МиГ-29 в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 217
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Amazon » пет авг 19, 2016 7:07 pm

Стоян написа:А дали ще ни го "шитнат" лиценза? Поради каква причина ще го направят?
Защото иначе МиГ-29 в България заминава за бунището, а за тях по някаква причина е важно да продължим да го таралянкаме. Когато обявихме преди около две години че ще заменяме миговете със западни самолети, по руските форуми беше доста проветриво. "Предатели" и т.н.

Стоян
Мнения: 783
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Стоян » пет авг 19, 2016 7:52 pm

Amazon написа:
Стоян написа:А дали ще ни го "шитнат" лиценза? Поради каква причина ще го направят?
Защото иначе МиГ-29 в България заминава за бунището, а за тях по някаква причина е важно да продължим да го таралянкаме. Когато обявихме преди около две години че ще заменяме миговете със западни самолети, по руските форуми беше доста проветриво. "Предатели" и т.н.
Тази митична причина къде може да се види, по руските форуми ли? Дали в Кремъл се съгласяват с всичко, дето го пише във форумите. Понеже в последните "предател" ти го прикрепят за щяло и нещяло. Все пак решенията се взимат от властта, не от форумите. В доста постове по-горе отстоявам, че единствената причина да поискат (властите) да ремонтират (не ние да ремонтираме) МиГ-29 са парите. И тя няма някаква фатална тежест. Ако нямаме пари за ремонт, не мисля, че руснаците ще се трогнат от съдбата на МиГ-29 в България. Е на форумите, каквото и да стане, ще има коментари.
А къде ще "замине" няма да е само тяхна вина. Допреди да искаме лиценза, да не са били годни всички машини и парите за ремонт да са отпускани редовно. Генерал Радев много проблеми изброи, които са си по наша вина.

И отделно ще атакувам логиката ти. За да не "замине" ни трябва лиценз. Всъщност трябва ремонт (и пари в който и да е случай), а същия има варианти извън България. Формално и да не ни дадат лиценз пак можем да го поддържаме. Каква е разликата е в парите, може да се спори. Като пак опираме до причината която посочих. :o

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » съб авг 20, 2016 1:44 am

Стоян написа:Досега не знам руснаците да са изгаряли от желание да дадат лиценз.
Руснаците са се самопредлагали многократно по тая линия.
Прочие и генерал Радев го каза много точно и ясно - едни писма от РСК, на които никой не обръщаше внимание, сега се гледат с надежда.

И въобще, тук за България има и други фактори - местни представители, които са гладни и фирмата РСК, която хич не се къпе в поръчки (и за самолети и за поддръжката им). Така, че няколкото милиона долара, които могат да се генерират тук са важни за някои руснаци, които от своя страна могат да натискат нагоре процесите. Да, всичко около оръжейния експерт в Русия е вързано с невиждана бюрокрация, нещата стават бавно, сложно и прочие. Но стават, ако има интерес по веригата. А интерес има и ако пак не сменим "резбата" в близката година и нещо, може и някаква работа по родните МиГ-29 да се върши в "Авионамс".
Anyone who fights for the future, lives in it today

Стоян
Мнения: 783
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Стоян » съб авг 20, 2016 5:19 pm

