Произведенията на "Телесис"

Всичко за военната авиация в България
piston
Мнения: 220
Регистриран: нед сеп 22, 2013 9:08 pm

Re: Стрелби на зенитен полигон Шабла

Непрочетено мнение от piston » чет окт 03, 2013 8:12 pm

stav написа:И за да изпреваря евентуални въпроси, ама защо ракетата идва от там - една картинка на траекторията на мишената и позицията в момента на срещата. Работата вървеше на изпълнение на повторен заход за прехват в задна полусфера, но всъщност пуска беше нарочно задържан (даже в зоната забранена за стрелба) за по ефектна "визия" от трибуната -
Мда, нисичко е слязъл МиГ-а....

piston
Мнения: 220
Регистриран: нед сеп 22, 2013 9:08 pm

Re: Стрелби на зенитен полигон Шабла

Непрочетено мнение от piston » чет окт 03, 2013 8:14 pm

Airfan написа:А мишената способна ли е да маневрира активно и прави ли го, за да избегне попадение на ракетата и да затрудни пилотите?
Прави каквото му "наредят" от земята.... Едва ли маневрира много, Р-27 не е от най-точните ракети...

stav
Мнения: 67
Регистриран: ср сеп 25, 2013 8:33 pm

Re: Стрелби на зенитен полигон Шабла

Непрочетено мнение от stav » пет окт 04, 2013 12:36 am

Moss написа:Ако в САЩ има Global Hawk, това би могло да е нашия Local Hawk. :D
Всъщност "нашия Local Hawk" е малко по-друг - най-десният. Но и той май е прекалено голям за родните ни организационни способности.
DSC_0059~0 copy.jpg
DSC_0059~0 copy.jpg (195.54 KиБ) Видяна 334 пъти
А относно маневрирането - засега не са ни разрешени каквито и да са "волности".
Последна промяна от stav на съб юни 24, 2017 8:35 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Стрелби на зенитен полигон Шабла

Непрочетено мнение от Грозев » пет окт 04, 2013 12:55 am

piston написа:Едва ли маневрира много, Р-27 не е от най-точните ракети...
Аз не знам как ще измерим точността на Р-27...

Иначе, от "експериментални стрелби" с цел удължаване ресурса на ракетните изделия не очаквайте реализъм.
Anyone who fights for the future, lives in it today

piston
Мнения: 220
Регистриран: нед сеп 22, 2013 9:08 pm

Re: Стрелби на зенитен полигон Шабла

Непрочетено мнение от piston » пет окт 04, 2013 10:40 pm

stav написа:
Moss написа:Ако в САЩ има Global Hawk, това би могло да е нашия Local Hawk. :D
Всъщност "нашия Local Hawk" е малко по-друг - най-десният. Но и той май е прекалено голям за родните ни организационни способности.
Какъв двигател използва? Явно е с вътрешно горене, но какъв по-точно? Отдолу gimball ли се вижда?
Защо нямате инфо в сайта, как искате да продавате, ако няма достъп до информация за продукта Ви?

P.S. Цените на РУМ и Терес, ако не е тайна.... и с кой UAV на Израел/САЩ бихте го сравнили (като клас) - Pioneer, Hunter?

Стоян
Мнения: 799
Регистриран: пон яну 03, 2011 7:24 pm

Re: Стрелби на зенитен полигон Шабла

Непрочетено мнение от Стоян » съб окт 05, 2013 11:17 am

piston написа:
stav написа:
Moss написа:Ако в САЩ има Global Hawk, това би могло да е нашия Local Hawk. :D
Всъщност "нашия Local Hawk" е малко по-друг - най-десният. Но и той май е прекалено голям за родните ни организационни способности.
Какъв двигател използва? Явно е с вътрешно горене, но какъв по-точно? Отдолу gimball ли се вижда?
Защо нямате инфо в сайта, как искате да продавате, ако няма достъп до информация за продукта Ви?

P.S. Цените на РУМ и Терес, ако не е тайна.... и с кой UAV на Израел/САЩ бихте го сравнили (като клас) - Pioneer, Hunter?
Съвсем извън темата, и да не се възприема като остроумничене. Просто уточнение.

Газотурбинния двигател и той е такъв с вътрешно горене. :wink:

stav
Мнения: 67
Регистриран: ср сеп 25, 2013 8:33 pm

Re: Стрелби на зенитен полигон Шабла

Непрочетено мнение от stav » вт окт 08, 2013 1:38 am

За ТЕРЕС - сложен въпрос. Пред клавиатурата и по форумите е доста лесно, но дори подобен малък самолет, ми се струва, че не е по силите на малка фирма, която със собствени инвестиции да го превърне в пълноценна система и да го предлага на институции, които дори не са формулирали какво и колко им е нужно.

Или пък, ако го формулират, то е под формата на "обществена поръчка" със срок напр. 1 мес. Затова в БГ е за предпочитане да си търговец или посредник, отколкото производител. Май се отплеснах.

Това което демонстрираме е, че има немалки технологични (и смея да твърдя и научни, макар и извън традиционните места) възможности и платформа с нелоши характеристики:
- MTOW - 45-50 kg
- Wup - 10-15 kg
- Vop - 100-180 km/h
- Hmax - 4000 m
- Tf - 8-10 h
- Rop - 80 km (LOS)

Това все още не е пазарен продукт обаче и затова не искаме и да го сравняваме с който и да е израелски или US продукт, още по-малко да го рекламираме като такъв. Ако родните институции се натуткат да не проспят поредната революция в авиацията, може пък и да имаме шанс да го превърнем в пълноценна система.

Иначе, до колкото може, ще се опитваме да поддържаме някаква компетентност в БГ и да сме в час. А пък ни е и удоволствие да го правим:) Колко дълго още, е друг въпрос. Пак се отплеснах.

А за двигателя - в случая е двутактов, двуцилиндров боксер с куплиран 200W генератор. Има вариант и за ъпгрейд с четиритактов инжекционен двуцилиндров боксер - последен писък, но и финансов шок :)
Teres 05.jpg
Teres 05.jpg (45.07 KиБ) Видяна 334 пъти
Последна промяна от stav на съб юни 24, 2017 8:37 pm, променено общо 1 път.

stav
Мнения: 67
Регистриран: ср сеп 25, 2013 8:33 pm

Re: Произведенията на "Телесис"

Непрочетено мнение от stav » вт окт 08, 2013 5:22 pm

Ха, гледам админа отделил цяла тема. Макар че кавичките в заглавието май трябваше да са на "произведенията". Карай :)

Admin
[Site Admin]
Мнения: 118
Регистриран: пон окт 01, 2007 7:23 pm

Re: Произведенията на "Телесис"

Непрочетено мнение от Admin » вт окт 08, 2013 6:57 pm

stav написа:Ха, гледам админа отделил цяла тема. Макар че кавичките в заглавието май трябваше да са на "произведенията". Карай :)
Теми да се отделят е лесно!

piston
Мнения: 220
Регистриран: нед сеп 22, 2013 9:08 pm

Re: Стрелби на зенитен полигон Шабла

Непрочетено мнение от piston » вт окт 08, 2013 8:13 pm

stav написа:
А за двигателя - в случая е двутактов, двуцилиндров боксер с куплиран 200W генератор. Има вариант и за ъпгрейд с четиритактов инжекционен двуцилиндров боксер - последен писък, но и финансов шок :)
Да разбирам ли, че горивото е бензин?
Незнам дали съществува подходящ дизел, но доколото съм чувал той е по-подходящ от гледна точка на това, че не би създавал смущения на електронната апаратура (заради липсата на възпламеняващи свещи).

Бих искал да попитам от какъв материал е витлото/пропелера? Устойчиво ли е при работа в лоши атм. условия (дъжд, обледеняване?). В момента каква апаратура за наблюдение/разузнаване сте избрали за "Терес"?

Вие лично как виждате приложението на "Терес" в БА или други организации/институции?

Реконструктор
Мнения: 434
Регистриран: нед яну 17, 2010 12:44 pm

Re: Произведенията на "Телесис"

Непрочетено мнение от Реконструктор » ср окт 09, 2013 11:07 am

Готина машинка. :)

stav
Мнения: 67
Регистриран: ср сеп 25, 2013 8:33 pm

Re: Произведенията на "Телесис"

Непрочетено мнение от stav » ср окт 09, 2013 11:14 am

Ами да, ел.магнитната съвместимост си е голям проблем. Само като сведение, на малко място в момента са събрани, 430-460 MHz FHSS управление (V/H pol), 800-900 MHz TDD телеметрия, ~430 MHz ELT, 1030-1090 MHz XPDR/ADS-B, 1500 MHz GPS, 2.4 GHz видео downlink.

Та един дизелов двигател би облекчил ситуацията, но така или иначе положението не е просто и двигателят е само част от проблема.

Витлото в момента е нерегулируемо трилопатно композитно. Не знам как би се държало при обледеняване, но предполагам, че в такава ситуация, витлото ще ние последният проблем :) Пък и в IMC такъв самолет няма май какво толкова да прави.

Апаратурата за наблюдение е един от проблемите. Ясно е, че ще се купува, но цените на читавите неща са такива, а и вариантите са толкова много, че без сериозен клиент/инвеститор, засега я караме с наша платформа и стандартна TV камера колкото за демонстарция.

Реконструктор
Мнения: 434
Регистриран: нед яну 17, 2010 12:44 pm

Re: Произведенията на "Телесис"

Непрочетено мнение от Реконструктор » ср окт 09, 2013 11:28 am

stav написа:Та един дизелов двигател би облекчил ситуацията, но така или иначе положението не е просто и двигателят е само част от проблема.
Каква е масата на конструкцията?

piston
Мнения: 220
Регистриран: нед сеп 22, 2013 9:08 pm

Re: Произведенията на "Телесис"

Непрочетено мнение от piston » чет окт 10, 2013 12:12 am

Реконструктор написа:
Каква е масата на конструкцията?
Това което демонстрираме е, че има немалки технологични (и смея да твърдя и научни, макар и извън традиционните места) възможности и платформа с нелоши характеристики:
- MTOW - 45-50 kg
- Wup - 10-15 kg
- Vop - 100-180 km/h
- Hmax - 4000 m
- Tf - 8-10 h
- Rop - 80 km (LOS)

Реконструктор
Мнения: 434
Регистриран: нед яну 17, 2010 12:44 pm

Re: Произведенията на "Телесис"

Непрочетено мнение от Реконструктор » чет окт 10, 2013 11:16 am

Защо не се замислите за нещо такова?

piston
Мнения: 220
Регистриран: нед сеп 22, 2013 9:08 pm

Re: Произведенията на "Телесис"

Непрочетено мнение от piston » чет окт 10, 2013 1:55 pm

Реконструктор написа:Защо не се замислите за нещо такова?
50 kg платформа със 19 kg двигател и консумация 128 литра на час? Защо Вие не се замислите върху постовете си?

Иначе сайта е интересен, благодаря....

Аз от своя страна бих искал да предложа на вниманието на уважаемият stav следните материали:

http://www.fas.org/irp/crs/RL31872.pdf
http://www.uadrones.net/military/resear ... t/0302.pdf

Надявам се да ги намерите интересни и полезни (особено вторият материал).

Реконструктор
Мнения: 434
Регистриран: нед яну 17, 2010 12:44 pm

Re: Произведенията на "Телесис"

Непрочетено мнение от Реконструктор » чет окт 10, 2013 6:01 pm

piston написа:
Реконструктор написа:Защо не се замислите за нещо такова?
50 kg платформа със 19 kg двигател и консумация 128 литра на час? Защо Вие не се замислите върху постовете си?

Иначе сайта е интересен, благодаря....
Съжалявам, дал съм грешния модел, там има много. :)

stav
Мнения: 67
Регистриран: ср сеп 25, 2013 8:33 pm

Re: Произведенията на "Телесис"

Непрочетено мнение от stav » чет окт 10, 2013 7:56 pm

Ами мишените и в момента са с реактивен двигател, основно заради изискванията за скорост. Но това води до там, че половината маса на мишената е теглото на керосина. И това за полет от 45'. Двигатели с такъв размер и тяга засега са едноконтурни и не се славят с голяма икономичност.

И доколкото ТЕРЕС-а е базиран на същия центроплан, големият резервоар в комбинация с бутален двигател пък ни осигурява 8-10 часа полет. Това донякъде е свързано и документите които е посочил piston. Подобни анализи са много полезни за да се ориентита човек накъде вървят нещата. В момента има и мнго по-актуални анализи, но колкото и да са ясни тенденциите, в крайна сметка разполагаемият бюджет и технологии определят реалните цели и възможности. Поне в нашият случай, унификацията на двете платформи (разбирайте минимизация на инвестициите и риска) са били водещи.

piston
Мнения: 220
Регистриран: нед сеп 22, 2013 9:08 pm

Re: Произведенията на "Телесис"

Непрочетено мнение от piston » чет окт 10, 2013 9:33 pm

stav написа: Подобни анализи са много полезни за да се ориентита човек накъде вървят нещата. В момента има и мнго по-актуални анализи, но колкото и да са ясни тенденциите, в крайна сметка разполагаемият бюджет и технологии определят реалните цели и възможности.
Знам, че това, което посочих е с поне 10 год. давност и ако stav не смята, че е отклонение от темата, може да сподели нещо по-актуално... ;)

Иначе аз лично се радвам, че въпреки всичко, в България има предприемчиви хора, които се опитват да ни "държат" в крак с времето... Не може само с молове и скрап.... За съжаление липсва каквато и да е визия за повече от 4 години напред...

П.С. Скоро попаднах на руска статия, в която пишеше, че руснаците са ползвали наши РУМ "Ястреб" за някакви тестове... Стана ми интересно и започнах да ровя в нет-я и ето какво открих:

http://uav.faktomer.bg/?History&bg_bla

Имали сме основата....

Реконструктор
Мнения: 434
Регистриран: нед яну 17, 2010 12:44 pm

Re: Произведенията на "Телесис"

Непрочетено мнение от Реконструктор » пет окт 11, 2013 6:16 pm

А при еднаква скорост, ТРД пак ли е с по-голяма консумация?

Отговори