МиГ-29 в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Непрочетено мнение от Airbuster » ср ное 21, 2007 10:02 pm

Интересни снимки от сайта на Българските спотъри:

http://pic.bgspotters.net/?id=14229
http://pic.bgspotters.net/?id=14231
http://pic.bgspotters.net/?id=14233

Това ли ще бъдат първите отремонтирани бордове?

King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Непрочетено мнение от King_Rat » ср ное 21, 2007 11:07 pm

Не.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » пон ное 26, 2007 3:13 pm

А дано!!!

Тестват утре първия ремонтиран МиГ-29

Наши летци тестват утре първия напълно ремонтиран изтребител МиГ-29, научи „Труд". Полетът е от летището в авиобазата в Граф Игнатиево. Машината е бойна с борден номер 32. „Всичко е готово, ще има облитане, ако метеорологичните условия са добри", каза Емилиян Димов, шеф на завода на ТЕРЕМ в Пловдив „Георги Бенковски" ЕООД, където самолетът бе обновен.

Изтребителят ще бъде изпробван два пъти общо за два часа. Летците ще проверяват как функционира хидравличната, навигационната, свързочната и горивната система на самолета, както и различните режими на работа на двигателите.

По договор с Русия за 36 месеца трябва да бъдат ремонтирани 16 изтребителя -12 бойни и 4 учебно-бойни (т. нар. спарки за двама пилоти - бел. ред.). Цената на поръчката е за 48 млн. долара. „След ремонта ресурсът за използване на самолетите се удължава по време с 40 г., или 4000 часа нальот", обясниха инженерите от завода.

В момента BBC разполага с шест изправни МиГ-29. Доскоро за модела нямаше консумативи, гуми и записващи магнитни ленти за черните кутии. „Вече са доставени", казаха за „Труд" от щаба на ВВС.

София: Труд стр. 7, автор: Евгени ГЕНОВ
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » пон ное 26, 2007 4:08 pm

Floyd написа:„След ремонта ресурсът за използване на самолетите се удължава по време с 40 г., или 4000 часа нальот", обясниха инженерите от завода.
Тия инженери дали правят разлика между "удължаване с 40 години и 4000 часа наработка" и "удължаване ДО 40 години и 4000 часа наработка). Щото грешката е към 20 години... или 50 %. :?: :roll:

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » пон ное 26, 2007 4:12 pm

От тия инженери толкова.
Как лети 12 спарка с крилото от 19-ти?

afterburner
Мнения: 33
Регистриран: чет окт 25, 2007 8:16 pm

Непрочетено мнение от afterburner » пон ное 26, 2007 8:32 pm

Евгени Генов е задремал по-вероятно на интервюто,то в това студено време човек като влезе някъде на топло и...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » вт ное 27, 2007 7:51 pm

До колкото разбрах днес не е имало облитане.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Mig23
Мнения: 31
Регистриран: ср окт 10, 2007 5:46 pm

Непрочетено мнение от Mig23 » вт ное 27, 2007 8:05 pm

Да, не е имало. Може би в четвъртък.

Потребителски аватар
joser
Мнения: 7
Регистриран: пет окт 19, 2007 11:48 am
Местоположение: София
Контакти:

Непрочетено мнение от joser » ср ное 28, 2007 12:41 pm


Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » ср ное 28, 2007 6:04 pm

АЙДЕ ПОЧНА СЕ!
Както се казва - да вървим преди събитията. Днес, 28 ноември борд 32 има изпълнени два полета при заводско облитане - всичко е ОК.
Пилот-изпитвач - майор Георги Кръстев от авиобаза Граф Игнатиево. Самолата е "пушка" по мнения на участници в процеса на изпитанията.
Утре - машината ще участва на полети в състава на авиобазата.
Договорът върви - това е добре, с първи възстановен самолет във въздуха! Да видим дали ще стигне с добър темп до края - за всичките 16 самолета. Стискаме палци!

