ВВС на Р България

Всичко за военната авиация в България
Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Сашо » пет авг 01, 2008 9:44 am

Моите уважения към доц. Недялков, където говори за безпилотни апарати и другите държави на Балканите и изключва от списъка на тези които развиват БЛА Македония. Лоша информираност просто. А тя е първата държава в региона, която използва в бойни условия БЛА - през 2001 г., по време на вътрешния конфликт с шиптърите (етническите албанци). Но те са били (по непроверена информация) в състава вътрешното ведомство, и по техни данни са били планирани ударите с Ми-24.

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 695
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » ср авг 06, 2008 10:42 am

Докладвам за нехарактерна летателна дейност над град Плевен. Току що над града мина самолет МиГ-21 от неуточнена модификация, който след един заход на около 600м височина направи втори на около 300 с пуснат колесник и малко след това беше забелязан южно от града, някъде около Панорамата да влиза в ляв боен завой като набра около 3-4000м, след което с южен курс изчезна от полезрението. Позабравен шум по нашия край, иначе двата мустанга от Долна пърпорят почти всеки ден.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Neno Er
Мнения: 120
Регистриран: чет юли 17, 2008 1:59 pm
Местоположение: гр.Плевен

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Neno Er » ср авг 06, 2008 1:00 pm

=RvE=Tito написа:Докладвам за нехарактерна летателна дейност над град Плевен. Току що над града мина самолет МиГ-21 от неуточнена модификация, който след един заход на около 600м височина направи втори на около 300 с пуснат колесник и малко след това беше забелязан южно от града, някъде около Панорамата да влиза в ляв боен завой като набра около 3-4000м, след което с южен курс изчезна от полезрението. Позабравен шум по нашия край, иначе двата мустанга от Долна пърпорят почти всеки ден.
Наистина летателната дейност над Плевен вече не е много характерна.
Полета по кръга, независимо какъв е типа самолет е около 7 минути. И поради тази причина Пилатуса рядко се вижда дори и от "Сторгозия". Кръгът му е малък и прави 3-тия и 4-тия завой над циментовия завод, а Л-29 и Л-39 редовно си минаваха над квартала. Да не говорим и над "Дома на книгата".
чичо Нено
В авиацията което става и в цирка не става.
Аватар JETPILOT BGspotters.net
доработен и подарен от Svetli Georgiev

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 695
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » ср авг 06, 2008 1:53 pm

Предполагам правят зони и/или маршрути, защото ги гледам че идват откъм "Дружба", после с плавен завой над ТЕЦ-а излизат на правата. Аз живея до Медицинския и с носталгия си спомням Л-29 как бръснеха понякога съвсем ниско над нас като се връщаха от зони. Липсва ми тоя вой като прахосмукачка, като се зададеше Л-ката... :(
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Airfan » ср авг 06, 2008 3:36 pm

И на мен ми липсват 23-ките над Пловдив... С умиление си спомням как като ученик скачах и тичах към балкона да видя как минава самолета пред терасата, а после с часове седях да ги зяпам с един бинокъл как минават. А да не говорим преди 89-а колко много летяха... ех, спомени!
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Neno Er
Мнения: 120
Регистриран: чет юли 17, 2008 1:59 pm
Местоположение: гр.Плевен

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Neno Er » ср авг 06, 2008 7:58 pm

=RvE=Tito написа:Предполагам правят зони и/или маршрути, защото ги гледам че идват откъм "Дружба", после с плавен завой над ТЕЦ-а излизат на правата. Аз живея до Медицинския и с носталгия си спомням Л-29 как бръснеха понякога съвсем ниско над нас като се връщаха от зони. Липсва ми тоя вой като прахосмукачка, като се зададеше Л-ката... :(
Защо вие прахосмукачката?
Защото двигателят и е високооборотен.
Максималните обороти на Л-29 бяха 11400, а като се пуснеха и бъздушните спирачки, шумът е още по-силен.
Това съм го правил в 2.00ч. на 600м. над центъра на Плевен. Бях последния за нощта и РП-то ме накара да мина за да са спокойни жените, че още сме на работа.
Ако правилно съм те разбрал, звукът ти напомня за Л-ката, а не, че тя е прахосмукачка. Напротив. Беше потосмукачка.
чичо Нено
В авиацията което става и в цирка не става.
Аватар JETPILOT BGspotters.net
доработен и подарен от Svetli Georgiev

