ВВС на Р България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Грозев » пет фев 29, 2008 6:51 pm

Ще притежаваме около 26% от един C-17 Globemaster III... Ихааааа....

С още 14 държави купуваме самолети С-17

Заедно с още 14 държави ще купим и използваме самолети (най-вероятно четири парчета - бел. Floyd) С-17 за стратегически въздушни превози. Основното летище за базиране ще бъде в унгарската авиобаза "Папа". Във връзка с това на вчерашното си заседание по предложение на министъра на отбраната Веселин Близнаков правителството одобри проект на меморандум, по който страни са отбранителните ведомства и правителствата на България, Чехия, Естония, Финландия, Унгария, Италия, Латвия, Литва, Холандия, Норвегия, Полша, Румъния, Словения, Швеция и Департаментът по отбрана на САЩ. 15-те държави-членки и партньори на Северноатлантическия пакт, ще създадат Организация на НАТО за управление на въздушния транспорт (NAMO), се посочва в съобщението на правителствената информационна служба. По този начин се решава важна задача, с която всяка страна сама не би могла да се справи финансови и логистично. Кооперирането между страните, се отбелязва по-нататък в съобщението, ще доведе до споделяне на разходите за закупуване и поддръжка на летателните апарати и за максимално натоварване на капацитета им.

По този начин ще се подпомогне и процесът на изграждане на необходимите способности за стратегически въздушни превози на въоръжените сили на всяка от страните, участващи в NAMO.

Подчертава се, че държавите ще могат да използват самолетите като национална поддръжка на операции на НАТО, ЕС и ООН за развръщане на участващите сили, за участие при предотвратяване на евентуален въоръжен конфликт или криза, за подкрепа на населението в случай на неотложна ситуация или криза в някоя от държавите като национална подкрепа за хуманитарни операции и др. Финансовото участие на всяка страна ще бъде пропорционално на летателните часове, които е заявила.

От проекта за меморандум става ясно, че бордът на директорите на NAMO ще одобрява управленските решения на политическо равнище. Ежедневните дейности по управление на процесите на придобиване, използване и поддръжка на самолетите ще се реализират от изпълнителен орган - Агенция на НАТО за управление на въздушни превози (NAMA). Участващите държави ще носят отговорности за всички задължения, произтичащи от експлоатацията на самолетите.


Спирдон Спирдонов
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 12, 2008 8:45 am

Ха!
Директно ритане по кокалчетата на военното ни образование.

От НДСВ атакуват реформите в армията

Остри критики заради предвидените в "План 2015" съкращения в родната армия бяха отправени към министъра на отбраната Веселин Близнаков от шефа на вътрешната парламентарна комисия Минчо Спасов. Жълтият депутат е поискал от комисията по отбрана, правителството и Генералния щаб да преосмислят някои от предложените в стратегията за модернизиране на войската ни промени. Той е категоричен, че в редиците на НДСВ се намира за спорна необходимостта от съкращения в някои от звената и за наложително реформирането на други от тях.

Според Спасов предлаганите изменения в "План 2015" будят съмнение, че целят превръщане на войската в компактна, но боеспособна структура, тъй като целят запазване на целостта на излишни звена за сметка на закриване на малкото боеспособни поделения. Депутатът обясни пред "Монитор", че едно от напълно погрешните решения за реформиране на сектора е закриването на авиобаза "Безмер". По думите му съкращенията на персонала по поддръжка на самолетите СУ - 25 и пребазирането на машините в Граф Игнатиево скоро ще ги изведе от експлоатация, като преди това ще бъде разрушена асфалтовата настилка на аеродрума от реактивната струя на насочените надолу сопла.

Спасов подчерта, че СУ-25 има редица достойнства и е единственият самолет на въоръжение в родните BBC, който може да осигури непрекъсната авиационна поддръжка на сухопътните и военноморските сили.

"Недопустимо е да се съкращават бойните звена. Съкращенията трябва да се извършат във ВУЗ-овете, защото ще издържаме 5 такива, за да обучават 400 човека пилоти за 20 самолета. Само в Долна Митрополия на щат са 486 военнослужещи. Това е абсурдно, по-евтино би било да обучаваме летците си в чужбина. И защо, ако са толкова добри тези ВУЗ-ове, които си живуркат от Сталинско време, когато армията ни беше 150-хилядна, не привлякоха чужденци", коментира Минчо Спасов.


Монитор стр. 2, автор: ПЕТЪР ИВАНОВ
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 17, 2008 1:04 pm

Армията ще ползва 65 часа годишно самолети С-17

Експерти от армията ни предлагат България да запази 65 часа годишно, по времето на които да има право да използва самолети С-17. Заедно с още 14 държави ще купим и използваме три или четири такива машини, предназначени за стратегически въздушни превози. Цената на един такъв гигант е около 220 млн. долара, твърдят запознати.

Основното летище за базиране ще бъде в унгарската авиобаза „Папа". Преди няколко седмици правителството одобри проект на меморандум, по който страни са отбранителните ведомства и правителствата на България, Чехия, Естония, Финландия, Унгария, Италия, Латвия, Литва, Холандия, Норвегия, Полша, Румъния, Словения, Швеция и Департаментът по отбрана на САЩ. 15-те държави-членки и партньори на Северноатлантическия пакт ще създадат Организация на НАТО за управление на въздушния транспорт (NAMO).

Държавите ще могат да използват самолетите като национална поддръжка на операции на НАТО, ЕС и ООН за разгръщане на участващите сили, за участие при предотвратяване на евентуален въоръжен конфликт или криза, за подкрепа на населението в случай на неотложна ситуация или криза в някоя от държавите, като национална подкрепа за хуманитарни операции и др. финансовото участие на всяка страна ще бъде пропорционално на летателните часове, които е заявила.

Преди време „Сега" направи разследване, с което доказа, че новите 5 самолета „Спартан", които армията ни закупи, не стават за обслужване на контингентите ни зад граница, фирмата, която е консултирала Министерството на отбраната да вземе тези машини, извозва бойците и техниката с наети самолети, за което МО плаща средно по 300 хил. лева на единичен курс.


Сега стр. 4, автор: ДИЯН НИКОЛОВ
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Jack Bauer
Мнения: 321
Регистриран: ср окт 03, 2007 9:25 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Jack Bauer » пет мар 21, 2008 10:05 am

По-малко от 1/100 от годината?!

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Blue Marble » пет мар 21, 2008 12:51 pm

Преполагам, че това са 65 часа от летателните часове на самолета за една година. Един С-17 годишно колко налита?

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от борден » пет мар 21, 2008 2:55 pm

1200-1300 предполагам. Демек взимаме около 5%?

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Сашо » пон мар 31, 2008 10:22 am

Ето нещо интересно от днешната преса - ще има раздвиждване във вертолетната авиация, свързано с мисии зад граница скоро, май.

Генерали настояват да пратим хеликоптери в Чад
Диян Николов - в. Сега (със съкращения)
Генерали от българската армия са обсъждали и предложили на цивилното ръководство на Министерството на отбраната няколко от новите транспортни хеликоптера „Кугар" да бъдат изпратени на мисия. Машините можели да участват в операциите на Европейския съюз в Източен Чад и размирната суданска провинция Дарфур. Така според висшите военни страната ни щяла да отчете активност и по отношение на работата на въоръжените сили на ЕС.
Преди Нова година от Военния комитет на Евросъюза обявиха, че чакат вече почти година България да каже има ли възможност да участва във въпросните операции. Малко по-късно кабинетът реши да изпрати двама офицери като наблюдатели в размирната провинция.
Преди да предложат изпращането на новата ни транспортна техника в Чад, българските генерали са обмисляли вариант няколко хеликоптера да бъдат пуснати на мисия в афганистанската столица Кабул. Цивилното ръководство обаче е било категорично против, тъй като новата техника не била овладяна до съвършенство от екипажите и не трябвало да се рискува.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Airfan » пон мар 31, 2008 10:28 am

А защо Кугър, а не Ми-17? Защо трябва да се рискуват тези нови машини.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Сашо » пон мар 31, 2008 10:29 am

А ето и коментара на 24 часа за План 2015 в частта му за военната авиация

Оставаме с 20 изтребителя
Л. Денов/в. "24 часа", 29.03.08
Само 20 изтребителя ще има армията ни след 7 г. Това е записано в актуализирания план за организационното изграждане и модернизацията на въоръжените сили до 2015 г., обнародван в „Държавен вестник" вчера.
В момента родните BBC разполагат с 32 бойни самолета - МиГ-21, МиГ-29 и Су-25. До 2015 г. ще бъдат свалени от въоръжение 10-те учебно-бойни аероплана и 6-те учебни хеликтоптера. Корабите за бойна поддръжка пък ще паднат от 16 на 14.
През 1992 г. армията ни е притежавала общо 300 самолета и хеликоптера. Днес те са 112, а през 2015 г. ще намалеят на 84.
Не е сигурно, че през 2015 г. ще имаме и 20 изтребителя, коментират авиатори. Проблемът бил чисто финансов - един съвременен боен самолет струва около 100 млн. евро с въоръжението.
В момента писма за намерения да участват в евентуален търг на МО за нови изтребители са изпратили американските „Локхийд Мартин" с Ф-16 и „Боинг" с Ф-18, шведският „Грипен" и „Еврофайтер" - дело на немски, английски, испански и италиански компании.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Сашо » пон мар 31, 2008 10:34 am

Airfan написа:А защо Кугър, а не Ми-17? Защо трябва да се рискуват тези нови машини.
Според плановете на военните, за външни мисии са само "Кугър", а за вътрешни задачи- Ми-17 (това е положение в сила от миналата година). Затова и Ми-17 сега само минават основен ремонт, а не модернизация.
Иначе, всяка трезвомислеща организация ще предпочете да изкара за външни мисии Ми-17 (в леко и по-силно модернизиран вариант - вижте какв оправят поляците за Афганистан, и какво правиха в Ирак) - здрав е (няма толкова авионика и финни сиситеми), държи на жега и мизерия, има по-лесна логистика, и това е доказано в десетки воени конфликти в последните 20-25 години.
Не че няма страни дето пращат по мизерията и "Кугър" и "Супер Пума", но те имат първо традиции в използването на този тип техника (това е често пъти единствения тип по-сериозен вертолет при тях, например испанците) и несравнимо по-добра логистика (а не като при нас - анти-логистика където и да погледнеш).

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Airfan » пон мар 31, 2008 11:46 am

Ясно.... защо ли не се учудвам. По едно време беше спряло да ми пука какво се случва, после отново взе да ми пука и сега за пореден път спира да ми пука. Не мога да разбера тези командващи, те не са ли българи? Явно с Бел-овете ще има лапачка за определен кръг хора. Тук ми идва да пусна една цветна българска, ама ще се въздържа.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 31, 2008 4:26 pm

Това, че Ми-17 е за вътрешни задачи, а Cougar-a е за мисии го разправяше ген. Петров още в края на 2005 г. Те затова и не се натискаха много да го модернизират, а целяха "адаптация".
Въпреки, че голичките Cougar-и (от 701 до 708) не виждам с какво авиониката ги спасява при една мисия в Чад... FMS-a облекчава работата доста, но пък не виждам и някой да се е оплакал от Ми-17.
Ако обаче стане въпрос за самозащита - един дол дренки са. И на Ми-17 и на AS 532 можеш да закачиш едни и същи картечници. Ми-17 доказано носи много на бой, стискаме палци и френската изчекотина да е такава.
Виж при последните машини, които ще са за CSAR нещата са коренно различни. Системата за самозащита ще е на висота, но пък ще ги доставят в края на тази и следващата година. Тоест за мисията в Чад едва ли ще са те.
От друга страна сега се сещам, че Ми-17 борд 432 си има и Липа и ловушки... Направо да стягат и другия Ми-17П и хайде да умиротворяваме африканците!
Последна промяна от Грозев на вт апр 01, 2008 2:08 am, променено общо 1 път.
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от борден » пон мар 31, 2008 6:27 pm

Кухи тикви.

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 694
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон мар 31, 2008 8:58 pm

Апелирам да не обиждаме този иначе толкова вкусен зеленчук.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт апр 01, 2008 8:21 am

У наше село, на кухите тикви им казваме кратуни . За по-лесно една дума е все пак !

Admin
[Site Admin]
Мнения: 118
Регистриран: пон окт 01, 2007 7:23 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Admin » вт апр 01, 2008 10:37 am

Моля, да се придържаме към темата!

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Сашо » чет апр 03, 2008 9:16 pm

От срещата на върха на НАТО в Букурещ - пресни отзвуци, които може да имат по-дългосрочни последствия, особено що се касае до вертолетната авиация на нашите ВВС. В интересни времена живеем, ей.

DarikNews - 03 Април 21:02
Правителството обсъжда възможността да изпрати хеликоптери в Афганистан за целите на вътрешния транспорт. Това съобщи министърът на отбраната Веселин Близнаков в Букурещ, където участва в срещата на върха на НАТО.
България обсъжда различни варианти за продължаване на участието на мисията в Афганистан, в посока подобряване на състоянието на въздушния там, уточни министър Близнаков.Половината от страните членки на НАТО са декларирали, че ще увеличат контингентите си в Афганистан. За последната една година България увеличи своя контингент четири пъти до 420 военнослужещи, коментира премиерът Сергей Станишев.
Трансформацията на въоръжените сили на НАТО ще е тема на извънредна среща във Великобритания на военните министри. България продължава усилията да промени въоръжените си сили, не достигат хеликоптери и стратегически въздушен транспорт, коментира Веселин Близнаков.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Грозев » пет апр 18, 2008 4:23 pm

Трима нови генерали за Гергьовден

Трима нови генерали ще сложат лампази за Гергьовден - Деня на армията. Само един от тях обаче служи във войската. Кабинетът предложи на президента звание „бригаден генерал" да получи командирът на 61-ва механизирана бригада полк. Кольо Милев. За удостояване със звание „бригаден генерал" извън структурите на Българската армия се предлагат полк. Елислав Иванов, който става зам.-шеф на военното разузнаване, и полк. Милко Чулев, който ще бъде назначен за шеф на военната полиция.

Генерал-майорски пагони пък получават бригаден генерал Георги Георгиев, който ще стане шеф на Военната академия, и бригаден генерал Константин Попов, който ще бъде назначен за зам. - началник на Военновъздушните сили.

Шестима полковници ще бъдат назначени на генералски длъжности, но няма да сложат сърмени пагони.


Труд стр. 4, без автор...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 684
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Fighterland » вт май 20, 2008 5:42 pm

Ето тука на снимка номер 9 се вижда част от някое летище, явно наше, запуистяло (то кое не е де), ама не мога да съобразя ся кое е то? :?
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Сашо » вт май 20, 2008 6:06 pm

Предположително една от зоните на Чешнигирово. Може през GoogleEarth да се провери по-точно къде е.

Отговори