Страница 51 от 53

Re: ВВС на Р България

Публикувано: нед окт 16, 2016 1:33 pm
от =RvE=Tito
Да живей!

Re: ВВС на Р България

Публикувано: съб окт 29, 2016 9:53 am
от BDG

Re: ВВС на Р България

Публикувано: вт ное 15, 2016 12:01 am
от Грозев
Генерал Мирчев е новият заместник-командир на ВВС
Написана от Списание АЕРО
14 Ноември 2016 21:02


Бригаден генерал Петьо Мирчев е новият заместник-командир на Военновъздушните сили. Той е влязъл в новата си длъжност днес, 14 ноември 2016 г., на церемония проведена в командването на ВВС.

„Ще използвам всички мои знания и умения, които съм натрупал през годините, за да оправдая това ваше доверие и да бъдат от помощ на командването на ВВС”, заяви генерал Мирчев.
Досегашният заместник-командир на ВВС бригаден генерал Анатолий Кръстев ще замине за САЩ, където ще заеме поста аташе по отбраната в нашето посолство във Вашингтон.

„Генерал Мирчев е пилот с голям опит и е изминал цялата командна линия от младши пилот до командир на база”, отбеляза генерал-майор Цанко Стойков, командир на ВВС.
Бригаден генерал Петьо Мирчев е роден на 14 февруари 1966 г. в Карлово. Завършва Висшето военновъздушно училище в Долна Митрополия през 1990 г. като вертолетен пилот. Започва службата си в 44-ти вертолетен авиополк в Стара Загора. Завършва военната академия „Георги Стойков Раковски” в София и военновъздушния колеж на ВВС на САЩ в Максуел.

Генерал Мирчев бе командир на 24-та авиобаза от февруари 2015 г. до 10 ноември 2016 г., когато сдаде длъжността на бригаден генерал Димитър Иванов.


http://www.aeropress-bg.com/news/bulgar ... 0%B2%D1%81

Re: ВВС на Р България

Публикувано: вт ное 15, 2016 11:15 am
от Fighterland
А, 44-ти ВАП е бил в Стара Загора? Нещо временно ли?

Re: ВВС на Р България

Публикувано: пет дек 02, 2016 2:22 pm
от Moss
Началникът на отбраната генерал Константин Попов е подал рапорт за освобождаване

На дали е шокираща новина, но все пак да я има за протокола.

Re: ВВС на Р България

Публикувано: чет дек 08, 2016 9:19 pm
от борден
Язък... Така ми се искаше да гледам няколко години как отдава чест и рапортува на Румен...
Тези малки радости правят живота това, което е. :lol:

Re: ВВС на Р България

Публикувано: пет яну 20, 2017 10:54 pm
от tojaga
Четейки тази страница http://www.airwar.ru/weapon/avv/r98.html попаднах на този вид ракета К-98. В доланата част на описанието на ракета пише, че е била и на въоръжение в българските ВВС. Кой от самолетите ни е бил въоръжен с тази ракета? Другият ми въпрос е относно ракетите, които са разположени над входа на летището в Граф Игнатиево от към ЖП гарата? Много ми приличат на горе споменатия модел.

Re: ВВС на Р България

Публикувано: съб яну 21, 2017 3:06 am
от Moss
И аз нявга се чудех над тоя въпрос, обаче след туй ени хора ми обясниха.
Ракетите в "Графа" са от съветски складове в България. При изнасянето на нашите съветски братя през 1991, зарязват Р-98( и разни други изделия), тъй като Су-15 по това време е "пътник".

Re: ВВС на Р България

Публикувано: нед яну 22, 2017 1:08 am
от Грозев
Само да добавим, че 80-те години в случай на война е трябвало да се пребазира полк Су-15 на Графа, което и обяснява съдържанието на комендатурата

Re: ВВС на Р България

Публикувано: ср окт 04, 2017 12:57 am
от Blackhawk
Изображение

Ан-26 със старите знаци

Re: ВВС на Р България

Публикувано: ср окт 04, 2017 9:42 pm
от airjohn
Това е снимка на Ан24РВ. В ТРАП-а имаше три модификации: В, РВ и РТ съответно 040, 030 и 045. Първите два завършиха историята си като LZ-CBB и LZ-CBC. Последният беше разменен срещу два Л410 и катастрофира в Русия по късно. РТ версията е с товарна рампа и метален (усилен) под на кабината.

Re: ВВС на Р България

Публикувано: вт окт 10, 2017 12:54 am
от tu-134
Имало е и един Ан-24Т борд 035 който аварира 14.04.1975

Re: ВВС на Р България

Публикувано: пон окт 16, 2017 6:43 pm
от =RvE=Tito
Честит Празник на Българските ВВС! На многая лета!

Re: ВВС на Р България

Публикувано: пон ное 06, 2017 5:44 pm
от Amazon
Привет, имам въпрос който вероятно никак не е лесен за отговаряне. Захванали сме да правим симулация за българските срещу турските ВВС през 89-та. Въпроса е какъв процент реално са били боеготовите МиГ-21 и 23 (изтребителните варианти) през този период? Съвсем грубо, дали са били по-скоро 60%, или по-скоро 90%?

И също(тук ставам нахален), какъв процент от машините са били в бойни и какъв в учебни ескадрили?

Re: ВВС на Р България

Публикувано: пон ное 06, 2017 6:56 pm
от Moss
90%.
И май това е бил реалният процент.

Re: ВВС на Р България

Публикувано: пон ное 06, 2017 7:26 pm
от Amazon
Благодаря!

Re: ВВС на Р България

Публикувано: вт ное 07, 2017 8:20 am
от Sharana
Нека да приемем, че тези 90% са наистина боеготови не са само на хартия някъде и ВВС са в една паралелна реалност сравнено с други родове воиски или други държави дори, които не могат да се похвалят с такива повече от перфектни показатели. Как можем да съберем информация за това кои самолети всъщност са в бойните ескадрили и какъв е фокуса им?
За турците е достъпна страшно много информация - от самолети с разбивка по ескадрили, през фокуса им (тогава мултиролеви не е било модерно, пилотите са тренирани предимно за една задача и ако са наточени за В-З ще са меко казано посредствени във въздушна схватка) та до приблизителни бройки доставено сериозно оръжие (от рода на бройки и модели AIM-7, AIM-9, Maverick, разни GBU с целеуказващите и РЕБ контейнери). Това, което не не числи към ескадрилите, но има документи, че е получено просто е на хранение и не го броим. При нас също няма как да е нямало самолети на хранение.

Re: ВВС на Р България

Публикувано: вт ное 07, 2017 7:56 pm
от tu-134
За края на 1989г - началото на 1990г нещата трябва да изглеждат приблизително така:

Равнец: 18 МиГ-29 + 4 МиГ-29УБ (доставките на МиГ-29 са между 1989-1990 но тук ще приемем че всички МиГ-29 са доставени а всички МиГ-21ПФМ вече или са спряни от полет или прехвърлени в Каменец)
Добрич: 18 Су-22М4, 3 Су-22УМ-3К, 4 МиГ-21Р, 2 МиГ-25РБТ, 1 МиГ-25РУ, десетина бройки МиГ-21ПФМ
Балчик: 18 МиГ-21бис (бис са доставени 1990г, преди това МиГ-21ПФМ които са прехвърлени в Каменец)
Узунджово: 16 МиГ-21МФ, 10 МиГ-21М, 8 МиГ-21ПФ, 18 МиГ-21бис (доставени през 1990г и заменят М/ПФ)
Граф Игнатеиво: 36 МиГ-21бис
Доброславци: 8 МиГ-23МФ
Габровница: 20 МиГ-23МЛА/МЛД
Чешнегирово: 32 МиГ-23БН
Безмер: 35 Су-25К и 4 Су-25УБК
Стара Загора: 44 Ми-24Д

Има и общо 30 броя МиГ-21УС/УМ разпределени между Балчик, Добрич, Граф Игнатеиво, Каменец, и Узунджово както и 14 МиГ-23УБ разпределени по полковете с МиГ-23.

Каменец (учебна): Би трябвало да има поне 25 броя МиГ-21ПФМ в Каменец през 1990г. От Габровница през 1984г, и прехвърлените от Равнец през 1989-1990г, но колко са били активно летящи през 1989-1990г не мога да кажа. Вероятно, по малко от половината. В крайна сметка това е учевбна авиобаза и няма много значение.

Учебни Л-29, Л-39 и малък брой останали МиГ-15/17 не ги броя, както и транспортните самолети и вертолети.

Re: ВВС на Р България

Публикувано: ср ное 08, 2017 10:00 pm
от Amazon
tu-134, Двойно благодаря!

Re: ВВС на Р България

Публикувано: чет ное 09, 2017 1:02 am
от Грозев
Има много фундаментални разлики във ВВС 89-та и ВВС 90-та година. И като организация и като техника.
Ако говорим как са изглеждали ВВС лятото на 1989 г., тоест около турските събития, то нещата биха изглеждали така:

15-ти изтребителен авиополк
1-ва ескадрила в Равнец, 2-ра в Балчик. И двете са с МиГ-21ПФМ и спарки УС/УМ
18-ти изтребителен авиополк
1-ва ескадрила на Доброславци, 2-ра на Габровница. И двете са с микс от МиГ-23МФ/МЛ/МЛАЭ-2 и спарки УБ
19-ти изтребителен авиополк
Две ескадрили на Граф Игнатиево с МиГ-21бис и спарки УМ
21-ви изтребителен авиополк
Две ескадрили на Узунджово с МиГ-21МФ и М, плюс спарки УС/УМ
22-ри изтребително-бомбардировъчен авиополк
Две ескадрили на Безмер със Су-25К и спарки УБК
25-ти изтребителн-бомбардировъчен авиополк
Две ескадрили на Чешнегирово МиГ-23БН и спарки УБ
26-ти разузнавателен авиополк
Две ескадрили плюс звено МиГ-25 на Толбухин (Добрич). Едната ескадрила е с МиГ-21 (микс от ПФМ и Р, плюс спарки), а другата е със Су-22М4 спарки УМ3К

А едната ескадрила (1-ва) на 2-ри учебен авиополк е била тогава с МиГ-21ПФМ и спарки УС/УМ (като за разлика от бойните ескадрили, тук говорим за съотношение почти 1:1 между едноместни и двуместни машини).

Другата част от авиацията ни са учебни самолети (L-29, L-39ZA), вертолети (Ми-2, Ми-8, Ми-17 и Ми-24) и транспортни самолети (Ан-2, Ан-24, Ан-26, L-410, Як-40 и Ту-134).

1990 г. настава голямо преобразувание и превъоръжаване. 1-ва ескадрила на 15-ти иап минава на МиГ-29, а 2-ра ескадрила минава на МиГ-21бис. В същото време разформироват 21-ви иап и го свеждат до ескадрила на 19-ти иап, който полк вече е триескадрилен. В Толбухин сменят МиГ-21ПФМ за МиГ-21МФ. В Каменец също разкарват ПФМ-мите и ги сменят с L-39ZA.