C-27J Spartan в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Pitbull
Мнения: 130
Регистриран: чет юли 24, 2008 5:02 pm

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Pitbull » вт дек 23, 2008 10:08 am

От другия авиационен форум ,казаха ,че бил излетял,незнам от Казанлък съм,просто чух .

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от HORNISE » чет яну 15, 2009 1:22 pm

Преди около час 071 е излетял от Варна за София.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Pitbull
Мнения: 130
Регистриран: чет юли 24, 2008 5:02 pm

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Pitbull » чет яну 15, 2009 2:51 pm

HORNISE написа:Преди около час 071 е излетял от Варна за София.
Супер новина, траповата сила се засилва . :D :D

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет яну 16, 2009 1:59 am

HORNISE написа:Преди около час 071 е излетял от Варна за София.
След "само" шест месеца и седем дни, някак си беше време да го мръднат от Варна...
Сега му предстои престой (не малък) в Италия.
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от борден » пет яну 16, 2009 11:29 am

Защо в Италия? Какво толкова му има?

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Сашо » пет яну 16, 2009 1:46 pm

няма да ходи - тук ще го доправят

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед яну 18, 2009 3:17 am

Посипвам си главата с пепел за Италия.

Иначе строежа на хангара за Спартаните напредва.

Изображение

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Сашо » ср яну 21, 2009 6:19 pm

Новата българска транспортна мощ - двата "Спартанеца" на Враждебна.
http://pic.bgspotters.net/?id=18405

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет яну 22, 2009 1:19 am

Сашо написа:Новата българска транспортна мощ - двата "Спартанеца" на Враждебна.
http://pic.bgspotters.net/?id=18405
Интересно.
На носа на далечния (май 072) има сензор, който на близкия (май 071) го няма.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Сашо » чет яну 22, 2009 9:19 am

Далечният борд е 71, и веднага след обтекателя на радара има заглушка (предпазен капак), която при 72 просто е свалена - затова е разликата, иначе би трябвало да са еднакви.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Сашо » нед фев 01, 2009 11:11 am

Изображение
Ето го първия самолет - почива на стоянката, в изчакване на по-успешна 2009 г.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 21, 2009 6:08 pm

АЕРО писа за това още във февруарския брой :)

Нямало пилоти за ”Спартан”-ите
21 април 2009 / News.dir.bg


"Колкото и да е парадоксално", за двата самолета "Спартан" има само трима, а трябва да има четирима пилоти. Това каза пред журналисти зам.-началникът на Щаба на ВВС по ресурсите полк. Атанас Кривчев, предаде БТА.
Нямаме и два екипажа за двата самолета, заключи Кривчев.

Той беше сред посетилите днес строителството на новия хангар на авиобаза "Враждебна" официални представители. Сред тях бяха заместник-министърът на отбраната Спас Панчев и италианският посланик Стефано Бенацо. Обектът се изгражда по офсетната програма, съпътстваща сделката за нови транспортни самолети "Спартан" от италианската компания "Алениа аеронавтика".
По думите на полк. Кривчев един от подготвените пилоти е напуснал армията "по обясними причини". Сега разработваме с колегите от "Алениа" програма по офсета за допълнително обучение на пилоти и екипажи на двата самолета. Ако всичко се развие нормално, до края на годината ще имаме още поне три екипажа, каза Кривчев. В момента първият пилот завършва инструкторска подготовка и в бъдеще ще може да обучаваме сами пилотите си, но без да имаме тренажор. Трябва да ползваме италианския тренажор на "Алениа", проблемът е, че той е много натоварен, каза полк. Кривчев и добави, че съществува и евентуална възможност за ползване на румънски тренажор през 2011 година.
На въпрос защо няма заложен и втори екипаж за всеки самолет, полк. Кривчев отговори, че така е било заложено в договора - да има два екипажа за два самолета първоначално, а надеждите са били по-скоро да се извърши обучението на другите пилоти, но подготовката им се е забавила по различни причини.
"В момента имаме един изправен самолет, така че на този етап ни стигат, докато не оправим другият самолет ще имаме екипаж и половина", каза полковникът.
От доставката на първия "Спартан" е минала година и половина. До момента той е използван само за обучение, заради двата инцидента с него той е бил на земята около година и в момента също не лети. Полковникът прогнозира решение на въпроса с ремонта на самолета до месец-два, в момента се чакала ценовата оферта на италианската страна за ремонта. На въпрос българската страна ли ще плати, полковникът отговори, че комисия е дала становището си за причините за инцидента. Нашата страна има претенции, че самият самолет като конструкция има неща, способствали да се случи вторият инцидент, каза Кривчев. Италианската страна държала на становището си, че грешката е пилотска.
Определено има разминаване между специалистите от правното управление на МО и италианската страна за срока, в който трябва да бъде изграден обектът, каза заместник-министърът на отбраната Спас Панчев. По думите му според някои от българските специалисти има малко закъснение в изпълнението на хангара. Тези неща са описани в договора и ще бъдат уточнени, каза Панчев. По думите му обаче сега е по-важно да се ремонтира по-бързо катастрофиралият "Спартан", за да бъдат в готовност и двата самолета.


http://dnes.dir.bg/2009/04/21/news4333039.html

Ето и два кадъра от строящия се хангар. Планира се работата по него да приключи към края на юли.

Изображение

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт юли 07, 2009 11:13 pm

Самолет „Спартан” на българските ВВС вече кацна на летище „Трабзон”, Турция
07.07.2009 | Пресцентър на МО


Самолет „Спартан” на българските ВВС вече кацна на летище „Трабзон”, Турция, за да транспортира до България членовете на изборните секции и изборните бюлетини на гласувалите български военнослужещи в Афганистан. Вчера, 6 юли, към 18.00 ч., самолет „Ан – 30” на българските ВВС, който транспортира до България членовете на изборните секции от Афганистан и изборните бюлетини на гласувалите български военнослужещи, при приземяване на летище „Трабзон” в Република Турция пука гуми на колесник. Пострадали от екипажа и пътниците на борда няма.
Незабавно е организирана охрана на самолета.
Предстои да бъдат проведени редица задължителни процедури по уреждане на документацията на авариралия самолет „Ан-30” и по пребиваването на самолета „Спартан” на българските ВВС на турска територия.
Очаква се транспортирането на членовете на изборните секции и бюлетините да се осъществи късно тази вечер или утре сутрин.


http://www.bgarmy.eu/?action=news&id=3411
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Svetli Georgiev
Мнения: 93
Регистриран: съб юни 28, 2008 7:57 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Svetli Georgiev » чет юли 09, 2009 12:51 pm

Не знаех къде да го постна, сложих го тук, ако е за другаде - съжалявам:
Не виждам новината във форума: навръщане от Афганистан на 7ми юли Ан-30 (055) е спукал гуми при кацане на летище Трабзон, Турция. По-късно единият от Спартаните (072) е излетял натам. Вчера и двата самолета се прибраха в София. Ето две снимки на самолетите малко преди кацането им:

Изображение
С-27J 072 1754LT

Изображение
Ан-30 055 1824LT

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Сашо » чет юли 09, 2009 1:06 pm

Поздравления за своевременната реакция.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1819
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Airfan » чет юли 09, 2009 1:26 pm

Незнам дали е правилното място да запитам, но е свързано с горната новина - поради защо все още се използва Ан-30 за пътуване до Ирак, при положение, че имаме Спартан-и вече?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Fdex
Мнения: 5
Регистриран: нед мар 15, 2009 11:26 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Fdex » чет юли 09, 2009 4:48 pm

Има писано за случая със спуканата гума, но е в темата за Спартана :wink:

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Iskander_ss » чет юли 09, 2009 5:47 pm

Ан-а е спукал гума на връщане, но защо е било нужно да се ползва Ан-а при условие, че С27 може да прелети разтоянието без кацане защото е щял е да бъде леко натоварен. Пак някой е прибирал пари тук :(
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет юли 09, 2009 5:51 pm

Ан-30 и Спартан се прибраха успешно на базовото летище
09.07.2009 | Спирдон Спирдонов


Това стана благодарение на отличните действия на личния състав на българските Военновъздушни сили и на своевременното взаимодействие между Щаба по отбраната, Щаба по подготовката на ВВС, дирекция “Политика по въоръженията” – МО, дирекция “Политика за отбрана и сигурност” – МО, служба „Военна полиция” и военния ни аташе в Анкара.
На 6 юли самолет Ан-30 на Военновъздушните сили извършва полет от Афганистан до Република България, превозвайки членовете на избирателната комисия и изборните материали след гласуването на контингента ни в Афганистан. При междинното кацане на летище Трабзон, Турция за дозареждане с гориво, около 16,30 часа самолетът пука гумите на основния колесник. Летците умело овладяват ситуацията и кацането приключва без последствия за пътниците и екипажа, каза за в. „Българска армия” началникът на Щаба по подготовката на ВВС генерал-майор Константин Попов. Благодарение на отличното съдействие и координация между различните структури, посочи още той, през цялото денонощише на 6 юли, стана възможно излитането на самолета C-27J Спартан с група за техническа помощ в изключително кратки срокове още сутринта на 7 юли.
След пристигането си групата за техническа помощ, екипажите и представителите от различните ведомства успяха в най-кратки срокове да възстановят своевременно самолета Ан-30 с отличното съдействие на турските власти на гражданско летище Трабзон. Само за часове бяха извършени дейности, които в нормални условия изискват дни, подчерта генерал-майор Попов. На 8 юли мисията приключила успешно и двата самолета се прибрали на базовото си летище.


http://www.bgarmy.eu/?action=news&id=3515
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Грозев » чет юли 09, 2009 11:09 pm

Airfan написа:Незнам дали е правилното място да запитам, но е свързано с горната новина - поради защо все още се използва Ан-30 за пътуване до Ирак, при положение, че имаме Спартан-и вече?
Много политически некоректни въпроси задаваш... Ганчо Каменарски ли те подучи. :lol:
Публична тайна е, че в Трапа имаше двама командири които ходеха до Кабул. Сега единия е пенсионер, а другия не лети на С-27.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори