МиГ-29 в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 13, 2016 11:17 pm

Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 13, 2016 11:19 pm

Стоян написа:
Грозев написа:Телешкият ентусиазъм, който МО демонстрира около тия два мотора показва, че ситуацията май неспасяемо е потънала в областта на кухия ПР и тежкото политизиране на отбраната.
Вчера говорих по Хоризонт по тази и други сходни теми. Ако искате да ме слушате за 14 минути, ето:

:arrow: http://bnr.bg/horizont/post/100642335/k ... posobnosti

Колкото до камиончето, не мисля че може да влезе в С-130, явно е тукашно.
Аз изслушах интервюто и общо взето чух много умни приказки и добра ерудиция. Но с някои неща не съм съгласен или пък не ги разбирам правилно:
...НАТО настоява за тези промени. Не трябва да има две мнения по въпроса, тези промени трябва да бъдат направени.
Е тук явно аз съм с второто от двете мнения. :) За мен правилната ситуация е да си поддържаме авиацията. Да си пазим сами небето, а НАТО има много(наистина много) сериозни възможности да действа в България и в рамките на досега подписаните споразумения. Другото се явява официално признание на законодателя, че армията не може да се справя с основната си функция, записана в Конституцията. Е, ако трябва и там ще направим промени.
После в интервюто се каза, че трябва да се дефинира правилно термина "съвместно". Това в светлината на предходното ми се вижда прекалено оптимистично. Колкото и да е добра дефиницията, вече духа от бутилката ще бъде изпуснат, понеже могат да се поискат промени НА промените. :(
НАТО настоява всяка държава на източния фланг да има законодателство, което да позволява за кратко време тук да се пребазират изтребители и да започнат дежурство по ер полисинг. Това сме го разписали в Уелс през септември 2014 г. Никой не ти пречи да дефинираш колкото и както желаеш. Така са постъпили в по-мъдрите страни от Източна Европа. У нас е друго.
Anyone who fights for the future, lives in it today



Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Airfan » чет юни 02, 2016 1:25 pm

http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от борден » нед юни 19, 2016 3:04 pm

Поляците не минаха към експлоатация по техническо състояние - както сме ние. Нормално руснаците да искат това ноу-хау да не им се дава.

stav
Мнения: 67
Регистриран: ср сеп 25, 2013 8:33 pm

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от stav » нед юни 19, 2016 3:30 pm

борден написа:Поляците не минаха към експлоатация по техническо състояние - както сме ние. Нормално руснаците да искат това ноу-хау да не им се дава.
Дали пък ноу-хау-то не е немско и дадено на поляците заедно с едни самолети?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед юни 26, 2016 8:21 pm

Министър Ненчев коментира и ходът на изпълнението на договора с Полша за ремонт на двигателите на самолети МиГ-29. Той увери журналистите, че полската страна спазва всички клаузи. Министър Ненчев отбеляза също, че се надява, че след като държавата си възвърна собствеността на авиоремонтния завод „Авионамс“, да бъдат намерени възможности в бъдеще ремонтите на самолети МиГ-29 да се извършват в този завод.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Airfan » съб юли 09, 2016 4:49 pm

Вчера един полски C-130 кацна в Графа, дали не е докарал ремонтираните мотори?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт юли 26, 2016 10:26 pm

Airfan написа:Вчера един полски C-130 кацна в Графа, дали не е докарал ремонтираните мотори?
:arrow: http://www.bgnes.com/bylgariia/politika/4447403/
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от борден » ср авг 03, 2016 12:03 am

stav написа:
борден написа:Поляците не минаха към експлоатация по техническо състояние - както сме ние. Нормално руснаците да искат това ноу-хау да не им се дава.
Дали пък ноу-хау-то не е немско и дадено на поляците заедно с едни самолети?
Може и да си прав. Тяхната програма май е малко по-различна от нашата, но вероятно разликите са пренебрежими?

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от борден » ср авг 03, 2016 12:07 am

Иначе Боко днес се изхвърли, че в момента сме имали най-много изправни изтребители след 2002 г. Вероятно имаше предвид МиГ-29 само. Моите скромни спомени от онез изминали времена обаче са, че в "пиковия" момент тогава (десетина дена) имахме цифром и словом три "изправни" самолета - спарка 04, борд 30 и за много кратко борд 22 (който създаваше хиляди проблеми). Та незнам... :?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср авг 03, 2016 2:10 am

борден написа:Иначе Боко днес се изхвърли, че в момента сме имали най-много изправни изтребители след 2002 г. Вероятно имаше предвид МиГ-29 само. Моите скромни спомени от онез изминали времена обаче са, че в "пиковия" момент тогава (десетина дена) имахме цифром и словом три "изправни" самолета - спарка 04, борд 30 и за много кратко борд 22 (който създаваше хиляди проблеми). Та незнам... :?
Имаше поне три други години, които ако ги беше казал, щеше да нацели момент с нула самолети. Уви. А и мисля, че имаше предвид въобще самолети във ВВС, не просто МиГ-29...
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от борден » ср авг 03, 2016 9:07 pm

Тогава сравнението е действително абсолютно грешно. През 2002 г. имаме изправни: 14 МиГ-21, 8 МиГ-23, споменатите два МиГ-29, 16 Су-25, два Су-22, 16 L-39ZA, два L-29. Без да броим транспортните самолети и вертолетите - 60 машини. Сега по щат сме с 40, да не говориме колко от тях летят...

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Airfan » ср авг 03, 2016 9:41 pm

Нали се сещате, че никой от медиите няма да провери какво казва Той. За това и така говори юнашки.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 669
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Fighterland » ср авг 03, 2016 10:10 pm

борден написа:Тогава сравнението е действително абсолютно грешно. През 2002 г. имаме изправни: 14 МиГ-21, 8 МиГ-23, споменатите два МиГ-29, 16 Су-25, два Су-22, 16 L-39ZA, два L-29. Без да броим транспортните самолети и вертолетите - 60 машини. Сега по щат сме с 40, да не говориме колко от тях летят...
Ще си позволя да те допълня, че по спомени, можеха да бъдат повече изправните МиГ-23, но поради очертаващата се перспективност за Самолета май не бяха проведени мероприятията (плюс фактора, че се получаваха повече самолети отколкото пилоти можеха да летят на тях)...
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от борден » ср авг 03, 2016 10:47 pm

Fighterland написа:
борден написа:Тогава сравнението е действително абсолютно грешно. През 2002 г. имаме изправни: 14 МиГ-21, 8 МиГ-23, споменатите два МиГ-29, 16 Су-25, два Су-22, 16 L-39ZA, два L-29. Без да броим транспортните самолети и вертолетите - 60 машини. Сега по щат сме с 40, да не говориме колко от тях летят...
Ще си позволя да те допълня, че по спомени, можеха да бъдат повече изправните МиГ-23, но поради очертаващата се перспективност за Самолета май не бяха проведени мероприятията (плюс фактора, че се получаваха повече самолети отколкото пилоти можеха да летят на тях)...
Абсолютно си прав. Още две МЛД-та бяха кажи-речи готови. Същата работа и с два 23МФ. А в Чешнегирово имаше още една напълно изправна спарка, която не прелетя в Доброславци просто защото някой пречеше това да се случи.

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 669
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Fighterland » ср авг 03, 2016 11:46 pm

борден написа:...
Абсолютно си прав. Още две МЛД-та бяха кажи-речи готови. Същата работа и с два 23МФ. А в Чешнегирово имаше още една напълно изправна спарка, която не прелетя в Доброславци просто защото някой пречеше това да се случи.
Благодаря за корекциите. Въртеше ми се подобна цифра за възможните действащи 23-ки. Уви...
И да сме по темата - сравнението е изключително неадекватно (да не използвам далеч по-груби, но не по-малко точни, определения), защото при наличието на една (на практика) боеготова от всякаква гледна точка ескадрила с прехващачи МиГ-23 за 2-3 лазарника, бройката на летящите МиГ-29 не беше от такова болезнено чувствително значение, каквото е в момента. Като това в никакъв случай не би се отразило на способностите за реакция на ПВО в общия случай.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от борден » чет авг 04, 2016 1:01 am

Абе ако трябва да сме обективни - през 2002 г. нямахме боеготова ескадрила МиГ-23. Просто имаше достатъчно подготвени пилоти като за звено (аналогична ситуация на сегашната със Су-25). А нямаше пилоти, защото подготовката се разпиляваше. Ако тогава имаше един командващ като Румен Радев сега - щяхме да имаме значително повече способности с тогавашните ресурси. Но времената бяха други - все още някои хора мислеха в мащабите на голямата авиация от десет години по-рано.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет авг 04, 2016 1:39 am

Ако върнем малко темата в лоното ѝ, то в обществената поръчка за търсене на мотори РД-33 има селектиран един кандидат, който ще трябва да даде оферта и да се видят преговори с него. Фирмата е "Авиостарт" ООД, което значи, че и моторите ще са какви? Руски.
Максималната сума по този договор е 30 млн. лева за 10 двигателя или по около €1,533 млн. за РД-33 след КВР.
Последният договор, който е бил подписван с руснаците е за €1,37 млн. за едно КВР (отделно, че накрая бяха готови да работят за малко над €1 млн.).
В крайна сметка какво стана? Загуби се над година, пак сме при руснаците и плащаме по близо 200 000 отгоре! Да живей!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори