AS 532AL Cougar в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Airbuster » ср авг 26, 2009 3:04 pm

Ми нормално е да са без въоръжение, нали са транспортни вертолети.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср авг 26, 2009 7:10 pm

Цялата тази статия е малко едностранчива.
Принципно нещата са верни до някъде - Cougar-ите им трябва дооборудване за да идат спокойно в Афганистан.
Но в статията има цял куп, да ги наречем неистини, да се надяваме поради лошо информиране на автора.
Машините идват, но нямат ...бронезащита, прибори за нощно виждане и системи за подкачване на товари (затова на парада на 6 май т.г. руски МИ-17 носеше трикольора). Военни твърдят, че за да бъдат оборудвани и готови за действие в опасна бойна среда, трябва да платим допълнително поне по 2 млн. евро за “Кугар”.
Последните четири, които са за CSAR (доставени три), имат бронева защита за пилотите.
Всички машини са съвместими с очила за нощно виждане, а лично съм виждал как български AS 532 тренира носене на товар на външно окачване.
Проверка показала, че ние така сме ги поискали, за да ни излезат по-евтино. Според доставчика преди 5 г. при преговорите МО е искало по-специална, единична серия за нашата армия. Ако сме се присъединили към масова поръчка на базов модел за френската армия, един хеликоптер би ни излязъл поне с 1-2 млн. евро по-евтин.
Това е доста странно, защото френската армия и ВВС няма машини като нашите. ВВС имат едни EC 725 Caracal, които обаче са оборудвани космически кораби и е крайно невероятно да излязат по-евтини. Всички други френски вертоли са антични Puma.
Иначе е истина, че доста оборудване е отрязано за да излязат машините по-евтини.
Освен това “Кугар”-ите трябва да стоят в хангари при специален температурен режим. Фирмата доставчик все още не е изпълнила ангажимента си по директния офсет за строителство на хангар в авиобаза Крумово.
Не Cougar-а, а всяка авиационна техника трябва да се съхранява кадърно за да няма проблеми с нея.
А това, че хангара не е построен едва ли е проблем на вертолета.
Експерти от МО твърдят, че поддръжката на “Кугар”-ите е доста скъпа. Няколко от тях вече са навъртели 500 летателни часа и трябва да се сменят кабелите на системата против обледеняване. За един вертолет цената им е 70 хил. евро. За сравнение руските машини нямат такава система и следователно за тях не сме давали нито лев. От МО отказаха да направят сравнение с друга западна техника, тъй като за всеки модел било много специфично.
Това е вече смешно.
На 500 часа нальот се прави 500 часов преглед, по време на който се сменят тия кабели и се правят доста други неща. Останалите неща просто не са за коментар...
Министър Младенов няма кой знае какви полезни ходове в тази ситуация. Може само да преговаря за разсрочване на плащанията и да намали бройката на морските кугари за сметка на следгаранционно обслужване.
Аха! Ео го ключа от палатката. :lol:
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Сашо » съб авг 29, 2009 1:20 pm

500-часовият го правят в ТЕРЕМ-"Георги Бенковски" (вече успешно приватизиран, но колко успешно работещ е отделен въпрос), но централата на ТЕРЕМ (ТЕРЕМ ЕАД) е изпълнител по договора за изпълнение на прегледите (и съответно получател и собственик на оборудването и ноу-хауто за прегледите, което се доставя по офсетното споразумение от Еврокоптер).
Една машина вече е минала вече прегледа и е приета в базата, още една е минала, но още не е приета.

aviotechconsult@abv.bg
Мнения: 1
Регистриран: чет авг 27, 2009 10:17 am

Re:Прегледите не са безумие

Непрочетено мнение от aviotechconsult@abv.bg » съб авг 29, 2009 9:05 pm

борден написа:Нали имаше някакви безумни идеи по-големите прегледи (300-часови ли бяха?) да се правят в т.нар. завод ТЕРЕМ. Отказаха ли се?
Безумие е факта, че закупихме вертолет Кугър, който в този си вид и тези които го купиха и препоръчаха се съмнявам, че могат да кажат за какво може да се ползва. Но в едно съм сигорен, че за задачите които трябва да изпълнява ВВС той не е най - удачния. От друга страна за мащабите на нашата страна той е изключително скъп и не функцио -нален. Ние закупихме възможно най -скъпата модификация и най не оборудваният по възможност въздухоплавателно средство. Този въртолет не може да се използува за борба с горски пожари, търсене и спасяване, бедствия и аварии. Защото силовата установка няма в достатъчна степен излишък на мощност. Вертолета не е пригоден за работа за външно окачванеа и има ограничение за работа по температура на околният въздух до t= 35С.Експлотационите разходи са в пъти по-скъпи в сравнение с други западни вертолети, а да не говорим за Ми-17, който е в пъти по-ефтин от него, в същото време летателно експлотационните качества в значителна степен превишават тези на Кугър, а те са от един и същи клас. Питам на кого беше нужно това? Проблемите с Кугарите в пълна степен все още не са настъпили. Техните проблеми те първи започват. Причините за това са комплексни. Ще доиде времето да се разбере, че те са закупени за да се задоволят интересите на тесен кръг от хора от политиката и бизнеса под прикритието на НАТО и ЕС. От това разбира се печели и Франция, а проблемите ще останат за нас както е в страните закупили този тип въпреки, че имат сертифицирани бази за техническа експлоатация. Тогава ще се разбере,че сме закупили скъпи "играчки", които ще стоят на земята и трудно ще може да се ползуват. Защо мисля така, защото ние нямаме изградена необходимата инфраструктура за експло -атация на такъв вид техника. Тя трябва да се изгради и сертифицира съгласно изискванията на безопасност в летателно и техническо отношение. Ние трябва да имаме структори на държавна авиация, които да реголират и контролират тези дейности в България. В часта държавна авиация у нас не са разкрити управленски структори към ведомства и министерства. Дейността на ведомствената авиация не е регламентирана. Нямаме закон за въздухоплаването. Имаме закон за Гражданска авиация, но той регламентира правилата само на този тип авиация. Държавната авиация(военна, МВР, митница и др) няма регламентирани правила и структори.Този проблем не ще позволи в страната да се създаде необходимата управленска и реголаторна структора в държавата. Това в голяма степен ще затрудни и оскъпи в пъти експлоатацията. Това е само един от проблемите. Другия не по-малък проблем, е материално-техническото осигоряване. То ще изисква значитен финасов ресурс. Които според мен ще се окаже непоносим за МО. Следващ проблем е обучение и подготовка на човешки ресурс, той също изисква както финасово осигоряване, но то е и функция от летателната годност на въздухоплавателните средства. Подържането на летателната и техническата подготовка вървят винаги заедно, едното без другото не може. Колкото и добра да е една техника без добре подготвени кадри, тя е нищо. А кадри могат да се подготвят тогава когато е изпълнено условието за мобилност в подготовката и финансово осигореност. Другият голям проблем е условието за съхранението на вертолет Кугър. Това не означава, че вертолет Ми-17 не се съхранява. Не господа става дума за по специални условия за съхраняване, което също струва пари ,но различно от тези на споменатият вертолет. Всичко това е пари и то много пари. В условия на криза задачата става още по тежка. Възниква въпроса трябваше ли да се закупуват тези вертолети? Според мен не. Изложените аргоменти са достатъчно красноречиви. И ако имаше държавно мислене, а не корпоративно-партино би трябвало да се модернизират тези, които имахме, но не от евреите, а от руснаците, както направиха други членки на НАТО и ЕС. Тогава питам ние по европейци ли сме от тях. Не господа те имат държава, а ние ....... Абсолютно по същият начин стои и въпроса със самолет "СПАРТАН" Там нещата са аналогични ... За какво са ни тези самолети, какво ще транспортираме с тях,сигорен съм, че и ВВС не магат да кажат при положение, че НАТО създава в Европа обидинени авиациони транспортни сили. За което България ще плаща реголярно вноска за в бъдеще с цел ползване услугите на това авиационно транспортно авиозвено. Така е когато няма Национална стратегия за развитието на авиациата в България. Работи се на парче, от което авиациата не печели, а като цяло държавата губи, но най-губещи сме ние гражданите на тази държава и ние го усещаме всеки божи ден, за съжаление.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт сеп 22, 2009 3:24 pm

Нещо ново.
Емблема на пилотите, летящи на AS 532AL Cougar:

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Pitbull
Мнения: 130
Регистриран: чет юли 24, 2008 5:02 pm

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Pitbull » вт сеп 22, 2009 3:44 pm

Страхотна е Кугър мисля,че е едно от наименованията на животното пума

Потребителски аватар
Pitbull
Мнения: 130
Регистриран: чет юли 24, 2008 5:02 pm

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Pitbull » нед окт 04, 2009 1:22 pm

Знаете ли какво става с последния Кугър,някакво забяване има мисля :roll:

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед окт 04, 2009 10:02 pm

712 прашлясва в Маринян.
Ако някой го плати, може и да го доставят.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Pitbull
Мнения: 130
Регистриран: чет юли 24, 2008 5:02 pm

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Pitbull » чет окт 08, 2009 7:09 pm

Вчера минах покрай 24-та ВАБ и един Кугър летеше,красива машина.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от борден » чет окт 08, 2009 10:33 pm

Днес наминах покрай летище София - и тук един лети. :lol:

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Сашо » чет окт 08, 2009 10:43 pm

Правил е ВИП-задачи от София - полигон Ново село (съвместни не'кви маневри българо-американски) и пак София, кацна някъде 15,15 ч. борд 707.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от борден » чет окт 08, 2009 10:44 pm

Аха. А вчера и един Блекхоук намина в източна посока - вероятно поради същата причина.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет окт 09, 2009 4:15 pm

Вчера следобед беше голям гъч на летището. Два Кугъра (710 и 707), четири Белк Хоука, плюс Гълфстрийм във камуфлаж.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1809
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Airfan » вт окт 20, 2009 2:17 pm

http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » пет дек 11, 2009 2:06 am

Снимки от спасителна операция на ПСС в Стара планина в района на Козя стена с помощта на борд 707:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Автор е Красен Георгиев, източник.
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт яну 12, 2010 1:53 am

Много готин кадър:
:arrow: http://pic.bgspotters.net/?id=21704
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Shilo
Мнения: 205
Регистриран: ср дек 26, 2007 1:22 pm
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Shilo » вт яну 12, 2010 6:53 am

Определено е много добър! Поздравления, Ригс!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет яну 22, 2010 8:38 pm

Ей сега във вечерните новини мернах, че ББ са го закарали до границата с борд 710 пилотиран от ген. Петров. 8)
Anyone who fights for the future, lives in it today

bilbroks
Мнения: 10
Регистриран: съб яну 16, 2010 6:00 pm

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от bilbroks » пет яну 22, 2010 10:12 pm

Грозев написа:Цялата тази статия е малко едностранчива.
Принципно нещата са верни до някъде - Cougar-ите им трябва дооборудване за да идат спокойно в Афганистан.
Тук спор няма
Грозев написа:Последните четири, които са за CSAR (доставени три), имат бронева защита за пилотите.
Всички машини са съвместими с очила за нощно виждане, а лично съм виждал как български AS 532 тренира носене на товар на външно окачване.
Имат бронева защита, ама друг път http://www.bgspotters.net/pictures/pic. ... icId=21208 това на снимката не е бронева защита. Това, че са съвместими със системи за нощно виждане не означава, че същата е закупена. относно външното окачване........лебедката хем е външно окачване, хем не е - външно е, ама става само за 1 човек. Виж тва джип, мех с вода, петолъчка от сграда........и други по-сериозни работи не става
Грозев написа:Не Cougar-а, а всяка авиационна техника трябва да се съхранява кадърно за да няма проблеми с нея.
А това, че хангара не е построен едва ли е проблем на вертолета.
Що за бойна техника е, щом на едни атмосферни условия(градушка) не може да издържи? Аз лично не бих влязал в бой с техника която не може да понесе какви да е атм условия.
Грозев написа:Това е вече смешно.
На 500 часа нальот се прави 500 часов преглед, по време на който се сменят тия кабели и се правят доста други неща. Останалите неща просто не са за коментар...
Не само руските, а и доста други въртолети я нямат тази система, просто защото е излишна - лед се натрупва по тялото на въртолета, дори и винта (който е набор от сечения с тънак профил и трудно обледенява) и двигателите да не са обледенени леда по тялото става толкова тежък, че в крайна сметка въртолета пада.
Грозев написа:
Министър Младенов няма кой знае какви полезни ходове в тази ситуация. Може само да преговаря за разсрочване на плащанията и да намали бройката на морските кугари за сметка на следгаранционно обслужване.
Аха! Ео го ключа от палатката. :lol:
- с това съм напълно съгласен, след като ментор и кукловод му е кашик с полиран мозък.

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » съб яну 23, 2010 6:05 am

bilbroks написа:
Грозев написа:Последните четири, които са за CSAR (доставени три), имат бронева защита за пилотите.
Всички машини са съвместими с очила за нощно виждане, а лично съм виждал как български AS 532 тренира носене на товар на външно окачване.
Имат бронева защита, ама друг път http://www.bgspotters.net/pictures/pic. ... icId=21208 това на снимката не е бронева защита. Това, че са съвместими със системи за нощно виждане не означава, че същата е закупена. относно външното окачване........лебедката хем е външно окачване, хем не е - външно е, ама става само за 1 човек. Виж тва джип, мех с вода, петолъчка от сграда........и други по-сериозни работи не става
А аз бях останал с впечатление, че: "С полети с прибори за нощно виждане в "Крумово" завърши първият период на обучение за годината. Вертолетчиците ще летят с "Кугар" през нощта на височина 50 метра", вестник "Българска армия", бр. 16885 от 03. 07. 2008 г. Също и че това на вратите е сваляема броня. Не зная какви са конкретните технически характеристики за носене на външен товар, но ето швейцарска машина с Bambi Bucket:

Изображение
Източник.
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Отговори