C-17 Globemaster III за България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

C-17 Globemaster III за България

Непрочетено мнение от Грозев » съб юли 25, 2009 6:59 pm

Стартира Програмата на НАТО за стратегически въздушен транспорт, България е една от 12-те участнички
25.07.2009 | Спирдон Спирдонов

В унгарската авиобаза Папа в понеделник ще се проведе официалната церемония по приемането на първия самолет С-17 по Програмата на НАТО за придобиване на способности за стратегически въздушен транспорт (Strategic Airlift Capability – SAC). България е заявила необходимост от 65 летателни часа на година, които се очаква да бъдат постигнати постепенно до края на 2011 г. На събитието ще присъства и Максим Алашки, държавен експерт в дирекция «Политика по въоръженията» - МО, който е националният ни представител по програмата и постоянен представител в двата борда на директорите. Най-вероятно още през тази година ще можем да използваме 11 летателни часа. Вторият и третият самолет се очаква да пристигнат през септември и октомври. От българска страна, като втори пилот на самолет С-17 е определен старши лейтенант Николай Черкезов, майор Тодор Голаков ще бъде инспектор по качеството на обслужването на самолетите, а старши сержант Емил Николов – ръководител на група за обработка на пътници и товари. И тримата са от състава на нашите Военновъздушни сили. На практика с официалната церемония ще стартира и функционирането на ескадрилата С-17. Планирано е да има речи, вдигане на официален флаг, пресконференция, шоу с парашутисти, изложение на транспортни средства, официален прием, първа копка на новата сграда на NAMA и др.
В средата на 2006 г. страни-членки на НАТО и участващи в инициативата “Партньорство за мир” постигат съгласие да проучат възможностите за придобиване и съвместно използване на способности за стратегически въздушни превози, с оглед изпълнението на националните изисквания в тази област, припомня историята на този голям проект Максим Алашки. Въздушният транспорт

предоставя способност за бързо и навременно развръщане, ротиране и изтегляне на военна сила,


както и осигуряване на същата по време на операция. Това е свързано с големи финансови ресурси за придобиване, подготовка и използване. Поради тази причина страните търсят в международен план различни начини за коопериране по между си, чрез споделяне на финансовите разходи и координиране на използването на въздушния транспорт с цел максимално натоварване на капацитета на летателните апарати. След съответните решения с писмо до Главната квартира на НАТО през септември 2006 г. България заявява участието си в инициативата с 65 летателни часа.
След преглед на възможните алтернативи, продължава по-нататък Максим Алашки, за придобиване, управление и използване на тези способности за стратегически превози е предложено това да стане в рамките на Алианса чрез създаване на специализирана организация. В тази връзка и в съответствие с утвърдените процедури в НАТО е изготвен Устав на Организация на НАТО за управление на въздушни превози (NAMO – NATO Airlift Management Organization), одобрен на 20 юни 2007 г. от Северноатлантическия съвет (NAC), който е в изпълнение от 23.09.2008 г., когато влезе в сила и програмният

Меморандум за разбирателство (MOU) между държавите-участнички в инициативата.

Ежедневните дейности по управление на процесите на придобиване, използване и поддръжка на самолетите ще се осъществява от изпълнителен орган - Агенция на НАТО за управление на въздушните превози (NAMA). Меморандумът предвижда основното летище за базиране да е авиобаза Папа, а самолетите да бъдат регистрирани като военни въздухоплавателни средства на Унгария.

Самолетите ще бъдат използвани от държавите подписали меморандума в продължение на период от 27 – 30 години.

Според завода производител един самолет С-17 може да се експлоатира не по-малко от 30 000 часа. Към момента на създаване на Меморандума заявеното участие на държавите е както следва: Холандия -500 летателни часа годишно, Чехия - 40, Естония - 45, Норвегия - 400, Унгария - 50, Италия - 300, Латвия - 45, Литва - 45, Полша - 150, България - 65, Румъния - 200, Словакия - 60, Словения - 60 , САЩ - 1000, Швеция - 550 и Финландия - 100. Общото количество летателни часове за година, заявени тогава от държавите е 3610. В хода на по-нататъшните разговори остават 12 държави: България, Естония, Финландия, Унгария, Литва, Холандия, Норвегия, Полша, Румъния, Славения, Швеция и САЩ. Разпределението на летателните часове остава непроменено. Възниква обаче проблем с недостига на 335 летателни часа от общия 3500. Решението е те да се възприемат като часове за непредвидени случаи, които могат да се използат за свои нужди от страните участнички. Освен това се дава възможност да използват часове допълнително присъединили се към програмата страни.
За да намери изход от създалата се ситуация, казва Максим Алашки, Направляващия борд на програмата подготви и предложи т.нар. “Писмо за потвърждение между участващите държави в Меморандума за разбирателство по стратегическите въздушни превози, относно отсрочване и редуциране на разходите по Програмата за придобиване на способности за стратегически въздушни превози и определяне на летатели часове за непредвидени случаи. По своя смисъл това писмо не променя, нито допълва текста на Меморандума, а пояснява как същият може да влезе в сила след подписване от 12-те страни на двата документа (писмото и Меморандума) без да бъдат фактически достигнати необходимите за това 3500 летателни часа за година.
До 23 септември 2008 г. писмото бе подписано от 12-те страни. От тази дата фактически влезе в сила Меморандумът за разбирателство с всички произтичащи от това последици по стартирането и развитието на програмата, уточнява Максим Алашки. На първото заседание на Борда на директорите на Организацията на НАТО за управление на въздушните превози (NAMO BoD) след влизането в сила на Mеморандума, проведено на 1 октомври 2008 г., са

утвърдени важни документи и дейности,

свързани с назначаване на избрания личен състав в Агенцията на НАТО за управление на въздушни превози (NAMA), договорът на избрания за главен мениджър на NAMA, промени в организационната структура на NAMA, финансови правила и процедури за дейността на NAMO, административният и оперативният бюджет на Програмата за 2008 г., Базовото споразумение между Унгария и NAMO (NAMO-Hungary MOD Basing Arrangement), Меморандумът за съгласие между NAMSO (Организацията на НАТО за доставки и поддръжка) и NAMO (NAMO-NAMSO Memorandum of Agreement) и др.
Възможно е страните участнички да се увеличат.
Вече е разгледано и дискутирано официално писмо за желанието на Република Хърватска. Решено е нейни представители да бъдат поканени да участват на следващи заседания на двата борда на програмата със статут на наблюдатели, а след това ще се вземе решение за присъединяване на страната към програмата.
На базата на заложените в Меморандума финансови параметри, прогнозните финансови задължения на България са планирани в бюджета на Министерството на отбраната. Средствата за придобиване на самолетите и допълнителното оборудване ще се изплащат през първите три години. През следващите години ще се заплащат разходите за оперативното им използване и поддръжка.


http://www.bgarmy.eu/?action=news&id=4241
Последна промяна от Грозев на пон апр 26, 2010 5:55 pm, променено общо 1 път.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Attila
Мнения: 23
Регистриран: ср окт 10, 2007 2:00 pm

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Attila » пон юли 27, 2009 12:25 pm

Изображение

Потребителски аватар
Svetli Georgiev
Мнения: 93
Регистриран: съб юни 28, 2008 7:57 pm
Местоположение: София

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Svetli Georgiev » пон юли 27, 2009 12:32 pm

Добре че са махнали знамената, иначе срам и позор с българското обърнато наопаки :D

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Airbuster » пон юли 27, 2009 1:52 pm

И защо е с унгарски опознавателни знаци?

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Moss » пон юли 27, 2009 4:22 pm

Ще се базира в Унгария. Както НАТОвските AWACS-и са в Люксембург.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Грозев » пон юли 27, 2009 4:36 pm

НАТО-вските E-3A са базирани в Германия. Регистрирането им в Люксембург е нещо като реверанс към една от основателките на НАТО, но лишена от военна авиация страна.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Сашо » чет сеп 24, 2009 8:58 am

Вторият С-17 за "партийното ползване" в НАТО е готов и предаден в завода, доставката в авиабаза Папа се очаква в скоро време. Бързо действат, войната в Афганистан няма да ги чака, държавите напират да си получат платените часове!

24 сентября, AVIA.RU – Компания Boeing объявила о передаче Организации по управлению воздушными перевозками NATO второго из трех заказанных в рамках проекта "Инициатива по усилению потенциала стратегических военно-транспортных перевозок" SAC (Strategic Airlift Capability) ВТС C-17 "Глоубмастер-3", передает АРМС-ТАСС.
Как планируется, в ближайшее время самолет с бортовым номером SAC-2 выполнит перелет на авиабазу "Папа" и войдет в состав созданного тяжелого авиатранспортного крыла. Официальная церемония передачи NATO первого самолета C-17 состоялась 14 июля текущего года.
Реализация проекта SAC началась в сентябре 2006 года, когда 13 стран NATO подписали протокол о намерениях организовать совместную закупку и эксплуатацию ВТС C-17. В середине 2007 года NATO официально одобрило решение о создании для приобретения и поддержки самолетов Агентства по управлению воздушными перевозками.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 30, 2009 2:30 pm

Стратегическият въздушен транспорт на НАТО – с първи полет до Афганистан
30.09.2009 | Спирдон Спирдонов


Изображение

Първата си мисия в подкрепа на международните сили за сигурност в Афганистан извърши на 28 септември Сратегическият въздушен транспорт с С-17 на 10 страни от НАТО, включително България плюс още две от „Партньорство за мир” – Финландия и Швеция. Това става ясно от сайта на Алианса. Първият полет е бил от унгарската авиобаза Папа за транспортиране на шведски военнослужещи до Афганистан. Стратегическият въздушен транспорт на НАТО вече е изпълнявал няколко задачи, включително в подкрепа на КФОР в Косово, но за Афганистан лети за първи път, се посочва още в съобщението.
Първият С-17 бе доставен в авиобаза Папа на 27 юли 2009 г., а вторият на 21 септември. Планирано е третият самолет да пристигне през следващия месец, с което ще се формира и ескадрилата. В момента в инициативата от страна на НАТО участват България, Естония, Унгария, Литва, Холандия, Норвегия, Полша, Словения, Румъния и САЩ, а от Партньорство за мир – Финландия и Швеция.
Официалната церемония по приемането на първия самолет С-17 „Глоубмастър” по Програмата на НАТО за придобиване на способности за стратегически въздушен транспорт се проведе на 27 юли т. г. в унгарската авиобаза Папа. България е заявила необходимост от 65 летателни часа на година, които ще бъдат постепенно усвоени до края на 2011 г. Очаква се още през тази година да използваме 11 часа. Самолетите ще бъдат използвани от 27 до 30 години. Според завода производител един самолет С-17 може да се използва не по-малко от 30 хиляди часа. От българска страна като втори пилот на С-17 е определен старши лейтенант Николай Чапразов, майор Тодор Голаков е инспектор по качеството на обслужването на самолетите, а старши сержант Емил Николов – ръководител на група за обработка на пътници и товари. И тримата са от състава на българските ВВС.


http://www.bgarmy.eu/?action=news&id=7351
Anyone who fights for the future, lives in it today

Гинев
Мнения: 481
Регистриран: вт дек 30, 2008 2:31 pm

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Гинев » чет окт 01, 2009 12:37 pm

http://www.af.mil/shared/media/photodb/ ... 4w-388.jpg
Airmen representing the U.S. and 11 partnering nations stand in front of a C-17 Globemaster III for the multinational Heavy Airlift Wing at Papa Air Base, Hungary. The organization that will provide strategic airlift worldwide for humanitarian, disaster relief, and peacekeeping missions in support of the European Union, United Nations and NATO. (Department of Defense photo/Master Sgt. Scott Wagers)

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Chavdar » пон окт 05, 2009 10:16 pm

А до като чакаме нашият ред за C-17 този Руслан днес събра багажа на нашият контингент.

http://pic.bgspotters.net/?id=21088

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Грозев » вт окт 06, 2009 2:40 am

Програмата с С-17 още не е развъртяна, но до края на годината на България и се полагат няколко часа. Така, че пловдивския екип ще снимка натовски С-17 :)
Anyone who fights for the future, lives in it today

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Chavdar » вт окт 06, 2009 10:28 pm

Аз си мислех ,че още сега могат да го завъртят C-17 в БГ нали вече е започанл да лети за НАТО. Сигурен съм ,че като се реши да идва насам и да лети за нашите ще се вдигне медиен шум,и като нищо първо в София да намине :wink:

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Грозев » вт окт 20, 2009 10:11 pm

Доставен е третият и последен C-17.

Heavy Airlift Wing Receives Third, Final C-17
(Source: US Air Force; issued Oct. 16, 2009)


PAPA AIR BASE, Hungary --- The third and final C-17 Globemaster III to complete the Heavy Airlift Wing aircraft inventory arrived here Oct. 12 and was welcomed by the Hungarian Chief of Defense General Laszlo Tombol and other civic leaders from the surrounding communities.

The delivery of the third aircraft marks the completion of the HAW that has been in the buildup stage for the past year.

"This is a very important milestone of the improvement of the Heavy Airlift Wing to fulfill the task to build this wing," said General Tombol during the ceremony. "For this challenge of setting up this wing, I wish you all the best."

The HAW's three aircraft will meet the strategic airlift requirements of the 12 Strategic Airlift Capability member nations for missions in support of NATO, the European Union and the U.N. One of the wing's current primary obligations is to support the International Security Assistance Force in Afghanistan.

"This is a great day for the SAC program, it's a great day for NATO, it's a great day for Hungary and a great day for Papa," said Gunnar Borch, NATO Airlift Management Agency general manager. "We have reached another very important milestone in the SAC program."

U.S. Air Force Col. John Zazworsky, HAW commander, piloted the first aircraft delivered to Papa Air Base and was on board for the delivery mission of the latest C-17.

"The delivery of this third plane came on a very special day," Colonel Zazworsky said. "When we picked up the airplane last week, it was the one-year anniversary of when just 14 of us started working here in Papa alongside the Hungarian air force to start this project.

"One year later, with the help of NAMA, Boeing, the Hungarian armed forces and the country of Hungary, we had all three of our airplanes in the air on the same day," he said.

The first C-17 was delivered to Papa AB on July 18 and the second aircraft arrived here Sept. 21. The wing was officially activated in a multinational ceremony held July 27.

Over the past year, various U.S. Air Forces in Europe Airmen have been working to get the wing fully functional. Currently, there are 42 Airmen assigned to the HAW, working in partnership with 90 Airmen from 11 other nations.

The SAC comprises 10 NATO and two Partnership for Peace nations: Bulgaria, Estonia, Finland (PfP), Hungary, Lithuania, the Netherlands, Norway, Poland, Slovenia, Sweden (PfP), Romania and the United States.

-ends-
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
chapraz
Мнения: 48
Регистриран: пет дек 04, 2009 4:55 pm

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от chapraz » съб дек 05, 2009 1:53 am

Една снимка от полета за сертифициране на KDC-10 за зарядка във въздуха на C -17 от ескадрилата за стратегически въздушен транспорт в Папа, Унгария
http://airgroup2000.com/gallery/albums/ ... C_C-17.jpg

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Chavdar » съб дек 05, 2009 10:45 am

Хубава снимка :wink: .А имаш ли идея ,кога може да ви видим с C-17 в България?

Потребителски аватар
chapraz
Мнения: 48
Регистриран: пет дек 04, 2009 4:55 pm

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от chapraz » нед дек 06, 2009 12:03 am

Нямам идеа, но мисля че ще бъде отразено от журналистическата общност. Досега има доста медиен интерес във всяка една от държавите участнички където самолета е бил за първи път.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Airfan » пон яну 18, 2010 2:45 pm

В една новина днес прочетох следното:
Предоставената българска помощ - одеала и палатки от армията и медикаменти (с тегло около 1.5 тона), по предложение на Швеция ще бъде транспортирана до Хаити със самолет от авиобазата "Папа" в Унгария, която се използва от НАТО за стратегически въздушен транспорт.
Та в този ред на мисли, ние ли ще занесем до Папа имуществото или С-17 ще отскочи до тук, за да го натоварят?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

bilbroks
Мнения: 10
Регистриран: съб яну 16, 2010 6:00 pm

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от bilbroks » пон яну 18, 2010 5:53 pm

Нито едното нито другото. Папата ще дойде да го вземе . Иначе има една поговорка "орташката работа и кучетата не я ядат" Участваме в някъв проект за някакъв самолет, дето някога ще го ползвме незнайно за какво. Ето от днес каква далавера излезе, може да си вземам една на цената на обикновенна 29-ка/стар Ф16 при това е на има-няма 37 кацания. Дето се вика чисто нова http://www.dnevnik.bg/istorii_na_denia/ ... ln_dolara/
и ще върши същата работа като С-17, а именно просто ще си го имаме, както повечето ни самолети.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Грозев » чет яну 21, 2010 10:18 pm

Излезе съобщение, че С-17 от общите, но за сметка на Швеция, е извършил полет до Хаити. Според съобщението на борда му е имало товари от още няколко страни, но не се съобщава нищо за България.
:arrow: http://www.flightglobal.com/articles/20 ... on-to.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: C-17 Globalmaster III за България

Непрочетено мнение от Грозев » чет фев 04, 2010 4:06 pm

Българската помощ пристигна в Хаити със самолет С-17 Globemaster
04.02.2010 | Андрей Рангелов


Материалите, дарени от България за пострадалото от мощното земетресение на 12 януари население на Хаити, пристигнаха във вторник в Порт-о-Пренс на борда на самолета C-17 от Многонационалната стратегическа транспортна авиация (SAC) на НАТО, съобщи официалният сайт на алианса.

Изображение

Освен българското дарение, с полета са били превозени също оборудване и материали от Естония, Финландия и Швеция, с които ще се изгради лагер на летището в хаитянската столица за участващите в спасителните и възстановителни дейности екипи. Това беше третият полет до Хаити на стратегическата транспортна авиация на НАТО. Полетът беше извършен от разположеното в авиобазата Папа в Унгария звено на тежкотоварната авиация на алианса.
Първият полет до Хаити беше извършен на 18 януари. С него бяха превозени спасители и помощи от Швеция, както и оборудване от Естония, Финландия, Дания и Норвегия. Втората доставка за Хаити беше на 21 януари.
В SAC участват 12 държави. От тях 10 са от НАТО, като сред тях е и България. Останалите две страни са от `Партньорство за мир` - Финландия и Швеция. SAC разполага с тежкотоварни военнотранспортни самолети С-17 Globemaster. Първият от тях е доставен в база Папа през юли миналата година, вторият – през септември, а третият – през октомври.


http://www.bgarmy.eu/?action=news&id=10785
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори