Авиацията срещу пожарите в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » съб фев 16, 2013 6:32 pm

Стоян написа:Това горното е много хубаво, обаче ми се струва, че е малко извън темата.
А горските пожари, доста ще се ограничат, чрез по-добър контрол над износа на дървен материал. Или пълна забрана.
Стояне, това е официалното разрешение на Европейската комисия с пари от ОПОС да се купува авиотехника за гасене на горски пожари.
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Стоян
Мнения: 807
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от Стоян » съб фев 16, 2013 6:48 pm

Ха дано. Обаче ми се струва, че ти или поназнайваш нещо друго, или прочиташ между редовете, това което аз не виждам.
Аз видях много добре какво си подчертал, но ми се сториха неявни нещата. Обаче се чудя защо е такъв стилът на това официално писание. Или просто нещата, които са сигурни, в изявлението са завоалирани. И човек трябва да знае как да го чете?!

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » съб фев 16, 2013 6:54 pm

Малко по-горе на предната страница:
AShotInTheDark написа:Новини

25.10.2012

КОМИТЕТЪТ ЗА НАБЛЮДЕНИЕ ОДОБРИ НОВИ МЕРКИ ЗА ФИНАНСИРАНЕ ОТ КОХЕЗИОННИЯ ФОНД И ЕВРОПЕЙСКИЯ ФОНД ЗА РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ЧРЕЗ ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „ОКОЛНА СРЕДА 2007 – 2013 Г.”

Във връзка с оптимизиране усвояването на средства по оперативна програма „Околна среда” през 2013 г., Министерството на околната среда и водите (МОСВ) извърши проучване на необходимостта от финансиране на допълнителни мерки, които отговарят на важни приоритети в сектор „околна среда”.
Вътрешноведомствена работна група, създадена със Заповед на министъра на околната среда и водите разгледа и предложи нови мерки, които да получат финансиране от Кохезионния фонд (КФ) и Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на Европейския съюз (ЕС) чрез оперативна програма „Околна среда 2007 – 2013 г.” (ОПОС). Наред с това, МОСВ направи проучване за проекти, свързани с предотвратяване на риска и борба с наводненията и пожарите, както и необходимостта от обновяване подвижния състав на градския транспорт в градове - общински центрове с нарушено качество на атмосферния въздух по показател фини прахови частици (ФПЧ10).
На 3 август 2012 г.предложенията бяха представени на Комитета за наблюдение на програмата, включително и пред Генерална дирекция „Регионално развитие” и Генерална дирекция „Околна среда” на Европейската комисия.
Предложените групи от мерки бяха подложени на анализ по следните критерии: Възможност за усвояване в кратки срокове; спешност на ангажиментите в областта на околната среда; усвояване на големи обеми от средства; съответствие с настоящите теми на ОПОС и изисквания. В резултат от извършения мултикритериален анализ са класирани следните групи мерки:
Мерки за повишаване на капацитета за реагиране при горски пожари;
Мерки за повишаване на капацитета за реагиране при наводнения и оборудване за мониторинг и защита на водите, използвани за корабоплавателна дейност;
Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух, например нов подвижен състав за градския транспорт;
Техническо обезпечаване за прилагане на политиката за опазване на околната среда.
Тъй като предложените мерки и част от потенциалните бенефициенти не са допустими за финансиране по ОПОС, бе инициирано изменение на оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.”. Предложеното изменение бе одобрено от Комитета за наблюдение на ОПОС с писмена процедура за вземане на решения, проведена в периода 27.09 – 10.10.2012 г. Същевременно бе инициирана и процедура съгласно чл. 85, ал. 4 и ал. 5 от закона за опазване на околната среда, чл. 14, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми, чл. 37, ал. 4 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони. В резултат на извършената от компетентния орган преценка на необходимостта от извършване на екологична оценка, бе издадено решение № ЕО-9/2012 от 10.10.2012 г. да НЕ се извършва екологична оценка на изменението на ОПОС, при прилагането на което няма вероятност да се окаже значително въздействие върху околната среда и човешкото здраве (http://www3.moew.government.bg/?show=top&cid=157).
В съответствие с чл. 33 Преразглеждане на оперативните програми от Регламент (EO) № 1083/2006 на Съвета от 11 юли 2006 година относно определянето на общи разпоредби за Европейския регионален фонд, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и за отмяна на Регламент (EO) № 1260/1999, предложението се представя за разглеждане и одобрение от Европейската Комисия.


http://ope.moew.government.bg/bg/news/n ... ent/id/409


петък, 26 окт 2012 г. 10:00 ч.

С европари

Купуват нови автобуси и мотриси за София

10 метровлакове за новата линия от летището към центъра на София, 20 трамвая и 120 автобуса
за столицата и около 130 тролейбуса за други 4 града ще бъдат купени с пари от екоминистерството. Това се екологично чисти превозни средства по най-новите изисквания, обясни зам.-министърът на околната среда Ивелина Василева.
Общият актив на ОП „Околна среда” е 3,5 млрд. евро, който може да се използва в три направления – води, отпадъци и биоразнообразие.
За опазване на биоразнообразието и защитените видове обаче е важна и бързата реакция при възникването на горски пожари. Затова, предвид честите такива инциденти на територията на България, предстои с пари по въпросната програма да се закупи противопожарна техника - цистерни, тежко и лекотоварна техника и летателни.
„Имаме заявка за 160 автомобила, 1-2 хеликоптера, с които към момента не разполага Гражданска защита.

Това са важни неща, за които обаче имаме подкрепа от Брюксел. Идеята дори дойде в разговори с ЕК и комисар Кристалина Георгиева. Сега предстоят тръжни процедури”, поясни Василева.


http://www.bnews.bg/article-62008
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » пон фев 25, 2013 7:59 pm

В очакване на материала на "Аеро" по темата възстановявам един изчезнал по технически причини постинг:


21 фев 2013, 19:38

Огнен интерес към търга за пожарни

[...]

Европари за гасене на пожари

Финансирането на тази поръчка и още няколко обявени наскоро идва по оперативна програма "Околна среда". По нея съществуваше реална опасност от загуба на близо 600 млн. лв. заради ниска усвояемост. Министерството на околната среда и водите успя да пренасочи средствата към изпълними дейности, сред които е и техническото обезпечаване на пожарните команди. За целта са отделени близо 200 млн. лв., чийто бенефициент е Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" към Министерството на вътрешните работи.

Освен за пожарни по проекта тече процедура за доставка на "28 броя всъдехoди тип амфибия" за 6 млн. лв., фургони за временно настаняване, за над 3 млн. лв., покупката на 70 високопроходими автомобили (за 4.2 млн. лв.), както и за един хеликоптер (виж карето).

Готови за полет

Преди дни беше обявена и друга поръчка, свързана с обновяването на техниката на пожарната. Този път търгът е за покупка на хеликоптер за пожарогасене и спасителни дейности. Максималната стойност, която държавата е готова да заплати за това, е 39.1 млн. лв. Офертите в търга могат да се подават до 8 март, а кои са участниците ще стане ясно на 11 март.
Покупката на хелипокпера също е част от проекта на Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението", финансиран по оперативна програма "Околна среда". Основна цел на летателната машина ще бъде борба с горските пожари. След приключване на търга избраната компания ще има срок от максимум година и половина, за да достави хеликоптера. Според техническите изисквания машината трябва да може да гарантира летателно време от 2.30 ч. при пълен товар и височина на полета от 3900 м. Има изисквания към летателно-техническите показатели, външната товароносимост, възможностите за дължина на полета, максималната скорост, брой пътници – екипаж и пожарникари, спасителни места и т.н. В търга могат да участват компании, чийто оборот за последните три години е минимум 100 млн. лв., от които 90 млн. лв. са от доставка именно на хеликоптери. Избраният изпълнител ще трябва да осигури освен доставката на машината и подготовката на екипажите, които ще летят.


http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... a_pojarni/
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » вт фев 26, 2013 2:40 pm

26 фев 2013, 14:32

Силовите ведомства получиха пари за миналогодишните пожари

Министерствата на вътрешните работи и на отбраната взеха 1.22 млн. лв.

Министерствата на отбраната и на вътрешните работи получиха 1.223 млн. лева във вторник заради гасенето на горските пожари през лятото на 2012 г. Решението е взето от Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерски съвет, която разпредели 6 873 662 лева за аварийно-възстановителни дейности в няколко български града. Комисията е с председател вицепремиера в оставка и вътрешен министър Цветан Цветанов.

Освен за подпорни стени, почистване на затрупани от скали пътища и т. н., звеното реши да възстанови разходите на Единната спасителна система на МВР и МО, извършени при гасене на горските пожари в периода юли – септември 2012 г. Пожарът в Рила продължи близо месец, а пожарът в местността Бистришко бранище на Витоша – около седмица. По-голяма част от сумата е за военните – за гориво за хеликоптерите, допълнителни летателни часове, обливане и т.н. Министърът на отбраната в оставка Аню Ангелов каза още в края на август 2012 г., че ще поиска възстановяване на разходите за пожарите, тъй като харчовете са извънредни и не са предвидени в бюджета на ведомството. Министерство на отбраната получава пари и за дейностите по неутрализиране на невзривените бойни припаси, открити край село Лозенец.

Над 1.5 млн. лева от отпуснатата във вторник сума отиват за възстановяване на разрушен мост между хасковските села Долни Главанак и Малки Воден. Средства са предвидени и за мостовото съоръжение над река Мали Лом край село Сваленик, за изграждането на подпорни стени в с. Припек, Смолян, Златоград и др. Друга част от парите отива за почистване на пътищата и улиците, затрупани от скални маси на територията на община Неделино.


http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... odishnite/
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед мар 03, 2013 1:10 am

AShotInTheDark написа:В очакване на материала на "Аеро" по темата възстановявам един изчезнал по технически причини постинг:
Материалът е в новия брой, но с две думи нещата са такива:
Иска се нещо като Ми-17, но с всички сертификати на EASA. Тоест всякакви руски опции (Ми-17 и Ка-32) отпадат веднага.
На техническите изисквания отговорят не малко вертолети, но като сложиш и цената опцията остава една единствена - AS 332 Super Puma. Като се напишат изискванията така, че да имаш само една опция и нещата почват да стават страни.
Както и да е. Друго странно е, че всичко се хвърля в една единствена, при това ненужно добре оборудвана машина (четириканален автопилот...). Това за мен е грешка от тази гледна точка, че цялата ти противопожарна авиация може да увисне ако вертолетът ти е на един 100 часов преглед или е закъсала от към логистика.
Така, че пожарникарите можеха да направят три неща, които странно защо не са направили. Да вдигнеш бюджета, което ще ти позволи да вкараш по-модерни вертолети като EC 225 (реално по-модерното развитие на AS 332) или S-92, да намалиш изискванията (примерно не три, а тон и половина вода), което ще ти позволи да вкараш примерно два по-малки вертолета за почти същите или по-малко пари.

Лятото на Витоша се видя, че за да има ефект върху пожара трябва да имаш много машини, които работят непрекъснато върху него. Както съм говорил с хора с голям опит по пожари, по-добре да хвърлиш три пъти по един тон, отколкото веднъж по три. Е, най-хубаво е да хвърляш три по три, но като няма бюджет... От тази гледна точка два по-малки вертолета щяха да да може би по-ефективния избор, а и щеше да има няколко (поне три), а не един кандидат.

От друга страна ако пожарната иска Ми-17 да си бяха издействали Ми-17 от военните, че дори и от АО28, а не да правят конкурси за 20 милиона евро.

Лично за мен нещата са в стил, има един средства за усвояване давайте да усвояваме!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1830
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от Airfan » нед мар 03, 2013 10:45 pm

Това с автопилота мисля, че пилотите ще го харесат и не мисля, че е ненужно.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » пон мар 04, 2013 1:00 am

Много благодаря, г-н Грозев! Ако този нов хеликоптер се използва заедно с двата налични бамби бакета на ВВС, които гасиха през миналото лято, държавните противопожарни хеликоптери няма ли да станат общо три, хвърлящи по три тона на заход?
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт мар 05, 2013 1:11 am

Airfan написа:Това с автопилота мисля, че пилотите ще го харесат и не мисля, че е ненужно.
Четириканалният автопилот е мнохо хубав, но въпросът е трябва ли ти за черна работа като пожарогасене? Ми-17 има ли? Cougar-ът има ли?
Четириканалният автопилот ти трябва за много сложни операции по търсене и спасяване, каквито не вярвам пожарната скоро да започне да прави (ако въобще някога), въпреки това, което е заложено в изискванията.
AShotInTheDark написа:Ако този нов хеликоптер се използва заедно с двата налични бамби бакета на ВВС, които гасиха през миналото лято, държавните противопожарни хеликоптери няма ли да станат общо три, хвърлящи по три тона на заход?
Не съм оптимист, че ще имаме подобен сценарии.
Първо, Ми-17 трябва да минава през бюлетин за удължаване на общия технически ресурс по години от 25 на 30 години. Това трябва да стане през 2014 г. От сега има доброто желание поне три машини да продължат с експлоатацията си, но винаги човек трябва да има едно на ум, когато в МО и ВВС текът подобни процеси и да е на ясно, че може да има сериозни забавяния. В най-негативния вариант флота от Ми-17 ще мине под ножа при едно бъдещо съкращение.
Второ, Cougar не могат да мятат вода с "бамби бакет". Нямат електрическа система от подвеската до кабината и няма как екипажа да пуска кофата. Трябва да се сложи въпросната електрическа верига и едно копче за "бамбипускане". Звучи елементарно, но предполагам нито ще е евтино, нито бързо и някак си на фона на целия логистичен батак с типа у нас, не го виждам да стане, нито да е приоритет.
Трето, след като пожарната се сдобие с вертолет е напълно вероятно някой да сложи спирачката на тази подготовка във ВВС с аргумента, ето пожарната има вертолет, спрете да си хабите ресурсите за "несвойствените задачи" (както казваше един бивш ВВС началник). И това на фона на скромния военен бюджет звучи някак логично.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » вт мар 05, 2013 5:00 am

Дали най-песимистичните очаквания са непременно и най-вероятни развития? Преди половин година тук изобщо не се споменаваше за възможността с европейски средства да се купи противопожарна техника. Въпреки това се премина през дълга процедура по получаване на разрешение и се стигна до сегашната ситуация. От 1 януари 2014 година започва новият финансов период на ЕС, а през него при наличие на воля ще може да се поръча още техника. Междувременно ВВС може и да продължат да гасят. Предстои да видим.
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 06, 2013 11:04 pm

Умерено песимистичните сценарии са тези, които обикновено се случват в българската военна авиация. Напоследък има не малко изключения, но ще видим.

Междувременно днес научих, че процедурата за пожарникарския вертолет за сега е спряна, но не разбрах по каква причина. Ще проучим.
Anyone who fights for the future, lives in it today

simo
Мнения: 12
Регистриран: ср дек 10, 2008 10:12 am

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от simo » чет мар 07, 2013 9:36 am

Аз лично с Правителство в оставка не съм и очаквал друго. Дано и пожарите почакат.

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » чет мар 07, 2013 2:16 pm

Въпреки оставката на правителството ред други проекти с европейско финансиране продължават да се развиват.
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » пет мар 08, 2013 10:29 am

Главен комисар Николай Николов: 134 специфицчни автомобила за гасене на горски пожари ще бъдат доставени по проект с МОСВ

08 март 2013 | 10:24 | Агенция "Фокус"

София. Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” ще получи възможност да достави нова техника, която да повиши капацитета за гасене на горски пожари. Ще имаме възможност да доставим нови 134 автомобила за гасене на горски пожари, които са специфични автомобили. Това каза главен комисар Николай Николов, директор на Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” към МВР при подписването на договори за финансова помощ за борба с горските пожари и наводненията, предаде репортер на Агенция „Фокус”.
„Имаме възможност да доставим на първо време един хеликоптер за гасене на пожари. Той ще може да бъде включен през зимата за спасителни операции в курортните ни комплекси”, добави Николов.
По проекта съвместно с МОСВ ще бъдат изградени и временни селища при наводнения с общ капацитет 2000 души.
„Продължаваме да работим активно и по други оперативни програми и се надявам да можем да доставим модерна техника, ад окомплектоваме нашите звена на 100 процента, а защо не и техниката, която е остаряла, да я продадем на общините, за да можем да подпомогнем доброволното движение”, каза още главен комисар Николай Николов.
Яница ТАНЕВА


http://focus-news.net/?id=n1757606


"На първо време един" може би означава намерение в бъдеще да се купят още хеликоптери.
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » пет мар 15, 2013 4:45 pm

КЗК не допусна спиране на процедура за доставка на хеликоптери за гасене на пожари и спасителни дейности

15.3.2013 г. 10:27 ч.

