МиГ-21 в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет фев 21, 2014 3:45 am

борден написа:
Грозев написа:
Moss написа:Реално погледнато няколко десетки хиляди са вложени в това да летят тия машини.
Тука грешиш.
ВВС бяха пуснали обществената поръчка за частите и консумативите за МиГ-21, а те нямат право да провеждат поръчки на стойност над 100 000 лв.
борден написа:
Airfan написа:
борден написа:
Moss написа:Каква е целта на упражнението?
Добра причина да се поддържа щат на още една летателна ескадрила. Същата като и целта да възстановиш 2-3 Ми-24.
Иначе за феновете добре, ама аз бих предпочел да имаме 15 самолета от един тип с 20 подготвени летци, вместо 15 самолета от пет типа с по трима полуподготвени летци на тип.
Ескадрилата отдавна е само една :roll:
Не е една - Крумово е база тип "А", т.е. с две летателни ескадрили. Затова и генерал имат. А че нямат вертолети и за една ескадрила - това е друга бира.
Крумово е с една летателна ескадрила след обединението с Трапа.
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от борден » пет фев 21, 2014 7:11 am

Грозев написа:
борден написа:
Грозев написа:
Moss написа:Реално погледнато няколко десетки хиляди са вложени в това да летят тия машини.
Тука грешиш.
ВВС бяха пуснали обществената поръчка за частите и консумативите за МиГ-21, а те нямат право да провеждат поръчки на стойност над 100 000 лв.
А удължаването?

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Сашо » пет фев 21, 2014 12:23 pm

Удължаването се прави вътрешно от МО и ВВС /основно от ВВС/.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Airfan » пет фев 21, 2014 12:41 pm

Аз визирах Графа, за Крумово не знам.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от борден » пет фев 21, 2014 8:44 pm

Сашо написа:Удължаването се прави вътрешно от МО и ВВС /основно от ВВС/.
А миналогодишното?
Мисълта ми е, че летенето на МиГ-21 не е без пари, както някои може би си мислят.
От фенска гледна точка се кефя, но дали има някакъв смисъл от цялата работа е друг въпрос.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от борден » пет фев 21, 2014 8:46 pm

Airfan написа:Аз визирах Графа, за Крумово не знам.
Ами незнам - може при обединенията с Враждебна / Долна да са съкратили по една ескадрила.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед фев 23, 2014 3:34 am

борден написа:
Сашо написа:Удължаването се прави вътрешно от МО и ВВС /основно от ВВС/.
А миналогодишното?
Мисълта ми е, че летенето на МиГ-21 не е без пари, както някои може би си мислят.
От фенска гледна точка се кефя, но дали има някакъв смисъл от цялата работа е друг въпрос.
Миналогодишното изтече през декември 2012 г.

МиГ-21 е безкрайно евтин и по-добре да лети, отколкото да не лети. Защото ако не лети, най-малкото, това няма да подобри състоянието на МиГ-29, примерно.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от M-4 » нед фев 23, 2014 12:15 pm

Грозев, можеш ли да сравниш експлоатацията на 21 спрямо 29 като цена, примерно. Интересно ми е цифрите какво говорят.
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от борден » нед фев 23, 2014 8:54 pm

Каквото и да ти отговори - знай, че не може. Горните мнения го потвърждават. :D

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед фев 23, 2014 9:53 pm

Нека бордния каже, че видимо знае нещо... :lol:

Принципно за МиГ-29 може да се направи до някъде изчисление, тъй като е ясно колко пари са дадени по разни договори с руснаците от 2011 до сега, но точния нальот го няма публичен.
По-интересното е, че има сравнително точна сметка колко ще струва експлоатацията на типа от сега до към 2029 г. Сметката показва 500 млн. лева и е правена кадърно от хора, които разбират. Губи се информация за какви часове годишно е смятано, но до колкото зная сметката е за сериозно летене, което е поне 1500 часа годишно (но по-вероятно да са по-малко). Но да кажем, че е толкова.
Излиза, че за следващите 15 години трябва да се направят 22 500 часа, което делено на 500 млн. лева е към 22 222,22 лв. на летателен час. Но ако нальотът е по-малък, цифрата ще нарасте, разбира се. Това са разходи без тези за гориво, а само за части, консумативи и услуги от руснаците. Ако сложиш и гориво (три тона на час при 2000+ лв. на тон) ще наближи 29 000 лв. Ако сметнеш човекочасовете, които се влагат в един полет и заплатите на персонала, нещата отиват съвсем на някъде. Можеш и да слагаш амортизацията на изтребителите от оригиналната им цена и прочие, но нали гледаме сметките ни да са бакалски.

По тази метода, ако смятаме за МиГ-21 ще, че са дадени към 60 - 70 000 лв. за части и консумативи сега с идея три самолета да направят 400 - 500 часа в следващите две години без малко. Дори и да смяташ керосина, дори и да сложиш удължаването от 2012 г. пак цената е скромна. То и за това са тези усилия.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от M-4 » пон фев 24, 2014 9:51 am

Само 70 00о лв ли е коствало всичко откъм поддръжката, за да вдигнат цяло звено за две години напред? :shock:
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Airfan » пон фев 24, 2014 10:14 am

Няма кой да ти отговори на този въпрос.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 670
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Fighterland » пон фев 24, 2014 10:43 am

По време на 'кампанията срещу 23-ката' бяха изнесени такива данни, ама не го помня точно. 23-ката излизаше 2 пъти по-скъпа от 21-то, 29-ката 4 пъти ми се струва, но за тогавашните цени де.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от M-4 » пон фев 24, 2014 11:21 am

Като спомена МиГ-23... Трябваше да се инвестира в МЛД-то според мене. Той, като комплексни качества, не отстъпва на 9-12, а е по-евтин все пак. Но... някои го нарочиха за излишен и си свършиха работата докрай...
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 670
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от Fighterland » пон фев 24, 2014 3:32 pm

Бих си позволил да добавя "излишно скъп" и запазиха 21-то на негово място без съществени анализи. Но дълга тема дали изобщо трябваше да се стига до това положение в момента, където парадоксалното е, че е по-добре 21-то да лети...(при цялото ми уважение към този голям Самолет)
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от M-4 » пон фев 24, 2014 5:16 pm

Безспорно самолет-легенда, но всяко нещо по реда си, 23 трябваше да остане, не 21.
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » пон фев 24, 2014 5:42 pm

Но в интерес на истината всички други държави също свалиха първо 23 и оставиха 21. Полша, Унгария, Чехия, Румъния...

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от M-4 » пон фев 24, 2014 6:26 pm

Това е вярно, ама неправилно, според мен.
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от King_Rat » пон фев 24, 2014 7:36 pm

Какви модификации и кога бяха произведени въпросните МиГ-23?

Риторичен (риторически) въпрос, не отговаряйте.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-21 в България

Непрочетено мнение от борден » пон фев 24, 2014 9:21 pm

King_Rat написа:Какви модификации и кога бяха произведени въпросните МиГ-23?

Риторичен (риторически) въпрос, не отговаряйте.
И не само - те нямаха толкова големи традиции по 23, колкото ние. Да не говорим за възможности за ремонт и поддръжка.

Друг е въпроса дали нямаше да е по-добре преди 10 години да оставим само един тип самолет. Станалото - станало, но защо сега не се случва това е темата, която загатнах по-горе. Защото сегашната агония трябва да спре - по-добре с ужасен край, отколкото ужаса да продължава безкрай...

Отговори