Страница 32 от 36

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: ср яну 13, 2016 11:17 pm
от Грозев

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: ср яну 13, 2016 11:19 pm
от Грозев
Стоян написа:
Грозев написа:Телешкият ентусиазъм, който МО демонстрира около тия два мотора показва, че ситуацията май неспасяемо е потънала в областта на кухия ПР и тежкото политизиране на отбраната.
Вчера говорих по Хоризонт по тази и други сходни теми. Ако искате да ме слушате за 14 минути, ето:

:arrow: http://bnr.bg/horizont/post/100642335/k ... posobnosti

Колкото до камиончето, не мисля че може да влезе в С-130, явно е тукашно.
Аз изслушах интервюто и общо взето чух много умни приказки и добра ерудиция. Но с някои неща не съм съгласен или пък не ги разбирам правилно:
...НАТО настоява за тези промени. Не трябва да има две мнения по въпроса, тези промени трябва да бъдат направени.
Е тук явно аз съм с второто от двете мнения. :) За мен правилната ситуация е да си поддържаме авиацията. Да си пазим сами небето, а НАТО има много(наистина много) сериозни възможности да действа в България и в рамките на досега подписаните споразумения. Другото се явява официално признание на законодателя, че армията не може да се справя с основната си функция, записана в Конституцията. Е, ако трябва и там ще направим промени.
После в интервюто се каза, че трябва да се дефинира правилно термина "съвместно". Това в светлината на предходното ми се вижда прекалено оптимистично. Колкото и да е добра дефиницията, вече духа от бутилката ще бъде изпуснат, понеже могат да се поискат промени НА промените. :(
НАТО настоява всяка държава на източния фланг да има законодателство, което да позволява за кратко време тук да се пребазират изтребители и да започнат дежурство по ер полисинг. Това сме го разписали в Уелс през септември 2014 г. Никой не ти пречи да дефинираш колкото и както желаеш. Така са постъпили в по-мъдрите страни от Източна Европа. У нас е друго.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: пет фев 12, 2016 3:39 pm
от Грозев

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: ср юни 01, 2016 6:41 pm
от Грозев

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: чет юни 02, 2016 1:25 pm
от Airfan

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: нед юни 19, 2016 3:04 pm
от борден
Поляците не минаха към експлоатация по техническо състояние - както сме ние. Нормално руснаците да искат това ноу-хау да не им се дава.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: нед юни 19, 2016 3:30 pm
от stav
борден написа:Поляците не минаха към експлоатация по техническо състояние - както сме ние. Нормално руснаците да искат това ноу-хау да не им се дава.
Дали пък ноу-хау-то не е немско и дадено на поляците заедно с едни самолети?

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: нед юни 26, 2016 8:21 pm
от Грозев
Министър Ненчев коментира и ходът на изпълнението на договора с Полша за ремонт на двигателите на самолети МиГ-29. Той увери журналистите, че полската страна спазва всички клаузи. Министър Ненчев отбеляза също, че се надява, че след като държавата си възвърна собствеността на авиоремонтния завод „Авионамс“, да бъдат намерени възможности в бъдеще ремонтите на самолети МиГ-29 да се извършват в този завод.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: съб юли 09, 2016 4:49 pm
от Airfan
Вчера един полски C-130 кацна в Графа, дали не е докарал ремонтираните мотори?

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: вт юли 26, 2016 10:26 pm
от Грозев
Airfan написа:Вчера един полски C-130 кацна в Графа, дали не е докарал ремонтираните мотори?
:arrow: http://www.bgnes.com/bylgariia/politika/4447403/

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: ср авг 03, 2016 12:03 am
от борден
stav написа:
борден написа:Поляците не минаха към експлоатация по техническо състояние - както сме ние. Нормално руснаците да искат това ноу-хау да не им се дава.
Дали пък ноу-хау-то не е немско и дадено на поляците заедно с едни самолети?
Може и да си прав. Тяхната програма май е малко по-различна от нашата, но вероятно разликите са пренебрежими?

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: ср авг 03, 2016 12:07 am
от борден
Иначе Боко днес се изхвърли, че в момента сме имали най-много изправни изтребители след 2002 г. Вероятно имаше предвид МиГ-29 само. Моите скромни спомени от онез изминали времена обаче са, че в "пиковия" момент тогава (десетина дена) имахме цифром и словом три "изправни" самолета - спарка 04, борд 30 и за много кратко борд 22 (който създаваше хиляди проблеми). Та незнам... :?

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: ср авг 03, 2016 2:10 am
от Грозев
борден написа:Иначе Боко днес се изхвърли, че в момента сме имали най-много изправни изтребители след 2002 г. Вероятно имаше предвид МиГ-29 само. Моите скромни спомени от онез изминали времена обаче са, че в "пиковия" момент тогава (десетина дена) имахме цифром и словом три "изправни" самолета - спарка 04, борд 30 и за много кратко борд 22 (който създаваше хиляди проблеми). Та незнам... :?
Имаше поне три други години, които ако ги беше казал, щеше да нацели момент с нула самолети. Уви. А и мисля, че имаше предвид въобще самолети във ВВС, не просто МиГ-29...

