Страница 2 от 9

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: чет ное 06, 2008 10:52 am
от HORNISE
Онзи ден пристигна 709-ти - http://pic.bgspotters.net/?id=17793

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: чет ное 06, 2008 12:25 pm
от Грозев
HORNISE написа:Онзи ден пристигна 709-ти - http://pic.bgspotters.net/?id=17793
Както коментирах вече на няколко пъти - доста е голичка машината.

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: чет ное 06, 2008 9:03 pm
от борден
Това пак ли се води AS 532AL?

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: чет ное 06, 2008 9:33 pm
от Airfan
Автопилотът на новата машина 4-канален ли е?

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: чет ное 06, 2008 9:52 pm
от Байко
борден написа:Това пак ли се води AS 532AL?
Не, това е AS 532AL "Turtle", щото бил брониран :lol: :lol: :lol: !

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: чет ное 06, 2008 10:05 pm
от =RvE=Tito
Airfan написа:Автопилотът на новата машина 4-канален ли е?
Че на досегашните какъв е? :o

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: чет ное 06, 2008 10:51 pm
от Airfan
=RvE=Tito написа:
Airfan написа:Автопилотът на новата машина 4-канален ли е?
Че на досегашните какъв е? :o
3-канален

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 12:16 am
от =RvE=Tito
Егати щайгите! :evil:

Общоизвестен факт е, че от френските коли не става и чеп за зеле. Потвърждава се и фактът, че във вертолетите са също толкова назад. Как може такова нещо бе?! Руските вертолети имат 4-канални САУ още от 70-те години!

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 1:23 am
от Airfan
=RvE=Tito написа:Егати щайгите! :evil:

Общоизвестен факт е, че от френските коли не става и чеп за зеле. Потвърждава се и фактът, че във вертолетите са също толкова назад. Как може такова нещо бе?! Руските вертолети имат 4-канални САУ още от 70-те години!
Не бързай да ги квалифицираш и отписваш. Щайгите си имат 4-канален автопилот, просто ние не сме си поръчали... има разлика, нали? Отделен е въпросът, че машината започна да се доказва, а и все повече се харесва на летящите на нея пилоти.

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 3:10 am
от =RvE=Tito
Да поясня- аз Кугър досега не съм виждал на живо на по-близо от 50м, така че впечатления от първа ръка нямам. Мнението ми за него е базирано на разговори с бивши крумовски кадри, който до скоро са работели на него. По въпроса за автопилота- поредния "умник" от МО, който е решил да прави икономии. Повече съм изненадан как е възможно това да е опция :?: А иначе какво разбираш под това, че Кугарът е започнал да се доказва? Пилотите нека си го харесват, но какво говорят сега техниците и инженерите?

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 5:33 am
от Байко
Капка по капка - вир става, какво друго да говорят :lol: :lol: :lol: .

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 8:15 am
от Foxy
Не знам дали е коректна квалификацията 3-канален "автопилот" и 4-канален такъв ... и дали е коректно сравнението в руските САУ от 70-те години, само искам да обясня в какво се състои разликата конкретно за кугара.
На практика разликата е в тва 4е при 3-каналния, когато се преминe в автомати4ен режим на управление от автопилота, навигационната система или FMS се поддържат един от параметрите (вис., скорост или верт. скорост) а другия, пилота трябва да се коригира с тягата ..... т.е. при заадена висо4ина(или верт.скорост) с тягата се коригира скороста, при зададена скорост с тягата се коригират вис. и верт скорост, като стойностите на желаните за поддържане параметри не е задължително да бъдат предварително достигнати а може просто да се зададат като стойности, който да бъдат достигнати ...ина4е завоите се правят автомати4но и вси4ки с 15*.
При 4 каналния оба4е, се въвежда само режима и пилота не пипа нищо в този слу4ай има възможност да се въведат маршрут и координати на дадена то4ка и висо4ина на зависване, след което пилота пуска управленито, а вертолета сам излита, само лети по маршрута , сам строи захода, сам зависва над то4ката която му е зададена !
Французите го нари4аха само 3-канален и 4-канален ...не слагаха отзад автопилот, също обясниха 4е за САР над море-нощем, машината трябва да е оборудвана с 4-канален "автопилот", такъв какъвто ще имат морските ни "пантерки"!

ПС: ... ина4е образно казано в режим "стабилизация" си е 4 канален автопилот на вси4ки наши машини

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 11:27 am
от Грозев
борден написа:Това пак ли се води AS 532AL?
Да все пак машината си е същата. Просто е накичена с малко допълнително оборудване.
=RvE=Tito написа:Егати щайгите! :evil:
Общоизвестен факт е, че от френските коли не става и чеп за зеле. Потвърждава се и фактът, че във вертолетите са също толкова назад. Как може такова нещо бе?! Руските вертолети имат 4-канални САУ още от 70-те години!
Че, френските коли не стават - няма да споря. :lol:
Но нека не демонизираме Eurocopter. Все пак са си основен световен производител на вертолети.
Cougar/Super Puma са машини със сериозни търговски успехи и на цивилния и на военния пазар. Хората ги използват къде ли не. Едва ли е чак толкова смотан вертолет.
Е, вероятно като повечето тук, и аз бих предпочел преди четири години да купим Ми-17В-5, но....

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 11:59 am
от Airfan
=RvE=Tito написа:Да поясня- аз Кугър досега не съм виждал на живо на по-близо от 50м, така че впечатления от първа ръка нямам. Мнението ми за него е базирано на разговори с бивши крумовски кадри, който до скоро са работели на него. По въпроса за автопилота- поредния "умник" от МО, който е решил да прави икономии. Повече съм изненадан как е възможно това да е опция :?: А иначе какво разбираш под това, че Кугарът е започнал да се доказва? Пилотите нека си го харесват, но какво говорят сега техниците и инженерите?
Foxy го е обяснил хубаво, така че аз няма да обяснявам, най-малкото защото не ги разбирам така добре нещата като него.
Под "доказва", имам предвид, че в разни ситуации, които не е желателно да се обясняват на всеослушание се е представил на ниво, което никой не е очаквал от него.
Според мен е важно пилотите да го харесват, защото все пак те го използват, не толкова техниците. Не че на техниците мнението е маловажно, разбира се.

На мен лично Кугъра в началото не ми хареса, но сега започва да ми допада все повече и повече.

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 12:16 pm
от =RvE=Tito
Ясно, 3 каналния подава команди по курс(педали), крен и тангаж (циклична стъпка). При 4-каналния се командва и общата стъпка. Траекторното автоматично управление не е нищо ново. Ка-27 например има напълно автономна САУ, която е създадена преди повече от 30 години и осигурява същите възможности- въвеждане на маршрут с няколко завойни точки и няколко точки на зависване и изпълнението на автоматичен полет по зададения маршрут с автоматично зависване над кораба на базиране преди кацане. Също така, както всеки вертолетен автопилот основната функция е демпфиране и стабилизация на ъгловото положение (курс, крен , тангаж) и височината на полета (барометрична или истинска (по РВ)). За траекторното управление се използват аналогови изчислители, един вид аналова FMS. При гражданския му вариант Ка-32 те са премахнати и се използва само режим стабилизация (по 4-те канала), но там пък са въведени редица други режими, породени от спецификата на опериране.

Сега ясно е, че с развитието на електрониката днешните системи имат много по-големи възможности, но не проумявам как е възможно да се направи многомилионен вертолет и да има възможност да се направи компромис с такова нещо, което не е нищо ново под слънцето, технология и едва ли не стандарт от зората на вертолетните автопилоти. Все едно да си купя Ферари и да няма музика в него :D

Airfan, по традиция техниците (както във военната така и в гражданската авиация) никой няма да ги пита дали им допада вертолета. Но те са лакмуса за надеждността му.

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 12:20 pm
от Грозев
Airfan написа:Според мен е важно пилотите да го харесват, защото все пак те го използват, не толкова техниците. Не че на техниците мнението е маловажно, разбира се.
Да пилотите летят с машината, но не се занимават с нея, когато е на земята.
Колко техническа работа се пада на един час полет? Ако се удари чертата ще се види, че техниците и инженерите се занимават с машината повече отколкото летците.

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 12:24 pm
от Foxy
=RvE=Tito написа:Ясно, 3 каналния подава команди по курс(педали), крен и тангаж (циклична стъпка). При 4-каналния се командва и общата стъпка. Траекторното автоматично управление не е нищо ново. Ка-27 например има напълно автономна САУ, която е създадена преди повече от 30 години и осигурява същите възможности- въвеждане на маршрут с няколко завойни точки и няколко точки на зависване и изпълнението на автоматичен полет по зададения маршрут с автоматично зависване над кораба на базиране преди кацане. Също така, както всеки вертолетен автопилот основната функция е демпфиране и стабилизация на ъгловото положение (курс, крен , тангаж) и височината на полета (барометрична или истинска (по РВ)). За траекторното управление се използват аналогови изчислители, един вид аналова FMS. При гражданския му вариант Ка-32 те са премахнати и се използва само режим стабилизация (по 4-те канала), но там пък са въведени редица други режими, породени от спецификата на опериране.

Сега ясно е, че с развитието на електрониката днешните системи имат много по-големи възможности, но не проумявам как е възможно да се направи многомилионен вертолет и да има възможност да се направи компромис с такова нещо, което не е нищо ново под слънцето, технология и едва ли не стандарт от зората на вертолетните автопилоти. Все едно да си купя Ферари и да няма музика в него :D

Airfan, по традиция техниците (както във военната така и в гражданската авиация) никой няма да ги пита дали им допада вертолета. Но те са лакмуса за надеждността му.
Струва около милион и нещо евра отгоре (на машина) .... въпросния допълнителен канал :)
..и французите горещо го препоръ4ваха за САР вариантите!

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 12:29 pm
от =RvE=Tito
Грозев написа:Да пилотите летят с машината, но не се занимават с нея, когато е на земята.
Колко техническа работа се пада на един час полет? Ако се удари чертата ще се види, че техниците и инженерите се занимават с машината повече отколкото летците.
Точно това имам предвид- ако за 1 летателен час техниците се занимават повече от 1 час да остраняват откази (както подочух от старта на ескплоатацията на Кугара у нас)- не ми го хвали такъв вертолет, ако ще да лети като никой друг.
Foxy написа:Струва около милион и нещо евра отгоре (на машина) .... въпросния допълнителен канал..
Луда работа. Има нещо сбъркано във Франция...

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 12:40 pm
от =RvE=Tito
Foxy написа: ПС: ... ина4е образно казано в режим "стабилизация" си е 4 канален автопилот на вси4ки наши машини
Това беше доста важно уточнение :wink: Което, между другото ме хвърля още повече от дузпа в тъч- има реализиран канал за височина (обща стъпка), а за траекторно управление използва само другите 3... :?

Re: AS 532AL Cougar в България

Публикувано: пет ное 07, 2008 8:04 pm
от Foxy
Всъщност кугарите са доста по- "дуракоустой4иви",по- маневрени и по- лесни за пилотиране от .... Ми-17 или Ми-24 например ... а напоследък стана ясно 4е са и доста яки, също така мисля 4е проблема с техни4еското обслужване не е във машината а в заплащането и бройката на техни4еския състав.
Летателния състав е доволен от кугарите, поне тези дето летят на него , не искам да го срявнявам с Ми-17, но е по-добре кугар във въздуха от колкото Ми-17 на поляната .... или продаден на 4астна фирма !