Както се вижда от горния пост, има частен и държавен интерес, за даването/вземането на лиценза. Понякога някои фирми или лица представляват и двата вида.
=
В България двата интереса се припокриват почти на 100%. Понеже бизнеса иска, а държавата е на зор. Както е отбелязано, "ако пак не си сменим резбата". А ще ползвам израза - да се отметнем. Кой може да гарантира, че няма да се отметнем. Тъжно, но у нас почти никой не може да даде пълни гаранции (защо смятам така е само за ЛС). Този факт руснаците са го научили от опит. И няма да го збравят.
=
В Русия частния интерес и държавния все още не са съвпаднали нацяло. Понеже засега нямаме лиценз. Дали някакви бизнесмени ще предвижат нещата пред руските власти? Може да се спори. Виждали сме ги всякакви. (Един с бизнес в РБ и РФ. В Русия е депутат, тука е съден за далавери и т.н.) Аз не бих се надявал на сигурен успех.
=
И разбира се състоянието на РСК, което е добра причина за търсене на допълнителни средства. IMHO проблемите които те сами си създават, многократно надхвърлят евентуалните печалби в България. Ако правиха ремонтите за други държави качествено и в срок щяха да имат по малко проблеми. Да не говорим за оплаквания на клиентите за новопостроени машини. Като има и случаи на връщане на самолети. Като всички действия дотук са добре заплатени от клиентите. Не се е чуло в миналото африканците или Индия да не плащат. Проблемите със стартиране на производството на МиГ-35, финансово са несравними с печалбата от нас.
Вероятно за лиценза, не става дума да се закрепи РСК, а някой по веригата иска да вземе проценти. :!:
=
Аз лично съм на мнение, че наличната техника трябва да се поддържа много по-добре отколкото досега. Но както писах по-нагоре 20.01.2017г.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от борден » нед авг 21, 2016 4:31 pm

Стоян написа:...Един самолет беше направен на паметник поради "самоусвояване" на ремонта. Не знам сега какво става с него.
Полските другари го глътнаха като топъл хляб...

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 936
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от tu-134 » пон авг 22, 2016 5:40 pm

борден написа:
Стоян написа:...Един самолет беше направен на паметник поради "самоусвояване" на ремонта. Не знам сега какво става с него.
Полските другари го глътнаха като топъл хляб...
Борд 19? Той не си ли седи в ТЕРЕМ?

Потребителски аватар
BDG
Мнения: 397
Регистриран: вт дек 30, 2008 6:27 pm

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от BDG » пон авг 22, 2016 10:35 pm

Стоян написа:А дали ще ни го "шитнат" лиценза? Поради каква причина ще го направят?
Ще вземат едни пари за техологии от преди 30 години. Дали ще имаме летящи 1 или 11 МиГ-29 за тях няма значение. А и ще продължат да получават пари и за в бъдеще от резервни части.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 22, 2016 10:47 pm

tu-134 написа:
борден написа:
Стоян написа:...Един самолет беше направен на паметник поради "самоусвояване" на ремонта. Не знам сега какво става с него.
Полските другари го глътнаха като топъл хляб...
Борд 19? Той не си ли седи в ТЕРЕМ?
2012 г., когато окончателно приватизираха ТЕРЕМ Бенковски главният ТЕРЕМ (ЕАД-то) тръгна да го продават, заедно с един бастисан Су-22 (и той бастисан с цел усвояване на КВР). Не знаех на кой са го продали, но бордния ни просветли.
Прочие, към момента на обявяване за продажба борд 19 е бил на 205 часа и 390 кацания... Няма такава разсипия...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1324
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Moss » пон авг 22, 2016 11:23 pm

Интересно, защо на 205 часа е попаднал на КВР?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт авг 23, 2016 5:56 pm

Moss написа:Интересно, защо на 205 часа е попаднал на КВР?
Не е баш попаднал на КВР, а е трябвало да усвояват КВР-то чрез него с някаква документация добита по третия начин.

Иначе първото КВР на МиГ-29 е на деветата година или 800 часа.
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от борден » вт авг 23, 2016 9:21 pm

tu-134 написа:
борден написа:
Стоян написа:...Един самолет беше направен на паметник поради "самоусвояване" на ремонта. Не знам сега какво става с него.
Полските другари го глътнаха като топъл хляб...
Борд 19? Той не си ли седи в ТЕРЕМ?
Седи, ама в някой друг ТЕРЕМ...

Иначе самолета е доставен за усвояване на КВР малко преди да направи осем години (на 29 август 1996 г.) - тоест по календар. Логично решение, тогава е мислено "За максимум година ще се усвои ремонта и ще продължим напред с другите самолети" - не трябва да забравяме, че в края на 1997 г. на цели шест самолета изтича календарния срок на експлоатация до ремонт. Борд 19 специално е подбран - точно след като в Равнец му правят 200-часов преглед, тоест всичко му е работило както трябва. :wink:

В интерес на истината пловдивския завод към онзи момент е бил в съвсем не лошо състояние - все още достатъчно активно извършва ремонти на МиГ-23 (последните наши няколко МЛД-та излизат предната година, към онзи момент действат по достатъчно сложния втори КВР на МФ, БН и УБ, че и дори ремонтираме румънски МФ/УБ), масово се работи по първи ремонт на Су-25К/УБК и естествено МиГ-21бис/УМ. Към онзи момент в завода все още няма глад на високо-квалифицирани специалисти и основните връзки с множество организации в Русия все още някакси функционират. Така че решението за сдаване ремонта на МиГ-29 към 1996 г. изглежда напълно обосновано. Какво се случва малко по-късно вече е друг въпрос...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт авг 23, 2016 10:28 pm

Прочие от днес имаме още двама младежи със самостоятелен полет на двуцевката.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет сеп 09, 2016 10:56 pm

Украинска компания ще доставя части за МиГ-29
Написана от Списание АЕРО
09 Септември 2016 18:50


Украинската компания „УКРИНМАШ“ беше класирана на първо място в процедурата за доставка на резервни части и консумативи за самолети МиГ-29, проведена от Министерството на отбраната. Това става ясно от решение публикувано на сайта за обявяване на обществени поръчки за МО.

В Решение №106 от 07.09.2016 г. на главна дирекция „Отбранителна аквизиция“ – МО, класираният на второ място участник е българската компания „Армар Корпорейшан Дженера Техникал Ко-оперейшан“ ООД. Класирането е направено по критерия „най-ниска цена“ .

Предложената от УКРИНМАШ цена за пакета резервни части и консумативи 4 066 266 лв., докато предложението на „Армар“ е за 4,148 186 лв. Цените са с ДДС.

Предстои сключване на договор с УКРИНМАШ, което е възможно да стане в края на септември или началото/средата на октомври, при положение, че „Армар“ не обжалва решението на главна дирекция „Отбранителна аквизиция“ – МО или не се появат други усложнения и непредвидени обстоятелства.

Съгласно техническите изисквания, доставката трябва да включва нови и неизползвани части и консумативи за МиГ-29 по списък с 31 позиции. Изпълнителят на договора се задължава да представи всички 31 позиции.

Протоколът от преговорите между комисията за провеждане на процедурата и представителите на „УКРИНМАШ“ (достъпен на страницата на главна дирекция „Отбранителна аквизиция“-МО) съдържа някои интересни моменти. Така например, на въпроса как компанията ще докаже, че предлаганите резервни части са нови/неизползвани, отговорът буквално е: „Резервните части ще бъдат нови, което ще бъде потвърдено от необходимите съпътстващи документи (паспорти и етикети)“. На въпроса да се конкретизира производителя за всяка една от предлаганите резервни части и консумативи, отговорът е: „Резервните части и консумативи ще бъдат производство на Руската федерация, което ще бъде видно от съпровождащите документи“. Предложеният срок за изпълнение на поръчката (от момента на получаване на заявка от МО) е до 180 дни.

Предвид крайно лошите политическите отношения между Русия и Украйна в момента (при напълно прекратени отношения за внос-износ между страните на стоки с военно предназначение, за което са взети решения на правителствено ниво и в двете страни), за нас остава загадка как една украинска компания ще си набави от Русия по-голямата част от резервните части, изисквани от българската страна (по правило скъпи и новопроизведени/неупотребявани резервни части не се държат на склад от компании-посредници като „УКРИНМАШ“, а се купуват само при наличие на заявка от краен клиент). Но тези части за военна употреба са под строг експортен контрол в Русия и тяхната продажба и износ от страната са предмет на разрешение от Федералната служба за военно-техническо сътрудничество (ФВТС) на Русия. Така, че тепърва предстои да видим как в крайна сметка ще се изпълни доставката (дали ще бъдат доставени нови части или пък нещо друго), или част от нея ще бъде отказана от компанията след подписване на договора, с мотив, че не е възможно частите да се купят от съответните руски производители или търговски посредници.

От протокола за преговорите може да се видят единичните цени на всички части и консумативи. Най-скъпите сред тях са цифровата изчислителна машина (ВЦВМ Ц100.02.05) - 1 бр. за 169 273 лв. и защитените бордни регистратори ЗБН-Т – 4 бр. за общо 222 982 лв. Също така скъпи части са курсовертикалите 705-6-1- и 705-6-4 – по 1 бр. за 205 176 и 194 757 лв. съответно, и блок за пределни команди БПК-88 Серия ЗА или ЗК – 2 бр. за общо 205 402 лв.

Поръчката, заедно с други две - за доставка на КСА-2А и двигатели РД-33, бе пусната на 15 април 2016 г., като опит за стабилизиране на техническото състояние на българския флот от изтребители МиГ-29. Все още няма обявени победители в другите две процедури.


http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/4 ... 8%D0%B3-29
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 306
Регистриран: пон май 17, 2010 10:30 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от airjohn » съб сеп 10, 2016 9:44 pm

Дано не стане като с "ремонта" на хърватските МиГ21.
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед сеп 11, 2016 1:12 am

airjohn написа:Дано не стане като с "ремонта" на хърватските МиГ21.
Този ремонт е такъв индийски сериал, че даже хърватите още не са съвсем наясно какво е станало.
При нас ще е по-просто - имаме държавна украинска фирма, която твърди, че ще достави чисто нови резервни части произведени в Русия... :lol:
Чакаме включване от РСК и компания.

Прочие, чу се че тия дни е имало руска делегация в "Авионамс". Да видим!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Super_Hornet
Мнения: 147
Регистриран: нед мар 13, 2016 9:50 pm

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Super_Hornet » нед сеп 11, 2016 5:20 pm

Тука един известен блог е цитирал Аерото.

http://bmpd.livejournal.com/2120236.html

piston
Мнения: 210
Регистриран: нед сеп 22, 2013 9:08 pm

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от piston » нед сеп 11, 2016 6:21 pm

Super_Hornet написа:Тука един известен блог е цитирал Аерото.

http://bmpd.livejournal.com/2120236.html
Даже твърдят, че нашите не са със защитените бордни регистратори ЗБН-Т, а Тестер У3....

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 754
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Blackhawk » нед сеп 11, 2016 7:36 pm

Добре де, тея части ако ги вкарат през Беларус в Украйна няма ли да мине номера?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед сеп 11, 2016 11:56 pm

piston написа:
Super_Hornet написа:Тука един известен блог е цитирал Аерото.

http://bmpd.livejournal.com/2120236.html
Даже твърдят, че нашите не са със защитените бордни регистратори ЗБН-Т, а Тестер У3....
Това е защото в по-старите руски монографии за МиГ-29 (които съответно днес се преписват и препечатват) е записано, че имаме 9-12Б, а реално никой във Варшавския договор не е имал 9-12Б. Но това си е руски проблем с недоинформирането.
Blackhawk написа:Добре де, тея части ако ги вкарат през Беларус в Украйна няма ли да мине номера?
На теория е възможно, но в случая, когато се работи директно с украинска държавна фирма нещата стават практически невъзможни. Ако конкурса го бе спечелила някоя куха украинска фирма, която щеше да направи някаква безумна схема - да, сигурно щеше да стане така.
Сега или украинците ще пробутват стари части за нови, или ще се пробват да ментят с документацията, или нещо в този стил. И на фона ще има руски писъци за използване на нелегални части.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Blackhawk
Мнения: 754
Регистриран: пон ное 22, 2010 5:48 pm

Re: МиГ-29 в България

Непрочетено мнение от Blackhawk » пон сеп 12, 2016 12:03 am

Ами не е ли възможно нашите да ги поръчат от Беларус тогава дитектно.
Според теб колко време докато тая украинската схема изгърми и нашите прекратят договореностите

Отговори