Комисията за защита на конкуренцията остави без уважение искането на Агуста Уестланд С.п.А, Италия, за налагане на временна мярка „спиране” на процедурата за възлагане на обществена поръчка с предмет „Доставка на въздухоплавателни средства за пожарогасене и спасителни дейности, открита с Решение № ОП- РЕ- 9/11.02.2013 г. на директора на „Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” – МВР.
КЗК счита направеното искане за налагане на временна мярка „спиране на процедурата” за неоснователно. Комисията прие, че спирането на процедурата би оказало негативно въздействие, както върху възложителя, така и върху обществото. Предметът на обществената поръчка е свързан с доставка на въздухоплавателни средства за пожарогасене и спасителни дейности- 1 /един/ брой специализиран хеликоптер. Операциите, които следва да се изпълняват с този хеликоптер, са непосредствено свързани с опазване на околната среда чрез своевременни действия при горски пожари на територията на страната, както и опазване на човешки живот при спасителни операции. Доставката на специализирана техника, предмет на поръчката, гарантира безопасността и защита на населението при горски пожари.
Комисията ще постанови окончателното си решение относно законността на процедурата в определения от ЗОП срок.


http://www.cpc.bg/
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » пет мар 15, 2013 10:05 pm

Явно някои хора в "Аеро" няма да престанат да разглеждат европейското финансиране като вражеско. :lol:


КЗК разглежда търга за противопожарен вертолет

Написано от Списание АЕРО

ПЕТЪК, 15 МАРТ 2013 20:38

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) остави без уважение искане за спиране на обществена поръчка за доставка на вертолет за гасене пожари. От КЗК, обаче ще се произнесе окончателно по жалбата след допълнително разглеждане на фактите в срока установен от ЗОП.

КЗК в петък обяви, че ако спре поръчката, това ще има повече отрицателни последици за обществото, отколкото ползи и затова оставя жалбата без уважение. Мотивът е, че наближава сезонът на пожарите и отлагането на доставката на вертолета ще има негативни последици.

От своя страна Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” (ГДПБЗН) посочва, че на дадените технически спецификации в документацията отговарят модели, произведени от Eurocopter, AgustaWestland, Sikorsky и „Вертолети Русия”, като за техните цени е направено пазарно проучване по интернет.

До окончателното решение на КЗК не може да се сключва договор, дори и по процедурата да бъде избран победител. Срещу процедурата в КЗК са подадени жалби от AgustaWestland и компанията „Ротсас Интернешънал”, представител на Bell Helicopter.

Предисторията
На 11 февруари 2013 г. ГДПБЗН обяви търг за купуване на един вертолет от тежък тип. В техническата спецификация се споменава, че той трябва да притежава способности за изпълнение на задачите които се възлагат на по ликвидиране на горски и високопланински пожари и търсене и спасяване. Финансирането на покупката става с европейски средства в рамките на програмата „Техническо обезпечаване на оперативните структури на ГДПБЗН – МВР за ограничаване и ликвидиране на горски пожари”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007 – 2013”.

На пръв поглед нормална процедура, но дори при бегла оценка на изискванията на тръжната документация може да се направи извод, че е писана само за един модел – AS 332L1 Super Puma на европейския производител Eurocopter (военният вариант на AS 332 носи означението AS 532 Cougar и се експлоатира във ВВС). Той е единственият, отговарящ на условията да носи кофа на външно окачване с минимум 3 тона вода, да има сертификат, издаден от Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA), производителят да притежава сертификати за проектиране и производство на вертолети, издаден от EASA. Това, съчетано с предвидената максимална цена (39 116 600 лв. или точно €20 млн.) се покриват от един единствен модел, предлаган към момента на пазара.

Реално може да се намерят и други модели, отговарящи поотделно на някое от тези изисквания и/или с тази цена, но не ни на всички. Така например моделът EC 225 на Eurocopter, както S-92 на Sikorsky имат по-добри летателно-технически характеристики от AS 332L1, но не могат да се впишат в границите на €20 млн. При това има строги изисквания към нивото на оборудване – напр. четириканален автопилот със SAR-режим и към логистиката (три години гаранция с поемане на цялото техническо обслужване), което съществено повишава цената.

Руските модели, като Ми-17 и Ка-32 не влизат поради сертификационни изисквания към машината и производителя.

Всичко това поражда съществени въпроси, дали подобен тежко оборудван вертолет със скъпа поддържа е най-ефективното средство за гасене на пожари, особено във високопланински условия и как ще се осигурява логистиката му след изтичане на гаранцията, особено предивд факта, че AS 332 и военният му еквивалент AS 532 не се славят с евтина поддръжка. Не е за пренебрегване и факта, че закупуването на един вертолет е риското в случай, че не се осигури перфектно финансиране на логистичната поддръжка, защото всяко по-дълго застояване на земята практически ще лиши България от единственият ѝ специализиран противопожарен вертолет.

Изглежда, че основното цел на процедурата е ударно усвояване на парите на европейските и българските данъкоплатци, което трябва да стане факт преди края на годината. Финансирането по „Околна среда” е в съотношение 85:15, тоест 85% европейско финансиране и 15% съфинансиране от българския бюджет.

И няма да е пресилено, ако отбележим, че подходът със супер изискванията към вертолет, който ще върши основно черна работа е все едно да си купиш Бентли за да разнасяш банички.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... tolet.html
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет мар 15, 2013 10:13 pm

AShotInTheDark написа:Явно някои хора в "Аеро" няма да престанат да разглеждат европейското финансиране като вражеско.
И все пак говорим за около 6 млн. лева пари от българския бюджет, което в важно да се отбележи, защото все още много хора си мислят, че Европа излива едни пари, които на всяка цена трябва да се усвоят.
И забележката не я разбирам като цяло.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » пет мар 15, 2013 10:28 pm

Не за първи път тук се пише с негативизъм за европейските фондове. Да, европейските средства трябва да се усвоят на поне 90% по всяка една от оперативните програми, а ако е възможно и на почти 100%. Колкото повече, толкова повече, това е правилото. Неизползваните пари от настоящия период не се прехвърлят в следващия, а се губят. През миналото лято съвсем ясно се видя, че въпреки приповдигнатите интервюта на генералите от ВВС гасенето само с два бамби бъкета е незадоволително. За да се опазят българските гори е необходима нова техника и съпротивата срещу придобиването й основно с безвъзмездни, тоест подарени пари, е неразбираема за мен.
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет мар 15, 2013 10:34 pm

AShotInTheDark написа:Да, европейските средства трябва да се усвоят на поне 90% по всяка една от оперативните програми, а ако е възможно и на почти 100%. Колкото повече, толкова повече, това е правилото. Неизползваните пари от настоящия финансов период не се прехвърлят в следващия, а се губят. През миналото лято съвсем ясно се видя, че въпреки приповдигнатите интервюта на генералите от ВВС гасенето само с двата бамби бъкета е незадоволително. За да се опазят българските гори е необходима нова техника и съпротивата срещу придобиването й основно с безвъзмездни, тоест подарени пари, е неразбираема за мен.
Съпротива в мен няма на тези теми.
Има, обаче въпроси към процедурата и изискванията по нея. За тези въпроси ще се изкаже окончателно КЗК след месец и се надяваме, че те ще са достатъчно безпристрастни. Процентът на съфинансиране се слага за да може читателите/гражданите/данъкоплатците да се чувстват съпричастни, защото, пак казвам, често това се забравя и се живее с идеята, че като се харчат чужди пари всякакви глупости са позволени. Всъщност парите не са само чужди, а дори и да са, това пак не е оправдание за вършене на глупости.

В случая странното е, че всичко е нагласено за един, единствен кандидат. Дали това е умишлено или е плод на желанието да се купи Ми-17, но със западна поддръжка и сертификати е отделен въпрос.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » пет мар 15, 2013 10:43 pm

Ако го нямаше този пасаж
Изглежда, че основното цел на процедурата е ударно усвояване на парите на европейските и българските данъкоплатци, което трябва да стане факт преди края на годината. Финансирането по „Околна среда” е в съотношение 85:15, тоест 85% европейско финансиране и 15% съфинансиране от българския бюджет.
нямаше да възразявам. Да, става дума за ударно усвояване на пари и то безусловно трябва да се състои.
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Отговори