ВВС на Р България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 688
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » нед окт 16, 2016 1:33 pm

Да живей!
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=


Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Грозев » вт ное 15, 2016 12:01 am

Генерал Мирчев е новият заместник-командир на ВВС
Написана от Списание АЕРО
14 Ноември 2016 21:02


Бригаден генерал Петьо Мирчев е новият заместник-командир на Военновъздушните сили. Той е влязъл в новата си длъжност днес, 14 ноември 2016 г., на церемония проведена в командването на ВВС.

„Ще използвам всички мои знания и умения, които съм натрупал през годините, за да оправдая това ваше доверие и да бъдат от помощ на командването на ВВС”, заяви генерал Мирчев.
Досегашният заместник-командир на ВВС бригаден генерал Анатолий Кръстев ще замине за САЩ, където ще заеме поста аташе по отбраната в нашето посолство във Вашингтон.

„Генерал Мирчев е пилот с голям опит и е изминал цялата командна линия от младши пилот до командир на база”, отбеляза генерал-майор Цанко Стойков, командир на ВВС.
Бригаден генерал Петьо Мирчев е роден на 14 февруари 1966 г. в Карлово. Завършва Висшето военновъздушно училище в Долна Митрополия през 1990 г. като вертолетен пилот. Започва службата си в 44-ти вертолетен авиополк в Стара Загора. Завършва военната академия „Георги Стойков Раковски” в София и военновъздушния колеж на ВВС на САЩ в Максуел.

Генерал Мирчев бе командир на 24-та авиобаза от февруари 2015 г. до 10 ноември 2016 г., когато сдаде длъжността на бригаден генерал Димитър Иванов.


http://www.aeropress-bg.com/news/bulgar ... 0%B2%D1%81
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 639
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Fighterland » вт ное 15, 2016 11:15 am

А, 44-ти ВАП е бил в Стара Загора? Нещо временно ли?
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Moss
Мнения: 1323
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Moss » пет дек 02, 2016 2:22 pm

Началникът на отбраната генерал Константин Попов е подал рапорт за освобождаване

На дали е шокираща новина, но все пак да я има за протокола.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от борден » чет дек 08, 2016 9:19 pm

Язък... Така ми се искаше да гледам няколко години как отдава чест и рапортува на Румен...
Тези малки радости правят живота това, което е. :lol:

tojaga
Мнения: 9
Регистриран: пон юли 05, 2010 4:04 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от tojaga » пет яну 20, 2017 10:54 pm

Четейки тази страница http://www.airwar.ru/weapon/avv/r98.html попаднах на този вид ракета К-98. В доланата част на описанието на ракета пише, че е била и на въоръжение в българските ВВС. Кой от самолетите ни е бил въоръжен с тази ракета? Другият ми въпрос е относно ракетите, които са разположени над входа на летището в Граф Игнатиево от към ЖП гарата? Много ми приличат на горе споменатия модел.

Moss
Мнения: 1323
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Moss » съб яну 21, 2017 3:06 am

И аз нявга се чудех над тоя въпрос, обаче след туй ени хора ми обясниха.
Ракетите в "Графа" са от съветски складове в България. При изнасянето на нашите съветски братя през 1991, зарязват Р-98( и разни други изделия), тъй като Су-15 по това време е "пътник".

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Грозев » нед яну 22, 2017 1:08 am

Само да добавим, че 80-те години в случай на война е трябвало да се пребазира полк Су-15 на Графа, което и обяснява съдържанието на комендатурата
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 738
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Blackhawk » ср окт 04, 2017 12:57 am

Изображение

Ан-26 със старите знаци

Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 305
Регистриран: пон май 17, 2010 10:30 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от airjohn » ср окт 04, 2017 9:42 pm

Това е снимка на Ан24РВ. В ТРАП-а имаше три модификации: В, РВ и РТ съответно 040, 030 и 045. Първите два завършиха историята си като LZ-CBB и LZ-CBC. Последният беше разменен срещу два Л410 и катастрофира в Русия по късно. РТ версията е с товарна рампа и метален (усилен) под на кабината.
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 925
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от tu-134 » вт окт 10, 2017 12:54 am

Имало е и един Ан-24Т борд 035 който аварира 14.04.1975

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 688
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон окт 16, 2017 6:43 pm

Честит Празник на Българските ВВС! На многая лета!
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 215
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Amazon » пон ное 06, 2017 5:44 pm

Привет, имам въпрос който вероятно никак не е лесен за отговаряне. Захванали сме да правим симулация за българските срещу турските ВВС през 89-та. Въпроса е какъв процент реално са били боеготовите МиГ-21 и 23 (изтребителните варианти) през този период? Съвсем грубо, дали са били по-скоро 60%, или по-скоро 90%?

И също(тук ставам нахален), какъв процент от машините са били в бойни и какъв в учебни ескадрили?

Moss
Мнения: 1323
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Moss » пон ное 06, 2017 6:56 pm

90%.
И май това е бил реалният процент.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 215
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Amazon » пон ное 06, 2017 7:26 pm

Благодаря!

Sharana
Мнения: 13
Регистриран: пет сеп 15, 2017 2:52 am

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Sharana » вт ное 07, 2017 8:20 am

Нека да приемем, че тези 90% са наистина боеготови не са само на хартия някъде и ВВС са в една паралелна реалност сравнено с други родове воиски или други държави дори, които не могат да се похвалят с такива повече от перфектни показатели. Как можем да съберем информация за това кои самолети всъщност са в бойните ескадрили и какъв е фокуса им?
За турците е достъпна страшно много информация - от самолети с разбивка по ескадрили, през фокуса им (тогава мултиролеви не е било модерно, пилотите са тренирани предимно за една задача и ако са наточени за В-З ще са меко казано посредствени във въздушна схватка) та до приблизителни бройки доставено сериозно оръжие (от рода на бройки и модели AIM-7, AIM-9, Maverick, разни GBU с целеуказващите и РЕБ контейнери). Това, което не не числи към ескадрилите, но има документи, че е получено просто е на хранение и не го броим. При нас също няма как да е нямало самолети на хранение.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 925
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от tu-134 » вт ное 07, 2017 7:56 pm

За края на 1989г - началото на 1990г нещата трябва да изглеждат приблизително така:

Равнец: 18 МиГ-29 + 4 МиГ-29УБ (доставките на МиГ-29 са между 1989-1990 но тук ще приемем че всички МиГ-29 са доставени а всички МиГ-21ПФМ вече или са спряни от полет или прехвърлени в Каменец)
Добрич: 18 Су-22М4, 3 Су-22УМ-3К, 4 МиГ-21Р, 2 МиГ-25РБТ, 1 МиГ-25РУ, десетина бройки МиГ-21ПФМ
Балчик: 18 МиГ-21бис (бис са доставени 1990г, преди това МиГ-21ПФМ които са прехвърлени в Каменец)
Узунджово: 16 МиГ-21МФ, 10 МиГ-21М, 8 МиГ-21ПФ, 18 МиГ-21бис (доставени през 1990г и заменят М/ПФ)
Граф Игнатеиво: 36 МиГ-21бис
Доброславци: 8 МиГ-23МФ
Габровница: 20 МиГ-23МЛА/МЛД
Чешнегирово: 32 МиГ-23БН
Безмер: 35 Су-25К и 4 Су-25УБК
Стара Загора: 44 Ми-24Д

Има и общо 30 броя МиГ-21УС/УМ разпределени между Балчик, Добрич, Граф Игнатеиво, Каменец, и Узунджово както и 14 МиГ-23УБ разпределени по полковете с МиГ-23.

Каменец (учебна): Би трябвало да има поне 25 броя МиГ-21ПФМ в Каменец през 1990г. От Габровница през 1984г, и прехвърлените от Равнец през 1989-1990г, но колко са били активно летящи през 1989-1990г не мога да кажа. Вероятно, по малко от половината. В крайна сметка това е учевбна авиобаза и няма много значение.

Учебни Л-29, Л-39 и малък брой останали МиГ-15/17 не ги броя, както и транспортните самолети и вертолети.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 215
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Amazon » ср ное 08, 2017 10:00 pm

tu-134, Двойно благодаря!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Грозев » чет ное 09, 2017 1:02 am

Има много фундаментални разлики във ВВС 89-та и ВВС 90-та година. И като организация и като техника.
Ако говорим как са изглеждали ВВС лятото на 1989 г., тоест около турските събития, то нещата биха изглеждали така:

15-ти изтребителен авиополк
1-ва ескадрила в Равнец, 2-ра в Балчик. И двете са с МиГ-21ПФМ и спарки УС/УМ
18-ти изтребителен авиополк
1-ва ескадрила на Доброславци, 2-ра на Габровница. И двете са с микс от МиГ-23МФ/МЛ/МЛАЭ-2 и спарки УБ
19-ти изтребителен авиополк
Две ескадрили на Граф Игнатиево с МиГ-21бис и спарки УМ
21-ви изтребителен авиополк
Две ескадрили на Узунджово с МиГ-21МФ и М, плюс спарки УС/УМ
22-ри изтребително-бомбардировъчен авиополк
Две ескадрили на Безмер със Су-25К и спарки УБК
25-ти изтребителн-бомбардировъчен авиополк
Две ескадрили на Чешнегирово МиГ-23БН и спарки УБ
26-ти разузнавателен авиополк
Две ескадрили плюс звено МиГ-25 на Толбухин (Добрич). Едната ескадрила е с МиГ-21 (микс от ПФМ и Р, плюс спарки), а другата е със Су-22М4 спарки УМ3К

А едната ескадрила (1-ва) на 2-ри учебен авиополк е била тогава с МиГ-21ПФМ и спарки УС/УМ (като за разлика от бойните ескадрили, тук говорим за съотношение почти 1:1 между едноместни и двуместни машини).

Другата част от авиацията ни са учебни самолети (L-29, L-39ZA), вертолети (Ми-2, Ми-8, Ми-17 и Ми-24) и транспортни самолети (Ан-2, Ан-24, Ан-26, L-410, Як-40 и Ту-134).

1990 г. настава голямо преобразувание и превъоръжаване. 1-ва ескадрила на 15-ти иап минава на МиГ-29, а 2-ра ескадрила минава на МиГ-21бис. В същото време разформироват 21-ви иап и го свеждат до ескадрила на 19-ти иап, който полк вече е триескадрилен. В Толбухин сменят МиГ-21ПФМ за МиГ-21МФ. В Каменец също разкарват ПФМ-мите и ги сменят с L-39ZA.
Последна промяна от Грозев на чет ное 09, 2017 3:34 am, променено общо 2 пъти.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори