Ми-24 в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет апр 07, 2011 9:39 pm

Сашо написа:Това горното трябва да е от септември 2001 г. - учението "Коопратив Кий", снимката е от Графа - и тогава бяха едни мътни и мъчни години, когато повече то от времето имаше един или два годни Ми-24, и в редки моменти /есента на 2002 г./ по три.
Ако тогава са били мъчни и мрачни години с един - два летящи Ми-24, то сега какво е, след като вече година и два месеца няма ни един летящ?
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Сашо » пет апр 08, 2011 8:38 am

Не е баш така Грозев - ония години още е имало някакви ресурси по години на вертолетите или е имало възможност да се удължат с година-две, но пък е нямало части (основно лопати), които глобално погледнато не се били с особено голяма цена (ако ги сравниме с положението днес).

Сега положението е съвсем друго - всичко като ресурс предписано (и надхвърлено с някоя и друга година с местни удължавания) от оригиналния производител/конструктор (МВЗ Мил) е безнадежно изтекло, и за да се съживят нещата по законния начин се изискват сложни процедури за удължаване и ремонт, които струват пари, и изискват руско участие. Тоест все неща, които не навяват оптимизъм.

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от M-4 » пет апр 08, 2011 9:41 am

Грозев написа: Ако тогава са били мъчни и мрачни години с един - два летящи Ми-24, то сега какво е, след като вече година и два месеца няма ни един летящ?

Знам точната дума, която описва нещата, но няма да я казвам, грозна е...
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
BDG
Мнения: 398
Регистриран: вт дек 30, 2008 6:27 pm

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от BDG » пет апр 08, 2011 11:26 am

Сашо написа:Това горното трябва да е от септември 2001 г. - учението "Коопратив Кий", снимката е от Графа - и тогава бяха едни мътни и мъчни години, когато повече то от времето имаше един или два годни Ми-24, и в редки моменти /есента на 2002 г./ по три.
The Mi-24D wfu shortly after the Co-operative Key exercise.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Сашо » пет апр 08, 2011 11:30 am

Зависи кво разбират под думата shortly (спрямо Кооператив Кий 01 - септември 2001 г.), защото имаше един борд от Д-варианта (същият този 138, и снимки имам някъде), дето летеше по време на годишното учнеие на Корпус тактическа авиация в края на октомври 2002 г.

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от M-4 » пет апр 08, 2011 12:03 pm

Шортли, шортли... 2 години... :roll: На 22-ри септември 2003-та още летеше.
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср апр 13, 2011 10:12 pm

138 със сигурност лети на Cooperative Key 2003 през септември, но не лети на парада 2004 г.
Anyone who fights for the future, lives in it today

joker
Мнения: 7
Регистриран: вт апр 26, 2011 10:58 pm

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от joker » нед авг 21, 2011 5:59 pm

Ако може някой да качи снимки от Авиобаза 23 Стара Загора !! Определено там бяха най силните години на тази машина !!

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от борден » пон авг 22, 2011 9:58 pm


Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 670
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Fighterland » пон авг 22, 2011 10:00 pm

борден написа:Странно: http://pic.bgspotters.net/?id=26919
Видех я и аз преди малко в лицевата книга, но си ме изпреварил с въпроса. Фотошоп?
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 786
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Blackhawk » пон авг 22, 2011 10:07 pm

Какъв фотошоп, тези машини най вероятно вече са продадени ако датата под снимката е вярна .

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от борден » пон авг 22, 2011 10:25 pm

Blackhawk написа:Какъв фотошоп, тези машини най вероятно вече са продадени ако датата под снимката е вярна .
Не са продадени. А дори и да бяха - нямаше да летят на Стара Планина.

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Airbuster » пон авг 22, 2011 10:26 pm

борден написа:Странно: http://pic.bgspotters.net/?id=26919
Имаше, един турски филм, сниман с наши машини в полет:

Изображение



Горната снимка сигурно е от тогава.

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от HORNISE » пон авг 22, 2011 10:29 pm

Да, снимката е направена при заснемането на филм. Машините са си в Крумово и чакат по-добри времена...
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср ное 07, 2012 11:10 pm

Възстановяват летателната годност на шест Ми-24
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 07 Ноември 2012 18:12


Министерството на отбраната пусна днес, 7 ноември 2012 г., процедура за възлагане на обещствена поръчка с предмет сключване на рамково споразумение за възстановяването на летателната годност на шест вертолета Ми-24. Крайният срок за подаване на документи за участие е 14 декември 2012 г.

Рамковото споразумение е с обхват 48 месеца от датата на сключването му и обхваща общо шест щурмови вертолета Ми-24В. Всеки от вертолетите трябва да премине през капитално възстановителен ремонт на планер, оборудване, двигатели ТВ3-117, редуктор ВР-24, пусков двигател АИ-9В, доставка и монтаж на нови лопати за опашен и носещ винт, доставка и монтаж на нови резервоари, ремонт на наземно имущество и удължаване на назначения календарен ресурс на експлоатация.

Всеки от ремонтираните вертолети трябва да има 1000 часа или 7 години, 1000 часа или 10 години за двигателите и 1000 часа или осем години за редуктора. Удължаването на календарния ресурс за експлоатация трябва да се извърши от производителя или от оторизиран от него изпълнител.

В документите за възлагане на обществена поръчка не се дава график как вертолетите ще преминават през КВР в периода 2013 – 2016 г. и от кандидатите се изисква да дадат ценова оферта за всяка една от годините, за всеки един от шестте вертолета, като точния график ще зависи вероятно от финансовата осигуреност на проекта.

През тази процедура се предвижда да преминат шестте вертолета Ми-24В, които са доставени на ВВС през 1986 г. Това са следните бордни номера 146 (заводски номер 150721) с 1592 часа нальот, номер 140 (заводски номер 150722) и 1736 часа нальот, номер 141 (заводски номер 150723) и 738 часа нальот, номер 142 (заводски номер 150724) и 508 часа нальот, номер 143 (заводски номер 150725) и 664 часа нальот и номер 144 (заводски номер 150726) и 1435 часа нальот.

Основен кандидат за евентуалната поръчка, чиято цена вероятно ще достигне 25 млн. лева е държавното предприятие ТЕРЕМ „Летец” ЕООД, но не е изключено в играта да иска да се включи и частното предприятие ТЕРЕМ „Георги Бенковски” Пловдив, които също имат желание да се занимават с ремонта на вертолетите, но имат лиценз за работа само с Ми-8/17.

Българските щурмови вертолети Ми-24 не летят от януари 2010 г., когато изтече поредното удължаване на междуремонтния ресурс на последните летящи вертолети. Ако всичко с възлаганетона обществената поръчка върви сравнително нормално и няма големи забавяния в ремонтната дейност, то в края на 2013 или началото на 2014 г. може отново да видим български щурмови вертолети в полет.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... mi-24.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 955
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » съб ное 17, 2012 4:34 am

След всичките продажби в последните години исках да пусна тук този списък и ако някой има какво да поправи или да добави да каже. Знам че уж 6 броя отидоха за Мали но аз имам записани само 4. Освен ако от най последната партида (6 броя) два са отишли там или ако 115 и 116 са тези двата липсващи. Някой да знае?

Mi-24Д

101 МАВВС
102 Продаден в САЩ на VERTOL SYSTEMS CO INC 2004г
103 Продаден в САЩ на VERTOL SYSTEMS CO INC 2004г
104 Продаден в САЩ на VERTOL SYSTEMS CO INC 2004г
105 Продаден в Мали. Регистрация TZ-406
106 Продаден в САЩ на VERTOL SYSTEMS CO INC 2004г
107 Продаден в Мали
108 НВИМ
109 В Пловдивския завод ТЕРЕМ
110 Продаден в САЩ на VERTOL SYSTEMS CO INC
111 В Долна Митрополия - учебно пособие
112 В ТЕЧ-а в Графа
113 НИМ
114 Продаден в САЩ на VERTOL SYSTEMS CO INC 2004г
115 В завод "Летец"
116 В завод "Летец"
117 Продаден в Мали. Регистрация TZ-404
118 Продаден в САЩ на Cold war air museum
119 Продаден в Мали. Регистрация TZ-405
120 Продаден в САЩ на Cold war air museum
121 В завод "Летец"
122 Продаден в САЩ на Cold war air museum
123 В завод Летец, технологичен демонстратор на фирма АТЕ
124 Продаден 2003 на Код Д'Ивоар
125 В Крумово
126 Продаден 2003 на Код Д'Ивоар
127 Продаден на Металика АБ ООД 2012
128 Продаден на Металика АБ ООД 2012
129 Продаден на Металика АБ ООД 2012
130 Разбил се на 30.01.1996
131 Продаден на Металика АБ ООД 2012
132 Продаден на Металика АБ ООД 2012
133 Продаден на Металика АБ ООД 2012
134 В Крумово
135 В Крумово
136 В Крумово
137 В Крумово
138 в завод Летец

Mi-24В

146 Бивш борд 139. В Крумово
140 В Крумово
141 В Крумово
142 в завод Летец
143 в завод Летец
144 В Крумово

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Сашо » съб ное 17, 2012 12:12 pm

Последните два за Мали от тази година са от машините в завод Летец - най-вероятно са 115 и 116.
121 остава собственост на завод Летец.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 955
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » нед ное 18, 2012 11:24 am

Мерси! А за останалите всичко вярно ли е? Също така знае ли се какво е станало с най скорошните продажби на 6-те бройки на "Металика АБ ООД"? Знам че ги извозиха от Крумово ...а след това? И те ли за Мали?

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Сашо » нед ное 18, 2012 5:12 pm

Май не бяха 6, а само пет продадени тази година /един е бил в лошо състояяние, двигател?? и за него оферта не е била дадена/.
Най-вероятно за същото място, но още нищо не се е чуло.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Грозев » пон ное 19, 2012 7:28 pm

"Металика АБ" купи пет от продаваните шест вертолета.
За борд 125 не пуснаха оферта, защото му бяха сложили някакви други двигатели (не оригиналните за серията му, а май от най-смотаните налични ТВ3-117).
109 с интересна съдба. Купен първоначално от Vertоl Systems, но му откриват пукнатина в конзолата на колесника и го зарязват на летище Стара Загора. По някаква схема "Металика АБ" го взима и го закарва в ТЕРЕМ Пловдив, където го разглобяват и може спокойно да се каже, че 109 не съществува вече.
112 не е в ТЕЧ на Графа, а пак в ТЕРЕМ Бенковски.
121 е в Летец и е собственост на завода, като плащане за съхраняването на останалите вертолети на "Металика АБ".
123 също е в Летец и пак е собственост на завода.
И още нещо - петте вертолета, които "Металика АБ" купиха миналия декември са 127, 128, 129, 131 и 132. 133 не е продаден.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори