МиГ-21 в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 25, 2014 12:14 am

Вярно, че част от наличните МиГ-23 са могли да летят до 2004 - 2005 г., а след съответните мероприятия и след това, но ако погледнем критично на нещата мислите ли, че щеше да лети много след 2002 г.?
Нарочват го за съкращаване още 2000 г. и то е ясно защо. Първо голям разход на керосин, което си е голяма болка за времето. После тежкия и негативен опит от пребазирането му в Чешнигирово през 2000 г. Ако го бяха преместили в Графа това щеше да се повтори. Процентът на инженерно-техническия състав, който щеше да дойде в Графа щеше да е скромен. После, МиГ-21 едва ли щеше някой да се реши да го праща в пенсия по онова време. Все пак през 2000 - 2001 г. говорим за 17 - 18 годишни самолети. Така, че щяхме да гледаме две - три години зоопарк в Графа, докато му изтече удължаването на 23-то и там някъде 2004 - 2005 г. щяха да го зачеркнат. Аз друг реалистичен сценарии не виждам.
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от борден » вт фев 25, 2014 12:47 am

Некоректно е да се сравнява едно потенциално пребазиране на ескадрилата МиГ-23 в Граф Игнатиево с театъра, който се случи 2000 г. в Чешнегирово. Постановката е напълно различна.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 25, 2014 12:53 am

борден написа:Некоректно е да се сравнява едно потенциално пребазиране на ескадрилата МиГ-23 в Граф Игнатиево с театъра, който се случи 2000 г. в Чешнегирово. Постановката е напълно различна.
Различна, различна и колко години щеше да изкара 23-ката на Графа, поради проблеми с обслужването и логистиката?
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1832
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Airfan » вт фев 25, 2014 12:58 am

И липса на силно лоби
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 966
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » вт фев 25, 2014 1:21 am

Добре де, не разбирам след като за 23-то винаги се казва че можело до 2004 да лети и дотам с него защо е толкова лесно на 21 да продължава да лети а на 23 не? Тези МиГ-21 който сега летят са по стари от 23ките и напук ресурса им се удължава. Защо примерно това е било толкова трудно да се направи с 23ката? Нека си представим че керосина не е фактор за целта на този въпрос.

King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от King_Rat » вт фев 25, 2014 1:25 am

Фактът, че МиГ-23 все още лети по света, дава отговор на въпроса с ресурса по време.

Логистиката (резервни части) на МиГ-23 е в порядък по-съвместима с МиГ-29, отколкото комбинацията 21-29.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 677
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Fighterland » вт фев 25, 2014 2:07 am

King_Rat написа:Фактът, че МиГ-23 все още лети по света, дава отговор на въпроса с ресурса по време.

Логистиката (резервни части) на МиГ-23 е в порядък по-съвместима с МиГ-29, отколкото комбинацията 21-29.
Не само, а и я имаше по разни складове (поради различните принципи на действие на осигуряващата система на ВД).

Какво попречи - мисъл и лоби. Или липса на такива, както каза Airfan.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от M-4 » вт фев 25, 2014 9:23 am

МиГ-23 го мразеха, страхуваха се от него... Защото беше силен. Това не омаловажава МиГ-21, но просто двата нямат много допирни точки като качества. А като разходи едва ли е било непосилно да поддържаме 23-ката.
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 677
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Fighterland » вт фев 25, 2014 11:19 am

М-4, мисля, че и ти го знаеш - проблемът не е в цената на разходите, нито в техниката (като произход, сложност...), а във факта, който отбеляза преди време другарят Председател: "в момента ние не можем да осигурим полетите на вертолет, чиято експлоатация не затруднява и австралийските и новозенландските пъдари". По-точно едва ли може да се каже.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от борден » съб мар 08, 2014 4:04 pm

Полетяха ли и бойни МиГ-21бис?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед мар 09, 2014 7:24 pm

борден написа:Полетяха ли и бойни МиГ-21бис?
Не.
Втората половина на месеца ще да е това паметно събитие.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
playback
Мнения: 198
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от playback » пон мар 10, 2014 3:02 pm

Прощавайте за препрадката, но кое е това летище ?
http://pann.bg/spotters/show_spotters_one.php?id=2747

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1832
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Airfan » пон мар 10, 2014 4:09 pm

Балчик
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Сашо » пон мар 10, 2014 5:15 pm

борден написа:Некоректно е да се сравнява едно потенциално пребазиране на ескадрилата МиГ-23 в Граф Игнатиево с театъра, който се случи 2000 г. в Чешнегирово. Постановката е напълно различна.
Нямаше да е на 100% различна, може би щеше да има опитен персонал, но все пак по мое лично мнение логистиката щеше да се издъни след 2-3 години летене и всичко щеше да се жертва в името на оставането на МиГ-29, при това ниво на компетентност на командването на ВВС след 2005 г.

Малчев 23
Мнения: 211
Регистриран: пет яну 30, 2009 2:32 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Малчев 23 » чет мар 27, 2014 12:35 pm

Интересни заключения! Имали сме го вече този разговор , но пак ще изкажа личното си мнение.Да се предпочете МиГ21 пред МиГ23МЛД беше грешка!Това беше усвоен самолет с много по-големи възможности от 21.Пребазирани на Графа те много бързо щяха да бъдат усвоени и от летателен и от технически състав.Нека не припомняме експеримента от 2000 г. , който беше недомислица и провал на Командването.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 01, 2014 12:53 pm

Без майтап са започнали полетите с МиГ-21бис. Подробности по-късно.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 01, 2014 3:55 pm

Започнаха полетите с МиГ-21бис
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 01 Април 2014 14:06


Започнаха изпитателните полети по програмата за възстановяване на изтребителите МиГ-21бис. Днес, 1 април 2014 г., в 3-та авиобаза Граф Игнатиево успешно бяха облетени два от тези изтребители.

Първи бе облетян МиГ-21бис борд 358 (с обновен камуфлаж), който излетя в 10,27 часа и се приземи успешно в 10,57 часа. Пилот е майор Павел Джуров. След него бе облетян борд 114, който излетя в 11,28 часа и кацна в 11,53 часа.Той е пилотиран от майор Тихомир Резашки.

На база на тези изпитателни полети, комисия от ВВС ще одобри удължаването на техническия ресурс на бойните МиГ-21бис, което от своя страна ще позволи започване на регулярни полети. Това вероятно ще стане факт към средата на месец април. Планът предвиждаше бис-овете да полетят в началото на март, но са възникнали логистични трудности, които успешно са преодолени.

На 18 февруари 2014 г. успешно бяха проведени изпитателните полети с МиГ-21УМ (борд 28), което позволи започване на възстановяването на подготовка на летателния състав.

Извършването на удължаване на техническите ресурси на техниката във ВВС стана възможно след промени в Наредба 21 от 2010 г. на Министерство на отбраната, коитo бяха обнародвани в броя на "Държавен вестник" от 22 ноември 2013 г.

Промените в "Наредба 21 за условията и реда за сертифициране на летателната годност на военните въздухоплавателни средства" предвиждат възможност за изготвяне на експертна оценка за възможността за удължаване на техническите ресурси на авиационната техника, като основната отговорност за това се носи от ВВС. Процедурата по възстановяване на летателната годност се изпълнява по новоприетите в края на 2013 г. "Програма и Методика за изпитване за удължаване на назначения и междуремонтен срок на служба на МиГ-21."

С тези изменения бяха преодолени правно-нормативните пречки за удължаването на техническите ресурси на наличната авиационна техника. Изтребителите МиГ-21бис от състава на ВВС на Р България не летят от края на декември 2012 г.


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Снимки: Чавдар Гърчев

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... 21bis.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от борден » чет апр 24, 2014 10:56 pm

50 години МиГ-21 в България. „Наем на авиационен двигател – изделие 95, за самолет изделие 69” - http://airforce.mod.bg/bg/op//24.04.2014//Dokumenti.zip

Потребителски аватар
gig
Мнения: 507
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от gig » пет апр 25, 2014 10:31 am

Едно време старшината ни казваше: "Няма, и в склада няма". А имаше 8)
Така, че се питам, дали някой старшинка не е скатал такова изделие.
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Сашо » пет апр 25, 2014 11:30 am

gig написа:Едно време старшината ни казваше: "Няма, и в склада няма". А имаше 8)
Така, че се питам, дали някой старшинка не е скатал такова изделие.
Този двигател, с който лети спарката е последният от скрада, изваден преди малко по-малко от 3 години.

Отговори