Потребителски аватар
gig
Мнения: 507
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Непрочетено мнение от gig » ср ное 28, 2007 10:47 pm

На хаирлия да е :D
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

King_Rat
Мнения: 300
Регистриран: съб окт 06, 2007 9:29 pm
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Непрочетено мнение от King_Rat » ср ное 28, 2007 11:23 pm

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » чет ное 29, 2007 12:57 am

Поздравления на Краля за снимката.
Ето едно материалче от Дума с нещо като график за следващите бордове:

Литна първият ремонтиран МиГ-29

Първият ремонтиран МиГ-29 вече е тестван в небето над Пловдив. Официалната церемония по приемането на машината ще се проведе в четвъртък, заяви за ДУМА заместник-министърът на отбраната Спас Панчев. Вторият и третият изтребител ще бъдат готови до 14 декември. Всичко върви по план, няма изоставане от сроковете по договора ни с РСК "МИГ", като цяло очакваме контрактът да бъде изпълнен предсрочно с няколко месеца, коментира още Панчев.

Графикът, заложен в документа, предвижда четвъртият, петият, шестият и седмият изтребител да са отремонтирани до 28 февруари догодина. Споразумението между родното МО и РСК е за ремонт на 16 изтребителя - 12 бойни и 4 учебно-бойни в срок от три години. Стойността му е 48 млн. долара, срещу които руснаците трябва да ремонтират двигателите на машините и да ги доставят в България.

Вече е сключен договор между отбранителното ведомство и "Терем" за ремонта на хеликоптерите Ми-17, допълни зам. военният министър. Според него до края на годината ще има и решение за модернизацията на вертолетите Ми-24. Общата сума за Ми-17 и Ми-24 ще бъде в рамките на 57 млн. евро.


София: Дума стр. 2, автор: ВИКТОРИЯ ПЕНКОВА
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Непрочетено мнение от Airbuster » чет ное 29, 2007 10:43 pm

Айде пак честитка, доста добра година се оказа 2007 за нашите ВВС.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » чет ное 29, 2007 10:43 pm

Един хубав ден на Графа

Изображение

Тази година много публични авиационни събития – то не бяха приемания на нови траспортни самолети, нови вертолети, учения с американци и англичани, открити летателни дни, визити на буревестници, биафи и какво ли още не.

И все пак годината завърши с най-интересното. А защо не и най-важното събитие? Има ли нещо по-привличащо интереса в една военна авиация от изтребителите? Колко ни останаха вече - и самолети и свестни авиатори?

Та да си дойдем на думата след това лирично отклонение. Празничното събитие, направило 29 ноември един ХУБАВ ден за българската военна авиация (мамка му, май това е единственото хубаво от техническо отношение за изтребителната ни авиация тази година, ако изключим стрелбите с Р-27 по мишената "Ястреб" през септември!!!), беше официалното приемане на първия отремонтиран МиГ-29 по договора с РСК МиГ от 1-ви март 2007 г., предвиждащ възстановяване на летателната годност и удължаване на ресурса на 16 изтребителя МиГ-29 (12 бойни и четири спарки) на обща стойност US $ 48 млн. Малко по-късно от предвиденото (май трябваше да стане още през април), ама поне стана, че какви ли не глупости се изписаха и изговориха (и направиха от митница, фирми, министерства и прочие).

Първият възстановен самолет, борд 32 (последният едноместен МиГ-29, доставен през 1990 г.) извърши първите си два заводски изпитателни полета още на 28 септември, пилот – г-н Георги „Геш” Кръстев, тук в ролята на заводски летец-изпитвач (тоест временно играещ летец-изпитател към ТЕРЕМ).

На 29 сутринта борд 32 направи първият и единствен приемен полет в авиабазата – с пилота Виктор „Вик” Христов. Забележки – няма, всичко работи ОК, двигателите – перфектни. Или както каза един познат техник – „машината е пушка”.

Следобеда на 29 (тоест днес) дойде ред и на официозната част – церемонията по приемане-предаване на борд 32 с демо-полет (пилотаж над главна зона на летището – малко височко, ама и не чак в космоса както други пъти. За напред ще чакаме и по-ниски изпълнения, без да се компроментира безопасността!!!). Този път машината беше пилотирана от Николай Недков.

Ето малко снимки от събитието. По-подробен материал – като тръгне сайта http://www.krilebg.net

1. Недича и старшия техник Мишо Стоянов при предполетната обиколка на машината

Изображение

2. Дзвера литна на форсаж

Изображение

3. Недича гърчи машината над главна
Изображение

4. Време за отваряне на бутилката шампанско
Изображение

5. Групата от базата по приемане на борд 32
Изображение


6. Други важни участници в процеса по ремонта
Изображение

7. След полета - бай техник на работа по машината
Изображение

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Непрочетено мнение от Airfan » чет ное 29, 2007 11:40 pm

Като изключим гадния студ, се получи супер!

Една баба Ан-а направи излитане по изтребителному и потегли на някъде.

Изображение

В следващите няколко минути заприиждаха някои познати и не чак до там познати лица :D

Изображение
Изображение

През това време, ние се наслаждавахме на добре излъскания МиГ-29, борден номер 32. С нови гуми и седалка "рекаро", както каза бай техник :D :D

А ето и машината преди полет.

Изображение

Последва доста зрелищен пилотаж в "ниския космос" :D , но важното беше, че форсажът почти не го изключвахме, което ми напълни душата и сърцето. Поздравления за пилота!

Пожелавам на всички от базата съвсем скоро да имат един напълно боеспособен флот и да са винаги първи!

Успех!
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Непрочетено мнение от Chavdar » пет ное 30, 2007 1:07 pm

Поздравления и от мен за всички ,които са съпричастни към това най-накрая да видим Миг29 след основен ремонт и да чуем с ушите си лично от зам. шефа на РСК Миг за удълженият им ресурс.
И според мен добре се получи церемонията по предаването на първият самолет на базата. Така трябва ,когато има такива моменти независимо дали това ще е за приемане на самолет или на илзизане в "пенсия" на друг тип самолет.Нека си спомним например колко самолети бяха бракувани без преди това да получат последна почит за тяхната служба в нашите ВВС.

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Непрочетено мнение от HORNISE » пет ное 30, 2007 3:03 pm

Изображение
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
joser
Мнения: 7
Регистриран: пет окт 19, 2007 11:48 am
Местоположение: София
Контакти:

Непрочетено мнение от joser » съб дек 01, 2007 11:38 am

като чета сега горните постове очите ми се пълнят със сълзи, от щастие,
защото знам какво е да си до самолета и да чустваш душата му, а сега една душа се съживява.
Дай Боже МиГ-29 да пази още дълго родното небе, за мен това е велик изтребител и прекрасен самолет за обслужване въпреки всички трудности и пречки, пред които се изправяме.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » ср дек 05, 2007 11:01 pm

Родните постижения стават известни и на света (и по-точно от страниците на Flight International), благодарение на един не безизвестен потребител на Форума... :)

Bulgaria's first refurbished MiG-29 fighter re-enters service
By Alexander Mladenov

The Bulgarian air force's first of 16 refurbished RSK MiG-29 fighters re-entered service on 29 November, following a successful check flight conducted at Graf Ignatievo air base.

Bulgaria's 12 single-seat MiG-29s and four two-seat trainers will have their service lives extended to 4,000 flight hours or 40 years under a $48 million refurbishment and life-extension project awarded to prime contractor RSK MiG in March 2006.

Изображение
© Alexander Mladenov

Bulgaria's Terem also assists in the work, which is performed at Graf Ignatievo. Six more aircraft will enter service by March 2008, with the remainder to follow within a further 12 months.


http://www.flightglobal.com/articles/20 ... nters.html
Последна промяна от Грозев на чет дек 06, 2007 9:42 pm, променено общо 1 път.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори