AS 532AL Cougar в България

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Airfan » пет ное 07, 2008 9:03 pm

Foxy написа:Всъщност кугарите са доста по- "дуракоустой4иви",по- маневрени и по- лесни за пилотиране от .... Ми-17 или Ми-24 например ... а напоследък стана ясно 4е са и доста яки, също така мисля 4е проблема с техни4еското обслужване не е във машината а в заплащането и бройката на техни4еския състав.
Летателния състав е доволен от кугарите, поне тези дето летят на него , не искам да го срявнявам с Ми-17, но е по-добре кугар във въздуха от колкото Ми-17 на поляната .... или продаден на 4астна фирма !
С подчертаното не съм съвсем съгласен. Ако при руските винаги знаеш, че имаш запас, защото всичко е умножено по 1.5, то при Кугъра каквото ти е ограничението, повече наистина не може. Или поне така съм чувал.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет ное 07, 2008 11:58 pm

Foxy написа:Всъщност кугарите са доста по- "дуракоустой4иви",по- маневрени и по- лесни за пилотиране от .... Ми-17 или Ми-24 например ...
С толкова авионика по тях оставаше и да не са.
А, че са по-приятни за пилотиране от Ми-24 не съм се и съмнявал. Въпреки, че съм чувал мнения, че Ми-17 се кара по-добре. Хора всякакви явно.
Foxy написа:а напоследък стана ясно 4е са и доста яки,
То добре, че са проверени в реални условия, че са яки, но тази въпросната машина, което е приземена с (доколкото разбрах) претоварване 6.5 ще лети ли отново или ще се повтори ситуацията със сцепения Bell 206? Ебати изречението дето стана... :)
Foxy написа:но е по-добре кугар във въздуха от колкото Ми-17 на поляната .... или продаден на 4астна фирма !
И от частната фирма, през ремонта в Литва, към британските специални части.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 695
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » съб ное 08, 2008 12:16 am

Foxy, при цялото ми уважение, не приемам ама грам от твърдението ти че Кугарът е "по-" в какъв да е аспект, касаещ бойното използване, от Ми-17 и Ми-24. Сигурно е страхотен за разходки в неделя следобед, но на бойното поле е просто една лесна за сваляне мишена. Съвсем сериозно ще кажа, че тези машини са крачка назад за военната ни вертолетна авиация. Ако заменяше Ми-2 например то тогава иди-дойди, но да се твърди, че може да замени Ми-17, да не говорим Ми-24 в бойни действия е мека казано виц. За парите, който струва не предлага нищо като повишаване на бойните възможности на авиацията. За тези пари целия парк от Ми-17 и Ми-24 можеха да се ремонтират и модернизират до стандарта МТВ-5 или Ми-35 с какво ли не оборудване и въоръжение.

Защо се заговаря за Ми-17/24 да пращаме в Афганистан, които почти не летят у нас, а не Кугара, който е нов и има огромен остатъчен ресурс? Защо поляците и чехите продължават да залагат на тях и ги модернизират? Защо ЦРУ лети със собствени Ми-17 в Афганистан, а не с UH-60 или пък друго? Защото и баба знае, че на война се ходи с волове, а не с коне за езда. Но разбира се, нашата армия отдавна приключи с амбициите да воюва, така че в този ред на мисли, Кугарът се вписва в родния пейзаж. Да вози генералитета, някой друг министър и пилотите си още дълги години дано.

Дори да погледнем операции в мирно време, не ми се иска да цитирам думите на хора работили и на трите типа по отношение на Кугара, че току виж съм получил бан :D
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » съб ное 08, 2008 12:22 am

=RvE=Tito написа:Дори да погледнем операции в мирно време, не ми се иска да цитирам думите на хора работили и на трите типа по отношение на Кугара, че току виж съм получил бан :D
Ако слагаш ***** на по-експлицитните епитети, всичко ще е ОК. :lol:

Съжалявам за офтопика.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Airfan » съб ное 08, 2008 1:13 am

А какво прави Ми-17 по-трудна за сваляне мишена от Кугъра? Съвсем сериозно питам, не се заяждам.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 695
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » съб ное 08, 2008 2:08 am

Проверена във всяка гореща точка на света през последните 25 години бойна живучест- факторите, допринасящи за нея са много. Например изискване е двигателите и редукторът да могат да работят 30мин на излетен режим... без мазане. И такъв тест задължително се прави в ОКБ Климов, слагат ТВ3-117 или някой от редукторите на стенд, натоварват го до излетен режим в продължение на половин час, без масло. Иначе не се допуска за експлоатация в руските въоръжени сили. Жестоко изпитание, но в резултат е довело до спасяването на не един човешки живот в Афганистан например. Естествено, след подобно варварство съответният двигател/редуктор отива за основен ремонт или брак, ако ще да е бил чисто нов, но живот цена няма.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Foxy
Мнения: 25
Регистриран: чет юли 17, 2008 6:59 am

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Foxy » съб ное 08, 2008 9:31 am

Airfan написа:
Foxy написа:Всъщност кугарите са доста по- "дуракоустой4иви",по- маневрени и по- лесни за пилотиране от .... Ми-17 или Ми-24 например ... а напоследък стана ясно 4е са и доста яки, също така мисля 4е проблема с техни4еското обслужване не е във машината а в заплащането и бройката на техни4еския състав.
Летателния състав е доволен от кугарите, поне тези дето летят на него , не искам да го срявнявам с Ми-17, но е по-добре кугар във въздуха от колкото Ми-17 на поляната .... или продаден на 4астна фирма !
С подчертаното не съм съвсем съгласен.
Под4ертаното отговаря на истината - повярвай ми ! "Дуракоустой4ив" - озна4ава непретенциозен към подготовката на пилотите, търпи пове4е грешки в техника на пилотиране, по-лесен за усвояване ..с много по-малко ограни4ения по скорости(вертикални и хоризонтални), претоварвания, вятър и т.н.... единствено е по- капризен при рулиране, тва е вертолет все пак- нищо не пре4и да се подлита !
Грозев написа:
Foxy написа:Всъщност кугарите са доста по- "дуракоустой4иви",по- маневрени и по- лесни за пилотиране от .... Ми-17 или Ми-24 например ...
С толкова авионика по тях оставаше и да не са.
А, че са по-приятни за пилотиране от Ми-24 не съм се и съмнявал. Въпреки, че съм чувал мнения, че Ми-17 се кара по-добре. Хора всякакви явно.
Не е заради авиониката, говоря за аеродинамика и конструкция, авиониката му дава други предимства който за сега не вклю4вам в коментарите !
Airfan написа:
Foxy написа:Всъщност кугарите са доста по- "дуракоустой4иви",по- маневрени и по- лесни за пилотиране от .... Ми-17 или Ми-24 например ... а напоследък стана ясно 4е са и доста яки, също така мисля 4е проблема с техни4еското обслужване не е във машината а в заплащането и бройката на техни4еския състав.
Летателния състав е доволен от кугарите, поне тези дето летят на него , не искам да го срявнявам с Ми-17, но е по-добре кугар във въздуха от колкото Ми-17 на поляната .... или продаден на 4астна фирма !
...... Ако при руските винаги знаеш, че имаш запас, защото всичко е умножено по 1.5, то при Кугъра каквото ти е ограничението, повече наистина не може. Или поне така съм чувал.
Ина4е - прав си за запасите, но тва нищо не зна4и, просто на руските са им сложили по - големи ограни4ения за тва запаса им е голям , а ограни4енията на кугара са вдигнати до безопасния минимум, хората са преценили , 4е след като е написано да не вдигаш пове4е от ХХХкм/ч, никой няма да тръгне да се самоубива и да пробва какво ще стане при ХХХ+50КМ/ч(или +100 :) ) .... а защо руснаците слагат голям запас :) ...може да си интерпретирате колкото искате !
=RvE=Tito написа:Foxy, при цялото ми уважение, не приемам ама грам от твърдението ти че Кугарът е "по-" в какъв да е аспект, касаещ бойното използване, от Ми-17 и Ми-24.
... а аз къде съм писал за бойно използване ??? ... никъде не съм споменал бойно използване, живу4ест и т.н. все критериий за който нямам никакво впе4атление, аз пиша само за тва което съм виждал и изпитал !
=RvE=Tito написа:... Например изискване е двигателите и редукторът да могат да работят 30мин на излетен режим... без мазане. И такъв тест задължително се прави в ОКБ Климов, слагат ТВ3-117 или някой от редукторите на стенд, натоварват го до излетен режим в продължение на половин час, без масло. Иначе не се допуска за експлоатация в руските въоръжени сили. Жестоко изпитание, но в резултат е довело до спасяването на не един човешки живот в Афганистан например. Естествено, след подобно варварство съответният двигател/редуктор отива за основен ремонт или брак, ако ще да е бил чисто нов, но живот цена няма.
ЗА 17-ката си прав и аз мисля така, но примера ...и изобщо примерите който даваш за да изтъкнеш предимствата на 17-ката, по-скоро издават твоята пристрастност към руската техника(..и аз съм така пристрастен-споко, тва не е критика) от колкото да разкриват реални предимства ! И тва не се отнася само за теб, но и за вси4ки останали !
... Когато бяхме в Маринян в "цеха" за редуктори разглеждайки детайлите се усъмнихме в здравината на някой от тях, най-ве4е заради вида им (външния) и на4ина на обработка, но после се оказа 4е просто нашата преценка е била неправилна, защото ни беше сведено, 4е тези редуктори са тствани и издържат минимум 2 часа и 30 минути без мазане, като тестовете се правят при натоварване над максимално допустимото по инструкция, не си мислете 4е кугарите са "летящи ков4ези" и са пуснати просто ей така в експлоатация !
Аз не искам да споря с никой, крайното ми мнение съвпада с мнението на другите, просто доводите ни са разли4ни !
Грозев написа:
Foxy написа:Всъщност кугарите са доста по- "дуракоустой4иви",по- маневрени и по- лесни за пилотиране от .... Ми-17 или Ми-24 например ...
То добре, че са проверени в реални условия, че са яки, но тази въпросната машина, което е приземена с (доколкото разбрах) претоварване 6.5 ще лети ли отново или ще се повтори ситуацията със сцепения Bell 206? Ебати изречението дето стана... :)
Foxy написа:но е по-добре кугар във въздуха от колкото Ми-17 на поляната .... или продаден на 4астна фирма !
И от частната фирма, през ремонта в Литва, към британските специални части.
Ще я оправят ...рано или късно :) .... а ина4е не знаех 4е "резервния" ген.Попов имал връзки и в САС :) .... като дойде на 16-ти за празника на авиацията в музея, щеше да развали строя :) ...техниците като го видяха, побегнаха да крият машините , :)... 4е току-виж си харесал някои кугар ..... за САС например :)
Последна промяна от Foxy на съб ное 08, 2008 9:55 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 695
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » съб ное 08, 2008 12:14 pm

