Ми-17 в България

Всичко за военната авиация в България
Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от Chavdar » нед мар 11, 2012 5:15 pm

Ааа публикувана е вече в темата за ВВС.Там има новина по повод на стрелбите :wink:

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 957
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » ср ное 21, 2012 1:53 am

По повод списъка който пуснах в темата за Ми-24...нека видим и дали тука има нещо за попълване и оправяне

Mi-8
301 Запазен в Крумово като паметник
302 МАВВС
303 ВИМ
304 Разбива се 1986г под хижа Здравец. Подробности?
305 Продаден през 1998г на Хели Ер за резервни части
306 Продаден през 1998г на Хели Ер
307 Продаден на Хели Ер. Разбива се в Малдивските острови с 10-ина жертви
308 Продаден на Хели Ер LZ-ASM
328 През 98-99г временно взет от Скорпион Ер докато компанията взима назаем 6 Ми-17 от ВВС да гаси пожари в Испания. После върнат
314 Взет като заместник за 307. След ремонт в Летец продаден на Хели Ер през 1999г
335 През 98-99г временно взет от Скорпион Ер докато компанията взима назаем 6 Ми-17 от ВВС да гаси пожари в Испания. После върнат

Mi-17
401 Продаден февруари 2008. Регистрация YA-KMP
402 Продаден ZB697
403 Продаден ZB698
404 Продаден февруари 2008. Отива в Литва за ремонт. Съдба след това неизвестна.
405 Продаден август 2003. Регистрация RA-25821. Лети в Африка.
406 Продаден февруари 2008. Регистрация YA-KMO и ZS-HIC
407 Продаден февруари 2008. Отива в Литва за ремонт. Облетян 2010. Съдба след това неизвестна.
408 Продаден в Русия. RA-27019. Разбива се на 03.08.2008
409 Продаден (на кой...?) Заедно с 411, 414 и 415 натоварени в Руслан.
410 Продаден началото на 2012 на "НВС-Комерс ЕООД".
411 Продаден. Регистрация 4L-TBS
412 Продаден началото на 2012 на "НВС-Комерс ЕООД".
413 Продаден началото на 2012 на "НВС-Комерс ЕООД".
414 Продаден с 409, 411 и 415. Вероятно август 2003.
415 Продаден (на кой...?) Заедно с 409, 411 и 414 натоварени в Руслан.
416 Продаден началото на 2012 на "НВС-Комерс ЕООД".
417 На въоръжение
418 На въоръжение
419 На въоръжение
420 Продаден началото на 2012 на "НВС-Комерс ЕООД".
421 На въоръжение

Mi-17PP
431 В Крумово
432 На въоръжение - изтекъл ресурс
433 Катастрофира 24.07.2003 докато гаси пожар
434 Продаден началото на 2012 на "НВС-Комерс ЕООД".

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1827
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от Airfan » вт ное 05, 2013 10:21 pm

Какво е това под вертолета и има ли то почва у нас?

Изображение
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от Moss » вт ное 05, 2013 10:28 pm

Това ми прилича на рисунка, изобразяваща митичната свръх високотехнологична разработка на БАН за някакви защитни екрани, дето предпазвали дори от РПГ. Въпросът е, как противника ще съумее да ги уцели...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср ное 06, 2013 2:35 am

Това е картинка на това как би изглеждал Ми-17 с едни супер-дупер брони, които Институтът по металознание към БАН направи преди 7 - 8 години по програма на НАТО за защита на вертолети от РПГ. Мотае ми се из главата, че комплект брони за Ми-17 ще е 450 kg., а както е видно и стърчат бая, та и челно съпротивление ще има. Падането на летателните характеристики не е изследвано в полет, та не се знае колко зле ще са нещата.
Откакто се появиха тези брони през 2005 г. до днес не се е чуло някой да е забогатял от тях (въпреки периодичните публикации, че това е чудо невиждано), което ме навежда на мисълта, че нещата са останали на чисто теоретична основа.
Anyone who fights for the future, lives in it today

stoian377
Мнения: 528
Регистриран: вт окт 20, 2009 7:19 pm

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от stoian377 » ср ное 06, 2013 8:30 am

Тъй както ги гледам, тези брони не знам дали издържат на РПГ( и как ли са решили така ако е нямало реални стрелби по тях), обаче стават ако вертолета се "пльосне" по корем да поомекоти удара.. обаче стойките им не виждам какво им пречи да проникнат в кабината и някой да се окаже на шиш.

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от M-4 » ср ное 06, 2013 10:14 am

Опашния винт и балката си остават апетитна цел... А без тях - лошо става, както знаем. 100% са на теория само нещата...
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1827
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от Airfan » ср ное 06, 2013 10:52 am

с РПГ трудно се уцелва балка, всеки цели в тялото, че е най-голямо и като се има предвид ъгъла, под който се стреля обикновено са си баш на място тия брони.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от King_Rat » ср ное 06, 2013 11:24 am

В "Жаркое небо Афганистана" се цитираше анализ на бойните загуби на вертолетната авиация по видове оръжие. Та там най-общо се казваше, че ако те лепнат с РПГ, няма кой знае какво значение къде са те уцелили.

stav
Мнения: 68
Регистриран: ср сеп 25, 2013 8:33 pm

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от stav » ср ное 06, 2013 1:18 pm

Грозев написа:... не се е чуло някой да е забогатял от тях (въпреки периодичните публикации, че това е чудо невиждано) ...
Това малко като вица за количката с вестника. Та количката Грозев, количката ... демек разработката ... и срама дето ни споменават под мустак из НАТО.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от борден » пет апр 18, 2014 12:57 pm

На сайта на МО е пуснато обявление за обществена поръчка с предмет: "Възстановяване на летателната годност и осигуряване експлоатацията на вертолети Ми-17".
Става въпрос за осигуряване на експлоатацията за още 7 години на сега летящите вертолети с бордни номера 417, 418, 419 и 421 - http://op.mod.bg/IO/uploads/PORUCHKI/20140414_MI17.ZIP.

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от HORNISE » пет апр 18, 2014 10:59 pm

Интересно. 7 години не беше ли едно КВР време?

По мое наблюдение 421 не лети от около година.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от Грозев » съб апр 19, 2014 9:40 pm

421 има по около 90 часа ресурс на двигателите. Явно за това не лети.

Иначе интересно до колко тия, иначе разумни, планове ще се сбъднат. Особено, когато едно КВР гони 5 млн. лева.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от Грозев » съб май 17, 2014 1:03 am

Нова подготовка за българските Ми-17
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 14 Май 2014 17:34


От вчера, 13 май 2014 г., летателният състав на 24-та авиобаза – Крумово започна провеждането на нова подготовка по бойно използване на вертолет Ми-17 – стрелба по земни цели със странично бордно въоръжение – 7,62-mm картечница ПК. Това съобщават от ВВС.

Стрелбите се провеждат на авиационния полигон на Военновъздушните сили „Елена”.

Това е подготовка, която се провежда за първи път от екипажите на вертолетите Ми-17. Целта е летателният състав да придобие умения за изпълнение на задачи по авиомедицинска евакуация във враждебна среда и по бойно търсене и спасяване на катапултирали летци. Подготовката за тези мисии е съгласно утвърдените Цели на Въоръжените сили и е в изпълнение на поетите ангажименти към НАТО и ЕС.

Чрез нея се натренират уменията за водене на точна стрелба не само на бордните стрелци, но и на пилотите и бордовите техници по взаимодействието с картечарите. Отработват се различни курсове за подход към мишените с цел осигуряване на тяхното добро наблюдение, създаване на предпоставки за максимално ефективно използване на въоръжението и поддържане на безопасна дистанция, за да се избегне евентуален ответен огън.

При провеждане на такива мисии на борда на вертолетите е задължително да има борден стрелец. Чрез страничното бордно въоръжение се осигурява изолиране и охрана на мястото за кацане.

През 2012 г. и 2013 г. пилотите от 24-а авиобаза възстановиха още две ценни подготовки по бойно използване с вертолет Ми-17. Това са реалните стрелби с неуправляемо ракетно въоръжение по земни цели в рамките на регулярната бойна подготовка и стрелбите с неуправляемо ракетно въоръжение на тактически фон. За последно те бяха провеждани съответно през 1988 г. и 1994 г.


Изображение

Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... mi-17.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед ное 02, 2014 1:25 am

Прекратиха обществената поръчка за поддръжката на Ми-17
Написано от Списание АЕРО
Петък, 31 Октомври 2014 20:58


Обществената поръчка за ремонт и за възстановяване летателната годност на четири вертолета Ми-17 на стойност 20 млн. лв. беше спряна от МО. Това съобщава „Труд".

На 24 октомври в протокол на комисия от военното министерство се казва най-общо, че фирмата, поканена за изпълнение на поръчката, е собственост на офшорна фирма и няма право да участва в обществени поръчки.

Комисията е поканила за участие единствено компанията „Авионамс" АД. Това е бившият военен завод ТЕРЕМ „Георги Бенковски”, който беше приватизиран преди четири години.

В обяснителните си бележки комисията обяснява, че чрез търговския регистър са установили, че мажоритарен собственик на „Авионамс" АД е дружество „Хедж Инвестмънт България" АД. На 6 март 2012 г. от Корпоративна търговска банка съобщават официално, че банката увеличава капитала в дружеството с 900 акции по 1000 лв.

В документите на военната комисия е записано още, че мажоритарен собственик на „Хедж Инвестмънт България" АД е фирма „EFV International Financial ventures" Ltd, която е регистрирана на Британските вирджински острови. Според Закона за икономическите и финансовите взаимоотношения с дружества, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, който беше приет през лятото, фирми в офшорни зони няма право да участват в обществени поръчки.

Обществената поръчка за сключване на рамково споразумение бе пусната на 14 април 2014 г. В нея се включва възстановяването на летателната годност на вертолети Ми-17 и осигуряване на тяхната експлоатация. Това включва планови доставки на оборудване, капитално-възстановителен ремонт и увеличаване на общият им календарен срок на експлоатация. Срокът на действие на споразумението е 84 месеца (7 години) и максималната му стойност е 20 млн. лева.

Рамковото споразумение е за четири Ми-17, които имат бордни номера 417, 418, 419 и 421.

С прекратяване на тази процедура трябва да стартира нова, защото ВВС имат намерение да продължат експлоатацията на вертолетите Ми-17 и в бъдеще.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... mi-17.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед авг 02, 2015 2:01 am

Министър Ненчев обеща ремонт за Ми-17
Написано от Списание АЕРО
СЪБОТА, 01 АВГУСТ 2015 21:06


Министърът на отбраната Николай Ненчев е заявил пред вестник „Труд”, че ще бъдат отделени пари за ремонта на вертолетите Ми-17, тъй като бил впечатлен от възможностите на машината при скорошните пожари в Рила.

Министър Ненчев не дава срок за изпълнение на това обещание, нито за колко вертолета ще бъде ремонта. Трите Ми-17, които летят в момента имат съвсем малко останал технически ресурс и се нуждаят от КВР.

През април 2014 г. бе пусната обществена поръчка за КВР, удължаване на общия технически ресурс по години и доставки на консумативи и резервни части за четири вертолета Ми-17. Очакваше се цената на проекта да е около 20 млн. лева.

През октомври същата година процедурата бе спряна, защото избрания изпълнител „Авионамс” АД е собственост на офшорна компания, а на такива фирми бе забранено да участват в процедури по възлагане на обществени поръчки.

Държавната компания „ТЕРЕМ Летец” ЕАД вероятно ще е единственият кандидат при обявяването на новата обществена поръчка.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... mi-17.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Signum
Мнения: 10
Регистриран: пон ное 05, 2012 2:13 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от Signum » нед авг 02, 2015 3:32 pm

Такъв конкурс може да бъде спечелен САМО от правилна компания,ако е грешна-приемаме закон.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от борден » пет окт 02, 2015 11:23 pm

Пусната е обществена поръчка за КВР на борд 417 - http://pp.mod.bg/MO-DIO-2015-068
В документацията на сайта на МО пише, че вертолета изтича на 12 ноември по календар (7 години от предишния ремонт). За този период е наработил 960 летателни часа...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от Грозев » съб окт 03, 2015 3:27 pm

борден написа:Пусната е обществена поръчка за КВР на борд 417 - http://pp.mod.bg/MO-DIO-2015-068
В документацията на сайта на МО пише, че вертолета изтича на 12 ноември по календар (7 години от предишния ремонт). За този период е наработил 960 летателни часа...
При междуремонтен ресурс 1500 часа... Няма край тая разсипия!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1827
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Ми-17 в България

Непрочетено мнение от Airfan » нед окт 04, 2015 10:25 am

Грозев написа:
борден написа:Пусната е обществена поръчка за КВР на борд 417 - http://pp.mod.bg/MO-DIO-2015-068
В документацията на сайта на МО пише, че вертолета изтича на 12 ноември по календар (7 години от предишния ремонт). За този период е наработил 960 летателни часа...
При междуремонтен ресурс 1500 часа... Няма край тая разсипия!
Там няма ли програма да се мине на експлоатация по състояние, а не по години?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Отговори