Ми-24 в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 961
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » вт ное 20, 2012 4:04 am

Ясно. Благодаря за инфото!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср апр 03, 2013 1:54 am

Отново пуснаха процедура за възстановяване на Ми-24
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 02 Април 2013 20:55


Не на шега на 1 април 2013 г. Министерството на отбраната отново пусна общесвена поръчка с предмет сключване на рамково споразумение за възстановяването на летателната годност на шест вертолета Ми-24. Крайният срок за подаване на документи за участие е 7 май 2013 г.

Рамковото споразумение е с обхват 48 месеца от датата на сключването му и обхваща общо шест щурмови вертолета Ми-24В. Всеки от вертолетите трябва да премине през капитално възстановителен ремонт на планер, оборудване, двигатели ТВ3-117, редуктор ВР-24, пусков двигател АИ-9В, доставка и монтаж на нови лопати за опашен и носещ винт, доставка и монтаж на нови резервоари, ремонт на наземно имущество и удължаване на назначения календарен ресурс на експлоатация.

Всеки от ремонтираните вертолети трябва да има 1000 часа или 7 години, 1000 часа или 10 години за двигателите и 1000 часа или осем години за редуктора. Удължаването на календарния ресурс за експлоатация трябва да се извърши от производителя или от оторизиран от него изпълнител.

В документите за възлагане на обществена поръчка не се дава график как вертолетите ще преминават през КВР в периода 2013 – 2017 г. и от кандидатите се изисква да дадат ценова оферта за всяка една от годините, за всеки един от шестте вертолета, като точния график ще зависи вероятно от финансовата осигуреност на проекта.

През тази процедура се предвижда да преминат шестте вертолета Ми-24В, които са доставени на ВВС през 1986 г. Това са следните бордни номера 146 (заводски номер 150721) с 1592 часа нальот, номер 140 (заводски номер 150722) и 1736 часа нальот, номер 141 (заводски номер 150723) и 738 часа нальот, номер 142 (заводски номер 150724) и 508 часа нальот, номер 143 (заводски номер 150725) и 664 часа нальот и номер 144 (заводски номер 150726) и 1435 часа нальот.

По същество поръчката не е по-различна от тази, която бе пусната на 7 ноември 2012 г. и след това бе прекратена на 12 февруари 2013 г. с обяснението, че подадените документи от кандидатите за участие в процедурата не отговарят на предварително обявените условия на възложителя.

Коментар търпи и проектната цена на поръчката, която е посочена като 8 млн. лева без ДДС (9,6 млн. с ДДС). По информация на АЕРО единичната цена на посочените по-горе услуги, която вероятно ще бъде дадена от ТЕРЕМ „Летец”, основен кандидат в тази поръчка, ще е около 3 – 3,5 млн. лева. Тоест отделената сума трудно ще стигне и за три машини.

Българските щурмови вертолети Ми-24 не летят от януари 2010 г., когато изтече поредното удължаване на междуремонтния ресурс на последните летящи вертолети.

Също на 1 април 2013 г. е пусната и обществена поръчка за извършване на ремонт и прегледи на двигателите Allison 250-C20J, предназначени за леките вертолети Bell 206, а на 25 март бе пусната поръчка за доставка на части и консумативи за същите вертолети. Така нужните за летателното обучение Bell 206 не летят вече почти две години.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... mi-24.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 961
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » съб сеп 28, 2013 2:44 am

Борд 118 в Тексас миналия месец

Изображение

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 961
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » вт окт 22, 2013 8:41 am

Борд 118 по време на авиошоу преди няколко дни

Изображение

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Airbuster » чет ное 07, 2013 12:58 pm

Сега като гледах снимки на Ми-17 как стреля мощно с НУРС от "Мирен страж 2013" и се присетих за щурмовата ни вертолетна авиация, та да питам - има ли някакви новини за възстановяването на летателната годност на 24-ките?