Така е, не си споменал бойно използване, но според мен като говорим за бойни вертолети всичко останало трябва да е на заден план. Честно казано, на мен изобщо не ми е ясно точната фукнция на Кугара (с изключениа на SAR варианта) в родните ВВС и ще съм признателен, ако споделиш нещо от кухнята. До колко ВВС залага на него като основен вертолет за транспортиране на хора и бойна техника?

По отношение на пристрастността- не съм повече пристрастен към руската техника от всяка друга, на която имам опит. Далеч съм от мисълта, че при нея всичко е цветя и рози. С примерите, които дадох не целя някакво изхвърляне, а просто цитирам информация от първоизточник, която в най-голяма степен мога да приема за достоверна. Единствено подчертах, че по отношение на основни показатели, определящи бойната ефективност на един вертолет руските машини са ненадминати. И това не е нужно да го прочета някъде или някой да ми го каже, просто фактите говорят сами за себе си- групи за специални операции на страни с традиции в производството на всякакъв клас вертолети ги предпочитат в горещи точки на света. Не съм казал че Кугарите са "летящи ковчези" и опазил Господ при положение, че летят у нас. Но при всички случаи нямат популярността на руските машини на бойното поле. И това не е пристрастност или PR, а факт, подкрепен с много сурова статистика.

2 часа и половина без мазане? Франсетата явно много са си повярвали, дано вие не сте.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » съб ное 08, 2008 12:43 pm

Airfan написа:А какво прави Ми-17 по-трудна за сваляне мишена от Кугъра? Съвсем сериозно питам, не се заяждам.
В сравнение с Cougar-a не знам, но боевете в Афганистан доказват нещо, което на първи поглед е абсурдно - Ми-8/17 носи на бой значително повече от Ми-24.
На пръв поглед Ми-8/17 е бая обемна цел, но по-голямата част от този обем е товарната кабина. Както казваше един приятел - Ми-8/17 е кошница, стреляш го, но влизат и излизат от него без да засягат нищо съществено. При Ми-8/17 се оказвам, че най-уязвимото е екипажа разположен в щедро остъклена кабина. Ми-24 обаче има доста гъста компановка. Почти целият му обем е зает от системи, агрегати, възли и тн. Шанса при Ми-24 да бъде простреляно нещо важно е значително по-голям.

Нека не подценяваме семейството Puma/Super Puma/Cougar и неговото бойно използване. За близо 40 години машината е ползвана къде ли не - пустини, джунгли, планини....
А за използването на машината в най-ново време:
Турските Cougar за търсене и спасяване в планините и за гонене на кюрдите. Говорил съм с турски пиот. Харесват машината повече от Black Hawk-a.
Френските EC725 в Афганистан, холандските AS532U2 в Ирак, испанските в Афганистан пак и така нататък.

Цивилните версии са много използване за транспорт от и за офшорни петролни и газови планформи, включително и цивилно търсене и спасяване. Което е доста добър атестат.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 695
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » съб ное 08, 2008 2:06 pm

Аз лично не го подценявам, както и цялата гама на Еврокоптер, просто смятам, че не би имал същия успех като Ми-17 в бой. Още повече от НАТО ни натискат да пратим Ми-17 в Афганистан при положение, че имаме чисто нови Кугари с вече подготвени екипажи, които летят активно и поддържат добра подготовка, докато Ми-17 трябва да мине през КВР, а и пилотите му доколко знам летят от дъжд на вятър. Дано за последното да бъда опроверган.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Airfan » съб ное 08, 2008 3:33 pm

Грозев написа:
Airfan написа:А какво прави Ми-17 по-трудна за сваляне мишена от Кугъра? Съвсем сериозно питам, не се заяждам.
В сравнение с Cougar-a не знам, но боевете в Афганистан доказват нещо, което на първи поглед е абсурдно - Ми-8/17 носи на бой значително повече от Ми-24.
На пръв поглед Ми-8/17 е бая обемна цел, но по-голямата част от този обем е товарната кабина. Както казваше един приятел - Ми-8/17 е кошница, стреляш го, но влизат и излизат от него без да засягат нищо съществено. При Ми-8/17 се оказвам, че най-уязвимото е екипажа разположен в щедро остъклена кабина. Ми-24 обаче има доста гъста компановка. Почти целият му обем е зает от системи, агрегати, възли и тн. Шанса при Ми-24 да бъде простреляно нещо важно е значително по-голям.
...
Харесват машината повече от Black Hawk-a.
Малко болна тема ще отворя, но да видим какво се случи с Ми-8 на Хели в Ирак - едно попадение от РПГ го свали. Сигурен съм, че това ще се случи с еднакво голям шанс на всеки не брониран вертолет.

По второто - американците леящи на Блек Хоук също бяха впечатлени от машината и пилотите ни наскоро. Не са очаквали хората такова летене от такава машина и такива пилоти :roll:
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 695
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » съб ное 08, 2008 4:52 pm

Airfan написа: - едно попадение от РПГ го свали.
ПЗРК "Игла", а и все пак машината беше цивилно МТВ-1, никаква бронировка.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Foxy
Мнения: 25
Регистриран: чет юли 17, 2008 6:59 am

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Foxy » съб ное 08, 2008 6:20 pm

=RvE=Tito написа: 2 часа и половина без мазане? Франсетата явно много са си повярвали, дано вие не сте.
Еми тва не беше в пиянски раговор, а официална информация .... неофициалната беше 4е издържат и над 3 часа !
Аз нямам намерение да го проверявам, по инструкция се каца колкото се може по-рано след отказа, дано не ми се налага, но ако все пак се слу4и - мисля да спазя инструкцията, а не да проверявам информацията от франсетата ... и официалната и неофициалната !
Що се отнася до бойна живу4ест, не искам да коментирам кой ще понесе пове4е "бой", но за аварийно кацане на авторотация(без двигатели, без или неработещ опашен винт) шансовете при кугара за оцеляване на екипажа, 4е даже и на машината са доста по-големи от тези на МИ-17 например !

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 695
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » съб ное 08, 2008 6:56 pm

Е аз не смятам да те убеждавам в съветска власт :) Все пак ти си слагаш главата в торбата, но за мен тия френски цифри от инженерна гледна понамирисват. Бих те върнал обаче на един въпрос, който поставих в същия пост, който си цитирал:
=RvE=Tito написа:Честно казано, на мен изобщо не ми е ясно точната фукнция на Кугара (с изключениа на SAR варианта) в родните ВВС и ще съм признателен, ако споделиш нещо от кухнята. До колко ВВС залага на него като основен вертолет за транспортиране на хора и бойна техника?
Ще се радвам да споделиш нещо, ако разбрира се имаш право.