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 695
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » ср авг 06, 2008 8:41 pm

Опазил ме Господ да кажа лоша дума за Л-29, в крайна сметка тоя вой ме е "заразил" за авиацията. Нарицателното 'прахосмукачка' го срещнах в някогашния 'Вестник ВВС', не помня кой брой от 1995г. където имаше фото-репортаж от Равнец със снимка на Л-29, рулиращ след облитане на времето, пилотиран от небезизвестния (тогава капитан) Румен Радев. Та на фона на зверовете, които са летели там тогава, на Л-ката му лепнали този снизходителен прякор. Не знам дали е бил местен фолклор или така са го наричали и по другите бази, но мен лично ми допада- тоя вой много мяза на една стара "Ракета" дето имахме едно време :D Другия бъзик с Л-ката, който вече го чух в Долна с ушите си, горе-долу по същото време (1994-1995г.) е че самолет, на който можеш да му закриеш соплото с фуражката си за нищо не става, или нещо от сорта, ти със сигурност си много по-наясно :D Сори за офтопика.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Neno Er
Мнения: 120
Регистриран: чет юли 17, 2008 1:59 pm
Местоположение: гр.Плевен

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Neno Er » ср авг 06, 2008 9:36 pm

Момчета,
Настръхнах.
Току що в 21.25 ч. нещо голямо, имам в предвид бързо, изръмжа над западната промишлене зона на Плевен и кацна на лет. Д.Митрополия. Виждаха се сигналните светлини за спуснат колесник. Предполагам МиГ-21.
чичо Нено
В авиацията което става и в цирка не става.
Аватар JETPILOT BGspotters.net
доработен и подарен от Svetli Georgiev

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 695
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » ср авг 06, 2008 9:59 pm

А в момента някой прави заря на поражение. Да не би зенитната артилерия да работи по него :lol: До нас нищо не се е чуло..
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 695
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » ср авг 06, 2008 10:43 pm

22:38- отново налита изтребач, тоя път издумка яко и над нашия квартал, може би този отпреди час си заминава. Какво им става бе, да не идат германците? :o
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Сашо » чет авг 07, 2008 1:30 am

=RvE=Tito написа:22:38- отново налита изтребач, тоя път издумка яко и над нашия квартал, може би този отпреди час си заминава. Какво им става бе, да не идат германците? :o
Не, просто някои в Графа тренират отиване и заход на запасно, щото много други не останаха...

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 695
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » чет авг 07, 2008 11:05 pm

Тая вечер пак, 21. Нека тренират..
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Airfan » пет авг 08, 2008 5:10 pm

Дали е възможно да има връзка между тези полети и ескалацията на конфликта в Грузия и Осетия? Един вид да се симулира/демонстрира активност?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Neno Er
Мнения: 120
Регистриран: чет юли 17, 2008 1:59 pm
Местоположение: гр.Плевен

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Neno Er » пет авг 08, 2008 11:26 pm

Airfan написа:Дали е възможно да има връзка между тези полети и ескалацията на конфликта в Грузия и Осетия? Един вид да се симулира/демонстрира активност?
Кого да плашим?
Те знаят нашата армия на какъа хал е.
А там руснаците си отстояват интересите. Както "братята" американци използват наличието на свои сънародници някъде си и удрят. А сега изразяват загриженост.
чичо Нено
В авиацията което става и в цирка не става.
Аватар JETPILOT BGspotters.net
доработен и подарен от Svetli Georgiev

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Airfan » съб авг 09, 2008 9:18 am

Честно казано какви действия предприемат едните или другите братя на мен лично не ми пука. Аз бих искал ние да предприемаме съответните мерки в случай, че сме застрашени, но това е друга тема. :)

Иначе си спомням, че по време на конфликта в Сърбия плашехме гаргите, но тогава вярно беше при комшиите, а сега случката е сравнително надалеч, но все пак... Вероятно няма нищо, но се замислих.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Грозев » вт авг 12, 2008 2:11 am

“Та неа”: Полигони в България за гръцките пилоти
11 август 2008 | 13:50 | Агенция "Фокус"


Атина. На прицела на гръцките изтребители и най-вероятно на военни хеликоптери влизат от първите месеци на 2009 г. полигоните на България. Това се посочва в статия на гръцкия вестник “Та неа”. Въоръжените сили на двете страни са постигнали принципно споразумение полигоните в съседна България да се използват от гръцките пилоти за обучение при хвърляне на бомби и ракети. Причина за това, отбелязва изданието, е фактът, че постепенно, заради екологията, развитието или сигурността, бяха намалени полигоните в Гърция. Както заяви началникът на Генералният щаб на българската армия Златан Стойков пред гръцки журналисти по време на посещението си в Гърция, с гръцката страна вече са договорени техническите въпроси. Проучването на военната авиация за подходящи места в България (и Албания) започна преди 2-3 години. Разговорите с България намериха благодатна почва след признаването от страна на София на сериозната помощ на гръцкия Генерален щаб на армията в привеждането на българските въоръжени сили в съответствие с изискванията на НАТО и реорганизацията им, посочва изданието.


Пълният текст ще бъде публикуван в рубриката “Анализи”.
© 2008 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!


http://www.focus-news.net/?id=n1017654
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
gig
Мнения: 507
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от gig » нед авг 17, 2008 4:32 pm

Напоследък Долна се радва на "посетители" - в четвъртък следобяд Ан-26 въртеше кръгове над Плевен - поне 3 пъти мина над Скобелевия парк.
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Грозев » чет авг 28, 2008 10:52 pm

Военната авиация остава без пилоти и самолети
Никола Лалов
28 Август 2008


Подготвените български летци напускат редиците на армията поради ниското заплащане и липсата на достатъчно летателни часове за всички. В четвъртък командирът на транспортната авиобаза "Враждебна" полк. Иван Денев призна, че само от началото на годината базата са напуснали 13 обучени инженери и летци, които нямат проблем да се реализират в частни фирми, където заплащането е около пет-шест пъти по-високо.

По думите на полк. Денев армията се превръща в безплатен учебен център на гражданската авиация. В частния сектор заплатите са около 4-5 хиляди лева, а пилоти, които летят на Ан-12 в Африка, изкарвали по около 10 000 долара на месец. Той допълни, че на персонала е необходима много сериозна мотивация и макар че е добре да има морални стимули, само те не стигат.

"Не останаха хора, летим няколко души на всички самолети и инструкторите сме само пет-шест", каза полк. Денев.

Напускащи асове има и в другите бази. При това освен задаващата се криза с липсата на подготвени кадри, съществува и реална опасност Военно-въздушните сили (ВВС) да останат без изтребители. Ремонтът на МиГ-29 от руската корпорация "РСК МиГ" се бави години наред, а и след като бъдат ремонтирани всичките 16 изтребители, както е по договор, те ще имат летателен ресурс за още около 5 години. За този Министерството на отбраната (МО) много трудно ще може да купи многоцелеви изтребители.

С обяснението, че не достигат финансови средства (което има нещо общо и с внезапно изплувалия нов приоритет за поръчка на военни кораби), към момента не е ясно дали и кога ще започне процедурата за избор на доставчик на изтребители. Когато все пак процедурата стартира, трябва да бъде избрана фирма-доставчик, а опитът на други страни показва, че за това минават години. След като контрактът бъде подписан, е нужно време, докато бъдат доставени първите изтребители.

Пилотите не могат да свикнат с новия самолет "Спартан"

В четвъртък полк. Денев обясни, че поредицата инциденти с новия военно-транспортен самолет Спартан С27J са свързани с трудностите и "търкането в системата", когато се усвоява нова техника.

Самолетът два пъти се поврежда при кацане при силен вятър. Според Денев грешката е на пилотите, които не се нагаждат към машината, защото "тя няма как да се нагоди към нас". Усвояването на машината е по-бавен процес, като за това на пилотите са нужни 4-5 години (а както се разбра, мнозина от обучените напускат-бел.ред).

"Самолетът е нов за нас, малко по-нехарактерен е като аеродинамика, особено на земята - колесникът му е прибран под тялото, за разлика от изнесените под крилата колесници и по-ниските крила на самолетите в парка на авиобазата. "Спартан"

е с високо крило и прибран под него колесник, който е конструиран така, че да може да се сгъва, самолетът да се движи назад за товаро-разтоварни дейности", обясни Денев. Това изисква много фино рулиране и прецизна техника, особено при силен страничен вятър, посочи полк. Иван Денев. По думите му е въпрос на време пилотите да свикнат със самолета и да "изтрият" старите навици, иначе във въздуха самолетът бил перфектен.

