Су-25 в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от Грозев » съб ное 12, 2016 12:34 am

M-4 написа:https://youtu.be/TFfdPSenJeI?t=428

Искам да попитам на въпросния отрязък от клипа (07:08-07:10) - кадри от кабината на МиГ-23, и то изделие 23-18. Може ли някой да каже кога са снимани и дали са от филм, има ли го някъде. Интересно е, защото със сигурност датират от почти 20 години назад. Същите кадри съм виждал и на други места, май към една песен на Веско Маринов (винаги в свои води :D ) за летеца.
Това е филм на ВТК правен от Чавдар Кръстев, който сигурно има стотици документални филми за родната армия. Та с две думи, явно е от някакъв по-стар филм и са монтирали кадрите или от незнание или от немай къде.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 786
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от Blackhawk » пет ное 25, 2016 3:19 pm

А със Су-25 какво е положението, че за МиГ-29 доста се изписа ?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед ное 27, 2016 1:37 am

Blackhawk написа:А със Су-25 какво е положението, че за МиГ-29 доста се изписа ?
Мъка е. Удължен ресурс със собствени сили. Уж имаше желание да се пусне обществена поръчка за ремонт на няколко самолета, но всичко си умря. Не съм сигурен колко още ще могат да карат, но не е много.
Anyone who fights for the future, lives in it today

AlOMarin
Мнения: 5
Регистриран: вт юни 26, 2012 11:53 am

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от AlOMarin » нед ное 27, 2016 10:43 pm

Независимостта и бойната готовност идват от собствените сили. Така или иначе операторът винаги е отговорен за летателната годност и той за разлика от производителя има непосредствен достъп до данните за надеждността от които се определя и ресурса. Сериозните организации се познават по това, че не разчитат на чужди сили.

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от Moss » вт ное 29, 2016 12:26 am

Сериозните организации се познават по това, че не разчитат на чужди сили
Това каква връзка има с темата и раздела?

AlOMarin
Мнения: 5
Регистриран: вт юни 26, 2012 11:53 am

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от AlOMarin » вт ное 29, 2016 7:14 pm

ВВС са организация.

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от Moss » пон фев 27, 2017 12:20 am

Изображение
Ти да видиш, какво творчество са фкарали нашите съветски братя! :D

stoian377
Мнения: 528
Регистриран: вт окт 20, 2009 7:19 pm

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от stoian377 » чет май 25, 2017 12:00 am

В прословутия "Авионамс" или предишните му наименования както и да бяха, пипали ли са на живо Су-25?Понеже големия шеф се кани да ремонтира туй онуй там.

Потребителски аватар
BDG
Мнения: 398
Регистриран: вт дек 30, 2008 6:27 pm

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от BDG » чет май 25, 2017 3:29 pm

stoian377 написа:В прословутия "Авионамс" или предишните му наименования както и да бяха, пипали ли са на живо Су-25?Понеже големия шеф се кани да ремонтира туй онуй там.
Те пък като са пипали МиГ-29 и L-39 резултатът беше... :oops:

Стоян
Мнения: 806
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от Стоян » пет май 26, 2017 8:58 am

Ремонта на Су-25 беше добре усвоен в ТЕРЕМ "Георги Бенковски". Достатъчно качествен и с нужния обем. Е имало е и проблеми, но затова е гарантийният срок. Важно е да се посочи, че и двивигателя е бил усвоен. Понеже се извършваше в друг завод на ТЕРЕМ. При положение, че са усвоени различните двигатели на МиГ-21, този на Су-25 е бил следващ в редицата.
Общо взето добре се работеше с тогавашния колектив. Преди много години. А по-късното самостоятелно усвояване на други типове ЛА имаше закономерен резултат. От един момент започнаха и проблеми, които се отразиха на наличнието на достатъчно кадри, за вички типове ЛА.
В определена степен факта, че Су-25 лети досега, е в следствие, че е извършен КВР (не на всички машини).

stoian377
Мнения: 528
Регистриран: вт окт 20, 2009 7:19 pm

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от stoian377 » пет май 26, 2017 12:02 pm

С една дума по някое време са правили нещо.Това колко отдавна е било и дали някой от тези правили го е останал там?
За МиГ-29 прочетох за "успеха" им.Та затова питам за Су-то.За Л-39, честно не съм се интересувал ... засега.

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от Moss » пет май 26, 2017 9:23 pm

Ремонта на Су-25 беше добре усвоен в ТЕРЕМ "Георги Бенковски".
Бяха си купили документацията от някакъв чеченец за $300 000, ама не знам дали това се смята за "добро усвояване".

Стоян
Мнения: 806
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от Стоян » съб май 27, 2017 8:49 am

Moss написа:
Ремонта на Су-25 беше добре усвоен в ТЕРЕМ "Георги Бенковски".
Бяха си купили документацията от някакъв чеченец за $300 000, ама не знам дали това се смята за "добро усвояване".
Това са слуховете (много достоверни) за МиГ-29, не за Су-25. Аз в документацията не съм се ровил, но съм виждал какво правиха. Накратко, няма нужда от кавички - "добро усвояване". Някой да има ЛИЧНИ наблюдения, че ремеонта не бил е извършван добре?

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от Moss » съб май 27, 2017 4:34 pm

Извинявам се ако не съм точен, в по горните ми писания.
Все пак , доколкото знам, заводът никога не е имал сертификат за КВР на Су-25, и не знаех да са го правили.
За МиГ-29 също нямат сертификат и имат един печално известен опит.

Стоян
Мнения: 806
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Су-25 в България

Непрочетено мнение от Стоян » съб май 27, 2017 6:08 pm

Точни цифри не знам, но поне половината трябва да са минали КВР. Тогава се сменя и цветовата схема. Юридическата страна на въпроса не ми е много ясна. Когато имаше начин да разбера, това въобще не ме интересуваше. Усвояването на Су-25 вероятно е в пъти по-просто от това на МиГ-29. Двигателя е "орязана" версия на вече усвоения такъв на МиГ-21 (една от версиите). Голяма част от оборудването се препокрива с това на МиГ-23БН (и Су-22УМ3). Някои от уникалните за самолета агрегати успешно бяха ремонтирани в завода. Поне до поредните съкращения в щата. След това определени способности бяха изгубени.
Като добавка да кажа, че дори и един ТИР с документация да имаш, пак не е достатъчно за усвояването на КВР. Има прекалено много специализирани апаратури, инструменти и цели стендове, които са необходими. Като рядко има КИА, която може да се ползва през няколко поколения самолети. Могат да се добавят разходни материали и части, които задължително се подменят. Плюс евентуално доставяне на детайли и елементи, които могат да са нужни за ремонт. Разбира се, ако всичко трябва да се прави кат'си му е редът. За Су-25 може и да има един-два, но за Су-22 много агрегати са пращани за ремонт в чужбина. Предполагам Украйна (или Белорус).

Отговори