Ми-17 в България
Re: Ми-17 в България
Абе не стига, че са използвали почти 2/3 от ресурса, ами и още искате. Това да не Швейцария???
Аз дори се изненадах от голямата цифра, това са почти 150 часа годишно...
Аз дори се изненадах от голямата цифра, това са почти 150 часа годишно...
Re: Ми-17 в България
Скъсаха се да летят по пожарите в последните години. Не бих се изненадал ако 20 - 25% от този нальот пряко или косвено да е свързан с пожарите.Moss написа:Абе не стига, че са използвали почти 2/3 от ресурса, ами и още искате. Това да не Швейцария???
Аз дори се изненадах от голямата цифра, това са почти 150 часа годишно...
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: Ми-17 в България
При пожари много се работи на излетен и номинален режим, а това много бързо "яде" ресурса на двигателите и редуктора. Например на ВМА сер.02 двигателите междуремонтитя ресурс е 1500 часа, от които не повече от 5% на излетен режим и 40% на номинал т.е. наработи ли моторът 75ч. на излетен или 600ч. на номинален и се налага ремонт или удължение дори и сумарната наработка да е под 1500ч. При редукторът е сходна ситуацията със забележката, че там има много жестоки ограничения по работа на един двигател на излетен или ЧР. Там ресурсът е минути. Изобщо не е малка тази наработка на 17-ките дори не само за нашите стандарти. Но при изтичане на ресурса по календар удълженията особено на планера с по една година са (или поне бяха преди 10-ина години) едва ли не рутинни бюлетини на производителя.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=
=RvE=
Re: Ми-17 в България
– Очаквахте още един Ми-17 да бъде отремонтиран. Какво е състоянието на тези вертолети?
– Имаме един Ми-17 в завода и очаквам да го получим през септември. А през това време няколко процедури текат специално за тези вертолети, такива, които не изискват финансови средства, но удължават ресурса на отделни елементи. Но положението с Ми-17 е вече доста тревожно, въпреки взетите мерки за удължаване на ресурса. С тези темпове съществува реална опасност през пролетта на 2017 г. да останем с два вертолета Ми-17, а има риск през есента да останем и с един Ми-17, ако не се вземат мерки за ремонти.
– Но при пожари нали използвате само Ми-17?
– Да, само с Ми-17 е постоянната ни задача за участие в борба с горските пожари. Тази година пак има заявка от Главна дирекция „Пожарна и аварийна безопасност“ за два вертолета – общо 100 часа за гасене на пожари. В началото на юни докладвахме, че екипажите са готови за участие при заявки. Те поддържат летателната си подготовка, но освен нея проведохме съвместни теоретически и практически занятия на летище „Крумово“ с представители на „Пожарна и безаварийна безопасност“.

Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: Ми-17 в България
МО ще ремонтира три Ми-17
Написана от Списание АЕРО
07 Септември 2016 22:57
Министерство на отбраната стартира процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет капитално възстановителен ремонт и удължаване на техническите ресурси на три вертолета Ми-17 от състава на ВВС.
Поръчката, която бе пусната днес, 7 септември 2016 г., предвижда извършване на КВР на три вертолета Ми-17 със заводски номера 103М15 (418), 103М17 (419) и 415М02 (421).
На трите вертолета трябва да се извърши КВР на планер, двигатели, редуктор и други системи и агрегати, както и увеличаване на общия технически ресурс до 35 години при нужда.
Очакваната стойност на договорът е 10 млн. лева без ДДС. и той той трябва да се изпълни в рамките на 48 месеца, като ремонта на всеки отделен вертолет ще се изпълнява след отделна заявка.
В края на юни 2016 г. бригаден генерал Петьо Мирчев, командир на 24-та авиобаза, алармира, че от есента на 2017 г. може поверената му база да се окаже с един изправен Ми-17. Това реално ще е машината, която се намира в момента на КВР в ТЕРЕМ „Летец” и която се очаква да е готова до края на месеца.
Освен това, пак днес бе пусната и обществена поръчка за доставка на гуми за Ми-17, Ми-24 и Ан-2. Очакваната стойност на поръчката е 21 666,67 лв. без ДДС.
http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/4 ... C%D0%B8-17
Написана от Списание АЕРО
07 Септември 2016 22:57
Министерство на отбраната стартира процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет капитално възстановителен ремонт и удължаване на техническите ресурси на три вертолета Ми-17 от състава на ВВС.
Поръчката, която бе пусната днес, 7 септември 2016 г., предвижда извършване на КВР на три вертолета Ми-17 със заводски номера 103М15 (418), 103М17 (419) и 415М02 (421).
На трите вертолета трябва да се извърши КВР на планер, двигатели, редуктор и други системи и агрегати, както и увеличаване на общия технически ресурс до 35 години при нужда.
Очакваната стойност на договорът е 10 млн. лева без ДДС. и той той трябва да се изпълни в рамките на 48 месеца, като ремонта на всеки отделен вертолет ще се изпълнява след отделна заявка.
В края на юни 2016 г. бригаден генерал Петьо Мирчев, командир на 24-та авиобаза, алармира, че от есента на 2017 г. може поверената му база да се окаже с един изправен Ми-17. Това реално ще е машината, която се намира в момента на КВР в ТЕРЕМ „Летец” и която се очаква да е готова до края на месеца.
Освен това, пак днес бе пусната и обществена поръчка за доставка на гуми за Ми-17, Ми-24 и Ан-2. Очакваната стойност на поръчката е 21 666,67 лв. без ДДС.
http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/4 ... C%D0%B8-17
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: Ми-17 в България
Днес са прекратили поръчката - не била направена както трябва...
Re: Ми-17 в България
Нали борехме руската зависимост, та някой махнал изискването за наличие на сертификат и лиценз от оригиналния производител у ремонтното предприятие... После се сетили, че много талибански фирми щели да се накачат... Пародия! Да видим колко време ще им трябва да рестартират процедурата.борден написа:Днес са прекратили поръчката - не била направена както трябва...
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: Ми-17 в България
Във ФБ вчера излязоха снимки от облитането на Ми-17 борд 417 над Панчарево. Екипът не е ли отбелязал новината на живо?
Re: Ми-17 в България
На 11.06.2018 При планов полет в 20:30 от около 50 м височина Mi 17 пада. Оцелява само бордния техник
Загиналите пилоти на хеликоптер Ми-17 са повишени в звание със заповед на министъра на отбраната Красимир Каракачанов. Майор Пламен Пантилеев и майор Стоян Неделчев загинаха при трагичния инцидент с хеликоптер Ми-17 в понеделник, 11 юни, в района на авиобаза Крумово.
Днес двамата пилоти ще бъдат погребани с пълен военен церемониал на Централните гробища в Пловдив.
Загиналите пилоти на хеликоптер Ми-17 са повишени в звание със заповед на министъра на отбраната Красимир Каракачанов. Майор Пламен Пантилеев и майор Стоян Неделчев загинаха при трагичния инцидент с хеликоптер Ми-17 в понеделник, 11 юни, в района на авиобаза Крумово.
Днес двамата пилоти ще бъдат погребани с пълен военен церемониал на Централните гробища в Пловдив.
Being second is to be the first of the ones who lose
Ayrton Senna
Ayrton Senna