А иначе за този, който са го "поизтърсили" разбрах, че колесника и тялото са ок, но балката била изкривена. Ако е само това, ще мине, балката е сменяем компонент, но е силно вероятно и по опашната трансмисия да има поражения. Но подобно със случая със Спартана, лошото е, че гаранцията отпада при такава ситуация.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Foxy
Мнения: 25
Регистриран: чет юли 17, 2008 6:59 am

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Foxy » съб ное 08, 2008 8:15 pm

=RvE=Tito написа:Е аз не смятам да те убеждавам в съветска власт :) Все пак ти си слагаш главата в торбата, но за мен тия френски цифри от инженерна гледна понамирисват. Бих те върнал обаче на един въпрос, който поставих в същия пост, който си цитирал:
=RvE=Tito написа:Честно казано, на мен изобщо не ми е ясно точната фукнция на Кугара (с изключениа на SAR варианта) в родните ВВС и ще съм признателен, ако споделиш нещо от кухнята. До колко ВВС залага на него като основен вертолет за транспортиране на хора и бойна техника?
Ще се радвам да споделиш нещо, ако разбрира се имаш право.
Еми аз каквото знам и за което имам право споделям, нищо не крия в слу4ая не мога да добавя нищо към това което вси4ки знаят, защото нямам пове4е инфо от тях, а не щото нямам право ...в общи линии сега се използва за транспортни(ВИП, карго и т.н.), САР, зада4и, пое дежурството по АСР(или АСО- както е модно сега)също и обу4ение(приу4аване ) на летателния състав ..може и да съм пропуснал нещо, но като се поразровиш във форума ще намериш тва което съм изпуснал .... или някой по-надолу ще ме допълни .... ако питаш за в бъдеще - нищо не знам, никой нищо не казва !
=RvE=Tito написа: А иначе за този, който са го "поизтърсили" разбрах, че колесника и тялото са ок, но балката била изкривена. Ако е само това, ще мине, балката е сменяем компонент, но е силно вероятно и по опашната трансмисия да има поражения. Но подобно със случая със Спартана, лошото е, че гаранцията отпада при такава ситуация.
Ето тва ве4е нямам право да го коментирам, нито морално(заради колегите), нито по закон(заради "компанията" за която работя) :)
Има си комисия, много по-квалифицирана от мене - тя ще се произнесе, а като се произнесе ще видя за кое имам право да пиша и ако има нещо ще напиша !

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » нед ное 09, 2008 7:24 pm

Foxy написа:Ще я оправят ...рано или късно :)
Което напомня на нещо друго.
Космически кораби да ни купят без пари за 500 часови прегледи, без пари за гориво, без пари за ремонти, без пари за заплати, без пари за резервни части НЕ СТАВА!
Airfan написа:Малко болна тема ще отворя, но да видим какво се случи с Ми-8 на Хели в Ирак - едно попадение от РПГ го свали. Сигурен съм, че това ще се случи с еднакво голям шанс на всеки не брониран вертолет.
ПЗРК.
Удари ли те, няма спасение. Доста по-големи машини от Ми-8 са падали от попадението на една ракета.
=RvE=Tito написа:Честно казано, на мен изобщо не ми е ясно точната фукнция на Кугара (с изключениа на SAR варианта) в родните ВВС и ще съм признателен, ако споделиш нещо от кухнята. До колко ВВС залага на него като основен вертолет за транспортиране на хора и бойна техника?
Иначе преди три години се говореше следното - шестте Ми-17 остават за операции на българска територия - АСР, бедствия и аварии, медицинска евакуация и тн. А 12-те Cougar-a щели да бъдат основно за операции навън - звено на мисия, звено, което се подготвя и звено в резерв. Вече не помня това къде и кой го беше казал.

И още няколко хубави кадри на машината:
:arrow: http://pic.bgspotters.net/?id=17801
:arrow: http://pic.bgspotters.net/?id=17798
:arrow: http://pic.bgspotters.net/?id=17797

Още по-добре се виждат конструктивните и особености.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Chavdar » ср яну 21, 2009 11:43 am

Да ни е честит новия борд 710.Сега мина над Пловдив на път за Крумово.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » чет яну 22, 2009 1:13 am

Chavdar написа:Да ни е честит новия борд 710.Сега мина над Пловдив на път за Крумово.
Остават още два - един през февруари и един през март.
Ето и снимка:
:arrow: http://pic.bgspotters.net/?id=18410
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1839
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Airfan » чет яну 22, 2009 9:15 pm

Не му виждам бронята на този. Защо така?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: AS 532AL Cougar в България

Непрочетено мнение от Грозев » пет яну 23, 2009 12:37 am

Airfan написа:Не му виждам бронята на този. Защо така?
Бронята може да се маха.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори