Ми-24 в България
Re: Ми-24 в България
Ясно. Благодаря за инфото!
Re: Ми-24 в България
Отново пуснаха процедура за възстановяване на Ми-24
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 02 Април 2013 20:55
Не на шега на 1 април 2013 г. Министерството на отбраната отново пусна общесвена поръчка с предмет сключване на рамково споразумение за възстановяването на летателната годност на шест вертолета Ми-24. Крайният срок за подаване на документи за участие е 7 май 2013 г.
Рамковото споразумение е с обхват 48 месеца от датата на сключването му и обхваща общо шест щурмови вертолета Ми-24В. Всеки от вертолетите трябва да премине през капитално възстановителен ремонт на планер, оборудване, двигатели ТВ3-117, редуктор ВР-24, пусков двигател АИ-9В, доставка и монтаж на нови лопати за опашен и носещ винт, доставка и монтаж на нови резервоари, ремонт на наземно имущество и удължаване на назначения календарен ресурс на експлоатация.
Всеки от ремонтираните вертолети трябва да има 1000 часа или 7 години, 1000 часа или 10 години за двигателите и 1000 часа или осем години за редуктора. Удължаването на календарния ресурс за експлоатация трябва да се извърши от производителя или от оторизиран от него изпълнител.
В документите за възлагане на обществена поръчка не се дава график как вертолетите ще преминават през КВР в периода 2013 – 2017 г. и от кандидатите се изисква да дадат ценова оферта за всяка една от годините, за всеки един от шестте вертолета, като точния график ще зависи вероятно от финансовата осигуреност на проекта.
През тази процедура се предвижда да преминат шестте вертолета Ми-24В, които са доставени на ВВС през 1986 г. Това са следните бордни номера 146 (заводски номер 150721) с 1592 часа нальот, номер 140 (заводски номер 150722) и 1736 часа нальот, номер 141 (заводски номер 150723) и 738 часа нальот, номер 142 (заводски номер 150724) и 508 часа нальот, номер 143 (заводски номер 150725) и 664 часа нальот и номер 144 (заводски номер 150726) и 1435 часа нальот.
По същество поръчката не е по-различна от тази, която бе пусната на 7 ноември 2012 г. и след това бе прекратена на 12 февруари 2013 г. с обяснението, че подадените документи от кандидатите за участие в процедурата не отговарят на предварително обявените условия на възложителя.
Коментар търпи и проектната цена на поръчката, която е посочена като 8 млн. лева без ДДС (9,6 млн. с ДДС). По информация на АЕРО единичната цена на посочените по-горе услуги, която вероятно ще бъде дадена от ТЕРЕМ „Летец”, основен кандидат в тази поръчка, ще е около 3 – 3,5 млн. лева. Тоест отделената сума трудно ще стигне и за три машини.
Българските щурмови вертолети Ми-24 не летят от януари 2010 г., когато изтече поредното удължаване на междуремонтния ресурс на последните летящи вертолети.
Също на 1 април 2013 г. е пусната и обществена поръчка за извършване на ремонт и прегледи на двигателите Allison 250-C20J, предназначени за леките вертолети Bell 206, а на 25 март бе пусната поръчка за доставка на части и консумативи за същите вертолети. Така нужните за летателното обучение Bell 206 не летят вече почти две години.
http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... mi-24.html
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 02 Април 2013 20:55
Не на шега на 1 април 2013 г. Министерството на отбраната отново пусна общесвена поръчка с предмет сключване на рамково споразумение за възстановяването на летателната годност на шест вертолета Ми-24. Крайният срок за подаване на документи за участие е 7 май 2013 г.
Рамковото споразумение е с обхват 48 месеца от датата на сключването му и обхваща общо шест щурмови вертолета Ми-24В. Всеки от вертолетите трябва да премине през капитално възстановителен ремонт на планер, оборудване, двигатели ТВ3-117, редуктор ВР-24, пусков двигател АИ-9В, доставка и монтаж на нови лопати за опашен и носещ винт, доставка и монтаж на нови резервоари, ремонт на наземно имущество и удължаване на назначения календарен ресурс на експлоатация.
Всеки от ремонтираните вертолети трябва да има 1000 часа или 7 години, 1000 часа или 10 години за двигателите и 1000 часа или осем години за редуктора. Удължаването на календарния ресурс за експлоатация трябва да се извърши от производителя или от оторизиран от него изпълнител.
В документите за възлагане на обществена поръчка не се дава график как вертолетите ще преминават през КВР в периода 2013 – 2017 г. и от кандидатите се изисква да дадат ценова оферта за всяка една от годините, за всеки един от шестте вертолета, като точния график ще зависи вероятно от финансовата осигуреност на проекта.
През тази процедура се предвижда да преминат шестте вертолета Ми-24В, които са доставени на ВВС през 1986 г. Това са следните бордни номера 146 (заводски номер 150721) с 1592 часа нальот, номер 140 (заводски номер 150722) и 1736 часа нальот, номер 141 (заводски номер 150723) и 738 часа нальот, номер 142 (заводски номер 150724) и 508 часа нальот, номер 143 (заводски номер 150725) и 664 часа нальот и номер 144 (заводски номер 150726) и 1435 часа нальот.
По същество поръчката не е по-различна от тази, която бе пусната на 7 ноември 2012 г. и след това бе прекратена на 12 февруари 2013 г. с обяснението, че подадените документи от кандидатите за участие в процедурата не отговарят на предварително обявените условия на възложителя.
Коментар търпи и проектната цена на поръчката, която е посочена като 8 млн. лева без ДДС (9,6 млн. с ДДС). По информация на АЕРО единичната цена на посочените по-горе услуги, която вероятно ще бъде дадена от ТЕРЕМ „Летец”, основен кандидат в тази поръчка, ще е около 3 – 3,5 млн. лева. Тоест отделената сума трудно ще стигне и за три машини.
Българските щурмови вертолети Ми-24 не летят от януари 2010 г., когато изтече поредното удължаване на междуремонтния ресурс на последните летящи вертолети.
Също на 1 април 2013 г. е пусната и обществена поръчка за извършване на ремонт и прегледи на двигателите Allison 250-C20J, предназначени за леките вертолети Bell 206, а на 25 март бе пусната поръчка за доставка на части и консумативи за същите вертолети. Така нужните за летателното обучение Bell 206 не летят вече почти две години.
http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... mi-24.html
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: Ми-24 в България
Борд 118 по време на авиошоу преди няколко дни


Re: Ми-24 в България
Сега като гледах снимки на Ми-17 как стреля мощно с НУРС от "Мирен страж 2013" и се присетих за щурмовата ни вертолетна авиация, та да питам - има ли някакви новини за възстановяването на летателната годност на 24-ките?
Re: Ми-24 в България
Няма
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: Ми-24 в България
Каквото писахме в последния брой - има някаква идея за сключване на рамков договор за ремонт на шест вертолета, но това още не е факт. Не е факт и конкретен договор за ремонт. Още повече, че с бюджета за 2014 г. надеждите за такива неща не са много големи.
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: Ми-24 в България
Благодаря за отговорите. Жалко за крокодила 

Re: Ми-24 в България
Надежди някакви?!
http://bgarmy.bg/?action=news&id=14377Ще полети ли отново бойният вертолет Ми-24?
- Има разбиране от Министерството на отбраната, от министъра и неговите заместници, от началника на отбраната и командира на ВВС за въвеждане в строя и на вертолет Ми-24. Очакваме през втората половина на 2014 година това да стане факт. Така увеличаваме способностите на ВВС и при стрелба по земна цел, дори и при необходимост – за въздушен прехват на нискоскоростни и бавноподвижни летателни цели.
Рамковото споразумение вече е подписано и аз съм убеден, че поне един Ми-24 ще има изправен.
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: Ми-24 в България
Разбиране има, ама бюджет?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: Ми-24 в България
Поне за един бюджет ще има, защото министъра поне 20 пъти повтори, че ще възстанови Ми-24. Чува се, че КВР-то може да приключи някъде на есен.Airfan написа:Разбиране има, ама бюджет?
Аз лично съм скептик, че ще видим повече от две, пряко сили три, летящи Ми-24 в бъдеще.
Anyone who fights for the future, lives in it today
-
- Мнения: 83
- Регистриран: вт апр 09, 2013 10:43 am
Re: Ми-24 в България
Ефективно ли е вдигането на 1 до 3, за сметка на нещо друго?!Или целесъобразността е някъде там , зад партийната конюнктура?
Re: Ми-24 в България
Повдига се интересен въпрос.Овча мисъл написа:Ефективно ли е вдигането на 1 до 3, за сметка на нещо друго?!Или целесъобразността е някъде там , зад партийната конюнктура?
Ми-24В във вида, в който го имаме тук е останал в първата половина на 80-те. Да имаме два - три такива е полезно, ако се потушава въстание в Пернишко, където ще имаме тълпи въоръжение с винкели и небронирани Голфове. За сериозен, а и несериозен конфликт днес не става, защото нито можеш да го ползваш нощем, нито имаш комуникация и навигация на ниво, нито самозащитата ти е модерна, имаш управляемо въоръжение, но с много условности.
Така, че смисъла в това да имаш някакво количество Ми-24 е да си запазиш ударната вертолетна авиация, като имаш идея, че след някакви години ще вземеш нови щурмови вертолети. Предвид цената, която има един AH-64 днес, дълбоко се съмнявам, че това ще стане факт.
Другата опция е да тръгнеш към модернизация. Но този влак го изпуснахме толкова отдавна, че и два пъти.
Така, че наличието на Ми-24 ти покрива някакви способности на книга и до там.
Има и друг факт. Ми-24 не лети от почти кръгло четири години. За тези четири години никой не посмя да каже едно от следните неща:
а) пенсионираме го и забравяме за бойната вертолетна авиация; б) да го възстановим, защото след пет години ще купим Апачита втора ръка; в) пенсионираме го и задачите му ще се изпълняват от Ми-17/БЛА/нов лек въоръжен вертолет/прочие. Вместо това решението остана в безтегловност.
Anyone who fights for the future, lives in it today
-
- Мнения: 83
- Регистриран: вт апр 09, 2013 10:43 am
Re: Ми-24 в България
Още няколко любопитни въпросчета от моя страна:
1. Колко струва всичко и за колко Ми-та става дума?
2. След възстановяването, колко време ще издържат и с какъв ресурс ще разполагат?
3. Какъв летателен състав ще лети на него? ( тези с над 15 години служба не ми ги хвалете, те са бита карта, демек са нужни 2 инструктори и нищо повече)
4. Ще имат ли бойно използване в периода на службата им?Какви задачи ще изпълняват?
Има и още въпроси, ама по скоро ще им гледам сеира на Крумово с тяхната дългосрочна перспектива и здрава себеоценка за състоянието им. Тя рибата се вмирисва от главата.Дано и ВВС са по разумни в решенията си.
1. Колко струва всичко и за колко Ми-та става дума?
2. След възстановяването, колко време ще издържат и с какъв ресурс ще разполагат?
3. Какъв летателен състав ще лети на него? ( тези с над 15 години служба не ми ги хвалете, те са бита карта, демек са нужни 2 инструктори и нищо повече)
4. Ще имат ли бойно използване в периода на службата им?Какви задачи ще изпълняват?
Има и още въпроси, ама по скоро ще им гледам сеира на Крумово с тяхната дългосрочна перспектива и здрава себеоценка за състоянието им. Тя рибата се вмирисва от главата.Дано и ВВС са по разумни в решенията си.
Re: Ми-24 в България
Рамковият договор за ремонт на шест Ми-24 е за 33 652 494 лв. с ДДС. Ремонтът на първия вертолет е разписан за 4 262 220,93 лв. с ДДС.Овча мисъл написа:1. Колко струва всичко и за колко Ми-та става дума?
В рамките на КВР-то ще им удължават ресурса по години (предполагам до 35). След него ще са с 1000 часа и седем години.Овча мисъл написа:2. След възстановяването, колко време ще издържат и с какъв ресурс ще разполагат?
За един Ми-24 все ще се намерят екипажи, макари и факта, че има доста напуснали в последните години.Овча мисъл написа:3. Какъв летателен състав ще лети на него? ( тези с над 15 години служба не ми ги хвалете, те са бита карта, демек са нужни 2 инструктори и нищо повече)
Имаме заявен модул бойни вертолети пред НАТО...Овча мисъл написа:4. Ще имат ли бойно използване в периода на службата им?Какви задачи ще изпълняват?
Anyone who fights for the future, lives in it today
-
- Мнения: 83
- Регистриран: вт апр 09, 2013 10:43 am
Re: Ми-24 в България
Благодаря за бързите и точни отговори. Относно последния отговор...при положение,че
т.е. не е адекватен на реалното използване на един боен вертолет, това е като БГ МиГ-29 за Либия.Всъщност в дългосрочна визия мисля,че няма опция нито за модернизиране, нито за нови вертолети. Т.е. кърпим нещо, което не е много ясно какво е, май кърпим носталгията и спомените по миналото.Грозев написа: Ми-24В във вида, в който го имаме тук е останал в първата половина на 80-те. Да имаме два - три такива е полезно, ако се потушава въстание в Пернишко, където ще имаме тълпи въоръжение с винкели и небронирани Голфове. За сериозен, а и несериозен конфликт днес не става, защото нито можеш да го ползваш нощем, нито имаш комуникация и навигация на ниво, нито самозащитата ти е модерна, имаш управляемо въоръжение, но с много условности.Така, че смисъла в това да имаш някакво количество Ми-24 е да си запазиш ударната вертолетна авиация, като имаш идея, че след някакви години ще вземеш нови щурмови вертолети.Така, че наличието на Ми-24 ти покрива някакви способности на книга и до там.
Re: Ми-24 в България
Между другото този един (борд 125) си стои кротко от 2012 г. насам (или поне стоеше преди 3-4 седмици) в бившето ТКЗС на село Катуница.Сашо написа:Май не бяха 6, а само пет продадени тази година /един е бил в лошо състояяние, двигател?? и за него оферта не е била дадена/.
Та много ми е интересно - как така обявяват продажба на пет вертолета, пък реално шиткат шест?
Това между другото явно е било само тренировка за по-голямата далавера - обявяват продажбата на шест Су-25, а пък съгласно регистрите на ООН изнасяме десет...
Re: Ми-24 в България
Пуска се тихомълком търг за въпросния вертол на смешни пари и на бързо го продават.борден написа:Та много ми е интересно - как така обявяват продажба на пет вертолета, пък реално шиткат шест?
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: Ми-24 в България
Дочух, че тия дни пловдивския завод ("Авионамс", бивш "ТЕРЕМ") е сключил договор и скоро ще започва ремонта на Ми-24. Има ли някой идея чии ще са тези вертолети?