След втория инцидент през юли т.г. трябва да се смени витлото на самолета, което при удара в пистата е повредено. "Компанията производител ще смени витлото, но мисля, че не за нейна сметка, каза полк. Денев.

Българските ВВС се сдобиха със самолета Спартан С27J в края на 2007 г. по договор за закупуване на пет такива машини с италианската компания "Аления аеронавтика" за 91 млн. евро. През ноември или декември трябва да пристигне вторият Спартан, а до края на 2011 г. - и последният.

Изтича летателният ресурс на транспортните самолети Ан-26

Командирът на авиобазата посочи, че е добре да има годни за полети Ан-26, за да могат пилотите да поддържат подготовката си и да изпълняват задачи успоредно с усвояването на новия транспортен Спартан. Преди дни е изтекъл ресурсът на единия Ан-26 в базата. Може да лети още пет години, ако се изпрати на ремонт, но според полк. Денев в бюджета няма предвидени такива средства. Другият Ан-26 в базата има ресурс от още три години.

Ако всичко спре и чакаме само на новия самолет Спартан, никой няма да лети и хората се демотивират и отчайват, каза командирът на "Враждебна".

Десантните L-410 в базата също могат да летят още, но трябва да се проверят витлата и двигателите им.

Един от швейцарските самолети Пилатус PC-12 пък не лети от около година, тъй като е необходима проверка на херметизацията на кабината и противопожарната система. За целта самолетът трябва да се изпрати до Швейцария. Това ще струва минимални средства, но също не е планирано в бюджет


http://www.mediapool.bg/show/?storyid=142970&srcpos=1
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Грозев » пет сеп 12, 2008 12:43 am

Нещо интересно от агенция "Фокус":

Ремонтират 16 самолета МИГ-29 до април 2009 г.
11 септември 2008 | 17:12 | Агенция "Фокус"


София.До април 2009 г. трябва да бъдат ремонтирани 16 самолета МИГ-29. Това съобщи пред журналисти председателят на комисията по отбрана в Народното събрание Ангел Найденов, предаде репортер на Агенция “Фокус”. Днес в комисията са изслушани командващият на Военновъздушните сили ген.-лейтенант Симеон Симеонов, началникът на ГЩ на БА ген. Златан Стойков и заместник-министърът на отбраната Спас Панчев във връзка с Военновъздушните сили и насоките за подобряване на състоянието им.
До края на тази година трябва да приключат разговорите за ремонт и модернизация на хеликоптери. Според Найденов е необходимо да започнат и разговори или поне излъчването на мандат за такива, за придобиване на нов многоцелеви изтребител. По думите му тази машина няма алтернатива за ВВС и за българската армия като цяло.
Комисията по отбрана е получило уверението на Министерството на отбраната и на командването на армията, че ВВС са в състояние и изпълняват своите отговорности, в това число и ангажиментите към НАТО. Ангел Найденов каза, че е решен въпроса, свързан със заплащането на бойните дежурства на летците. Като резултат е отчетена и инструкцията за формиране на заплащането на летателния състав.
Не бе даден отговор на въпроса как и с колко ще се увеличат заплатите на летците. Ангел Найденов каза, че се подготвя нов Закон за отбраната, в който ще бъде уреден въпросът със заплащането на военнослужещите както и техните социални права.
Законопроектът трябва да постъпи в комисията до края на септември. Председателят на ПГ на КБ каза още, че от бюджетния излишък ще бъдат заделени средства за сектора за сигурност – армия и МВР.
Цветана ГЕОРГИЕВА
© 2008 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!


http://www.focus-news.net/?id=n1037066
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Pitbull
Мнения: 130
Регистриран: чет юли 24, 2008 5:02 pm

Re: ВВС на Р България

Непрочетено мнение от Pitbull » пет сеп 12, 2008 5:10 pm

Добра новина,заедно със сутата и 21-ците ще имаме горе долу 40 изправни бойни самолета :D

Отговори