AS 532AL Cougar в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » вт ное 13, 2007 5:38 pm

борден написа:Вероятно и Кугарите правят по стотина-сто и петдесет часа.
Даже повече.
Първите два или три борда за една година са навъртели по над 200 часа.
Белчетата (тези, които летят) също са по над 100 часа за година.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » пон ное 26, 2007 4:19 pm

борден написа:Даже още повече - по около 300 часа на година са имали първите два, останалите се експлоатират с горе-долу такъв темп (може би малко по-малко).
Ми-17 и Ми-24 - по около 200 на година, Белчето - последната година и половина - разделено на машина сигурно по десетина-двайсе часа.
Преди няколко дни Кугър борд 701 е излязал от 400-часов преглед. Година и три месеца - малко под 400 часа. Добре е.

PS: Нали имаше някакви безумни идеи по-големите прегледи (300-часови ли бяха?) да се правят в т.нар. завод ТЕРЕМ. Отказаха ли се?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » пон ное 26, 2007 4:40 pm

борден написа:Нали имаше някакви безумни идеи по-големите прегледи (300-часови ли бяха?) да се правят в т.нар. завод ТЕРЕМ. Отказаха ли се?
От 250-часовия преглед нагоре и май не са се отказали.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 30, 2008 9:47 pm

Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re:

Непрочетено мнение от борден » ср яну 30, 2008 10:16 pm

Floyd написа:
борден написа:Нали имаше някакви безумни идеи по-големите прегледи (300-часови ли бяха?) да се правят в т.нар. завод ТЕРЕМ. Отказаха ли се?
От 250-часовия преглед нагоре и май не са се отказали.
Не са! :twisted:

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Re:

Непрочетено мнение от Грозев » чет фев 28, 2008 8:58 am

борден написа:Не са! :twisted:
Мда.... Не са се отказали и даже се фукат вече.

„Терем" - Пловдив, ще стане представител на „Юрокоптер"

Авиоремонтният завод „Терем - Георги Бенковски" в Пловдив изгради два центъра за техническо обслужване на френските хеликоптери „Кугар". Това са най-новите машини на въоръжение във BBC, базирани на летището край Крумово. Единият център се намира на производствената площадка на предприятието в авиобазата в Граф Игнатиево. Той ще се грижи за поддръжката на вертолета и неговите системи. Вторият център е на производствената площадка на фирмата в Пловдив, където ще се извършва техническо обслужване на двигателите „Макила 1A1". Към средата тази година очакваме двата центъра да бъдат сертифицирани от „Юрокоптер" и „Турбомека". С това ние ще станем официални представители на компанията „Юрокоптер" за тези вертолети, заяви заместник-директорът по техническите въпроси на авиоремонтния завод Кирил Чайлев.
....


Дневник - Компании и пазари стр. 2, автор: Елена Емануилова
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от HORNISE » чет фев 28, 2008 9:26 am

Дам. Онзи ден 707 пристигна в Графа, а 705 си отиде в Крумово, явно във връзка с горните писания.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от борден » чет фев 28, 2008 10:07 am

По-скоро обратното. Борд 705 беше на съхранение в Графа (прословутия хангар в Крумово!), а 707 летеше. Може би сега на 705 излиза някаква календарна форма на техническо обслужване и трябва да отиде в Крумово пичовете да си му я направят. Ще попитам.
А нали всички се досещаме ТЕРЕМ какво ще прави по тия вертолети - ще взима парите. Иначе ще си бачкат командировани от поделението специалисти. И слава Богу!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет мар 07, 2008 6:46 pm

Съоръжение 708 ще стане факт до края на месеца.
709, първата CSAR машина, ще дойде през септември.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет мар 20, 2008 8:20 am

Поправка.
Съоръжение 708 ще стане факт през април.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет апр 10, 2008 6:08 pm

ТЕРЕМ става работилница за Кугар
Пловдивският завод чака сертификат от Юрокоптер


Пловдивският авиоремонтен завод „Георги Бенковски", който е част от структурата на военното обединение Терем ЕАД, изгради два центъра за техническо обслужване на френските военни вертолети „Кугар". Това съобщи за Марица заместник-директорът по техническите въпроси Кирил Чайлев. Единият се намира на производствената площадка в авиобаза Граф Игнатиево. В него ще се извършва поддръжката на хеликоптерите, които са произведени от Юрокоптер. Всеки момент се очаква там да влезе за профилактичен преглед първият „Кугар", който почти е направил максималният нальот от 500 часа.