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: ср авг 03, 2016 9:07 pm
от борден
Тогава сравнението е действително абсолютно грешно. През 2002 г. имаме изправни: 14 МиГ-21, 8 МиГ-23, споменатите два МиГ-29, 16 Су-25, два Су-22, 16 L-39ZA, два L-29. Без да броим транспортните самолети и вертолетите - 60 машини. Сега по щат сме с 40, да не говориме колко от тях летят...

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: ср авг 03, 2016 9:41 pm
от Airfan
Нали се сещате, че никой от медиите няма да провери какво казва Той. За това и така говори юнашки.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: ср авг 03, 2016 10:10 pm
от Fighterland
борден написа:Тогава сравнението е действително абсолютно грешно. През 2002 г. имаме изправни: 14 МиГ-21, 8 МиГ-23, споменатите два МиГ-29, 16 Су-25, два Су-22, 16 L-39ZA, два L-29. Без да броим транспортните самолети и вертолетите - 60 машини. Сега по щат сме с 40, да не говориме колко от тях летят...
Ще си позволя да те допълня, че по спомени, можеха да бъдат повече изправните МиГ-23, но поради очертаващата се перспективност за Самолета май не бяха проведени мероприятията (плюс фактора, че се получаваха повече самолети отколкото пилоти можеха да летят на тях)...

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: ср авг 03, 2016 10:47 pm
от борден
Fighterland написа:
борден написа:Тогава сравнението е действително абсолютно грешно. През 2002 г. имаме изправни: 14 МиГ-21, 8 МиГ-23, споменатите два МиГ-29, 16 Су-25, два Су-22, 16 L-39ZA, два L-29. Без да броим транспортните самолети и вертолетите - 60 машини. Сега по щат сме с 40, да не говориме колко от тях летят...
Ще си позволя да те допълня, че по спомени, можеха да бъдат повече изправните МиГ-23, но поради очертаващата се перспективност за Самолета май не бяха проведени мероприятията (плюс фактора, че се получаваха повече самолети отколкото пилоти можеха да летят на тях)...
Абсолютно си прав. Още две МЛД-та бяха кажи-речи готови. Същата работа и с два 23МФ. А в Чешнегирово имаше още една напълно изправна спарка, която не прелетя в Доброславци просто защото някой пречеше това да се случи.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: ср авг 03, 2016 11:46 pm
от Fighterland
борден написа:...
Абсолютно си прав. Още две МЛД-та бяха кажи-речи готови. Същата работа и с два 23МФ. А в Чешнегирово имаше още една напълно изправна спарка, която не прелетя в Доброславци просто защото някой пречеше това да се случи.
Благодаря за корекциите. Въртеше ми се подобна цифра за възможните действащи 23-ки. Уви...
И да сме по темата - сравнението е изключително неадекватно (да не използвам далеч по-груби, но не по-малко точни, определения), защото при наличието на една (на практика) боеготова от всякаква гледна точка ескадрила с прехващачи МиГ-23 за 2-3 лазарника, бройката на летящите МиГ-29 не беше от такова болезнено чувствително значение, каквото е в момента. Като това в никакъв случай не би се отразило на способностите за реакция на ПВО в общия случай.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: чет авг 04, 2016 1:01 am
от борден
Абе ако трябва да сме обективни - през 2002 г. нямахме боеготова ескадрила МиГ-23. Просто имаше достатъчно подготвени пилоти като за звено (аналогична ситуация на сегашната със Су-25). А нямаше пилоти, защото подготовката се разпиляваше. Ако тогава имаше един командващ като Румен Радев сега - щяхме да имаме значително повече способности с тогавашните ресурси. Но времената бяха други - все още някои хора мислеха в мащабите на голямата авиация от десет години по-рано.

Re: МиГ-29 в България

Публикувано: чет авг 04, 2016 1:39 am
от Грозев
Ако върнем малко темата в лоното ѝ, то в обществената поръчка за търсене на мотори РД-33 има селектиран един кандидат, който ще трябва да даде оферта и да се видят преговори с него. Фирмата е "Авиостарт" ООД, което значи, че и моторите ще са какви? Руски.
Максималната сума по този договор е 30 млн. лева за 10 двигателя или по около €1,533 млн. за РД-33 след КВР.
Последният договор, който е бил подписван с руснаците е за €1,37 млн. за едно КВР (отделно, че накрая бяха готови да работят за малко над €1 млн.).
В крайна сметка какво стана? Загуби се над година, пак сме при руснаците и плащаме по близо 200 000 отгоре! Да живей!