Страница 30 от 36

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: нед сеп 27, 2015 8:34 pm
от Грозев
фен27 написа:Четох, че Полша хем няма лиценз за ремонт на двигателите, хем получава други резервни части, които обаче няма право да използва за ремонт и поддръжка на самолети на трети страни. Така щели да окапят и нашите и техните самолети. Били сме получили писмо от РСК МиГ по този повод. Верни ли са тези неща?
Нещата са горе-долу такива, да.
Полша няма лиценз да пипа по МиГ-29. Не, че това я бърка да си поддържа собствените самолети от бая години.
Относно частите, там нещата са такива - това са стоки с двойна употреба и се продават срещу сертификат за краен потребител. Тоест, Полша купува ремонтни комплекти за РД-33 и заявява, че ще ги ползва тя самата. Ако сложи от тези комплекти на нашите мотори, то формално нарушава редица международни разпоредби и руснаците могат да спрат доставките на части за тях. Дали това ще стане факт, ще видим.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: вт окт 06, 2015 12:29 pm
от Стоян
От най-обикновена наша медия:
Договорът за ”МиГ”-29 подписан, 1 млн. евро за двигател
Някой може ли да каже дали това е много/малко или нормално? Обаче, повече ме притеснява не цената, а това което е написал Грозев. Дето руснаците могат да попречат на извършване на ремонта в Полша. Ако решат ще кажат, че са си в правото и излиза, че няма сериозен аргумент срещу това.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: вт окт 06, 2015 1:25 pm
от gig
Договорът с Полша за ремонт на българските изтребители "МиГ-29" е финализиран, информирах парламентарната комисията за всички параметри, обяви Николай Ненчев.
Финализиран не означава подписан.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: вт окт 06, 2015 2:28 pm
от Грозев
Стоян написа:От най-обикновена наша медия:
Договорът за ”МиГ”-29 подписан, 1 млн. евро за двигател
Някой може ли да каже дали това е много/малко или нормално? Обаче, повече ме притеснява не цената, а това което е написал Грозев. Дето руснаците могат да попречат на извършване на ремонта в Полша. Ако решат ще кажат, че са си в правото и излиза, че няма сериозен аргумент срещу това.
Има няма 27 650 евро икономия на фона на руската оферта. Разбира се, не се плаща ДДС и мито, но от гледна точка на държавата това е без значение (от единия джоб в другия е това за нея). Така, че великите икономии се оказаха ДДС и мито...

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: вт окт 06, 2015 6:06 pm
от Стоян
Значи засега да не бързаме да скачаме и да казваме хоп.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: ср окт 07, 2015 6:12 pm
от Грозев
Министър Ненчев получи мандат за подписване на договор за поддръжката на МиГ-29 в Полша
Написано от Списание АЕРО
СРЯДА, 07 ОКТОМВРИ 2015 16:03


На закрито заседание на Министерския съвет днес, 7 октомври 2015 г., министърът на отбраната Николай Ненчев внесе за разглеждане и одобрение проект на междуправителствено споразумение за логистична подкрепа на изтребители МиГ-29 в Република Полша. Правителството одобри проекта и даде мандат на министър Ненчев за подписване на междуправителственото споразумение с полската страна. Това съобщиха от МО.

За подготвяне на споразумението Министерството на отбраната извърши проучване на възможностите в рамките на ЕС и НАТО за извършване на интегрирана логистична поддръжка на самолети МиГ-29. То установи, че Полша е единствената държава в очертания кръг, която притежава способности да поддържа и ремонтира самолети МиГ-29.

Предложеното споразумение има за цел да осигури летателната годност на самолети МиГ-29 като предвижда договорености за ремонт на шест двигателя, както и временно ползване на два полски РД-33 за период от две години.

Договорената цена за ремонт е €1 023 000 на двигател като транспортните разходи са за сметка на полската страна. Двата полски двигателя ще бъдат предоставени до 20 дни след влизане на споразумението.

В документа се уточняват и детайли като начина за решаване на спорове между двете страни и гаранцията за качество на ремонта, зад който застава полската държава.

След като министър Николай Ненчев подпише споразумението, то ще бъде внесено от Министерски съвет за ратификация в Народното събрание. В съобщението не се казва, кога ще стане това.

В продължение на няколко месеца беше подготвен проект на междуправителствено споразумение за интегрирана логистична поддръжка за МиГ-29. В началото на октомври българска работна група посети Република Полша за финализиране на клаузите на междуправителственото споразумение.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... olsha.html

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: чет окт 08, 2015 11:52 am
от фен27
Министърът нали знае с колко двигателя е самолетът? Вчера ген. Радев е говорил по телевизията за шест двигателя, а не за "шест самолета".

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: чет окт 08, 2015 11:11 pm
от Грозев
фен27 написа:Министърът нали знае с колко двигателя е самолетът? Вчера ген. Радев е говорил по телевизията за шест двигателя, а не за "шест самолета".
Няма да е първият, нито последен гаф на Ненчев.
Това, което казва генерал Радев е така - шест двигателя до края на 2016 г. Освен това стана ясно, че и тия двата мотора, които ще ни дадат сега поляците не са подарък (както Ненчев твърди), а наем.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: пон окт 12, 2015 7:54 pm
от Moss
ЕС временно е свалил санкциите срещу Белорусия. Теоретично бихме могли да дадем самолети за ремонт в Барановичи. Това е само теоретично де...

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: вт окт 13, 2015 11:40 am
от фен27
Би било благоразумно.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: пет окт 16, 2015 6:10 pm
от Moss
Една забавна за четене статия, която съдържа доста екзотични идеи.
Аз отдавна съм предлагал да се сложат на Самолета двигатели F-414 или EJ-200 :D , ама министерството си прави оглушки!

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: вт окт 20, 2015 2:26 pm
от Грозев
Космонавтът Александров пред "Труд".
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=5054772

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: чет окт 22, 2015 2:57 pm
от Грозев
Подписаха договор за ремонт на РД-33 в Полша
Написано от Списание АЕРО
ЧЕТВЪРТЪК, 22 ОКТОМВРИ 2015 14:19


Днес, 22 октомври 2015 г., министърът на отбраната Николай Ненчев и неговият полски колега Томаш Шемоняк подписаха във Варшава договор за логистична подкрепа за изтребителите МиГ-29, в чийто рамки се договаря ремонт на шест двигателя РД-33.

„Това е заявка от страна на България за много по-тясна интеграция в рамките на Европейския съюз и на НАТО. Ние получихме всичко онова, което поискахме от Полша“, подчерта министър Ненчев.

„За България това е геополитически избор, а не само избор на един партньор. Нашето общо сътрудничество в рамките на НАТО и Европейския съюз получава едно ново качество. Високо оценяваме смелото решение и смелия подход на министър Николай Ненчев; смелото решение на правителствата, което е много важно“, заяви на пресконференцията Томаш Шемоняк, министър на отбрана на Полша.

Предмет на споразумението е ремонт на шест български двигателя РД-33, като неговата стойност е €6,138 млн. Първите четири двигателя ще се ремонтират в рамките на шест месеца от тяхното предоставяне, а последните два – четири месеца след доставката на първите четири.

Ремонтираните от полския завод WZL-4 двигатели ще имат междуремонтен ресурс от 350 часа или осем години, а заводската гаранция ще е 200 часа или една година.

20 дни след влизане в сила на споразумението Полша ще предостави на българските ВВС два техни двигателя, които ще ползваме в рамките на две години или 200 часа. В замяна, полската страна ще ползва същото количество часове от два от българските РД-33, след техния ремонт. По-рано министър Ненчев твърдеше, че тези двигатели ще са безплатни.

За да влезе договорът в сила, той трябва да мине през ратификация в българското Народно събрание, което ще стане след парламентарната ваканция за местните избори. Тя приключва на 28 октомври.

В съобщение на МО се казва още, че се работи с Полша по още две споразумения. За цялостна логистична поддръжка и за превеждане на българските МиГ-29 по стандартите на НАТО. За сега обаче няма генерално решение дали да се залага на модернизация на МиГ-29 по стандарта, който е приложен в Полша или да се върви към нов изтребител.

Прави впечатление, че на подписването на договора във Варшава липсваха представители на командването на ВВС.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... olsha.html

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: пет окт 23, 2015 12:16 am
от Грозев

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: пет окт 23, 2015 9:21 am
от =RvE=Tito
Само с двигателите ли имаме проблем откъм ресурс? Как стоят нещата с планерите?

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: пон окт 26, 2015 11:43 pm
от Грозев
=RvE=Tito написа:Само с двигателите ли имаме проблем откъм ресурс? Как стоят нещата с планерите?
Планерът е до 4000 часа или 40 години, но всичко в него е с по-скромни ресурси - КСА, седалки, колесник и прочие, и прочие.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: вт ное 03, 2015 4:17 pm
от Almasy
Някакъв МиГ-29 днес се насочваше за кацане към летище Сарафово към 14.00.....Обаче опознавателни знаци не можах да видя /различа/, макар че нарочно си сложих цаките.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: нед ное 08, 2015 12:01 am
от борден
Наш, разбира се. :)
То наблизо няма други - освен ако братушките не дойдат да ни освободят пак. Ама те сигурно няма баш с МиГ-29 да пристигнат...
Засега самолетите на Илюшин са по-активни. :D

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: пет ное 13, 2015 3:01 pm
от Almasy
борден написа:Наш, разбира се. :)
И аз така си помислих. Зачудих се защо толкова рано си е пуснал колесниците - все пак беше доста високо. Или такава е рутинната практика, както при гражданските за въздушна спирачка?
борден написа:...освен ако братушките не дойдат да ни освободят пак.....
Ако ще ни освобождават като предния път, да си стягам за перманентно куфарите отсега.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: съб ное 14, 2015 12:25 pm
от борден
Третият път сигурно ще стане по-добре.
Въпреки че.... "Хотели как лучше, но получилось как всегда"