Авиацията срещу пожарите в България

Всичко за военната авиация в България
Стоян
Мнения: 814
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Авиацията срещу пожарите във Витоша

Непрочетено мнение от Стоян » ср юли 11, 2012 5:54 pm

AShotInTheDark написа
Намирам, че когато е възможно безвъзмездно осигуряване на 80% от стойността на един проект, игнорирането и дори непознаването на този въпрос показва сериозна деформация на дискусията.
За втори път ми приписваш игнориране на финансовиата страна. Отново ще те попитам както и преди.(кофти е че се самоцитирам но ми се струва че думите ми се преиначават)
Колкото да игнорирането и отхвърлянето на еврофинансирането - няма такова нещо. Ти къде го видя?
А непознаването - то си е факт. Но защо това да изкривява дискусията? Дали отхвърлих всички икономически доводи като ирелевантни? Или по-скоро се зарадвах, че един информиран съфорумник ни ограмоти по тази част? Или ти отхвърляш поста на Грозев? Доколкото разбирам по-скоро добави информация към него. Някой спря ли те? Е това щеше да е сериозна деформация на дискусията.

И по темата. Да очаквам ли мнението ти, как да се подходи с противопожарните самолети/вертолети? Може и само от финансова гледна точка.

Добавка: Все ми се струва, че решението което поддържам ще е най-евтино, но достатъчно ефективно. Ето ти анти-игнориране на финансовата страна. А кой ще го прави финансирането - Европа нека заповяда. :)

Още една добавка: Във всяка една дискусия има страна която не познава всички гледни точки към предмета. Ако всички познавха изцяло нещата, нямаше да имаме дискусия, а мълчаливо съгласие. :wink: От това сякаш следва, че всички дискусии са сериозно деформирани. :shock: Или да отделим финансовата част в особена категория (на авиационен форум - не на икономически)?

Стоян
Мнения: 814
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Авиацията срещу пожарите във Витоша

Непрочетено мнение от Стоян » ср юли 11, 2012 6:49 pm

tu-134 написа:Даже и утре да купим чисто нови ПП самолети, какво мислите че ще стане след като им изтече гаранцията? За справка - погледнете Спартаните, Бел-206, Пилатусите и Кугърите.
Изглежда, че с риторичен въпрос намекваш, че няма деистваща система за снабдяване!? И в частност за доставяне на резервни части.
А имаше изградена система. :(
Спомням си обикновен случай. В края на миналия век :) две неголеми електронни платки се загубиха някъде между Безмер и ТЕРЕМ. Без "зала умисъл" - просто грешка. Имахме път към Графа и се отбихме в Пловдив. Поговорихме си с един старшина - военен представител. Той звънна няколко телефона и накрая "чарковете" се откриха в централните складове на ВВС. Вече надеждно съхранени от друг старшина. :)
Та за решаване на проблема бяха нужни двама старшини. Предполагам, че нито образованието им, нито заплатите им са били на особено високо ниво. Дори и в по-сложната ситуация, която описваш, не е нужен някой много по-умен. Но пък ако е така морален, отговорен и ангажиран ще е добре. Основното техническо средство, което използваха беше много просто - телефон с шайба. Е и вътрешната телефонна подсистема на ВВС.:) Без сложни компютри и бази данни. А дебелите тефтери и молива би трябвало да не слизат от въоръжение. Понеже армията трябва да действа при пълно и продилжително спиране на тока.

Потребителски аватар
BDG
Мнения: 399
Регистриран: вт дек 30, 2008 6:27 pm

Re: Авиацията срещу пожарите във Витоша

Непрочетено мнение от BDG » ср юли 11, 2012 8:56 pm

AShotInTheDark написа:
Схемите за национално съфинансиране на проектите, плащани със средства от европейските фондове, са тема, обсъждана в медиите едва ли не ежедневно през последните поне пет и половина години. Тъй като някои от оперативните програми изостават в договарянето на проекти, предполагам, че е възможно насочване на средства за борба с пожари и през настоящия финансов период.
Те изостават именно поради липса на средства и на реални разплащания, а не защото няма желаещи и проекти. Информацията ми не е от пресата. :wink: Вариант е да се вземат пари по такава програма, ако правителството реши, че е приоритет и избута този проект по-напред. Но нещата ще се точат минимум година.
Имаме вертолети Ми-17, които може да минат КВР, експлоатацията им е евтина, пилоти с нальот има, трябва само допълнително обучение за пожарогасене. Каква ще е службата и към кой трябва да е придадена е трудно да преценя, но ВВС си имат и други задачи, и ако пожарът ги беше хванал по време на учение - какво правим?

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите във Витоша

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » чет авг 02, 2012 6:49 pm

BDG написа:Те изостават именно поради липса на средства и на реални разплащания, а не защото няма желаещи и проекти. Информацията ми не е от пресата. :wink: Вариант е да се вземат пари по такава програма, ако правителството реши, че е приоритет и избута този проект по-напред. Но нещата ще се точат минимум година.
Имаме вертолети Ми-17, които може да минат КВР, експлоатацията им е евтина, пилоти с нальот има, трябва само допълнително обучение за пожарогасене. Каква ще е службата и към кой трябва да е придадена е трудно да преценя, но ВВС си имат и други задачи, и ако пожарът ги беше хванал по време на учение - какво правим?
Нищо подобно. В някои оперативни програми изостава именно подготвянето на проекти. В кои точно - информацията е достъпна онлайн за всеки интересуващ се, периодично се публикува и в медиите. Парите по тези програми са осигурени и представляват твърдо определена сума, която няма да се промени чак до края на 2013 година, когато подаването на проекти по настоящия финансов период ще приключи. Разплащанията ще продължат до края на 2015 година, без това да заплашва размера на финансирането. А междувременно:


02 авг 2012, 17:45

Екоактивисти: На Банско и Витоша няма категоризирани писти, но досега това не пречеше

... Днес екоактивистите призоваха вместо да дава пари за ратраци, държавата да купи пожарогасителна техника за борба с горските пожари. Както при последния пожар на Витоша, така и при останалите в страната пролича, че държавата не разполага с подходяща авиотехника и пожарогасителни съоръжения...


www.dnevnik.bg
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите във Витоша

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » чет авг 02, 2012 7:35 pm

Тома Белев – за пламъците на Витоша

Автор Анета Стефанова // 20/07/2012

Вчера EnergyOnline публикува интервю с бившия директор на природен парк „Витоша“ Тома Белев относно промените в Закона за горите. Ето и обещаната част от разговора с него, посветена на пожара в природен парк „Витоша“.

[...]

А как оценявате реакциите на управляващите и на обществото?

Т. Белев: От реакцията на обществото съм възхитен. Толкова много доброволци, толкова много съдействания, толкова фирми се включиха с дарения, с помощ… за мене обществото беше на ниво. При управлението, за съжаление, се оказа, че не сме променили почти нищо от последните големи пожари 2007 и 2001 г., т.е. горе-долу в каквото състояние бяхме тогава, в такова сме и в момента.

Значи ли, че пожарът е можело да бъде загасен много по-бързо?

Т. Белев: Разбира се, разбира се. Ако имахме специализирани вертолети за борба с горските пожари, каквито всички съседни държави имат…

Тук Тома Белев направи скоба и уточни, че съседните ни страни не просто имат собствени вертолети, но си наемат и фирми, включително български фирми обслужват в момента Гърция и Турция за борба с горските пожари. И продължи: „Ако имахме и ние същите тези вертолети или самолети със сигурност този пожар щеше да остане в големината на половин декар.“

А защо отказахме тогава техническата помощ, която ни беше предложена?

Т. Белев: Техниката, доколкото разбрах, е отказана, защото по големина е такава, каквато ние използвахме. Ние използвахме два военни вертолета, които са пригодени за борба с горските пожари. За мен проблемът не е, че сме отказали техниката, проблемът е, че не желаем да купим такава наша или да наемем. В Източни Родопи като се гасят горски пожари и станат прекалено големи фронтовете, наемаме от гърците това, което те са наели от Русия или от България. Нали разбирате колко смешно стои всичко това…

Тома Белев завърши въпроса с наличната техника така: „ …обещанията, които г-н Борисов даде, че България най-късно до следващата година ще закупи такава техника – аз считам, че това е правилното управленско решение. Това е държавническото решение.“

Означава ли това, че причината пожарът да не бъде загасен по-рано, е липсата на техника, а не липсата на воля това да се случи, тъй като и такива тези имаше в публичното пространство?

Т. Белев: Според мен причината е проблем на организацията и отново казвам – доколкото следя ситуацията с горските пожари, не сме се развили особено от 2001 и 2007 г.

А как оценявате щетите?

Т. Белев: Щетите не са големи. На фона на средно годишно 110 хил. дка, които изгарят всяка година…

Белев уточни, че това е средният обем, унищожаван от огнената стихия. През миналата са изгорели 80 хил. дка, но през 2001 и 2007 г. пожарите са били особено жестоки. Те са погълнали съответно 600 и 460 хил. дка.

[...]


www.energyonline.bg
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите във Витоша

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » ср авг 08, 2012 11:16 am

Два хеликоптера гасят пожара в района на община Белица

07 август 2012 | 20:19 | Агенция "Фокус"

Начало / Полиция

Белица. Около 150 души участват в гасенето на пожара в района на община Белица, съобщиха за Агенция „Фокус” от пресцентъра на МВР. Пожарът вече е низов. От 19 часа два хеликоптера облитат района и гасят пожара. Започнало е прокарването на просеки, за да се ограничи развитието на пожара в иглолистната гора. По всички фронтове на пожара са разположени сили, за да спират разпространяването на огъня. В гасенето участват пожарникари, местно население, водоноски и др.


http://www.focus-news.net/?id=n1683879


Над 230 горски служители участват в гасенето на пожара в района на село Бабяк

08 август 2012 | 10:55 | Агенция "Фокус"

Начало / Полиция

Благоевград. Над 230 служители от Изпълнителна агенция по горите, регионални дирекции по горите Благоевград, Кюстендил, Пазарджик и София, Югозападно и Южноцентрално държавни предприятия, участват в гасенето на възникналия вчера пожар в района на село Бабяк, община Белица. Това съобщиха от пресцентъра на Изпълнителната агенция по горите. В потушаването на огъня се използват 6 специализирани автомобила за гасене на горски пожари и над 40 високопроходими моторни превозни средства. Вследствие на променливия вятър, пожарът се е разраснал, а трудно достъпния терен затруднява гасенето му. Засегнати са иглолистни култури, като на места пожарът е върхов.
От началото на годината са възникнали 397 пожара в горски територии, обхванали площ от 29 817 декара. Най-голям е делът на опожарената широколистна растителност – 67%. Човешка небрежност е предимно причината за възникването им.


http://focus-news.net/?id=n1684047
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиацията срещу пожарите във Витоша

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » ср авг 08, 2012 9:02 pm

Вертолети на ВВС отново гасят пожари

Написано от Списание АЕРО

СРЯДА, 08 АВГУСТ 2012 17:53

От 18,22 до 20,42 часа на 7 август вертолет Ми-17 на Военновъздушните сили се включи в гасенето на пожара в района на селата Бабяк, Лютово и Гълъбово към община Белица, област Благоевград. Това съобщават ВВС.

От 08,21 часа тази сутрин участието в гасенето на пожара продължава с два хеликоптера Ми-17 от авиобаза Крумово. Зареждането с вода става от микроязовир „Белизмата” и язовир „Белмекен”. Видимостта е отлична, но в района на пожара е силно намалена, което затруднява определяне на точните координати за хвърляне на водата. През цялото време екипажите поддържат връзка с представители на „Пожарна безопасност и защита на населението” от МВР.

Командири на двата екипажа са бригаден генерал Златко Златев и майор Йордан Йорданов. Втори пилот в екипажа на бригаден генерал Златев е капитан Александър Цанков, а бордни техници са майор Стефан Вълчанов и офицерски кандидат Алекси Каменов. Втори пилот в екипажа на майор Йорданов е подполковник Филип Ангелов. Бордни техници са капитан Георги Тодоров и офицерски кандидат Рангел Рабаджиев.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ojari.html


Недялко Недялков: Очакваме утре вертолети да гасят пожара в резерват „Соколна” в района на хижа „Соколница”

08 август 2012 | 20:17 | Агенция "Фокус"

Начало / Области

Стара Загора. Продължава да гори пожарът в резерват „Соколна”, в близост до района на хижа „Соколница”. Това съобщи за Агенция „Фокус” Недялко Недялков, областен управител на Стара Загора.
Утре на терен ще бъдат два военни модула от Стара Загора и Казанлък, очакваме в 08.00 часа да пристигнат вертолети да гасят пожара, защото местността е непроходима. Върви се само пеш в продължение на три часа, за да се стигне до местата. Само животни могат да се качват там. Очаквам утре с помощта на вертолетите огънят да бъде овладян и да бъде под контрол. След вертолетите ще пуснем екипите на Противопожарна охрана и военните, които да го гасят”, каза Недялков.
„Пожарът продължава да бушува в голям район между две големи дерета. По предварителни данни на около 5000 декара площ горят сухи треви и растителност. В широколистна гора гори шумата, дървета не са много уязвими, но тъй като това е резерват, не е почиствано от горски служители и сега гори. Горят и камъни от варовик, които се пукат и е изключително трудно да се работи, защото е опасно за екипите”, обясни той. По думите му пожарът гори от 6 август и досега вертолети не са участвали в гасенето. Утре ще има повече от 150 човека, които ще участват в гасенето, уточни Недялков.

Красимира ГЕОРГИЕВА


http://focus-news.net/?id=n1684251
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 20, 2012 5:17 pm

Ген. Златко Златев: 4 вертолета в 4-те краища на страната ще спасят много животи
20.08.2012 12:36; Любомир Дeнов


- Г-н генерал, това лято колко часа гасихте пожари на борда на хеликоптер Ми-17?

- Като цяло пилотите от базата навъртяха 134 ч в гасене на пожари. Моите часове във въздуха са около 55. За изпълнението на тези нелеки задачи ни бяха нужни 110 тона гориво.

- А миналата година?

- За 2010 г. в базата налетяхме само 23 часа, а за миналата - 24.

- У нас пожари се гасят с вертолети едва от 2 г. След трагичния инцидент с Ми-17 през 2003 г. в планината край Разлог този вид полети бяха спрени, нали?


- Така е. Преди 2 г. стартирахме съвместна подготовка заедно с правителствения Авиоотряд 28. Идеята бе да използваме богатия опит на колегата Васил Иванов, бивш командир на 24-а авиобаза, който след пенсионирането си премина в отряд 28. С негова помощ разработихме специална програма за обучение на хора от авиобазата. Тогава имахме само едно устройство за гасене - т.нар. бамби-бакет. Предпочетохме го пред стария начин на гасене - чрез вграден в тялото на вертолета резервоар.

- С такъв резервоар ли падна Ми-17 през 2003 г?

- С такъв. Предпочетохме новата система по няколко причини. Първо, защото е автономна и много по-бързо - буквално за секунди, се пълни с вода. Докато при старата трябваше да се кацне на земята и пълненето ставаше с помощта на водоноски. Второ - новата система е по-безопасна, защото позволява по-високо прелитане над пожара. Докато при стария метод машината трябваше да се спусне почти над върховете на дърветата, за да улучи огнището на пожара и това крие риск от катастрофа.

- Всъщност какво представлява т.нар. бамби-бакет?


- Това е подвесна система, която се състои от своеобразен кош, побиращ 3 тона вода, и придържащи въжета, канадско производство. ВВС имат една система, другата е на МВР. Кошът е изработен от специален еластичен материал, по време на полет е затворен. Отваряме го в момента на пускането на водата над пожара.
Какво означава бамби-бакет? Бакет е кофа, но бамби - не знам, просто така е кръстена системата.

- А как точно се пуска водата - вярно ли е, че с натискане на бойна кнопка за изстрелване на НУРС (неуправляем реактивен снаряд)?

- Вярно е. Използваме системата за изстрелване на НУРС, за да пуснем ток към бамби-бакет. Това е необходимо при изсипването на водата над пожара.

- Но на борда няма ракети, нали?

- Не, разбира се. В такива случаи блоковете за ракетите се демонтират.

- На какви натоварвания се подлагат пилотите по време на един летателен ден за гасене на пожари? Това е доста различно от полет по маршрут?


- По-тежко е, защото няма време за отпускане. При гасенето на Бистришко бранище на Витоша цялата операция от загребването на вода до пускането и следващото загребване траеше 6-7 минути - време, в което пилотите са ангажирани всяка секунда.
И имаше дни, когато това напрежение траеше по 8 часа на ден. Слава богу, всичко мина без инциденти. И главната причина за това е, че спазвахме стриктно мерките за безопасност.

- Кои са най-важните мерки за безопасност?

- Първо, много точно трябва да се определи максималното тегло на вертолета в зависимост от надморската височина и температурата на въздуха. При по-горещо време трябва да намалим или горивото в резервоара или водата в бамби-бакета.

- Защо?

- Защото при по-високи температури пада мощността на двигателите. На Витоша ние предпочетохме да заредим по-малко керосин, но да не намаляваме водата за гасене. И въпреки това успявахме да загребваме по 3 тона вода в продължение на 3 часа без кацане. Освен това пилотът така трябва да планира полета, че да прелети на височина, която да позволи хем опазване от огъня, хем висока точност на спускане на водата. В планинскогориста местност непрекъснато трябва да се следи посоката и силата на вятъра. Той е особено опасен при полет в дефилета.

- Къде бе по-опасно да се гаси - на Витоша или в равнината?

- В планината е по-трудно заради рязката промяна на височината. Там на фронт от 1400-1700 м бяха пръснати огнищата, които трябваше да поразим.

- Какво вие, пилотите, виждате повече отгоре при гасене - примерно причините за пожарите или самите причинители?

- Не, няма как да се види причината, защото, когато отидем, всичко е разпалено. Виждаме само фронта на пожара и огнищата. По-добре се забелязва как се държи пожарът, накъде отива. Тази работа обаче оставихме на местни пожарникари, които тази година вземахме на борда. Слава богу, че ги обучихме за съвместна работа миналата година. Те по-добре виждат развитието на пожара, защото по-добре познават местността. Освен това поддържат постоянна връзка с координационния център.

- Как се отнасяте към идеята на началника на отбраната ген. Симеон Симеонов България да създаде авиационно звено за гасене на пожари?

- Идеята наистина е много добра. В много държави има такива структури. Според мен
вертолетът е незаменимо средство не само за гасене на пожари. А и за търсене и спасяване, за медицинска евакуация, за въздушно наблюдение.

- Но хеликоптерите и сега се използват за тези цели. Каква е разликата?

- За да има по-голяма ефективност, според мен вертолетите на това авиозвено трябва да са разположени в различни райони на страната. Така ще смогват по-бързо да стигнат до мястото на инцидента, да се вместят във фаталния първи час. Ако в звеното са поне 3-4 вертолета, може да се дислоцират на летища - в София, Горна Оряховица, Варна, Бургас и Пловдив например.

- Само вертолети ли да има в това звено?

- В такива случаи за мен вертолетът е по-функционален от самолета.

- Колко струва една подвесна система за гасене?

- По неофициална информация - 15-17 000 долара. Новите модели са много по-модерни, по-бързи, позволяват по-лесно загребване, както и пускане на водата на импулси


http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1511174
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » вт авг 21, 2012 1:46 pm

Дали не би било целесъобразно да се създаде нова отделна тема за мирновременното използване на военната авиация за невоенни задачи? Предполагам, че в бъдеще броят на тези операции ще се увеличава, със сигурност ще се подобрява и техническата база за тях.


Два вертолета Ми-17 участват в потушаването на горски пожар в района на село Пастра, област Кюстендил

21 август 2012 | 12:57 | Агенция "Фокус"

Начало / Армия

Кюстендил. Два вертолета Ми-17 от състава на Военновъздушните сили извършват днес полети за разузнаване и гасене на горски пожар в района на село Пастра, община Рила, област Кюстендил, съобщиха от Министерството на отбраната. Командир на първия екипаж е бригаден генерал Златко Златев, с втори пилот майор Борислав Тафков и бордни техници капитан Ангел Нонин и офицерски кандидат Мирослав Михайлов.
Командир на втория екипаж е полковник Евгени Белкинов, с втори пилот подполковник Димитър Павлов, бордни техници офицерските кандидати Рангел Рабаджиев и Георги Петров. Екипажите са в непрекъсната връзка с Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” – МВР, по чието искане участват в гасенето на пожара.
Вертолетите зареждат с вода от микроязовири в района на град Рила.


http://focus-news.net/?id=n1687919
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » вт авг 21, 2012 1:55 pm

От темата "Авиацията срещу пожарите във Витоша":
HORNISE написа:Без да искам да кажа и негативна дума за работата на екипажите от Крумово (напротив - шапка им свалям, свършиха си работата страхотно), но трябва да отбележа две неща, които за мен останаха неясни:
1. Защо вертолетите се прибираха до Крумово? След като на 01.07 срещу 02.07 нощуваха във Враждебна през всички следващи дни вечер летяха до Крумово и на другата сутрин към София.

2. Защо трябваше да се зарежда с гориво на Враждебна при положение, че LZ-CAY зареждаше на стадиона в Кокаляне? Колко е трудно да се изпрати нужната техника и гориво до тази предна площадка?

Полета от София до Крумово е около 40 мин в посока, а от Панчарево до Враждебна около 6-7 мин. На ден се правеха поне по две зарядки с гориво. Сами можете да пресметнете колко гориво и ресурс са отишли за тези упражнения.
Интересува ме дали на практика е възможно и оправдано да се правят временни предни площадки при по-дълго гасене на големи пожари? Гаси се навсякъде в страната и предполагам, че такива ситуации ще се повтарят всяка година.
Последна промяна от AShotInTheDark на вт авг 21, 2012 2:03 pm, променено общо 1 път.
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от HORNISE » вт авг 21, 2012 2:03 pm

Бих задал същия въпрос и аз. :)
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Грозев » вт авг 21, 2012 8:10 pm

ВВС отново гасят пожари
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 21 Август 2012 19:18


Днес, 21 август, в 09,15 часа, два вертолета Ми-17 от състава Военновъздушните сили излетяха за разузнаване и гасене на горски пожар в района на село Пастра, община Рила, област Кюстендил. Искането за участие на вертолетите е на ГД „Пожарна безопасност и защита на населението” – МВР. Това съобщават ВВС.

Командир на първия екипаж е бригаден генерал Златко Златев, втори пилот – майор Борислав Тафков и бордни техници – капитан Ангел Нонин и офицерски кандидат Мирослав Михайлов.

Командир на втория екипаж е полковник Евгени Белкинов, втори пилот е подполковник Димитър Павлов, бордни техници офицерските кандидати Рангел Рабаджиев и Георги Петров.

Екипажите са в непрекъсната връзка с ГД „Пожарна безопасност и защита на населението” – МВР.

След извършване на разузнаване в присъствието на координатор от „Пожарна безопасност и защита на населението”, главен инспектор Стефан Гахтаджийски и уточняване огнищата на пожара и микроязовирите в района, започна изпълнението на задачата по гасене. Зареждането с вода ще става от микроязовири в района на град Рила.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ojari.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » чет авг 23, 2012 5:31 pm

Поредно искане за включване на ВВС в гасене на планински пожар:


Поискана е летателна техника за справяне с новия пожар в Рила планина

23 август 2012 | 15:21 | Агенция "Фокус"

Начало / Полиция

Кюстендил. Новият пожар в Рила планина е възникнал в местността „Белия бор” на височина 2000 метра. Това съобщи за Радио „Фокус”-Кюстендил говорителят на Областна дирекция на МВР-Кюстендил Катя Табачка. Пожарът е над Рилския манастир. Той е алпийски, горят сухи треви и ниска изсъхнала растителност. Директорът на Областно управление „Пожарна безопасност и защита на населението” комисар Гроздан Христов е направил искане за изпращането на летателна техника, с цел да се предотврати запалването на горските насаждения. Към момента няма информация за площта, обхваната от новия пожар.

Венцеслав ИЛЧЕВ


http://www.focus-news.net/?id=n1688667


По оценки на природозащитници, цитирани в дискусията "Авиацията срещу пожарите във Витоша", използваните три хеликоптера с подвесни системи не са били достатъчни за бързо ограничаване на разпространението на огъня. Според мен институциите се опитаха да неглижират факта на разширяването на площта на пожара в пъти заради политическата чувствителност на случая. Гореше склон, видим от самата столица. Въпреки това голямата разлика между горящата територия в първите и последните снимки е съвсем явна. Като се има предвид интензивността на използването на хеликоптерите за притовопожарни операции, отново бих задал въпроса какви биха били оптималните технически възможности на противопожарната авиация у нас. Бившият директор на Природен парк "Витоша" Тома Белев например споменава, че за намаляване на щетите са необходими специализирани хеликоптери с по-голям капацитет.


Тома Белев: Над 90% от пожарите в България са в следствие на човешка дейност

20 Август 2012

[...]

Основно в планински територии, където стават горските пожари, при които имаме една неразвита пътна мрежа, ние трябва да наблегнем на осигуряване на необходимата техника, която да се справи с подобни случаи. Основно това е техника за въздушно гасене на горски пожари. Тази година отново се обърнахме към премиера да се опитаме да осигурим средства, и европейските програми ни дават тази възможност, за да може да закупим съответната техника. Според нас са необходими поне 3 или 4 специализирани вертолета за борба с горските пожари, посочи той.

[...]


http://www.cross.bg/1323100
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

aerofanbg
Мнения: 133
Регистриран: нед фев 06, 2011 5:04 am

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от aerofanbg » чет авг 23, 2012 5:57 pm

След множеството пожари тази година, а и предишните, според мен (моето мнение) не е удачно да се ползват ВОЕННИТЕ хеликоптери за такава дейност, а вече е време да се закупи голям и ефективен пожарогасителен самолет. Като гледам наи вероятно Bombardier 415 е като че ли най удачния, може да каца на язовири и така може да прави най много минавания за гасене.

Потребителски аватар
BDG
Мнения: 399
Регистриран: вт дек 30, 2008 6:27 pm

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от BDG » пет авг 24, 2012 10:06 am

aerofanbg написа:След множеството пожари тази година, а и предишните, според мен (моето мнение) не е удачно да се ползват ВОЕННИТЕ хеликоптери за такава дейност, а вече е време да се закупи голям и ефективен пожарогасителен самолет. Като гледам наи вероятно Bombardier 415 е като че ли най удачния, може да каца на язовири и така може да прави най много минавания за гасене.
В колко язовира в България може да кацне CL-415 и кои язовири ще ползва за пожари в Рила, Пирин и Родопи? И как ще се реши въпросът с разчистването на пространство в язовира за кацане, като имаш предвид, че във всички язовири има бракониерски рибарски мрежи? Вертолетите могат да пълнят буквално от големи локви, непосредствено до пожара.

Потребителски аватар
mitko-eurofighter
Мнения: 145
Регистриран: пет окт 07, 2011 11:20 am
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от mitko-eurofighter » пет авг 24, 2012 11:08 am

Наистина у нас няма много язовири-само десетина и е по-добре да вземем хеликоптери.А и винтокрилите машини ще бъдат многоцелеви.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » пет авг 24, 2012 12:48 pm

BDG написа:
aerofanbg написа:След множеството пожари тази година, а и предишните, според мен (моето мнение) не е удачно да се ползват ВОЕННИТЕ хеликоптери за такава дейност, а вече е време да се закупи голям и ефективен пожарогасителен самолет. Като гледам наи вероятно Bombardier 415 е като че ли най удачния, може да каца на язовири и така може да прави най много минавания за гасене.
В колко язовира в България може да кацне CL-415 и кои язовири ще ползва за пожари в Рила, Пирин и Родопи? И как ще се реши въпросът с разчистването на пространство в язовира за кацане, като имаш предвид, че във всички язовири има бракониерски рибарски мрежи? Вертолетите могат да пълнят буквално от големи локви, непосредствено до пожара.
Доводи против Bombardier 415 и за Bambi Bucket вече бяха изложени от г-н Грозев в дискусията "Авиацията срещу пожарите във Витоша". Някои убедителни (ограничаване на източниците на вода до дузина големи язовири в страната, скъпа експлоатация), други не толкова (цената за закупуване, пренебрегна се възможността за европейско финансиране). Както се видя при пожара във Витоша, само три хеликоптера с подвесни системи системи с вместимост до три тона не са достатъчни за бързо справяне с планински пожари. Любопитен съм какви варианти биха дали по-силен ефект, колко броя транспортни машини с Bambi Bucket или колко специализирани хеликоптера с по-голям товар. Още два броя Bambi Bucket, каквото е мнението на г-н Грозев, не звучи като чувствително увеличаване на възможностите.
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
mitko-eurofighter
Мнения: 145
Регистриран: пет окт 07, 2011 11:20 am
Местоположение: София

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от mitko-eurofighter » пет авг 24, 2012 1:01 pm

В Крумово се чакат още две Бъмбита за Ми-17.Също ще бъдат доставени и кофи за Кугърите.Така че ще имаме десетина кофи.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » пет авг 24, 2012 1:13 pm

Някакъв източник на тази информация? Вече официално са планирани/поръчани нови около 8 Bambi Bucket или?
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Maxi
Мнения: 18
Регистриран: пон авг 13, 2012 8:43 pm

Re: Авиобаза Крумово

Непрочетено мнение от Maxi » пет авг 24, 2012 2:12 pm

А какво ви е мнението за закупуване на 1-2 по-тежкотоварни хеликоптера който да могат да ползват по-големи кофи ?
Мисля , че даже сме имали/имаме един Ми-6 ?

Отговори