поколение, и това в общи линии. Във ВВС на НАТО може да се интегрираме с всеки един нато-вски самолет.В момента правим ... на американците плащаме 100% нещо, което ще получим след 4-5г, това се нарича безлихвено кредитиране и го няма никъде в нормалните търговски взаимоотношения (за такъв голям период, за къси периоди -няколко месеца го има). И ще получим, какво насреща (освен политически и финансови дивиденти за някой тесни кръгове), сигурност !?който освен да изпълняват air-policing в мирно време за друго не стават. С придобиването на F-16 най-накрая авиацията ни влиза в 21 век и започва да се интегрира в НАТО и по конкретно се интегрира с ВВС на най-силния и технологично развит член на НАТО

Направения избор е повече от правилен той си беше и единствения който ни гарантира една ясно изразена посока на развитие (F -35 след 12 години като Su-25 трябва да се пенсионира) за 40-50+ години напред
Единствения правилен, ако се считаш на васал на някой, нищо по различно то това, което сме били със СССР- избор няма . Правилния избор трябва да икономически, технологично и изгодно за страната обоснован. Наистина ли вярваш, че ще купим след 10-12г. F35, аз не съм сигурен че втора 8-ца F16, че ще вземем, камо ли Ф35.
Парите са си много, за това което взимаме. На фона, като цяло наистина не са.
Не казвам нищо лошо за самолета, той е добър. Но начина на избиране, цена, пакет и начин на плащане, не са.
Re: Нови изтребители за българските ВВС
Тук : https://dsca.mil/major-arms-sales/bulga ... ft-support можеш да прочетеш какво са ни предложили след това ПАК прочиташ статията за която ви казах и ще придобиеш представа какво сме махнали от първоначалното предложение.
То и BMW 3 Series като отидеш да си го купиш от представителите на BMW (поне аз така правя) не си купуваш кола на 44 години(защото 3 серия на BMW e от 1975). Нещо подобно е и с Ф16 ама не точно. ЕДИНСТВЕНОТО НЕЩО ОБЩО МЕЖДУ Ф16 ОТ 1974 И САМОЛЕТА КОЙТО НИЕ ВЗИМАМЕ Е "Ф16" И ВЪНШНИЯ МУ ВИД ТОВА Е. Всичко друго е различно авионика , системи за управление,въоръжение ,комуникационно оборудване, софтуер,начин на експлоатация , изцяло дигиталена кабина(ако не знаеш какво е това в Интернет има много за това), радар и ОЩЕ МНОГО ДРУГИ НЕЩА.
С кой БОЕН самолет по точно: Eurofighter, Rafale, F-18, F-15 проверихте ли колко струват тези самолети? Ако сега ти се струва че плащаме многo(А РЕАЛНО НЕ Е) не знам как ще реагираш ако ни кажат че трябва да платим 2-3 ПЪТИ повече само за да ги купим.
Правим това плащане защото нямаме крeдитна история с САЩ. Словакия преди да закупи Ф 16(техните са само air-to-air) си купиха 9 броя Sikorsky UH-60 и тях ги платиха на КУП авансово през далечната 2015(още не са ги получили всичките).
Е ми така е като имат поръчки и си преместиха завода в Greenville, South Carolina. Не знам какво разбираш под "нормалните търговски взаимоотношения" ВСИЧКИ който купуват въоръжение от САЩ минават по тази процедура и клиентите им не намаляват.
Ако купуването на Ф-16 те кара да се чувстваш че си васал значи имаш някакви проблеми. Може би значението на думата не ти е ясно липса на самочувствие някакъв комплекс не знам . По времето на CCCP избор за самолети нямаше те бяха САМО съветски и беше предварително разчетено в МОСКВА какво ще вземем (има една много хубава статия за това как сме взели mig-29).
Ако под обоснован имаш предвид че руското е най-добро и всичко друго е боклук това е нещо друго не знам какво.
Елементарната логика диктува този път на развитие. От свършеното до момента от страна на правителството и по-точно от министерството на отбраната ме кара да се надявам че този път на ръководните позиции има хора който имат поне ДВЕ мозъчни клетки.
Re: Нови изтребители за българските ВВС
В никакъв случай не твърдя, че руското е най добро, дори напротив. Назад са в сферата на електриката, но не са за подценяване.
Изброените самолети Рафал, EF, F15, F18,са от по висок клас и не ги коментираме. Алтернатива беше Грипен и по добрия избор, според мен.
Васал много добре знам какво е , не му сложих кавички, друго имах предвид, но не ми се заорава в политика.
Понеже каза за БМВ, аз се занимавам с автомобили, и да ти кажа, че може да си купиш много по-добър автомобил на по добра цена, ако на държиш буквите BMW, издигнати в култ в някой среди и ти се плаща за фалшив имидж. Всеки има право да си троши парите, както иска, ако са негови. Но не и държавни пари.
А плащането авансово,заради това, че не сме имали кредитна история със САЩ, пълни глупости, това между държавни отношения. Това че другите правели така, пак не е основание, всички го правят по политически причини. Заради благосклоността на САЩ, но ние от нея, файда не сме видяли.
Изброените самолети Рафал, EF, F15, F18,са от по висок клас и не ги коментираме. Алтернатива беше Грипен и по добрия избор, според мен.
Васал много добре знам какво е , не му сложих кавички, друго имах предвид, но не ми се заорава в политика.
Понеже каза за БМВ, аз се занимавам с автомобили, и да ти кажа, че може да си купиш много по-добър автомобил на по добра цена, ако на държиш буквите BMW, издигнати в култ в някой среди и ти се плаща за фалшив имидж. Всеки има право да си троши парите, както иска, ако са негови. Но не и държавни пари.
А плащането авансово,заради това, че не сме имали кредитна история със САЩ, пълни глупости, това между държавни отношения. Това че другите правели така, пак не е основание, всички го правят по политически причини. Заради благосклоността на САЩ, но ние от нея, файда не сме видяли.
Re: Нови изтребители за българските ВВС
От това твое изказване ми става ясно че не си запазнат какви са ПРАВИЛАТА за това как се купува въоражение от САЩ.teddyn2o написа: ↑пет авг 16, 2019 1:59 pmА плащането авансово,заради това, че не сме имали кредитна история със САЩ, пълни глупости, това между държавни отношения. Това че другите правели така, пак не е основание, всички го правят по политически причини. Заради благосклоността на САЩ, но ние от нея, файда не сме видяли.
Идеята за премера ми с BMW(освен това че си го купих) не беше толкова за автомобила а, че и този модел е от 1975 и НЕ Е НА 44 ГОДИНИteddyn2o написа: ↑пет авг 16, 2019 1:59 pmПонеже каза за БМВ, аз се занимавам с автомобили, и да ти кажа, че може да си купиш много по-добър автомобил на по добра цена, ако на държиш буквите BMW, издигнати в култ в някой среди и ти се плаща за фалшив имидж. Всеки има право да си троши парите, както иска, ако са негови. Но не и държавни пари.
И НИЩО В НЕГО НЕ Е ОТ ПЪРВИЯ МОДЕЛ ОСВЕН ЕМБЛЕМАТА И ЧЕ Е 3-та СЕРИЯ същото е и с Ф 16.
Уважавам мнението ви за Грипен НО. За мен този самолет(C/D) е по-близко до тренировъчен самолет отколкото до БОЕН самолет.Основния "товар" от БОЙНИ възможности на НАТО се носи от САЩ и всички държави около нас са с Ф-16 а и когато има учение американците идват с Ф-16 и Ф15 тава означава еднаква логистика и единен стандарт за всичко. Тоест при военен конфликт имаме възможност да се кооперираме с нашите съюзници много по лесно и ефективно отколкото с ГРИПЕН . С Грипен не можеш да презаредиш на гръцко румънско или американско летище а с Ф-16 можеш. Трябва да започне да се мисли за ИНТЕГРИРАНЕ И КООПЕРИРАНЕ В НАТО РЕАЛНО а не само на думи и отбиване на номера. Времената когато можеш да си взимаш каквото ти скимне и да не се съобразяваш със съюзниците ни са минало.teddyn2o написа: ↑пет авг 16, 2019 1:59 pmВ никакъв случай не твърдя, че руското е най добро, дори напротив. Назад са в сферата на електриката, но не са за подценяване.
Изброените самолети Рафал, EF, F15, F18,са от по висок клас и не ги коментираме. Алтернатива беше Грипен и по добрия избор, според мен.
Re: Нови изтребители за българските ВВС
Изброените не са от по висок клас, а са същият клас като F-16 bl. 70. Доколкото знам в момента има два вида изтребители - леки и тежки, "средни" не се използва. Пепелянката е при тежките, Грипенчето при леките заедно с JF-17.
Това дали Грипен е бил по-добрият избор е субективно понятие, но аз се радвам, че правителството прояви разум и не ни натресе този странен самолет, правен за шведските условия със шведските възможности.
Колкото до плащането, не е ясно кой ще спечели от цялата работа. В тия договори има едни предварително заложени клаузи за инфлацията, та не се знае дали ако бяхме платили след три години, нямаше да излезе по скъпо.
Re: Нови изтребители за българските ВВС
Здравейте тук ми изпадна нещо интересно за избора на Словакия за F-16 V ако на някой му е интересно може да го прочете:
https://www.docdroid.net/45QNtuR/2018-s ... c-eval.pdf
https://www.docdroid.net/45QNtuR/2018-s ... c-eval.pdf