L-39ZA в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Airfan » вт юли 30, 2013 11:49 pm

Какво е това бялото пред фанара на носа на самолета?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Стоян
Мнения: 812
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Стоян » ср юли 31, 2013 10:05 am

Антена на GPS-приемник.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от борден » ср юли 31, 2013 11:00 pm

Shilo написа:
Airfan написа:Да и на мен ми харесва. Гледам и шрифта на цифрите е променен. Може би така са дошли оригинално навремето?
Оригиналният шрифт е същия, както на небоядисаните до момента.
Напротив - точно с такъв шрифт са дошли (или поне част от тях). За справка може да се поровите из фейсбук страницата на Щръклево. Между другото незнам дали повечето от вас знаят - но втората партида от 18 самолета попълва едната ескадрила в Щръклево през 1990 г., където престоява обаче съвсем недълго - само до 1992 г. Тогава от Каменец изваждат от въоръжение МиГ-21 и 39-ките попълват изпразнената ескадрила.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср авг 28, 2013 11:29 pm

Завърши етап от курса за приучаване на L-39ZA
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 28 Август 2013 20:09


В Учебна авиационна група „Георги Бенковски” – Долна Митрополия завърши първият етап от летателното обучение на млади пилоти от авиобаза Граф Игнатиево на учебно-тренировъчните самолет L-39ZA. Това съобщават от ВВС.

По време на интензивната подготовка младите летци са усвоили техника на пилотиране в зона прост пилотаж и полет по кръга, след което бяха допуснати до изпълнение на самостоятелни полети.

Повишаването на летателните умения ще продължи през втория етап на курса, в който пилотите ще усъвършенстват техниката на пилотиране по самолетоводене, зона сложен пилотаж на средна височина и бойно използване. В обучение им ще се включат и новите инструктори от състава на Граф Игнатиево, които завършиха инструкторската програма на самолет L-39ZA.

Натрупаният летателен опит на реактивния учебно–боен самолет L-39ZA е много важен за младите летците, тъй като им дава възможности за успешно продължаване на летателната подготовка на боен самолет.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -39za.html
Anyone who fights for the future, lives in it today


Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Сашо » вт окт 15, 2013 11:22 pm

Фото-софиянец или оптически ефект просто?

Потребителски аватар
Shilo
Мнения: 205
Регистриран: ср дек 26, 2007 1:22 pm
Контакти:

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Shilo » вт окт 15, 2013 11:29 pm

Оптически ефект е.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт окт 15, 2013 11:41 pm

Може ли пилоните под крилото да се свалят и това колко ще олекоти самолета?
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от HORNISE » вт окт 15, 2013 11:50 pm

Любим мой въпрос към всички техници. Да видим какво ще кажат тези от Долна. :D
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Moss » вт окт 15, 2013 11:54 pm

То май самото крило на L-39ZA е по-яко, за да може да носи, в сравнение 39С.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср окт 16, 2013 12:04 am

Moss написа:То май самото крило на L-39ZA е по-яко, за да може да носи, в сравнение 39С.
Интересно, че руските източници дават една много маргинална разлика в масата празен за L-39C и L-39ZA. Точно 200 кила.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Shilo
Мнения: 205
Регистриран: ср дек 26, 2007 1:22 pm
Контакти:

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Shilo » ср окт 16, 2013 6:58 am

Не мога да я разбера тази логика - преди време се мръняше защо РС-9 били без монтирани пилони. А сега искате да се демонтират от L-39. Не бъркайте понятията учебен самолет и учебно-боен самолет. Ако продължим по този път и започнем да олекотяваме и МиГ-29, и Су-25 до къде ще стигнем?! Можете ли да си представите колко по-лек ще стане Су-25, ако се демонтират неговите пилони, а? Там са цели 10 броня! И колко ще се намали разхода на керосин... Защо не си махнете резервните гуми и инструментите от багажниците?! Знаете ли колко по-малко ще ви горят автомобилите?! А ако демонтирате и седалките - разходът ви на гориво ще падне направо на половина. :)

ПС: Честит празник на всички, които обичат авиацията!

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от HORNISE » ср окт 16, 2013 8:06 am

Иване, в Полша и Словакия МиГ-29 лети с колкото пилона са му нужни, а не с колкото може да му се закачат... Склонен съм да вярвам, че малко по-добре от нас могат да си направят сметката в тези държави.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
BDG
Мнения: 399
Регистриран: вт дек 30, 2008 6:27 pm

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от BDG » ср окт 16, 2013 9:33 am

Тони, ако помниш, в Пловдив, в едно заведение, говорихме с човек вътре в нещата и той каза, че в Графа са правени сметки за челното съпротивление и ефекта от свалянето на пилоните. Е, според тях ефектът ще бъде нулев.

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от HORNISE » ср окт 16, 2013 10:04 am

Верно е и това, но право да си кажа повече вяра имам на иностранците. Някак на практика са доказали, че по-добре знаят как да експлоатират самолетите от нас.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от M-4 » ср окт 16, 2013 11:09 am

При двуцевката едва ли ще има осезаем ефект, ама летящия танк ще олекне, според мен.
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Airfan » ср окт 16, 2013 11:54 am

M-4 написа:При двуцевката едва ли ще има осезаем ефект, ама летящия танк ще олекне, според мен.
Като мултиплицираш броя на летящите самолети по броя на летателните смени за година, ти гарантирам, че ще имаш икономия на тонове гориво за годината.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Стоян
Мнения: 812
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Стоян » ср окт 16, 2013 1:06 pm

Почти сигурно могат да се свалят пилоните. И вероятно в миналото чехите са произвели и специализиранини "капаци" за отдолу (Кат'си му е редът). Те не би трябвало да са само за покритие, а и отделно да има някакви "тапи" за горивопроводите. Дали такова нещо е налично не знам. Има доста снимки в нета с "голо" крило.
http://www.airliners.net/photo/Aero-L-3 ... 1575335/L/

А отделно за олекотяването има и други варианти. Доколкото си спомням при максимален бомбов товар се свалят оръдието и задната катапултна седалка. И съответно един от хората. :)

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Грозев » съб юни 07, 2014 3:08 am

Курсанти летят като щурмани на L-39
Написано от Списание АЕРО
Петък, 06 Юни 2014 18:35


За първи път след възстановяването на учебно-бойните самолети L-39ZA курсанти от Учебната авиационна група в Долна Митрополия полетяха на типа. Това съобщават от ВВС.

Бъдещите пилоти, които преминават своя стаж на учебните РС-9М, проведоха наземна подготовка, положиха изпит и бяха допуснати до полети във втора кабина. Те ще летят с подготвените инструктори.

Като летци-щурмани курсантите ще получат представа за динамиката на реактивния самолет и ще се запознаят с приборното и навигационното му оборудване.
Пръв от випускниците полетя курсант старшина Аспарух Пашов с летец – пилот капитан Дилян Дилов.

„Самолет L-39ZA се различава доста от РС-9М. Трябва много тренаж в кабината, за да свикнем със стрелковите прибори и разположението на оборудването в кабината. Колкото по-рано започнем това, толкова по–лесно ще ни бъде при приучването” – сподели минути след полета курсант Пашов.

Курсантите притежават висока мотивация и желание за усвояване и на самолет L-39ZA, който е нужна стъпка към голямата авиация, коментират първите полети на своите възпитаници инструкторите.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -l-39.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: L-39ZA в България

Непрочетено мнение от Airfan » ср апр 01, 2015 7:31 pm

Част от обучението на L-39 изглежда така:

Изображение
Полигон Елена, L-39ZA
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Отговори