ВВС на Р България
Re: ВВС на Р България
В МВР в момента нещо руско въобще лети ли ?
Re: ВВС на Р България
Последното руско (Ми-2) летеше до ноември 2006 г. Оттогава няма.Blackhawk написа:В МВР в момента нещо руско въобще лети ли ?
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: ВВС на Р България
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: ВВС на Р България
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: ВВС на Р България
Мдааа...'Който не храни своя армия-храни чужда'.
По времето,когато имахме армия на това му казвахме 'предателство'.Май.
По времето,когато имахме армия на това му казвахме 'предателство'.Май.
Re: ВВС на Р България
Няма как да стане с 10 млн според мен. Съвсем няма как да стане. Два самолета, поне 6 пилота, това са поне 300-400 часа полети за година.
Re: ВВС на Р България
ВВС разглежда регламентиращите си документи за безопаност на полетите
Написана от Списание АЕРО
17 Май 2016 20:17
ВВС разглежда регламентиращите си документи за безопаност на полетитеДнес, 17 май 2016 г. и утре във военно формирование 42130 – Боровец се провежда учебно-методически сбор на командира на ВВС по безопасност на полетите. Основна тема е проект на ръководство „Безопасност на полетите”, което се разработва в инспекция „Безопасност на полетите” към Военновъздушните сили. Това съобщават от ВВС.
„Бих искал да благодаря на всички, ангажирани с безопасността на полетите, че въпреки множеството неблагоприятни фактори през изминалата година, не допуснахте да се случи най-тежкото – загуба на човешки живот” - така генерал Радев откри методическия сбор и продължи - „Положен беше огромен труд, за да може това първо по рода си ръководство „Безопасност на полетите” да стане факт.“
Документите, функциониращи в момента, които касаят сигурността на летателната дейност, датират от 80-те години на миналия век. Това ги прави изостанали от времето, непълни, в асинхрон с изискванията на ЕС и НАТО и динамично променящата се среда за сигурност. Освен това досега във ВВС не е разработвана специална нормативна база, регламентираща всеобхватен механизъм, който да следи безопасността на летателните задачи, да предвижда евентуални рискове и да дава възможност за предприемане на превантивни действия.
В края на 2015 г. командирът на ВВС генерал-майор Румен Радев възложи на инспекция „Безопасност на полетите” да разработи възможно най-подробна и ефективна система за мониторинг, управление и превенция на риска от авиационни произшествия.
Като резултат, в началото на тази година бе направена първата стъпка – прие се Политика по безопасност на полетите във ВВС, в която основните акценти са:
– Непрекъснат анализ на състоянието на безопасността на полетите
– Разкриване и ограничаване на рисковите фактори
– Предотвратяване на авиационни произшествия
– Разследване на авиационни произшествия
– Обучение в областта на безопасността на полетите
Втората стъпка бе разработването на Ръководство „Безопасност на полетите”. Целта му е да систематизира дейностите по отношение превенция на риска от авиационни произшествия – мониторинг, анализ, идентификация, оценка и минимизиране. В него са изложени принципите и процедурите, свързани с безопасността на полетите, особено онези, насочени към предотвратяване на авиационни произшествия. Тези принципи и процедури ще се прилагат от командирите на авиобази, службите по безопасност на полети и обективен контрол и от личния състав на всички нива, за да се постига баланс между нивото на риск и изпълнението на поставените задачи.
Ръководството „Безопасност на полетите” е основна отправна точка за всички участници в осигуряването на безопасността, както в действията по превенцията на авиационните произшествия, така и при действията след вече случило се авиационно произшествие – определяне на причините за възникването му и набелязване на мерки за предотвратяване на неговото повторение.
Документът е съобразен с всички документи на НАТО и ЕС, свързани с безопасността на полетите – Aviation Safety, ICAO Safety Management, Wildlife strike prevention, както и с Наредба Н-2/2012г., отнасяща се до разследване на авиационните произшествия. Той е обърнат изцяло към превенция и минимизиране на риска от произшествия, без това да се отразява на качеството на изпълняваната мисия или задача.
След дискусиите, евентуалните забележки и промени в ръководството „Безопасност на полетите”, то ще бъде прието и въведено в действие.
http://aeropress-bg.com/3811-vvs-razgle ... a-poletite
Написана от Списание АЕРО
17 Май 2016 20:17
ВВС разглежда регламентиращите си документи за безопаност на полетитеДнес, 17 май 2016 г. и утре във военно формирование 42130 – Боровец се провежда учебно-методически сбор на командира на ВВС по безопасност на полетите. Основна тема е проект на ръководство „Безопасност на полетите”, което се разработва в инспекция „Безопасност на полетите” към Военновъздушните сили. Това съобщават от ВВС.
„Бих искал да благодаря на всички, ангажирани с безопасността на полетите, че въпреки множеството неблагоприятни фактори през изминалата година, не допуснахте да се случи най-тежкото – загуба на човешки живот” - така генерал Радев откри методическия сбор и продължи - „Положен беше огромен труд, за да може това първо по рода си ръководство „Безопасност на полетите” да стане факт.“
Документите, функциониращи в момента, които касаят сигурността на летателната дейност, датират от 80-те години на миналия век. Това ги прави изостанали от времето, непълни, в асинхрон с изискванията на ЕС и НАТО и динамично променящата се среда за сигурност. Освен това досега във ВВС не е разработвана специална нормативна база, регламентираща всеобхватен механизъм, който да следи безопасността на летателните задачи, да предвижда евентуални рискове и да дава възможност за предприемане на превантивни действия.
В края на 2015 г. командирът на ВВС генерал-майор Румен Радев възложи на инспекция „Безопасност на полетите” да разработи възможно най-подробна и ефективна система за мониторинг, управление и превенция на риска от авиационни произшествия.
Като резултат, в началото на тази година бе направена първата стъпка – прие се Политика по безопасност на полетите във ВВС, в която основните акценти са:
– Непрекъснат анализ на състоянието на безопасността на полетите
– Разкриване и ограничаване на рисковите фактори
– Предотвратяване на авиационни произшествия
– Разследване на авиационни произшествия
– Обучение в областта на безопасността на полетите
Втората стъпка бе разработването на Ръководство „Безопасност на полетите”. Целта му е да систематизира дейностите по отношение превенция на риска от авиационни произшествия – мониторинг, анализ, идентификация, оценка и минимизиране. В него са изложени принципите и процедурите, свързани с безопасността на полетите, особено онези, насочени към предотвратяване на авиационни произшествия. Тези принципи и процедури ще се прилагат от командирите на авиобази, службите по безопасност на полети и обективен контрол и от личния състав на всички нива, за да се постига баланс между нивото на риск и изпълнението на поставените задачи.
Ръководството „Безопасност на полетите” е основна отправна точка за всички участници в осигуряването на безопасността, както в действията по превенцията на авиационните произшествия, така и при действията след вече случило се авиационно произшествие – определяне на причините за възникването му и набелязване на мерки за предотвратяване на неговото повторение.
Документът е съобразен с всички документи на НАТО и ЕС, свързани с безопасността на полетите – Aviation Safety, ICAO Safety Management, Wildlife strike prevention, както и с Наредба Н-2/2012г., отнасяща се до разследване на авиационните произшествия. Той е обърнат изцяло към превенция и минимизиране на риска от произшествия, без това да се отразява на качеството на изпълняваната мисия или задача.
След дискусиите, евентуалните забележки и промени в ръководството „Безопасност на полетите”, то ще бъде прието и въведено в действие.
http://aeropress-bg.com/3811-vvs-razgle ... a-poletite
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: ВВС на Р България
Ако не ме подвежда паметта, това е първото излизане на изтребители за учение зад граница от 1998 г. насам!
http://22blot.wp.mil.pl/pl/1_646.html

Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: ВВС на Р България
Ако не броим ходенето до Гърция през есента на 2008 г. (което май не беше под форма на учение) - май си прав.
Тоест - за четърт век "демокрация" - два пъти.
Тоест - за четърт век "демокрация" - два пъти.
Re: ВВС на Р България
Тоя случай го бях забравилборден написа:Ако не броим ходенето до Гърция през есента на 2008 г. (което май не беше под форма на учение) - май си прав.
Тоест - за четърт век "демокрация" - два пъти.

„BRAVE HEART 2008”
Първото от 1998 г. пребазиране на екипажи на МиГ-29 за участие в съвместни полети на територията на друга държава. (тук са в грешка...)
Учебно-тренировъчни полети с 341-ва ескадрила от състава на 111-то бойно крило на гръцките Военновъздушни сили.
Период: 24.11.2008 г. – 27.11.2008 г.
Място на провеждане: авиобаза Неа Анхиалос, Република Гърция.
Участваща авиационна техника:
от състава на българските Военновъздушни сили: МиГ-29;
от състава на гръцките Военновъздушни сили: F-16, блок 50.

Общо взето добре сме. Веднъж 1998, веднъж 2008, сега 2016 г., да чакаме следващото през 2022 г!
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: ВВС на Р България
Българските МиГ-29 се завърнаха от “Anakonda 16”
Написана от Списание АЕРО
21 Юни 2016 17:03
Българските МиГ-29 се завърнаха от “Anakonda 16”С изключителен успех завърши участието на българските летци в многонационалното учение „Anakonda 16“, което се проведе в 22-ра тактическа авиобаза – Малборк, Полша в периода от 6 до 17 юни 2016 г. Това съобщават от авиобаза Граф Игнатиево.
Почти осем години след пребазирането на нашите изтребители МиГ-29 в Република Гърция за участие в двустранната съвместна тренировка „Смело сърце - Юг”, българските летци вземат участие в учение извън границите на страната ни.
Летателният, инженерно-техническият и осигуряващ състав от авиобаза Граф Игнатиево излетяха от базовото си летище на 6 юни сутринта с два изтребителя МиГ-29 и транспортен самолет C-27J Spartan за авиобазата на полките ВВС Малборк. Един час по-късно, в авиобаза Кечкемет, с логистична поддръжка от унгарска страна, беше извършена подготовка за повторен полет до Малборк. Следва близо час и половина полет до пребазирането на полска територия.
Планираните полети в периода 7-16 юни включват изпълнение на задачи съвместно с полските МиГ-29 от състава на 41-ва изтребителна авиационна ескадрила. Всички мисии на нашите екипажи са успешно изпълнени, а опитът и ползите в подготовката неоспорими, смятат нашите летци.
Ръководител на състава от авиобаза Граф Игнатиево в учението бе подполковник Методи Орлов, началник на отделение „Планиране и отчитане на летателната дейност“.
Инженерно-авиационното осигуряване на авиационната техника, участваща в „Анаконда 16“ в Република Полша се извърши под ръководството на майор Людмил Вълков, старши инженер в отделение „Авиационна техника и въоръжение“.
Майор Любомир Славов и капитан Иван Динков изразиха отлични впечатления от създадената организация, осигуряване и подкрепа на полските домакини. Според тях авиобаза Малборк разполага със завидна инфраструктура, която е позволила българските изтребители и транспортен самолет да разполагат с отделна самолетна стоянка, а предполетното и следполетно обслужване на нашата авиационна техника да се извършва в хангар, заделен за нуждите на участието ни в учението.
По време на съвместните полети нашите летци се запознаха с възможностите на полските МиГ-29 и оцениха високо преимуществата, които те притежават след модернизацията си в WZL2 – Бидгошч, се казва още в съобщението на авиобаза Граф Игнатиево.




http://aeropress-bg.com/3868-%D0%B1%D1% ... 6%E2%80%9D
Написана от Списание АЕРО
21 Юни 2016 17:03
Българските МиГ-29 се завърнаха от “Anakonda 16”С изключителен успех завърши участието на българските летци в многонационалното учение „Anakonda 16“, което се проведе в 22-ра тактическа авиобаза – Малборк, Полша в периода от 6 до 17 юни 2016 г. Това съобщават от авиобаза Граф Игнатиево.
Почти осем години след пребазирането на нашите изтребители МиГ-29 в Република Гърция за участие в двустранната съвместна тренировка „Смело сърце - Юг”, българските летци вземат участие в учение извън границите на страната ни.
Летателният, инженерно-техническият и осигуряващ състав от авиобаза Граф Игнатиево излетяха от базовото си летище на 6 юни сутринта с два изтребителя МиГ-29 и транспортен самолет C-27J Spartan за авиобазата на полките ВВС Малборк. Един час по-късно, в авиобаза Кечкемет, с логистична поддръжка от унгарска страна, беше извършена подготовка за повторен полет до Малборк. Следва близо час и половина полет до пребазирането на полска територия.
Планираните полети в периода 7-16 юни включват изпълнение на задачи съвместно с полските МиГ-29 от състава на 41-ва изтребителна авиационна ескадрила. Всички мисии на нашите екипажи са успешно изпълнени, а опитът и ползите в подготовката неоспорими, смятат нашите летци.
Ръководител на състава от авиобаза Граф Игнатиево в учението бе подполковник Методи Орлов, началник на отделение „Планиране и отчитане на летателната дейност“.
Инженерно-авиационното осигуряване на авиационната техника, участваща в „Анаконда 16“ в Република Полша се извърши под ръководството на майор Людмил Вълков, старши инженер в отделение „Авиационна техника и въоръжение“.
Майор Любомир Славов и капитан Иван Динков изразиха отлични впечатления от създадената организация, осигуряване и подкрепа на полските домакини. Според тях авиобаза Малборк разполага със завидна инфраструктура, която е позволила българските изтребители и транспортен самолет да разполагат с отделна самолетна стоянка, а предполетното и следполетно обслужване на нашата авиационна техника да се извършва в хангар, заделен за нуждите на участието ни в учението.
По време на съвместните полети нашите летци се запознаха с възможностите на полските МиГ-29 и оцениха високо преимуществата, които те притежават след модернизацията си в WZL2 – Бидгошч, се казва още в съобщението на авиобаза Граф Игнатиево.

http://aeropress-bg.com/3868-%D0%B1%D1% ... 6%E2%80%9D
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: ВВС на Р България
Израелски Boeing 747 бе ескортиран от български изтребители след бомбена заплаха
Написана от Списание АЕРО
05 Юли 2016 17:08
Израелски Boeing 747 бе ескортиран от български изтребители след бомбена заплахаПътнически самолет Boeing 747 на израелската авиокомпания El Al бе ескортиран от български изтребители МиГ-29 по време на преминаването му над България днес, 5 юли 2016 г. За самолетът е имало информация за наличие на бомба на борда му.
Boeing 747-400 (4X-ELD) e изпълнявал редовен полет LY002 от Ню Йорк до Тел Авив. По време на полета е получена информация за наличие на бомба на борда на самолета. Вместо да се приземи веднага машината е продължила полета си за Израел.
По време на прелитането си над Европа лайнерът е бил ескортиран от ВВС на няколко страни. Швейцария и Хърватска официално съобщиха, че са ескортирали самолета. Неофициално е известно, че изтребители на френските и сръбските ВВС са придружавали израелския Boeing 747 по време на прелитането на тяхна територия.
Българското МО потвърди запитване на АЕРО, че подобна задача е била извършена и от дежурната двойка МиГ-29 от състава на българските ВВС.
„Бяха задействани стандартните процедури за осигуряване на преминаването на самолета през въздушното пространство на Република България. Израелският самолет бе ескортиран от български изтребители”, се казва в съобщението на МО.
Според записите на сайта flightradar24 израелският самолет е навлязал на българска територия около 10,47 часа местно време и е навлязъл в Гърция около 11,03 часа.
Полетът е приключил благополучно в 12,54 часа местно време на летището Бен Гурион в Тел Авив.
http://aeropress-bg.com/3894-%D0%B8%D0% ... 1%85%D0%B0
Написана от Списание АЕРО
05 Юли 2016 17:08
Израелски Boeing 747 бе ескортиран от български изтребители след бомбена заплахаПътнически самолет Boeing 747 на израелската авиокомпания El Al бе ескортиран от български изтребители МиГ-29 по време на преминаването му над България днес, 5 юли 2016 г. За самолетът е имало информация за наличие на бомба на борда му.
Boeing 747-400 (4X-ELD) e изпълнявал редовен полет LY002 от Ню Йорк до Тел Авив. По време на полета е получена информация за наличие на бомба на борда на самолета. Вместо да се приземи веднага машината е продължила полета си за Израел.
По време на прелитането си над Европа лайнерът е бил ескортиран от ВВС на няколко страни. Швейцария и Хърватска официално съобщиха, че са ескортирали самолета. Неофициално е известно, че изтребители на френските и сръбските ВВС са придружавали израелския Boeing 747 по време на прелитането на тяхна територия.
Българското МО потвърди запитване на АЕРО, че подобна задача е била извършена и от дежурната двойка МиГ-29 от състава на българските ВВС.
„Бяха задействани стандартните процедури за осигуряване на преминаването на самолета през въздушното пространство на Република България. Израелският самолет бе ескортиран от български изтребители”, се казва в съобщението на МО.
Според записите на сайта flightradar24 израелският самолет е навлязал на българска територия около 10,47 часа местно време и е навлязъл в Гърция около 11,03 часа.
Полетът е приключил благополучно в 12,54 часа местно време на летището Бен Гурион в Тел Авив.
http://aeropress-bg.com/3894-%D0%B8%D0% ... 1%85%D0%B0
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: ВВС на Р България
Генерал Радев е подал оставка, твърди Оффнюз, чакаме потвърждение.
http://offnews.bg/news/Politika_8/Shefa ... 33613.html
http://offnews.bg/news/Politika_8/Shefa ... 33613.html
Re: ВВС на Р България
И "Сега" казва така. Най-вероятно е истина.
Fighters make show. Bombers make history.
Re: ВВС на Р България
Интересно, кой ще го наследи...
Re: ВВС на Р България
Като удариш чертата на наличния в момента ВВС генералитет ще видиш, че изборът е почти ясен.Moss написа:Интересно, кой ще го наследи...
1. генерал-майор Начев - тази година се пенсионира по години
2. генерал-майор Златев - възможен вариант - има си звание и биография. Единствен потенциален минус е, че е пилот на вертолет, а това все още води до разни предразсъдъци
3. бригаден генерал Стойков - много вероятен вариант, освен това са го спрягали при предишната оставка
4. бригаден генерал Лалов
5. бригаден генерал Мирчев
6. бригаден генерал Богданов - не е стоял достатъчно на сегашното си звание
7. бригаден генерал Кръстев - той в момента е зам. на Радев и на теория трябва да е първа кандидатура
Други опции няма.
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: ВВС на Р България
Не мога да се въздържа - ама защо генералите във ВВС са повече от летящите изстребители?
Re: ВВС на Р България
Сега разбрах защо търсим да придобием точно 8 изстребителя - ако генерал Радев не си беше тръгнал, щеше да има за всеки генерал по единКало написа:Не мога да се въздържа - ама защо генералите във ВВС са повече от летящите изстребители?

Re: ВВС на Р България
ВВС "загубиха" най-добрият пилот, дано България спечели най-добрият президент.
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!