C-27J Spartan в България

Всичко за военната авиация в България
Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Сашо » съб апр 02, 2011 10:50 pm

Moss написа:Баба АНа май лети...
След като има бензин, нищо не може да я спре.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед апр 03, 2011 11:54 am

Смешна работа беше толкова време да не могат да осигурят няколко стотин кила 100LL...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет дек 16, 2011 5:58 pm

Подписаха договор за поддръжка на C-27J
Написано от Списание АЕРО
Петък, 16 Декември 2011 17:00


Рамково споразумение за 10 години и договор за първите пет от тях за логистична поддръжка на самолетите С-27J Spartan от състава на ВВС на Република България подписаха днес, 16 декември, министърът на отбраната Аню Ангелов и старшият вицепрезидент по маркетинг и продажби на италианската компания Alenia Aeronautica Масимо Гионе.
Стойността на първия конкретен договор за пет години от рамковото споразумение е 25 млн. евро, каза министър Ангелов след подписването във военното ведомство. Средствата са осигурени във военния бюджет за 2012 г. и за следващите четири години.
Споразумението за купуване на пет самолета Spartan от 2006 г. беше на стойност 91,8 млн. евро, припомни Ангелов. В резултат на преговорите през 2010 и 2011 г. договорът беше редуциран до три самолета без МО да дължи неустойки и така
окончателната сума по договора за доставка на трите транспортни самолета е 55,8 млн. евро, посочи военният министър. По думите му това редуциране е позволило насочването на средства към осигуряване на цялостната поддръжка и ремонта на трите самолета в следващите 10 години. Така гарантираме в дългосрочен период пълната и постоянна логистична поддръжка на самолетите - директно от производителя, заяви министърът. Той посочи, че споразумението е от нов тип и не предвижда изграждане на логистична база в България, обучение на специализирани екипи, личен състав или трупане на резервни части за самолетите.
„Това ще бъде наша политика в бъдеще - всеки инвестиционен проект за купуване на въоръжение и техника ще бъде обвързан с договори за след гаранционна поддръжка, за да се осигури не само придобиване на способности, но и поддържането и развитието им за минимум 10 години” - изтъкна Ангелов.
Вицепрезидентът Масимо Гионе определи днешното споразумение като важно постижение.
„Горди сме да сме ваш доставчик, намерението ни е да продължим да работим с вас и по други програми” - каза Гионе.
Така България трябва да дава близо 5 млн. лева годишно за поддръжката на трите самолета C-27J или по 300 часа на машина на година. Както отбелязва информационния сайт Медиапул, това е с 1,7 млн. евро повече от годишната стойност на три годишния договор за поддръжка на трите латвийски C-27J.
Масимо Гионе обясни, че има много разлики между двата договора, като първата от тях е, че в Литва компанията е подписала договор за две години. Като втора разлика той посочи, че в днешния договор има значително количество обучение (включително и ежегодни часове на тренажор в Италия), а освен това по думите му договорът в Литва не включва резервни части. Освен това трябва да се отбележи, че в този договор е включен и ремонта на повредения борд 071. Аню Ангелов каза, че българските ВВС няма да се занимават 10 години с ремонт и поддръжка и ще имат осигурени летателни часове на тези самолети. Един договор се сключва между две страни, каза Ангелов, според когото не трябва да се правят сравнения с други държави.
На въпроси за съпътстващия основния договор за доставка на самолетите директен и индиректен офсет, Аню Ангелов каза, че директният офсет е изпълнен в пълния му обем - за пет, а не за три самолета. Масимо Гионе посочи, че прегледът на офсета не е дискутиран, като добави, че задълженията по индиректния офсет не
са изцяло изпълнени засега.
В момента лети само един от трите доставени C-27J. Борд 071 е повреден при кацане през лятото на 2008 г. и вече трета година чака ремонт, а борд 072 се нуждае от регламентен преглед. В рамките на вече сключения договор и двата самолета ще бъдат възстановени в летателно състояние.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... c-27j.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
playback
Мнения: 198
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от playback » чет авг 16, 2012 6:25 pm

попаднах на тази снимка http://www.balakchiev.com/bg/images-go/bias-2012

Нашите Спартани имат ли такава система за разпръскване на ловушки ? Всъщност къде по самолета е тази система, че не съм запознат ?

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от HORNISE » чет авг 16, 2012 8:09 pm

Имал си предвид тази снимка :-)
Изображение

Системата се намира в опашната част на самолета, предполагам в стабилизатора. Според мен и нашите я имат.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет авг 16, 2012 8:45 pm

C-27J, включително и нашите, имат шест касети с капани - по два на всяка гондола отстрани на фюзелажа, където се прибира основната стойка на колесника и два в опашната част, под кила.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
playback
Мнения: 198
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от playback » пет авг 17, 2012 10:18 am

да тази снимка имах предвид :)
мерси за пояснението , не знаех, пък и не съм се заглеждал

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср авг 22, 2012 9:25 pm

По неофициална информация днес C-27J от състава на ВВС е кацнал с един двигател.
Повече официална информация, надявам се утре по някое време, която да потвърди или отхвърли това сведение.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Кало
Мнения: 2091
Регистриран: пон окт 08, 2007 11:20 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Кало » чет авг 23, 2012 2:55 pm


Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет авг 23, 2012 3:03 pm

Има съмнение за фалшива сигнализация. Като цяло нищо страшно, нищо драматично.

C-27J кацна с един двигател
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 23 Август 2012 14:21


Военнотранспортен самолет C-27J (борд 072) е кацнал на един двигател. Инцидентът се е разиграл на 22 август около 11,30 часа. АЕРО получи неофициална информация за случилото се вчера вечерта, а това бе официално потвърдено от Министерство на отбраната днес преди обед.

Според съобщението на МО екипажът на военнотранспортен самолет С-27J от състава на авиационната транспортна група – Враждебна констатира информация за критичен режим на работа на левия двигател.

Командирът на екипажа взема решение за прекратяване изпълнението на задачата, като действа съгласно аварийните процедури и се завръща за кацане на летище София с един работещ двигател. Няма последствия за екипажа и самолета.

Назначена със заповед на министъра на отбраната комисия разследва случая за установяване на причините за инцидента.

Според източници на АЕРО се касае за съвсем дребен технически проблем, който не е засегнал по никакъв начин конструктивно самолета или неговите двигатели. По-късно на 22 август е имало наземни проби на двигателите на пострадалия самолет (борд 072) и не са констатирани сериозни проблеми.

Напомняме, че през 2008 г. имаше два почти идентични инцидента при кацане с български C-27J. И в двата случая пострадал беше борд 071, който след втория инцидент не лети активно и се очаква неговото възстановяване да стане до края на годината.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
mitko-eurofighter
Мнения: 145
Регистриран: пет окт 07, 2011 11:20 am
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от mitko-eurofighter » пет авг 24, 2012 11:32 am

Нещо тез Спартани аварират доста често.Иначе медиите прекаляват-щял да се разбие!
Изображение Изображение

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от HORNISE » пет авг 24, 2012 12:29 pm

Струва ми се, че няма сериозен проблем със самолетите. И двата инцидента с 071 бяха по вина на екипажа. За този сега - мотори се спират и на по-нови самолети. Всичко е минало гладко и няма място за драми.
Медиите са си идиоти по подразбиране, няма смисъл да им се обръща внимание...
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 05, 2012 9:54 pm

Чу се за какво е идвало реч.
Светнала е лампа за сигнализация, че ъгъла на атака на винтовете на единия двигател отиват в неутрален ъгъл. Спрели са двигателя и са отишли за кацане. При наземната проверка се е видяло, че двигателя е без проблеми. Имало е и по-ранен подобен случай, но тогава екипажа е продължил полета.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » съб сеп 22, 2012 2:29 am

Министър Ангелов даде детайли за инцидента с C-27J
Написано от Списание АЕРО
Петък, 21 Септември 2012 19:51


По време на днешния парламентарен констрол министъра на отбраната Аню Ангелов отговори на парламентарно питане, в което даде детайли за причините за инцидента с военнотранспортния самолет C-27J от състава на ВВС на България, състоял се на 22 август тази година. Ето информацията на министър Ангелов:

"Причина за инцидента на 22 август 2012 г., с последващо прекратяване на полета и кацане на самолет С-27J Spartan бoрдeн номер 072, е в конструктивно-производствен дефект, състоящ се в появила се по време на полета нехерметичност на един от огромния брой датчици, наречен на английски „Ground Beta Enable Switch“, която нехерметичност е довела до лъжливо сработване на сигнал за промяна на работните характеристики на един от двигателите на самолета.

Назначената от мен комисия за разследване на инцидента не констатира пропуски при организацията на полетите и подготовката на екипажа и авиационната техника в този случай и счита, че при така създалата се ситуация в полет, действията на екипажа са правилни, навременни и напълно съответстващи с изискванията на Инструкцията за експлоатация на самолета. Дефектът е отстранен от българските и италианските специалисти. Полетите с този тип самолети са възстановени на 28 август 2012 г."


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... c-27j.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет сеп 27, 2012 1:52 am

Екипажите на C-27J с нови способности
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 26 Септември 2012 20:59


Екипаж на военнотранспортен самолет C-27J Spartan, от състава на Транспортната авиационна група на 24-а авиобаза, завърши успешно тактически курс за опериране от къси полоси (Tactical short field operations course). Обучението бе финализирано вчера – 25 септември 2012 г. Това съобщават ВВС.

Курсът сe проведе в изпълнение на договор за „Интегрирана логистична поддръжка на самолет C-27J Spartan между Министерството на отбраната и фирма Alenia Aermacchi. В хода му бе подготвен един екипаж – командир на екипаж, втори пилот и борден инженер. Наземната фаза от обучението (наземен курс и тренажор) се проведе в Торино, Република Италия. Летателната подготовка, под ръководството на инструктори от Alenia Aermacchi, се осъществи на територията на Република България.

Днес на импровизирана церемония, инструкторите Джорджио Маркеджани и Франческо Фарина връчиха сертификатите за успешно завършен курс на майор Георги Сотиров Стоименов, капитан Иван Георгиев Иванов и бордния инженер майор Антон Димитров.

С придобитите способности Spartan, екипажът ще използва пълните тактически възможности на самолет C-27J Spartan, оперирайки от полоси с ограничени размери. По този начин се подобрява оперативната съвместимост на българските екипажи с тези от страните – членки на НАТО.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... nosti.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от HORNISE » съб фев 02, 2013 10:06 pm

Една информативна снимка от вчера. Борд 071 отново във въздуха:
Изображение
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 654
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Fighterland » нед фев 03, 2013 1:24 am

Доживяхме момента и 3-те да летят едновременно !... Щеше да е смешно, ама е тъжно.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед фев 03, 2013 3:00 am

071 е облитан и по-рано.
Март се дава като срок, в който ще влезе окончателно в строя.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 06, 2013 8:33 pm

C-27J на мисия до Мали
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 06 Март 2013 16:02


От 6 до 8 март 2013 г. военнотранспортен самолет С-27J Spartan от състава на транспортната авиогрупа във Враждебна ще изпълни специални полети за транспортиране на медицински лица и оборудване до Република Мали. Това съобщават от ВВС.

Военните медици ще вземат участие в мисията на Европейския съюз за обучение на силите за сигурност на Мали. Самолетът ще излети в 10,00 часа от летище София. Командирът на екипажа капитан Иван Иванов и вторият пилот капитан Бойко Ичев са опитни летци-инструктори, усвоили самолета във всички видове условия.

Специфичното при изпълнението на специалната задача е голямата продължителност на полета, включително над безориентирни местности и във въздушни пространства с особен режим на полети, и голямото отдалечение на запасните летища.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -mali.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-27J Spartan в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет май 17, 2013 3:16 am

C-27J изпълни мисия до Афганистан
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 15 Май 2013 19:56


В периода 11 13 май 2013 г. военнотранспортен самолет C-27J Spartan от състава на Военновъздушните сили изпълни полет до Афганистан за осигуряване провеждането на избори за 42-ро Народно събрание. Това съобщават ВВС.

Полетът до Афганистан се извърши по маршрут София – Бургас – Кабул - Кандахар, а обратния полет – по маршрут Кандахар – Кабул – Баку – Пловдив - София.

Едновременно с транспортирането на представители на секционните избирателни комисии в Кабул и Кандахар с българския самолет се транспортираха въоръжение, бойна техника и материални средства за осигуряване на контингента ни във Афганистан.

Специфичното при изпълнението на мисията беше голямото натоварване на екипажа при полета във въздушното пространство на Афганистан, който се проведе във враждебна среда и при липсата на визуални ориентири.

За осигуряване на безопасността на подходите на летищата Кабул и Кандахар е организирано непрекъснато видео наблюдение на летищните райони от аеростати.
Екипажът на самолета беше в състав: капитан Иван Иванов и майор Георги Стоименов – командири на екипаж, майор Лазарин Лазаров и капитан Добрин Иванов – помощник-командири на екипаж, старши лейтенантите Пламен Пенчев и Тихомир Латовски – бордени инженери, офицерски кандидат Ивайло Петров – техническо лице и старши сержант Станиела Маринова – бордна стюардеса.

Екипажът изпълни най-продължителния полет със самолет С-27J без междинно кацане по маршрута Бургас - Кабул – над осем часа.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... istan.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори