AS 565MB Panther в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед окт 09, 2011 3:58 pm

С нови френски вертолети ще борим терористи и пирати
9 октомври 2011 14:26 | Пламен Петров


През ноември се очаква Българската армия да разполага с три многоцелеви вертолета „Пантер". Това обяви министърът на отбраната Аню Ангелов при представянето на първия вертолет "Пантер" в състава на Военноморските сили. Другите две модерни летателни машини френско производство ще бъдат доставени следващия месец, уточни военният министър.

„С "Пантер" страната ни получава най-доброто. Хубавото е, че тези хеликоптери могат да се използват и за спасяване, така че ще имат приложение в мирно време", отбеляза премиерът Бойко Борисов, който също присъства на церемонията. Надявам се с тези три "Пантери" да не се говори повече по Шенгенското пространство, заяви Борисов и призова представителите на фирмата да кажат, че най-доброто от света е на българската шенгенска граница.

Изображение

Цената на френския вертолет е 20 милиона евро без боеприпасите и логистичната поддръжка. Разполага с торпедни системи и 20 мм оръдие. Вертолетът може да се използва за борба с терористи и пирати, да служи за спасяване на хора и кораби. С едно зареждане може да прелети 150 мили, което е достатъчно за осигуряване на българския морски отговорен район.

Машината развива скорост до 324 км/ч. На борда си, освен двамата пилоти, може да качи и 10 командоси, разкри подполковник Милен Хинтоларски. Той е един от шестимата български пилоти, обучени да управляват "Пантер". Хинтоларски лично е докарал хеликоптера от Франция, като полетът е продължил два дни с кацания в Тренто/Италия, Любляна/Словения / и Тимишоара/Румъния/.

„За първи път откакто служа във Военноморските сили ми се случва да получа нещо, което е най-доброто в света", призна командирът на ВМС контраадмирал Пламен Манушев. Той разкри, че от понеделник започва изпълнението на полетния план за обучението на пилотите, които ще управляват френския вертолет. Стартира и план за подготовка на спасителни плувци в специалния разузнавателен отряд. Шестима „тюлени" ще бъдат обучени да скачат от ветролета и да спасяват хора в морето.

След получаване и на другите два "Пантера" предстои изграждането на хангар за тях. Ветролетите обаче няма да могат да кацат на военните ни кораби. За целта е необходимо допълнително преоборудване на фрегатата, за което няма заложени средства за следващата година, разкри военният министър.

Изображение

Три вертолета МИ-14 от състава на ВМС ще бъдат ремонтирани през следващите две години. Други три МИ-14 ще бъдат продадени заради изтичане на летателния им ресурс, стана ясно по време на церемонията в морската вертолетна авиобаза „Чайка" край Варна. На нея присъстваха още министърът на транспорта Ивайло Московски, командирът на Военноморските сили контраадмирал Пламен Манушев, генерали, адмирали и офицери от Българската армия.

След демонстрация на летателните възможности на чисто новия "Пантер", премиерът Бойко Борисов реши лично да изпробва как вози вертолетът. С най-новата придобивка на ВМС Борисов отлетя към варненския аеропорт.


http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=788130
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от techo » нед окт 09, 2011 9:13 pm

ЕЕЕ щом е одобрен от свети Б Б значи всичко е ок :D Аз лично се учудих ,че ше се ремонтират Ми14... Имам два въпроса,първия е дали Panther-чо(за мен лично всяко хели с фенестрон е много яко :) ) е по-добър при сравнение с Augusta-та,а втория как по дяволите ше се намъкнат 10 човека с пълно бойно в салона(едно време във Варна акостира кораб на амер.брегова охрана и на него имаше един Dauphin и бая тесничко ми изглеждаше)???Ааа и трети въпрос ,Б Б каза ли нещо за поддръжката?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед окт 09, 2011 9:51 pm

techo написа:Аз лично се учудих ,че ше се ремонтират Ми14...
Това е нищо повече от едно добро намерение, което не очаквам да стане факт. Или поне да стане факт в пълен обем. КВР на три Ми-14 ще си чукне 5 млн. лева от всякъде.
techo написа:първия е дали Panther-чо(за мен лично всяко хели с фенестрон е много яко :) ) е по-добър при сравнение с Augusta-та...
Коя от всичките или по-точно коя от двете, които са на въоръжение в Гранична полиция?
Принципно AS 565 се води вертолет от 5-тонния клас, докато AW109 е от 3-тония клас, а AW139 е от 6,5-тония.
Когато имаше конкурс в Гранична полиция за голям вертолет, надпреварата бе между AW139 и EC155 (по-модерната версия на Panther). Граничарите явно са сметнали, че италианската машина е по-подходяща за тях.
Но нека уточним, AS 565 е предназначен за базиране на кораби и се води военен вертолет, докато AW139 е паравоенна машина за полицейски задачи и без възможност да се качва на кораб.
Едно е сигурно, оптико-електронната система на полицейските машини е почти най-доброто в момента, за разлика от тази на военните вертолети, която е доста по-нисък клас (който за каквото си е платил).
techo написа:а втория как по дяволите ше се намъкнат 10 човека с пълно бойно в салона(едно време във Варна акостира кораб на амер.брегова охрана и на него имаше един Dauphin и бая тесничко ми изглеждаше)???
Трудно :)
По техническо описание в Panther наистина се качват 10 човека. Две пейки по 4 души и още двама гръб в гръб на средата на кабината. Така или иначе тоя народ трябва да се побере на площ 4,2 m2 и в обем 5,1 m3. Всеки сам да преценя.
Вероятно по-удобно ще е да се пътува в конфигурация за 8 човека, но предвид, че у нас ще се лети с борден нон стоп и вероятно спасител, когато мисията го налага, е много по-реалистично да смятаме, че реално на борда може да се качат двама човека екипаж и пет - шест пътници или пострадали.
techo написа:Ааа и трети въпрос ,Б Б каза ли нещо за поддръжката?
Няма какво да се какво да каже. Машините са в гаранция. Наливаш нафта и караш. После ще стане интересно.
Иначе фактът е че офсета (новия хангар в Чайка) е до никъде.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
LZ
Мнения: 154
Регистриран: вт юли 06, 2010 4:46 pm

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от LZ » пон окт 10, 2011 6:20 am


Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1813
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от Airfan » пон окт 10, 2011 9:56 am

Имат ли противообледенителна система?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Bodilkov
Мнения: 102
Регистриран: нед фев 27, 2011 12:03 pm

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от Bodilkov » пон окт 10, 2011 9:58 am

Да се :lol: или да :cry:
Цената на френския вертолет е 20 милиона евро без боеприпасите и логистичната поддръжка.
Не си заслужава,няма какво да оправдае цената в тези реални за България времена. Това е трагикомично. Няма оправия, може да се обърнете към http://www.mod.bg/bg/anticorruption.html или към http://anticorruption.government.bg/content.aspx?p=12 .
Това уравновесява донякъде глупостта
Три вертолета МИ-14 от състава на ВМС ще бъдат ремонтирани през следващите две години.

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от HORNISE » пон окт 10, 2011 10:55 am

Две бързи снимки от вчера.

Изображение

Изображение

Вертолета няма противообледенителна система на носещия винт, специално гледах за това.
Последна промяна от HORNISE на вт окт 11, 2011 12:31 am, променено общо 1 път.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1813
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от Airfan » пон окт 10, 2011 10:59 am

Това ми се вижда тъпо. Какво - ще лети само в слънчево време ли?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 661
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от Fighterland » пон окт 10, 2011 11:14 am

Хорниза отново радва със снимките ! :-)
Airfan написа:Това ми се вижда тъпо. Какво - ще лети само в слънчево време ли?
Има го елемента, че ако не се предвиждат там авиатори, готови за всякакви метеорологични условия, отпада нуждата от вертолет за подобни. Идиотска мисъл, но ръководните фактори в МО и МС няма да ме учудят и при подобен начин на мислене, ама хич.

Пред няколко лазарника, когато снега блокира Североизточна България, Ми-14 доставяше провизии на откъснатите места. В подобна ситуация ще се види Пантерата достоен наследник на Ми-14 в "цивилните" задачи от този род или е само бутафорна история. От друга страна - за спасяване в морето, ако е по-слаб ефекта от витлата, може да е по-безопасен. "Ще поживеем и ще видим"
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от techo » пон окт 10, 2011 8:41 pm

"Коя от всичките или по-точно коя от двете, които са на въоръжение в Гранична полиция?
Принципно AS 565 се води вертолет от 5-тонния клас, докато AW109 е от 3-тония клас, а AW139 е от 6,5-тония.
Когато имаше конкурс в Гранична полиция за голям вертолет, надпреварата бе между AW139 и EC155 (по-модерната версия на Panther). Граничарите явно са сметнали, че италианската машина е по-подходяща за тях.
Но нека уточним, AS 565 е предназначен за базиране на кораби и се води военен вертолет, докато AW139 е паравоенна машина за полицейски задачи и без възможност да се качва на кораб.
Едно е сигурно, оптико-електронната система на полицейските машини е почти най-доброто в момента, за разлика от тази на военните вертолети, която е доста по-нисък клас (който за каквото си е платил)."

Благодаря пак за изчерпателните отговори!Исках по-скоро да попитам като се абстрахираме ,че историята по придобиването на тия машини си е бг работа отвсякъде, сполучлив хеликоптер ли е 'Panther'?Примерно за това ,че е с 'фенестрон' прави ли го капризен или 'калпав' :) ...А за конкурса на онези 'зелените' си спомням ,че 'Augusta' та била предпочетена заради наличието на колесник ,пред 'EC'то :)

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от Грозев » пон окт 10, 2011 8:45 pm

Както много пъти е ставало въпрос, на Запад разсъждават по-различно относно обледеняването по вертолетите и оборудването им с разни системи.
Тази зима на Банско световното по ски го осигуряваше освен нашия Ка-32 и един швейцарски AS 350B3, който даже нямаше противообледяване на предното стъкло. Сутринта го размразяваха с топла вода... Да не говорим да има противообледеняване на носещия винт. Та тогава питах пилота как се справят и той простичко отговори, че не се навират там, където могат да се обледенят и твърдеше, че това не им е пречило на спасителните операции.
Дори ултра модерния AW 109SP Da Vinci на REGA няма такива системи. В априлския брой на АЕРО бяхме писали за този вертолет.
А освен това противообледителна система за носещия винт на AS 565 въобще не е създавана.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от techo » пон окт 10, 2011 8:48 pm

Няма какво да се какво да каже. Машините са в гаранция. Наливаш нафта и караш. После ще стане интересно.
Иначе фактът е че офсета (новия хангар в Чайка) е до никъде.[/quote]
До никъде като в Крумово или по-зле?

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от HORNISE » пон окт 10, 2011 10:30 pm

До колкото видях в Чайка не е правено нищо. В Крумово забиха малко сини железа в земята поне.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от борден » пон окт 10, 2011 10:31 pm

Грозев написа:...Три вертолета МИ-14 от състава на ВМС ще бъдат ремонтирани през следващите две години. Други три МИ-14 ще бъдат продадени заради изтичане на летателния им ресурс, стана ясно по време на церемонията в морската вертолетна авиобаза „Чайка" край Варна.
Що ми се струва, че нямаме в наличност толкова много Ми-14 (освен ако не броим и тоя в Крумовския музей)...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от Грозев » пон окт 10, 2011 10:55 pm

Малко фотки:

Изображение
Попът ръси "съоръжението"

Изображение
Лесно може да се прецени колко е широк вертола...

Изображение
Камуфлажът е сполучлив, като се изключи "мишената" отзад :)

Изображение

Цялата галерия:
:arrow: http://aeropress-bg.com/galeria/categor ... a-vms.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от HORNISE » пон окт 10, 2011 11:05 pm

борден написа:Що ми се струва, че нямаме в наличност толкова много Ми-14 (освен ако не броим и тоя в Крумовския музей)...
Тамън 6 броя има в Чайка. Снимки скоро.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от Грозев » пон окт 10, 2011 11:14 pm

Петров, не използвате съвременното сателитно разузнаване.
Сателита всичко вижда, а Гугъл всичко знае :)
:arrow: http://maps.google.com/?ll=43.187609,27 ... 16&vpsrc=6
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от борден » пон окт 10, 2011 11:21 pm

Не, че нещо - ама аз тука виждам само пет вертолета... :shock:

Между другото - кога точно спряха да летят Ми-14?

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от HORNISE » пон окт 10, 2011 11:25 pm

Шест са, вервайте ми. Утре ще ги има на моя сайт.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 565MB Panther в България

Непрочетено мнение от Грозев » пон окт 10, 2011 11:29 pm

борден написа:Не, че нещо - ама аз тука виждам само пет вертолета... :shock:

Между другото - кога точно спряха да летят Ми-14?
Забравяш големия дървен хангар останал от братския германски народ :)
А Ми-14 не лети от април 2010 г.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори