МиГ-15 и МиГ-17 в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 783
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от Blackhawk » пет апр 15, 2011 10:39 am

А, кога е последния полет на МиГ-15 УТИ у нас ?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Снимки

Непрочетено мнение от Грозев » нед апр 17, 2011 12:12 am

Blackhawk написа:А, кога е последния полет на МиГ-15 УТИ у нас ?
През 1983 г. лети още у нас, защото тогава има една доста трагична катастрофа с този тип.
Честно казано точна дата не знам, но явно трябва да е около края на активните полети с МиГ-17, тоест към 1985 - 1986 г.
Трябва да се види по дебелите книги какво пише. :)
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Снимки

Непрочетено мнение от M-4 » нед апр 17, 2011 12:10 pm

Грозев написа:
Blackhawk написа:А, кога е последния полет на МиГ-15 УТИ у нас ?
През 1983 г. лети още у нас, защото тогава има една доста трагична катастрофа с този тип.
Честно казано точна дата не знам, но явно трябва да е около края на активните полети с МиГ-17, тоест към 1985 - 1986 г.
Трябва да се види по дебелите книги какво пише. :)
Подробности за катастрофата?
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Снимки

Непрочетено мнение от Грозев » нед апр 17, 2011 12:54 pm

M-4 написа:
Грозев написа:
Blackhawk написа:А, кога е последния полет на МиГ-15 УТИ у нас ?
През 1983 г. лети още у нас, защото тогава има една доста трагична катастрофа с този тип.
Честно казано точна дата не знам, но явно трябва да е около края на активните полети с МиГ-17, тоест към 1985 - 1986 г.
Трябва да се види по дебелите книги какво пише. :)
Подробности за катастрофата?
Катастрофата е описана до някаква степен в книгата на Иван Апостолов "На границите на възможното", но реално автора не говори за непосредствената причина, а по-скоро за последствията.
На 18 април 1983 г. летеца Трифон Фитев пребазира МиГ-15УТИ за ремонт в завода "Хан Аспарух" в Толбухин/Добрич. Не става ясно от къде е излетял, не става ясно и защо се е катапултирал. Казва се, само че е попаднал в лошо време и летеца се е катапултирал, при което се удря във верикалния стабилизатор и се наранява тежко в корема. Умира на земята в ръцете на някакъв овчар.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Снимки

Непрочетено мнение от Сашо » нед апр 17, 2011 1:36 pm

Това май вече стана за отделна тема, не е зле да се отдели.
В Долна държаха един МиГ-17 и една спарка доста време в летателна годност - дори този МиГ-17 летеше по време на откриването на музея Крумово през септември 1991 г., спарката също трябва да е била до това някое време. Трябва да намерим да попитаме някои - все Долна може да са останали хора, които още помнят това.
Иначе в редовна експлоатация - последен випуск на МиГ-17/МиГ-15УТИ в Каменец е 1985 г. От 1986 г. -вече завършват на МиГ-21, но преди това също са летели поне една година на МиГ-17 /същото важи и за випуск 1987 г., за 88-89 вече не знам, за 1990 г. със сигурност от Л-29 са преминали на МиГ-21/.
Реално в бойните части - в Безмер, МиГ-1УТИ продължава да лети до 1988 г., когато идват спарките Су-25.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 953
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » нед апр 17, 2011 8:37 pm

Аз имам малко по труден въпрос. Колко броя МиГ-15 и МиГ-17 е получила България?

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от M-4 » пон апр 18, 2011 7:08 pm

Повдигам пак въпроса за буквените индексни означения към бордните номера на 15-ките от Графа през 60-те. :lol:
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
verigite
Мнения: 181
Регистриран: ср фев 03, 2010 4:15 pm

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от verigite » вт апр 19, 2011 8:04 pm

Мен ми се върти в главата цифрата 47 касаеща бройките Миг-17...по някви спомени. Знам че са погребани на Долна Митрополия и там се ровят колекционери за резервни части.
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 19, 2011 10:59 pm

МиГ-17 у нас са били доста. 12 броя МиГ-17ПФ и останалото е микс от нови и втора ръка МиГ-17 (Сейбъри и Ф) и полски Lim-5.
Над 200 броя са, като съм срещал число от 231, но след няколко дни ще кажа със сигурност бройката.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 953
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » ср апр 20, 2011 12:12 am

Предполагам че щом сме имали над 200 МиГ-21 е логично да сме имали и над 200 МиГ-17! Но ако можеш да намериш информация за бройката ще бъде супер. Говоря за общ брой, полски и съветски от всички модификации. Пък ако има информация и за отделни модификации още по добре. И за МиГ-15 също ми е интересно. Друг въпрос, къде са летели 12-те МиГ-17ПФ?

