Модернизация на българските военни вертолети

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Грозев » вт ное 27, 2007 7:45 pm

Имаше и такава тема някога.
Ето нещо от вчерашния брой на Сега:

Русия бави ремонта на старите ни хеликоптери

Русия умишлено бави подписването на договор за ремонт на старите ни щурмови хеликоптери Ми-24, както и да разреши българската фирма ТЕРЕМ „Летец" да извърши сама ремонт на разглобените транспортни Ми-17. Военни специалисти твърдят, че по този начин Русия чрез фирмата „Рособоронекспорт" отлага ремонта, докато не получи процент от продажбата на българско оръжие, направено по руски лицензи.

В началото на годината МО и израелската фирма „Елбит системс" прекратиха договора си за ремонт и модернизация на Ми-17 и Ми-24. Така държавата ни загуби над 9 млн. лева, а в хамбарите на ТЕРЕМ „Летец" останаха няколкото разглобени машини.

Военният министър Веселин Близнаков обяви още през пролетта, че руснаците ще започнат да ремонтират отново хеликоптерите, но до ден днешен няма никакво развитие на нещата.

Единствената връзка между българското министерство на отбраната и руските държавни институции се поддържа по оста на получаване на лиценз за руското оръжие, което произвежда страната ни. Нещата и там зациклиха, след като делегации от двете страни многократно проведоха срещи и дори принципно стигнаха до някакво споразумение.

Фактическото състояние на нещата е довело идеята България да се лиши от бойна хеликоптерна техника, а да трупа само транспортни машини. Засега имаме 5 чисто нови хеликоптера „Кугар", които са дислоцирани в 24-та авиобаза - Крумово.

Въпреки това в поетите ангажименти към военния комитет на Европейския съюз страната ни е записала, че ще държи в бойна готовност и на разположение на ЕС една двойка щурмови Ми-24.

Известно закъснение се отчита и в ремонта на изтребителите ни, които се поправят от руската РСК „МиГ". МО има сключено споразумение от 1 март 2006 г. за възстановяване на 16 броя самолети МиГ-29. От тях 4 самолета са учебно-бойни. Договорът предвижда ремонт на двигателите, агрегатите, както и усилване на отделни елементи. През май 2006 г. бе удължен летателният ресурс на 6 самолета. Те ще бъдат използвани до края на 2007 г., след което ще влязат за ремонт.


София: Сега стр. 4, автор: ДИЯН НИКОЛОВ
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Грозев » нед яну 06, 2008 12:56 pm

„ТЕРЕМ - ЛЕТЕЦ" ЩЕ РЕМОНТИРА ЩУРМОВИТЕ НИ ВЕРТОЛЕТИ

Министерството на отбраната планира да възобнови прекъснатата модернизация на бойните вертолети „Ми-24". Според военните експерти това трябва да стане в заводите от системата „ТЕРЕМ", които ще да бъдат привлечени като основен изпълнител на проекта, научи „БАНКЕРЪ".

Ремонтът на хеликоптерите бе замразен на 31 януари 2007 г., след като военният министър Веселин Близнаков прекрати договора с израелската фирма „Елбит Системс". До тази стъпка се стигна, тъй като като еврейската корпорация се оказа безсилна да ремонтира машините.

Договорът, сключен на 2 декември 2005 г., предвиждаше „Елбит Системс" да модернизира 18 щурмови хеликоптера „Ми-24" и шест транспортни вертолета „Ми-17" за 57.3 млн. евро при 300% офсет за 170 млн. евро. фирмата бе избрана след оспорвана процедура и след две решения на Върховния административен съд. Според графика за доставки първият „Ми-24", с възстановена летателна годност и удължен технически ресурс, трябваше да бъде готов през 2006 година. Това така и не се случи, а държавата ни загуби над 9 млн. лева.

Основен подизпълнител по договора бе завод „ТЕРЕМ - Летец" - Враждебна. Окончателното скъсване на взаимоотношенията с еврейската компания се отрази и на българската фирма, която беше изготвила годишните си финансови разчети на базата на сделката за модернизацията на вертолетите. С много усилия дружеството успя да намери нови поръчки, да изплати всички дължими заплати на своите работници и да запази щата на служителите си.

Размразяването на процедурата по ремонта на щурмовите хеликоптери и предстоящата поръчка се очаква да дадат тласък на „ТЕРЕМ - Летец". Във фирмата има доказани специалисти с необходимия опит, които могат да се справят със сложната задача. Технически пречки за това няма, категорични са от ръководството на дружеството. Вече е уточнено как ще се решават задачите, поставени от Министерството на отбраната, а с подновените машини страната ни ще може да участва в мироопазващи или мироналагащи операции. Очаква се договорът с отбранителното ведомство да бъде подписан още през този месец. Генералите бързат, тъй като контингентите ни зад граница не разполагат с адекватна за бойните условия в Ирак и Афганистан ефективна огнева поддръжка, каквато биха осигурили щурмовите вертолети „Ми-24".

Предварителните разчети на „ТЕРЕМ - Летец" сочат, че ако контрактът бъде подписан през януари, то още в началото на 2009 г. първите машини ще бъдат готови за полети. Разбира се, че това ще стане, ако не се появят спънки от технологично естество, които могат да забавят процеса.

От ведомството на Веселин Близнаков са изчислили, че

ремонтът ще бъде значително по-евтин

от калкулацията, направена по договора с „Елбит Системс". Икономиите ще се реализират от пълната логистика, която ни предоставят от„Рособоронекспорт", като: резервни части, оборудване и експертна помощ, и не на последно място, от факта, че дейностите по модернизацията на машините ще се извършат у нас, а не в чужбина. Освен това няма да се налага допълнително плащане на фирми за сертифицирането на хеликоптерите. Това ще стане за сметка на руските ни партньори.

Дали „ТЕРЕМ-Летец" може да се справи със сложните задачи? По този въпрос няма никакъв спор. Още през 2005 г. в завода бе извършена успешна модернизация на боен вертолет Ми-24 „Сова атак". Разработката и изпълнението бяха дело на създадения за целта консорциум АТЛ с участието на „ТЕРЕМ", ATE - Франция, и южноафриканската „Ликонекс". Възстановяването на летателната годност и новото оборудване на щурмовия вертолет бяха извършени по стандартите на НАТО и ИКАО. Машината излезе от ремонтните халета с ново 20-милиметрово турелно оръдие в носовата част вместо стандартната 12.7-милиметра четирицевна картечница. Освен това вертолетът бе снаряжен с ракетна система „Ингве" с лазерно насочване. В кок-пита (пилотската кабина) бяха монтирани нов компютър за навигация и обновен прицел, при който оръжията се насочват чрез движението на главата на пилота стрелец. Машината действа и „вижда" нощем и при лоши метеорологични условия. Чрез инфрачервена камера и системата FLIR за преден обзор могат да се различават обекти в тъмнината и при лоша видимост, мъгла и облаци на разстояние 3000-6000 метра.

Тази демонстрация още тогава показа, че „ТЕРЕМ-Летец", чрез успешно партньорство с утвърдени фирми в бранша, може сам да модернизира сложната летателна техника. Друг е въпросът

защо българското военно министерство не повярва

в потенциала на дружеството, а се стигна, две години по-късно, до скандалното прекратяване на контракта с „Елбит Системс". „ТЕРЕМ-Летец" е наследник и продължител на самолетната работилница в Божурище - първото авиоремонтно предприятие в България, което отваря врати в края на 1919 година. Към 1930 г. в него е изработвана конструкцията на самолетите ДАР-3, ДАР-4, ДАР-5 и ДАР-10, като двигателите са доставяни от чужбина. В момента

фирмата има издадени сертификати

от Министерството на отбраната за ремонт на военна авиационна техника и е лицензирана от Министерството на транспорта и съобщенията за техническо обслужване и ремонт на гражданска въздухоплавателна техника. Заводът притежава и сертификат за качество EN ISO 9001:1994. В момента тече процедура по сертифициране EN ISO 9001:2000.

Основен предмет на дейност на предприятието е извършването на капитално-възстановителни ремонти и удължаване на междуремонтния ресурс на вертолети „Ми-17", „Ми-8", „МИ-14ПЛ/БТ", „Ми-24Д/ В", „Ми-2", „Ка-26" и на самолета „Ан-2". В завода се извършва ремонт и на бутални авиационни двигатели: Аш-62 ИР (всички серии), АИ-14 Р, М-137 А, М-337, М-462 РФ, М-14 П, М-14В26. Тук се ремонтират компоненти от самолети „Як-18", „ЯК-18Т", „Ан-12", „Ту-154", „L-410", „Вилга", „Злин-42", „Ан-24", „Ан-26".


Банкер стр. 22, автор: НИКОЛАЙ МИНКОВ
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Грозев » пон яну 21, 2008 12:24 pm

След посещението на Путин тръгва модернизацията на хеликоптерите
ТЕРЕМ ще направи нашите Ми-24 натовски


След посещението на руския президент Владимир Путин миналата седмица скоро ще стартира модернизацията на бойните ни вертолети Ми-24, които са на въоръжение у нас.
С Путин трябваше да пристигне представител на федералната агенция за военно-техническо сътрудничество, за да подпише меморандум за модернизацията на бойните вертолети и ремонта на изтребителите ни МиГ-29. Визитата му обаче се отложи и той ще дойде през февруари.
С меморандума руското правителство вече се

задължава да съдейства

за обновлението на хеликоптерите и поема ангажимент да им даде сертификат за летателна годност, след като са готови. Досега ангажимент на толкова високо равнище от страна на руснаците нямаше.
ТЕРЕМ ЕАД ще е основен изпълнител и ще направи детайлна модернизация на Ми-24, което се случва за първи път в света. „12-те хеликоптера Ми-24 трябва да са готови за 3 години. Цената няма да надхвърли 57 млн. евро", каза шефът на ТЕРЕМ инж. Мариян Йовчев.
Заводският ресурс на бойните ни хеликоптери е 20 г. и 3000 летателни часа. Той обаче изтече. След ремонта и модернизацията те ще могат да летят още 15 години.
Идеята е в ТЕРЕМ да се извърши пълен ремонт на планера с хидравличните, горивните, дрансмисионните, маслените и електросистемите към него. Тук ще се поправя и пусковият двигател. Ще се подменят с нови лопатите за опашния и носещия винт.
В Русия ще се ремонтират основните двигатели на вертолета и главният редуктор. Съвместно с руснаците ще се подмени система за управление на въоръжението и огъня. Сега бойните ни хеликоптери през нощта са като „слепи". Те не могат да стрелят, когато е тъмно, защото не разполагат с лазерни системи за наблюдение, прицелване и управление на ракетите. След модернизацията вертолетите ще могат

да се използват и през нощта

Освен това ще са приложими и за натовската концепция „Войник на бъдещето". Според нея всеки рейнджър на бойното поле трябва да има GPS. Tой ще може да се свърже с пилота на вертолета или изтребителя, за да му каже къде е скрит даден терорист.
ТЕРЕМ ще подменя и цялото свързочно и навигационно оборудване на машините по стандартите на пакта. За тази цел холдингът на Министерството на отбраната ще сключва договори само със западни фирми, които работят за НАТО.


Труд стр. 7, автор: Евгени ГЕНОВ
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Сашо » вт яну 22, 2008 4:47 pm

Цитата от горния текст:

ТЕРЕМ ЕАД ще е основен изпълнител и ще направи детайлна модернизация на Ми-24, което се случва за първи път в света

Коментари, моля?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Грозев » пон яну 28, 2008 5:38 pm

Интересно, интересно...
Материал от днешния брой на "Българска армия":

Въоръжението на вертолетите зависи от финансовата рамка

Въоръжението на вертолетите Ми-24 и модернизацията им като цяло зависи от финансовата рамка. Надяваме се тя да бъде разумно определена. Експертите имат виждания за различни варианти, а колективът на завода още от началото на годината е готов да изпълни стриктно поставената задача, съобщи управителят на "ТЕРЕМ - Летец "ЕООД инж.Тошко Тодоров. Според него на този етап предложението да се използват руски противотанкови ракети "Щурм" е сред най-актуалните. Все още не е изяснено дали ще се търсят възможности за закупуване и монтиране на ракети "въздух-въздух", което ще увеличи потенциалните бойни възможности на машината. У нас вече има предложения за доставката на такива изделия. Вече пет години екип от клона във Франция на мощната европейска корпорация МВDА реализира контакти със специалисти от МО и ГЩ на БА. Със съдействието на дирекция "Политика по въоръженията и техниката"-МО са организирани интересни презентации, на които полковникът от резерва Жан Луи Беноа огласява новости както за продукти, така и за системи. Не е тайна, че най-мощният производител в Европа е собственост на популярните у нас "ВАЕ Sistems", EADS и "Finmecanica", които през последните шест години проявяват значим интерес към процесите на модернизацията на техниката и въоръжението на нашата армия. Очакванията са те или техни подразделения да се включат и в предстоящия търг за реализиране на втория етап от цифровизацията на полевите комуникационни и информационни системи, известен като ПИКИС-2. По този начин дефакто се затваря кръга от чуждестранни фирми, с които можем да изпълним изисквания, наложени от членството в НАТО.

Тази седмица в МО ще има среща с шефовете от сдружение "Българска отбранителна индустрия", които трябва да уточнят вижданията и възможностите си за участие в обновлението на войската.


Георги Пешев

http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB ... MEID=93582

Сега какво излиза?
Да сменят "Фалангата" с "Щурм" не е невъзможно и е повече от полезно. Но какви ракети "въздух-въздух"?!?! И в крайна сметка какво - ако си платим могат на 20 годишните ни Ми-24 да направят кръстоска между AH-64 и Ми-28?
Anyone who fights for the future, lives in it today

onufrii
Мнения: 86
Регистриран: ср окт 10, 2007 2:46 pm

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от onufrii » вт яну 29, 2008 12:36 pm

Ако са се ориентирали наистина към руските ракети може да направят възел в края на крилото за Игла.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 30, 2008 10:30 pm

Нещо почти по темата.
Хангара на ТЕРЕМ "Летец" пълен с вертолети.

Изображение
Ми-17 за ВВС

Изображение
138 (вдясно) един от първите, които ще бъдат модернизирани и 107 (вляво) който ще заминава в топлите страни

Изображение
Няколко исторически слоя боя. Най-долния вероятно е оригиналния цвят на вертола от 1979 г.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 12, 2008 8:40 am

От днешният брой на вестник "Българска армия":

Оптимизмът във Враждебна стигна апогея си

Оптимизма на ремонтчиците във Враждебна стигна апогея си. Всички вярват, че е назрял моментът за стартиране на модернизацията на руските вертолети. Свършиха вече обясненията с бюрократичните спънки. Ние сме на 100% готови да реализираме замисленото още от времето, когато с проекта беше ангажирана израелска фирма. Доста месеци минаха от стопирането на процеса, но нито един час не сме пропилели, твърди управителят на "ТЕРЕМ - Летец" ЕООД инж.Тошко Тодоров. Той разчита на планираната организация на труда като момент, свързан с предстоящата кампания за реализиране на проекта в съкратени срокове. Колкото до темата за приватизацията, чукаща на вратите на ТЕРЕМ ЕАД, един солиден ангажимент с вертолетите Ми-24 просто ще вдигне и сега високата цена на завода, т.е. в бюджета ще влязат значително повече средства от сега прогнозираните.

Заплатите се изплащат в определените срокове. Няма социално напрежение в колектива. Като управител съм готов и през следващите месеци да гарантирам доходите в завода. Но като професионалист считам, че с идващата астрономическа пролет идва пролет и за модернизацията, която някои вече с ирония наричат историческа. Те не са от нашия екип, доказал възможностите си безапелационно в най-тежките месеци на отишлите си 18 години, каза в заключение Тошко Тодоров.


Георги Пешев
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон мар 31, 2008 7:19 pm

НАТО официално поиска български хеликоптери Ми-17 за участие в Ирак . Създава се специален фонд за подготовка на хеликоптерите .

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон мар 31, 2008 7:25 pm

Мисля , че трябва да се опитаме преустройството да стане в наш завод .

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 31, 2008 7:26 pm

НАТО или ЕС?
Ирак или Чад?
:wink:
Я погледни тук - http://krilebg.net/forum/viewtopic.php?p=2083#p2083
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Новини - Военна Авиация

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон мар 31, 2008 7:32 pm

Не , тази информация е стара . По настояване на САЩ и други страни членки , имащи Ми-17 ще бъдат помолени да предоставят хеликоптерите си в Ирак.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 31, 2008 8:10 pm

Честочно си прав. Само, че не е за Ирак, а Афганистан.

Нещо ултра интересно от Aviation Week & Space Technology. НАТО плаща да се вдигнат на крака източноевропейските Ми-17 и хайде в Афганистан, че да пълним дупките. :)
За сега не ни споменават, но неможем да се скрием, че имаме хубави и гледани Ми-17.
За сега всичко е в пожелателна форма. То идеи много, но осъществяването...

Mi-17 Upgrade Aims To Fill NATO Helo Gap
Mar 27, 2008
By Joris Janssen Lok/AW&ST


BRUSSELS -- A U.S.-led drive to upgrade Mi-17 transport helicopters in the inventory of new NATO nations could make dozens of additional transports available for NATO operations in Afghanistan.

Combined with training and other incentives, upgrades should enable NATO Mi-17 operators such as the Czech Republic or Hungary to deploy badly needed helicopters in support of the NATO-led International Security Assistance Force (ISAF) in Afghanistan.

According to senior officials at NATO headquarters in Brussels, the need for properly equipped transport helicopters is particularly pressing in southern Afghanistan, covered by ISAF's Regional Command South in Kandahar.

"At the end of last year, we were able to agree on a common funding program to charter commercial helicopters, meeting the most urgent requirement," a senior Dutch NATO official says. "But toward the end of this year, we will again be facing a shortfall."

The official adds that, led by the U.S., NATO is working on plans "to use common funding or a separate fund that could be in part provided by non-helicopter-operators, such as Iceland and Luxembourg, to pay for upgrade programs to the Mi-17s in some of our member nations and make them capable of deploying and operating in Afghanistan."

At the moment, the Russian-manufactured helicopters are lacking vital equipment such as night-vision-compatible cockpits and sensors, self-protection suites and secure communications and identification systems.

Also, Mi-17 aircrew have insufficient training to take part in multinational air assault operations at night, while mobile maintenance teams to support the aircraft at forward operating locations are not available, either.

"This means there are dozens of Mi-17s sitting in NATO countries in Central and Eastern Europe that are not usable in Afghanistan," the official says, "at a time when the need for helicopters there is urgent."

Meanwhile, the U.S.-led Combined Air Power Transition Force in Afghanistan is making progress in re-equipping the Afghan Air Corps, with the first three refurbished Mi-17s transferred from the Czech inventory in December. Another nine, plus one from Slovakia, will arrive by mid-year.

Afghan-operated Mi-17s are scheduled to start flying medevac operations from Kandahar soon, as they have done in Kabul recently.