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1830
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Airfan » чет ное 07, 2013 1:55 pm

Няма
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет ное 07, 2013 3:08 pm

Каквото писахме в последния брой - има някаква идея за сключване на рамков договор за ремонт на шест вертолета, но това още не е факт. Не е факт и конкретен договор за ремонт. Още повече, че с бюджета за 2014 г. надеждите за такива неща не са много големи.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Airbuster » чет ное 07, 2013 4:29 pm

Благодаря за отговорите. Жалко за крокодила :(

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 22, 2014 2:25 am

Надежди някакви?!
Ще полети ли отново бойният вертолет Ми-24?
- Има разбиране от Министерството на отбраната, от министъра и неговите заместници, от началника на отбраната и командира на ВВС за въвеждане в строя и на вертолет Ми-24. Очакваме през втората половина на 2014 година това да стане факт. Така увеличаваме способностите на ВВС и при стрелба по земна цел, дори и при необходимост – за въздушен прехват на нискоскоростни и бавноподвижни летателни цели.
Рамковото споразумение вече е подписано и аз съм убеден, че поне един Ми-24 ще има изправен.
http://bgarmy.bg/?action=news&id=14377
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1830
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Airfan » ср яну 22, 2014 9:36 pm

Разбиране има, ама бюджет?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 22, 2014 11:00 pm

Airfan написа:Разбиране има, ама бюджет?
Поне за един бюджет ще има, защото министъра поне 20 пъти повтори, че ще възстанови Ми-24. Чува се, че КВР-то може да приключи някъде на есен.
Аз лично съм скептик, че ще видим повече от две, пряко сили три, летящи Ми-24 в бъдеще.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Овча мисъл
Мнения: 83
Регистриран: вт апр 09, 2013 10:43 am

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Овча мисъл » чет яну 23, 2014 12:05 am

Ефективно ли е вдигането на 1 до 3, за сметка на нещо друго?!Или целесъобразността е някъде там , зад партийната конюнктура?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет яну 23, 2014 1:23 am

Овча мисъл написа:Ефективно ли е вдигането на 1 до 3, за сметка на нещо друго?!Или целесъобразността е някъде там , зад партийната конюнктура?
Повдига се интересен въпрос.
Ми-24В във вида, в който го имаме тук е останал в първата половина на 80-те. Да имаме два - три такива е полезно, ако се потушава въстание в Пернишко, където ще имаме тълпи въоръжение с винкели и небронирани Голфове. За сериозен, а и несериозен конфликт днес не става, защото нито можеш да го ползваш нощем, нито имаш комуникация и навигация на ниво, нито самозащитата ти е модерна, имаш управляемо въоръжение, но с много условности.
Така, че смисъла в това да имаш някакво количество Ми-24 е да си запазиш ударната вертолетна авиация, като имаш идея, че след някакви години ще вземеш нови щурмови вертолети. Предвид цената, която има един AH-64 днес, дълбоко се съмнявам, че това ще стане факт.
Другата опция е да тръгнеш към модернизация. Но този влак го изпуснахме толкова отдавна, че и два пъти.

Така, че наличието на Ми-24 ти покрива някакви способности на книга и до там.

Има и друг факт. Ми-24 не лети от почти кръгло четири години. За тези четири години никой не посмя да каже едно от следните неща:
а) пенсионираме го и забравяме за бойната вертолетна авиация; б) да го възстановим, защото след пет години ще купим Апачита втора ръка; в) пенсионираме го и задачите му ще се изпълняват от Ми-17/БЛА/нов лек въоръжен вертолет/прочие. Вместо това решението остана в безтегловност.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Овча мисъл
Мнения: 83
Регистриран: вт апр 09, 2013 10:43 am

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Овча мисъл » чет яну 23, 2014 10:58 am

Още няколко любопитни въпросчета от моя страна:
1. Колко струва всичко и за колко Ми-та става дума?
2. След възстановяването, колко време ще издържат и с какъв ресурс ще разполагат?
3. Какъв летателен състав ще лети на него? ( тези с над 15 години служба не ми ги хвалете, те са бита карта, демек са нужни 2 инструктори и нищо повече)
4. Ще имат ли бойно използване в периода на службата им?Какви задачи ще изпълняват?
Има и още въпроси, ама по скоро ще им гледам сеира на Крумово с тяхната дългосрочна перспектива и здрава себеоценка за състоянието им. Тя рибата се вмирисва от главата.Дано и ВВС са по разумни в решенията си.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет яну 24, 2014 12:45 am

Овча мисъл написа:1. Колко струва всичко и за колко Ми-та става дума?
Рамковият договор за ремонт на шест Ми-24 е за 33 652 494 лв. с ДДС. Ремонтът на първия вертолет е разписан за 4 262 220,93 лв. с ДДС.
Овча мисъл написа:2. След възстановяването, колко време ще издържат и с какъв ресурс ще разполагат?
В рамките на КВР-то ще им удължават ресурса по години (предполагам до 35). След него ще са с 1000 часа и седем години.
Овча мисъл написа:3. Какъв летателен състав ще лети на него? ( тези с над 15 години служба не ми ги хвалете, те са бита карта, демек са нужни 2 инструктори и нищо повече)
За един Ми-24 все ще се намерят екипажи, макари и факта, че има доста напуснали в последните години.
Овча мисъл написа:4. Ще имат ли бойно използване в периода на службата им?Какви задачи ще изпълняват?
Имаме заявен модул бойни вертолети пред НАТО...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Овча мисъл
Мнения: 83
Регистриран: вт апр 09, 2013 10:43 am

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Овча мисъл » пет яну 24, 2014 12:53 am

Благодаря за бързите и точни отговори. Относно последния отговор...при положение,че
Грозев написа: Ми-24В във вида, в който го имаме тук е останал в първата половина на 80-те. Да имаме два - три такива е полезно, ако се потушава въстание в Пернишко, където ще имаме тълпи въоръжение с винкели и небронирани Голфове. За сериозен, а и несериозен конфликт днес не става, защото нито можеш да го ползваш нощем, нито имаш комуникация и навигация на ниво, нито самозащитата ти е модерна, имаш управляемо въоръжение, но с много условности.Така, че смисъла в това да имаш някакво количество Ми-24 е да си запазиш ударната вертолетна авиация, като имаш идея, че след някакви години ще вземеш нови щурмови вертолети.Така, че наличието на Ми-24 ти покрива някакви способности на книга и до там.
т.е. не е адекватен на реалното използване на един боен вертолет, това е като БГ МиГ-29 за Либия.Всъщност в дългосрочна визия мисля,че няма опция нито за модернизиране, нито за нови вертолети. Т.е. кърпим нещо, което не е много ясно какво е, май кърпим носталгията и спомените по миналото.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от борден » нед сеп 28, 2014 11:25 pm

Сашо написа:Май не бяха 6, а само пет продадени тази година /един е бил в лошо състояяние, двигател?? и за него оферта не е била дадена/.
Между другото този един (борд 125) си стои кротко от 2012 г. насам (или поне стоеше преди 3-4 седмици) в бившето ТКЗС на село Катуница.

Та много ми е интересно - как така обявяват продажба на пет вертолета, пък реално шиткат шест?

Това между другото явно е било само тренировка за по-голямата далавера - обявяват продажбата на шест Су-25, а пък съгласно регистрите на ООН изнасяме десет...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед сеп 28, 2014 11:32 pm

борден написа:Та много ми е интересно - как така обявяват продажба на пет вертолета, пък реално шиткат шест?
Пуска се тихомълком търг за въпросния вертол на смешни пари и на бързо го продават.
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от борден » ср дек 24, 2014 4:27 pm

Дочух, че тия дни пловдивския завод ("Авионамс", бивш "ТЕРЕМ") е сключил договор и скоро ще започва ремонта на Ми-24. Има ли някой идея чии ще са тези вертолети?

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ми-24 в България

Непрочетено мнение от HORNISE » чет дек 25, 2014 7:51 pm

Не ще да са на ВВС.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Отговори