Потребителски аватар
Jack Bauer
Мнения: 320
Регистриран: ср окт 03, 2007 9:25 pm

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от Jack Bauer » ср апр 20, 2011 12:27 am

Би трябвало ПФ-ите да са в Графа.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от Сашо » ср апр 20, 2011 8:21 am

МиГ-17ПФ - първо в Графа, а след идването на МиГ-19, са отишли, ако не ме лъже паметта, в Габровница, а след това в Балчик (бат Даньо от Йорданов от Балчик - във Фейсбук "Военно летище Балчик" е правил последни полети на тях през 1978 г.). Нещо ми се върти в главата и Узунджово след това, ама не съм сигурен на 100%.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 669
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от Fighterland » ср апр 20, 2011 9:50 am

Мисля, че действително в Узунджово завършват службата си ПФ-вете, първата половина на 80-те.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 669
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от Fighterland » нед апр 24, 2011 9:59 pm

Fighterland написа:Мисля, че действително в Узунджово завършват службата си ПФ-вете, първата половина на 80-те.
Потвърдено - поне до 82-ра има.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
Neno Er
Мнения: 120
Регистриран: чет юли 17, 2008 1:59 pm
Местоположение: гр.Плевен

Re: Снимки

Непрочетено мнение от Neno Er » пон апр 25, 2011 1:36 pm

Грозев написа: На 18 април 1983 г. летеца Трифон Фитев пребазира МиГ-15УТИ за ремонт в завода "Хан Аспарух" в Толбухин/Добрич.
Самолета излита от Каменец. В района на Толбухин/Добрич МТО условията са били наподходящи. Имало е активна облачност. Самолета влиза в кумулонимбус– Сb–9, става неуправляем и пилота се катапултира, но загива.
Трифон Фитев е от випуск 1976 г. на ВНВВЪ"Г.Бенковски", випуск с голям брой катастрофи.
Най–щастлив е випуск 1972 г. на генерал Михов, без нито една жертва.
чичо Нено
В авиацията което става и в цирка не става.
Аватар JETPILOT BGspotters.net
доработен и подарен от Svetli Georgiev

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от M-4 » съб апр 30, 2011 11:34 am

МиГ-21 са 224 броя, а 17-ките според мен трябва да са повече (общо). За 15 не зная. 17-ката си е най-истинския самолет :D
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от techo » съб апр 30, 2011 6:40 pm

Здравейте,върти ми се из главата 'префасонирането' в България на едноместни машини(Миг 15) в спарки можете ли да ми припомните подробностите?

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от M-4 » съб апр 30, 2011 7:56 pm

Да. Ресурса на оригиналните УТИ МиГ-15 е "изяден" доста бързо (по наработка) и през 60-те от частите почват да излизат морално остарелите 15-ки, повечето от които имат голям остатъчен ресурс. Главния инженер на авиацията през тоя период (Ненко Ненков) излиза с предложение бойните да се преоборудват в спарки, което ще излезе по-евтино от закупуването на нови такива. Преработването става в 149-та АРБ (Толбухин). Преоборудват се в спарки и чисти 15-ки, и бисове. Общо има 43 броя У МиГ-15 МТ (МТ - Модификация Толбухин), произведени в периода 1963-1972. Самолетите са надеждни, с тях няма произшествия от технически характер. Предпочитани са от летците, особено при задачи на полети по маршрут,заради по-предната центровка, което позволява да се лети с пуснато управление. Мога да разкажа и за конструктивните особености на преконструирането, както и други подробности, ако има интерес.
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от Moss » съб апр 30, 2011 11:17 pm

ако има интерес.
Е!? Ние да не сме бгмама?

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от M-4 » нед май 01, 2011 12:00 pm

Moss написа:
ако има интерес.
Е!? Ние да не сме бгмама?
:lol:
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Отговори