Fixed-wing transport aircraft are also being acquired in the form of Antonov An-32s from Ukraine and the United Arab Emirates, and by 2009, first deliveries should be made of U.S.-furnished C-27-type aircraft with a palletized cargo system, says U.S. Air Force Brig. Gen. Jay Lindell, commander of the transition force.

A light attack capability for close air support is to be operational by 2013-14, Lindell says. The U.S. will supply up to 28 two-seat, turboprop aircraft, possibly Raytheon T-6As, which will be capable of using laser-guided precision weaponry.

Initially, the unit operating these will be a U.S.-led squadron, as the Afghans are being trained to do close air support missions in support of ground forces, Lindell explains.

Some of the Afghan-operated Mi-17s will be outfitted for the armed escort role, with rocket pods and door guns, he adds. Current plans are for the Mi-17, in an improved version with upgraded engines, to become the "mainstay of the Afghan Air Corps in years to come," says Lindell.


http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... hannel=mro
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон мар 31, 2008 9:21 pm

Грозев написа:Честочно си прав. Само, че не е за Ирак, а Афганистан.

Нещо ултра интересно от Aviation Week & Space Technology. НАТО плаща да се вдигнат на крака източноевропейските Ми-17 и хайде в Афганистан, че да пълним дупките. :)
За сега не ни споменават, но неможем да се скрием, че имаме хубави и гледани Ми-17.
За сега всичко е в пожелателна форма. То идеи много, но осъществяването...
Да изчакаме няколко дни да станат ясни резултатите от срещата при комшиите.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 01, 2008 4:40 pm

Идеята набира скорост.
Британците са обещали 3 млн. паунда (към 9 млн. лева) за работа по източеноевропейските Ми-17.

£3m plan to bring helicopters into Nato operation
GORDON Brown, the Prime Minister, will call for an increase in the number of helicopters supporting military operations in Afghanistan when he meets Nato allies this week.

The lack of "burden sharing" among Nato's 24 members will top the agenda at a three-day conference in Bucharest that starts on Wednesday.

Mr Brown is backing a plan to encourage smaller members to allow their helicopters to be used against al-Qaeda by establishing a fund to refit them to Nato specifications. The UK will commit £3 million to the scheme. It is not known exactly how many more helicopters this will provide but the hope is that the number will be "not trivial".

There is also hope that France will "clarify" reports that it is ready to commit 1,000 combat troops to Afghanistan and announce a formal deployment.

There are 43,250 troops in Afghanistan under Nato control, including 15,000 from the US and 7,800 from the UK. Helicopters are vital to attack enemy positions, move troops around the mountainous terrain and assist efforts to rebuild the third-world infrastructure.

The MoD refuses to reveal how many UK helicopters are in Afghanistan but the Defence Secretary, Des Browne, disclosed earlier this month that Chinook, Sea King – fitted with new rotors to cope with the greater altitudes and hotter temperatures – Lynx and Apache helicopters are in use.


http://news.scotsman.com/uk/3m-plan-to- ... 3929007.jp
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Airbuster » вт апр 01, 2008 9:07 pm

Чудесна новина, дано успее да набере инерция тази идея и други членки на пакта да се включат. Пък и при повече желание, може и Су-25 да намаже покрай цялата работа.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Сашо » пет апр 04, 2008 10:08 am

Леко по допирателната темата - вече в полето на Ми-17 - актуалниият в НАТО днес рефрен за подготовка на транспортни вертолети за логистични операции в Афганистан, обсъждан на срещата на върха на НАТО в Букурещ - от в-к "Труд"/04 април (без автор)

Правителството мисли да прати хеликоптери в Афганистан
Правителството обмисля да предостави неуточнен засега брой транспортни хеликоптери и екипажи на силите на НАТО в Афганистан срещу финансиране за тяхната модернизация, съобщиха вчера премиерът Сергей Станишев и министърът на отбраната Веселин Близнаков.
„Ние потвърдихме, че разглеждаме сериозно възможността България да увеличи своя принос. По какъв начин ще стане това предстои да се обсъди на политическо и експертно ниво. Това трябва да се съобрази с нашите конкретни възможности", каза премиерът след дискусиите по темата на срещата на върха на НАТО в Букурещ.
Модернизацията на транспортните хеликоптери Ми-17 може да се плати от доверителен фонд на съюзническите държави, чието създаване са предложили Великобритания и франция, каза Близнаков. Ако се стигне до споразумение, България ще предостави хеликоптерите с по два екипажа, добави той, без да уточни за колко машини става въпрос. Унгария вече е дала за мисията в Афганистан четири хеликоптера. Вертолетите ще обслужват вътрешни линии в Афганистан, добави министърът.
По думите му има вариант страната ни да се ограничи и само с финансов принос. Станишев припомни, че миналата година страната ни е увеличила контингента си в Афганистан 4,5 пъти до 420 души.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Грозев » съб апр 05, 2008 4:27 am

Ако за Афганистан замина Ми-17 модернизирани с НАТО-вски пари, някой много логично ще започне да се пита, защо по дяволите дадохме близо 360 млн. евро за вертолети, дето летят само в България?!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Сашо » съб апр 05, 2008 9:50 am

логичен въпрос, седларов..... да се въртят парите, както беше в един виц
Грозев написа:Ако за Афганистан заминат Ми-17 модернизирани с НАТО-вски пари, някой много логично ще започне да се пита, защо по дяволите дадохме близо 360 млн. евро за вертолети, дето летят само в България?!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Модернизация на българските военни вертолети

Непрочетено мнение от Грозев » нед апр 06, 2008 12:30 am

Статията бъка от недоглеждания или чисто невежество, но има интересни информативни моменти.

България предлага НАТО да ремонтира негодните МИ-17
Така страната ни откликна на призива на пакта за по-активно участие в Афганистан


България направи последен опит да спаси старата руска летателна техника и официално предложи на НАТО да използва шест негодни и от години спрени от движение хеликоптера МИ-17. Така нашата официална делегация откликна на призива на пакта по време на срещата на върха в Букурещ страните-членки да увеличат участието си в мисията в Афганистан.

Идеята за новата мисия бе лансирана от премиера Сергей Станишев, външния министър Ивайло Калфин и военния министър Веселин Близнаков. Според тях е възможно Алиансът да ни отпусне средства за ремонт на машините, които след това да предоставим с наши пилоти за нуждите на афганистанската армия. Военни специалисти окачествяват предложението като много странно.

„Страната ни участва в разговорите за подобряване на въздушния транспорт на НАТО с Афганистан. Ремонтът може да бъде финансиран от доверителен фонд на съюзническите държави", обясни в четвъртък вечер военният министър Веселин Близнаков. Въпросът дали Русия, която държи лиценза за МИ-17, ще се съгласи да даде сертификат за ремонта, обаче продължава да стои отворен.

Преди месец част от шефовете на ГЩ са предложили да бъдат изпратени на мисия в Афганистан три от новите „Кугар"-и, но политическото ръководство на МО категорично се е възпротивило.

Според разчетите на план 2015 страната ни трябва да притежава 18 транспортни хеликоптера. Толкова са новите машини, които закупихме от „Еврокоптер", и седем от тях вече са в авиобаза „Крумово".

Сагата около руските вертолети Ми-24 и Ми-17 започна преди 6-7 години, когато летателният ресурс на машините изтече. За да участват в мисии на НАТО, трябваше да бъдат модернизирани по техните стандарти. Така в края на 2006 г. се стигна до подписване на договор с израелската фирма „Елбит системс", която трябваше да ремонтира и модернизира дванадесет щурмови МИ-24 и шест транспортни МИ-17. Контрактът бе на стойност от 57 млн. евро. По-късно се оказа, че от „Елбит системс" не могат да го изпълнят, а от преведените предварително от МО 12 млн. евро България си върна около 7 млн. лв.


Сега стр. 2, автор: ДИЯН НИКОЛОВ
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори