Страница 18 от 20

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: вт фев 25, 2014 12:14 am
от Грозев
Вярно, че част от наличните МиГ-23 са могли да летят до 2004 - 2005 г., а след съответните мероприятия и след това, но ако погледнем критично на нещата мислите ли, че щеше да лети много след 2002 г.?
Нарочват го за съкращаване още 2000 г. и то е ясно защо. Първо голям разход на керосин, което си е голяма болка за времето. После тежкия и негативен опит от пребазирането му в Чешнигирово през 2000 г. Ако го бяха преместили в Графа това щеше да се повтори. Процентът на инженерно-техническия състав, който щеше да дойде в Графа щеше да е скромен. После, МиГ-21 едва ли щеше някой да се реши да го праща в пенсия по онова време. Все пак през 2000 - 2001 г. говорим за 17 - 18 годишни самолети. Така, че щяхме да гледаме две - три години зоопарк в Графа, докато му изтече удължаването на 23-то и там някъде 2004 - 2005 г. щяха да го зачеркнат. Аз друг реалистичен сценарии не виждам.

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: вт фев 25, 2014 12:47 am
от борден
Некоректно е да се сравнява едно потенциално пребазиране на ескадрилата МиГ-23 в Граф Игнатиево с театъра, който се случи 2000 г. в Чешнегирово. Постановката е напълно различна.

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: вт фев 25, 2014 12:53 am
от Грозев
борден написа:Некоректно е да се сравнява едно потенциално пребазиране на ескадрилата МиГ-23 в Граф Игнатиево с театъра, който се случи 2000 г. в Чешнегирово. Постановката е напълно различна.
Различна, различна и колко години щеше да изкара 23-ката на Графа, поради проблеми с обслужването и логистиката?

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: вт фев 25, 2014 12:58 am
от Airfan
И липса на силно лоби

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: вт фев 25, 2014 1:21 am
от tu-134
Добре де, не разбирам след като за 23-то винаги се казва че можело до 2004 да лети и дотам с него защо е толкова лесно на 21 да продължава да лети а на 23 не? Тези МиГ-21 който сега летят са по стари от 23ките и напук ресурса им се удължава. Защо примерно това е било толкова трудно да се направи с 23ката? Нека си представим че керосина не е фактор за целта на този въпрос.

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: вт фев 25, 2014 1:25 am
от King_Rat
Фактът, че МиГ-23 все още лети по света, дава отговор на въпроса с ресурса по време.

Логистиката (резервни части) на МиГ-23 е в порядък по-съвместима с МиГ-29, отколкото комбинацията 21-29.

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: вт фев 25, 2014 2:07 am
от Fighterland
King_Rat написа:Фактът, че МиГ-23 все още лети по света, дава отговор на въпроса с ресурса по време.

Логистиката (резервни части) на МиГ-23 е в порядък по-съвместима с МиГ-29, отколкото комбинацията 21-29.
Не само, а и я имаше по разни складове (поради различните принципи на действие на осигуряващата система на ВД).

Какво попречи - мисъл и лоби. Или липса на такива, както каза Airfan.

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: вт фев 25, 2014 9:23 am
от M-4
МиГ-23 го мразеха, страхуваха се от него... Защото беше силен. Това не омаловажава МиГ-21, но просто двата нямат много допирни точки като качества. А като разходи едва ли е било непосилно да поддържаме 23-ката.

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: вт фев 25, 2014 11:19 am
от Fighterland
М-4, мисля, че и ти го знаеш - проблемът не е в цената на разходите, нито в техниката (като произход, сложност...), а във факта, който отбеляза преди време другарят Председател: "в момента ние не можем да осигурим полетите на вертолет, чиято експлоатация не затруднява и австралийските и новозенландските пъдари". По-точно едва ли може да се каже.

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: съб мар 08, 2014 4:04 pm
от борден
Полетяха ли и бойни МиГ-21бис?

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: нед мар 09, 2014 7:24 pm
от Грозев
борден написа:Полетяха ли и бойни МиГ-21бис?
Не.
Втората половина на месеца ще да е това паметно събитие.