Вторият център е базиран в Пловдив и в него ще се прави техническо обслужване на двигателите Макила 1А1 на фирма Турбомека. Очаква се в средата на годината двата центъра да бъдат сертифицирани от френска страна, с което на практика Терем - Пловдив ще стане официален представител на Юрокоптер.

Техническата поддръжка на вертолетите „Кугар" и двигателите Макила 1А1 е част от индиректните компенсации по офсетното споразумение между Министерство на отбраната и консорциума Юрокоптер. В тях са включени обучение на пловдивски специалисти, подготовка на производствените площи и оборудване на центровете. С получените средства от предстоящата продажба чрез публичен търг на имот от 16 дка в ЖР „Тракия" ще се закупи допълнително оборудване, което не е предвидено в офсетното споразумение.

...

Марица стр. 18, автор: Диана Бикова
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1800
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Airfan » вт май 27, 2008 3:56 pm

Бавят строежа на хангарите за хеликоптери в Крумово
Има забавяне в строежа на хангарите, предназначени за новите хеликоптери Кугър на летището в Крумово, съобщи Симеон Николов, програмен директор на информационния център на НАТО в София. Изграждането на хангарите е част от офсетната сделка за купуване на хеликоптери Кугър за българската армия от фирма "Юрокоптър". Хангарите в Крумово се изграждат от фирма на оръжейния търговец Николай Гигов, която е подизпълнител на "Юрокоптър" в офсетната сделка. Забавянето е заради бюрократични сделки и за прецизиране на проекта, уточни Николов. Досега в България са влезли 56 милиона евро от три офсетни сделки на военните, каза още Симеон Николов. Офсетните сделки са една от темите на провеждащата се в Новотела международна конференция за отбрана и сигурност.
Източник Plovdiv24
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет май 30, 2008 11:11 am

Още даже не е направена първата копка на хангара в Крумово... По неофициална информация това е и една от причините да се бави доставката на 708.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет юни 12, 2008 9:49 pm

От „Българска армия“
бр. 16871 от 13.06.2008 г.

Осмият поред "Кугар" пристигна в "Крумово"
Точно в 11,40 часа вчера в авиобаза "Крумово" кацна осмият поред "Кугар" (с бордови номер 708), така както е по договора с френската фирма "Юрокоптер". С него конфигурацията "транспортни вертолети" от типа AS 532 AL е изпълнена. Следващите четири вертолета, които ще пристигнат, са специализирани за задачите по търсене и спасяване. Те са също "Кугар", но ще бъдат с допълнително оборудване. Деветият поред се очаква да пристигне през септември т.г. През пролетта на 2009 година трябва да завърши доставката и на останалите три вертолета и те да станат общо 12.
Смесеният френско-български екипаж, прелетял от Франция, през Италия и Гърция, беше посрещнат от командира на авиобазата бригаден генерал Стефан Петров и помощник-началника на щаба на ВВС по подготовката полковник Марин Начев. По план се изпълнява последен изпитателен полет и след него се подписва протокола за приемане на вертолета.Договорът ни с "Юрокоптер" преминава до момента без никакви проблеми. Без проблеми върви и подготовката на летателния състав на "Кугар", като общо на този тип вертолети от получаването им досега са пролетени над 2200 часа, заяви бригаден генерал Стефан Петров.
През тези дни, отбеляза още командирът на 24-а авиобаза, изпълняваме регулярна летателна дейност съгласно годишния план-график и през втората половина на месеца ще започнем подготовката за полети с прибори за нощно виждане, много важна, сложна и специфична задача, която до момента в българските ВВС не е изпълнявана. Вече са преминати теоретичните и практичните занятия и предстои финалната фаза на наземната подготовка, след което ще започнат полетите с прибори за нощно виждане.
Авиобазата е с нов щат от 1 юни т.г. Премина голям обем от дейности във връзка с назначаването на нови военнослужещи, усвояването на новите функционални задължения, отдаването на годишни заповеди и т.н. В същото време летаталната дейност не е спирана с всички екипажи от авиобазата на всички типове вертолети. Досега задачите за периода, който приключва до края на юни, са изпълнени на 80 процента. Остават довършителни задачи, подчерта бригаден генерал Петров, след които ще започне вторият период на учебната година.

Цончо Драгански

Изображение

http://bgarmy.eamci.bg/scripts/isapivwb.dll

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет юни 27, 2008 12:06 pm

Гледай ти, гледай ти...
От вчерашният брой на вестник "Българска армия":

В "Крумово" започнаха първите полети в България с прибори за нощно виждане

За първи път във Военновъздушните ни сили и за първи път в България в 24-а авиобаза бяха проведени полети с използването на прибори за нощно виждане. На вертолети "Кугар" летяха командирът на авиобазата бригаден генерал Стефан Петров и началник-щабът полковник Евгени Белкинов. В следващите полети към тях ще се присъедини и заместник-командирът на авиационното поделение полковник Златко Златев. Тримата са с най-голям опит в летателната дейност и целта е те да достигнат до инструкторско ниво и да започнат обучението на останалите летци.

Важно е също да се спомене, че обучението преминава без инструктори от чужбина. Полетите с използването на приборите за нощно виждане ще продължат през цялото лято.

Това е една необходима подготовка, тъй като значително увеличава възможностите на екипажа за бойно използване на вертолета през нощта. Тази подготовка за нас е новост, но не и за ВВС от страните - членки на НАТО. В тях редовно се използват приборите за нощно виждане и за изпълнението на тренировъчни задачи, за тактически задачи и т.н. Досега такава подготовка не е провеждана, тъй като авиационната техника, с която разполагахме, не беше пригодена за използването на прибори за нощно виждане, обясни бригаден генерал Стефан Петров.

Едно от основните изисквания за използването на тези прибори е в осветлението на кабината да няма червени или бели лампи, които смущават работата им - кабината трябва да бъде в конфигурация, която да отговаря на изискванията за нормалната работа на приборите. Но вече с придобиването на новите хеликоптери "Кугар" това стана възможно, тъй като светлинната конфигурация на този вертолет е приспособена за използването на очила за нощно виждане.

След като имаме вече добър опит при пилотирането на "Кугар" в различни метеорологични условия, дойде ред и за пристъпване към изпълнението на тази задача. Отпочването на подготовката за полети с прибори за нощно виждане беше заложена като една от основните задачи за авиобазата през тази година. Положихме доста усилия и беше свършена голяма по обем дейност, каза още командирът на авиобаза "Крумово". Преминати са били сериозни теоретични занятия в рамките на една седмица, на които са разгледани основните въпроси по принципа на работа на приборите за нощно виждане, устройството им, особеностите на тяхното използване и на изображенията и възприятията през окулярите на околната среда през нощта.

В авиобазата бяха разработени методики и програма за преминаване на обучението на летателния състав. Бригаден генерал Петров благодари за помощта и участието в тази дейност на командването на ВА "Георги Ст. Раковски", тъй като с тяхното съдействие е бил осигурен преподавателят старши научен сътрудник втора степен д-р Младен Младенов, на когото командирът на 24-а авиобаза също благодари за положения труд, добронамереност и висок професионализъм, както и на ръководството на завод "Оптикс" в Панагюрище за оказаната помощ по теоретичната подготовка.


Цончо Драгански

http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB ... MEID=99344
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Svetli Georgiev
Мнения: 93
Регистриран: съб юни 28, 2008 7:57 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Svetli Georgiev » съб окт 18, 2008 8:07 pm

Някой може ли да каже нещо повече за двата Кугъра, дето уж претърпели инциденти? Истина ли е? Какви са повредите?

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » съб окт 18, 2008 8:24 pm

Какво е станало? Да не ги е попарила някоя слана или да са ги нажилили побеснели оси? :lol:
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Fighterland
Мнения: 647
Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Fighterland » пон окт 20, 2008 7:47 pm

Грозев написа: 709, първата CSAR машина, ще дойде през септември.
Сигурно предевидливо не са уточнили годината...
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от HORNISE » вт окт 21, 2008 11:02 am

Другата седмица го чакат доколкото знам. :wink:
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » вт окт 21, 2008 1:42 pm

Fighterland написа:
Грозев написа: 709, първата CSAR машина, ще дойде през септември.
Сигурно предевидливо не са уточнили годината...
тази година е, но ще се позабави.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори