МиГ-15 и МиГ-17 в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от techo » нед май 01, 2011 3:55 pm

Благодаря за готиния отговор :D ,а въоръжението на бг спарките как е 'пипнато'?Дали като на заводските машини(само 12.7 картечница) ?
Последна промяна от techo на пон май 02, 2011 8:06 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от M-4 » нед май 01, 2011 6:52 pm

Да.

Друго интересно нещо, за което се сетих. Първия прототип (борд 80) е облетян през октомври 1962-ра от майор (тогава) Иван Петков, като по-късно в летателните изпитания се включва и инж. Димитър Атанасов, творецът на спарките ни.
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от King_Rat » пон май 02, 2011 1:09 am

В музея в Крумово има една "предница" от УМиГ-15МТ, която вероятно е била нещо като прототип, за отработване на новата компановка. Използван е МиГ-15 борд 115. Лафетът е от чешки МиГ-15УТИ, борд 121, с една 12,7мм картечница.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср май 11, 2011 6:22 pm

Въпросът точно колко МиГ-17 и МиГ-15 сме имали за сега се оказва неразрешим.

МиГ-17 са били към 200 - 210. От които 12 МиГ-27ПФ, към 60 МиГ-17Ф и останалото са чисти МиГ-17.
МиГ-15 са били около 120, като май са били 50:50 чисти към бис. УМиГ-15 май са били точно 48, като в последствие приблизително толкова бойни МиГ-15 са преоборудвани в УМиГ-15МТ.
Интересно, че към 1990 г. в консервирано състояние се поддържат близо 55 МиГ-17, които в случай на война е можело да се възстановят в много кратки срокове.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Jack Bauer
Мнения: 320
Регистриран: ср окт 03, 2007 9:25 pm

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от Jack Bauer » ср май 11, 2011 6:33 pm

А къде са били държани консервираните машини?

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от M-4 » ср май 11, 2011 7:55 pm

Грозев написа: УМиГ-15 май са били точно 48, като в последствие приблизително толкова бойни МиГ-15 са преоборудвани в УМиГ-15МТ.
43 са МТ.
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

SD-95
Мнения: 85
Регистриран: чет юли 10, 2008 1:45 pm

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от SD-95 » ср май 11, 2011 10:08 pm

Jack Bauer написа:А къде са били държани консервираните машини?
На една поляна в "гнездото на орлите"....колко сме ги обикаляли....
дълбоко се съмнявам от състоянието в което бяха през 90-95 да бъдат вкарани в строя ако се наложи.

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 953
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » съб май 14, 2011 9:18 pm

Грозев написа:Въпросът точно колко МиГ-17 и МиГ-15 сме имали за сега се оказва неразрешим.

МиГ-17 са били към 200 - 210. От които 12 МиГ-27ПФ, към 60 МиГ-17Ф и останалото са чисти МиГ-17.
МиГ-15 са били около 120, като май са били 50:50 чисти към бис. УМиГ-15 май са били точно 48, като в последствие приблизително толкова бойни МиГ-15 са преоборудвани в УМиГ-15МТ.
Интересно, че към 1990 г. в консервирано състояние се поддържат близо 55 МиГ-17, които в случай на война е можело да се възстановят в много кратки срокове.

Благодаря! На мен ми се струва много малко бройката МиГ-15, че и МиГ-17. Винаги съм си мислил че са били поне около 300 от всеки.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от Грозев » съб май 14, 2011 9:40 pm

Jack Bauer написа:А къде са били държани консервираните машини?
Имало е т.нар. Военно-авиационни ремонтни работилници (ВАРР). ВАРР-1 е била в Графа, ВАРР-2 в Безмер и ВАРР-3 в Долна (където са били и повечето консервирани МиГ-17).
M-4 написа:
Грозев написа: УМиГ-15 май са били точно 48, като в последствие приблизително толкова бойни МиГ-15 са преоборудвани в УМиГ-15МТ.
43 са МТ.
Знам, че човека, който ги е проектирал говори за 43, но Димитър Недялков е последната си книга говори за 50 бройки. А той е ровил в архивите. Така, че въпросът за точния брой седи открит, а аз пиша "приблизително толкова".
SD-95 написа:
Jack Bauer написа:А къде са били държани консервираните машини?
На една поляна в "гнездото на орлите"....колко сме ги обикаляли....
дълбоко се съмнявам от състоянието в което бяха през 90-95 да бъдат вкарани в строя ако се наложи.
Не знам за кои години говориш. Аз цитирам сведение, че 1990 г. въпросните бройки са се водели военновременен резерв. А и ако не бъркам точно от тия машини, които бяха на поляната се продадоха бройки в САЩ, които сега летят.
tu-134 написа:На мен ми се струва много малко бройката МиГ-15, че и МиГ-17. Винаги съм си мислил че са били поне около 300 от всеки.
Толкова бойни самолети на куп никога не сме имали.
През 1945 г. сме имало около 500 бойни самолета, през 1950 г. малко над 200, десет години по-късно към 350. През 1965 г. стават малко над 300 и тази бройка се запазва и през 70-те и началото на 80-те за да се стигне до 1988 г., когато имаме към 260 бройки бойни самолети.
Като се каже, че от самолета Х са ни доставили бройката Y не значи, че това количество е било налично през цялото време. Например МиГ-21. Доставени 224 машини, но имаме близо 30 години между доставката на първите и последните. За това време доста самолети са се разбили, други са били свалени от въоръжение.
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от борден » пет юни 24, 2011 10:22 pm

Краси тука се е изхвърлил малко неподготвен. Може би вследствие на известно предоверяване на книгата на Димитър Недялков "Българската авиация през Студената война". Книгата е хубава и общо взето полезна, с доста интересни факти, очевидно базирани на архивни данни. Но тъй като вероятно автора не е имал достъп (или време за обработка) до доста архиви, част от "фактите" са... понагодени. Вследствие много читатели могат да ги приемат за чиста монета покрай останалич читав материал.

Та специално що се отнася до УТИ МиГ-15 - доставените бройки са далеч повече от 48.
Само от ЧССР в периода 1955-1960 г. са доставени 46 броя нови самолета. Точни данни колко руски спарки сме внесли нямам, но се знае че те се внасят още от 1952 г. и предполагам че количеството "съветски" УТИ МиГ-15 е поне още толкова. Към тях можем да добавим преработените в Толбухин от едноместни самолети, както и още девет доставени втора ръка от Чехословакия и Унгария.

Количествата МиГ-17 също са малко по-различни, но за тях - по-късно.

"ВАРР" означава Войскова авиоремонтна работилница.



Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 306
Регистриран: пон май 17, 2010 10:30 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от airjohn » вт мар 20, 2012 8:45 pm

Shilo написа:Изображение
Добър минимум :lol:
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI

vanmx
Мнения: 1
Регистриран: пон яну 18, 2016 1:37 am

Re: МиГ-15 и МиГ-17 в България

Непрочетено мнение от vanmx » пон яну 18, 2016 1:47 am

В youtube намерих клипче на същия МИГ-17, който е на снимката по-горе, само че в някакъв хангар в Алабама. Не знам снимките от поста на tu-134 кога са правени но явно в момента тази машина е в доста по-лошо състояние. Но поне пък бръмчи :D

Ето го клипчето https://www.youtube.com/watch?v=H4lFWAGqqV8

Отговори