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: пон мар 10, 2014 3:02 pm
от playback
Прощавайте за препрадката, но кое е това летище ?
http://pann.bg/spotters/show_spotters_one.php?id=2747

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: пон мар 10, 2014 4:09 pm
от Airfan
Балчик

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: пон мар 10, 2014 5:15 pm
от Сашо
борден написа:Некоректно е да се сравнява едно потенциално пребазиране на ескадрилата МиГ-23 в Граф Игнатиево с театъра, който се случи 2000 г. в Чешнегирово. Постановката е напълно различна.
Нямаше да е на 100% различна, може би щеше да има опитен персонал, но все пак по мое лично мнение логистиката щеше да се издъни след 2-3 години летене и всичко щеше да се жертва в името на оставането на МиГ-29, при това ниво на компетентност на командването на ВВС след 2005 г.

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: чет мар 27, 2014 12:35 pm
от Малчев 23
Интересни заключения! Имали сме го вече този разговор , но пак ще изкажа личното си мнение.Да се предпочете МиГ21 пред МиГ23МЛД беше грешка!Това беше усвоен самолет с много по-големи възможности от 21.Пребазирани на Графа те много бързо щяха да бъдат усвоени и от летателен и от технически състав.Нека не припомняме експеримента от 2000 г. , който беше недомислица и провал на Командването.

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: вт апр 01, 2014 12:53 pm
от Грозев
Без майтап са започнали полетите с МиГ-21бис. Подробности по-късно.

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: вт апр 01, 2014 3:55 pm
от Грозев
Започнаха полетите с МиГ-21бис
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 01 Април 2014 14:06


Започнаха изпитателните полети по програмата за възстановяване на изтребителите МиГ-21бис. Днес, 1 април 2014 г., в 3-та авиобаза Граф Игнатиево успешно бяха облетени два от тези изтребители.

Първи бе облетян МиГ-21бис борд 358 (с обновен камуфлаж), който излетя в 10,27 часа и се приземи успешно в 10,57 часа. Пилот е майор Павел Джуров. След него бе облетян борд 114, който излетя в 11,28 часа и кацна в 11,53 часа.Той е пилотиран от майор Тихомир Резашки.

На база на тези изпитателни полети, комисия от ВВС ще одобри удължаването на техническия ресурс на бойните МиГ-21бис, което от своя страна ще позволи започване на регулярни полети. Това вероятно ще стане факт към средата на месец април. Планът предвиждаше бис-овете да полетят в началото на март, но са възникнали логистични трудности, които успешно са преодолени.

На 18 февруари 2014 г. успешно бяха проведени изпитателните полети с МиГ-21УМ (борд 28), което позволи започване на възстановяването на подготовка на летателния състав.

Извършването на удължаване на техническите ресурси на техниката във ВВС стана възможно след промени в Наредба 21 от 2010 г. на Министерство на отбраната, коитo бяха обнародвани в броя на "Държавен вестник" от 22 ноември 2013 г.

Промените в "Наредба 21 за условията и реда за сертифициране на летателната годност на военните въздухоплавателни средства" предвиждат възможност за изготвяне на експертна оценка за възможността за удължаване на техническите ресурси на авиационната техника, като основната отговорност за това се носи от ВВС. Процедурата по възстановяване на летателната годност се изпълнява по новоприетите в края на 2013 г. "Програма и Методика за изпитване за удължаване на назначения и междуремонтен срок на служба на МиГ-21."

С тези изменения бяха преодолени правно-нормативните пречки за удължаването на техническите ресурси на наличната авиационна техника. Изтребителите МиГ-21бис от състава на ВВС на Р България не летят от края на декември 2012 г.


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Снимки: Чавдар Гърчев

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... 21bis.html

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: чет апр 24, 2014 10:56 pm
от борден
50 години МиГ-21 в България. „Наем на авиационен двигател – изделие 95, за самолет изделие 69” - http://airforce.mod.bg/bg/op//24.04.2014//Dokumenti.zip

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: пет апр 25, 2014 10:31 am
от gig
Едно време старшината ни казваше: "Няма, и в склада няма". А имаше 8)
Така, че се питам, дали някой старшинка не е скатал такова изделие.

Re: МиГ-21 в България

Публикувано: пет апр 25, 2014 11:30 am
от Сашо
gig написа:Едно време старшината ни казваше: "Няма, и в склада няма". А имаше 8)
Така, че се питам, дали някой старшинка не е скатал такова изделие.
Този двигател, с който лети спарката е последният от скрада, изваден преди малко по-малко от 3 години.