Авиобаза Безмер

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1830
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Airfan » ср фев 27, 2008 11:56 am

Floyd написа:500 авиатори аут от Безмер

... В Граф Игнатиево ще отидат само пилотите на изтребителите СУ-25 ...
"Безмер ще остане предна база на BBC", заяви и началникът на Генералния щаб ген. Златан Стойков.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » чет мар 06, 2008 1:17 pm

Въпреки всичките ми резерви към тази "партия" аз лично бих се подписа.

AТАКА започна подписка в защита на авиобаза „Безмер"

АТАКА организира подписка в Сливен, Ямбол и Бургас в защита на авиобаза "Безмер" и бойните ударни самолети СУ-25, съобщи депутатът Митко Димитров. Предложението за закриване на авиобаза "Безмер" от 1 юни е на командването на BBC пред Министерството на отбраната, уточни народният представител. Той припомни, че още преди две години от АТАКА са предупреждавали, че базата ще бъде закрита и там ще остане само персонал, който да обслужва американската армия. Такова било и военното решение, което Министерството на отбраната трябва да вземе по предложение на висшето ръководство на BBC. Окончателното решение - на политическо ниво -трябва да бъде взето от парламента. Димитров допълни, че в момента експертната комисия, създадена да реформира план 2015, работи и вероятно много скоро ще представи резултатите си на военния министър Веселин Близнаков. След като докладът на комисията бъде обобщен, министърът ще го внесе в Министерския съвет. В него освен за авиобаза "Безмер" ще стане ясно с колко ще се редуцира цялата армия.

Едва около стотина души персонал ще останат в "Безмер". Към 500 души ще бъдат пренасочени към други поделения, а който иска, може да търси работа и в гражданската авиация, подчерта Димитров. Причината за рокадите е, че авиобазата ще бъде трансформирана като резервна към "Граф Игнатиево". В "Граф Игнатиево" ще отидат само пилотите на изтребителите СУ-25 и съвсем малка част от обслужващите ги специалисти. "Безмер" ще се превърне в обслужващо силите на НАТО военно съоръжение, Алиансът ще я използва като техническа база за поправка на самолети, складова база, в нея ще има ремонтни работилници и т.н. Димитров допълни, че за новата година не е осигурено гориво за полети и така пилотите не покриват часовете, необходими за квалификация и те могат да изгубят разрешителното си да летят. В момента полетите се извършват единствено с икономисаното гориво от 2007 г., подчерта Димитров. Според него идеята за подписката е възникнала неорганизирано сред жителите на трите града, които разчитат на авиобазата. Събраните подписи ще бъдат представени в Министерството на отбраната.


Атака стр. 2, без автор...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » пет мар 07, 2008 7:30 pm

Toва се появи днес следобед на сайта на Министерство на отбраната.
Многозначително до немай къде. Хем казва нещо, хем казва нищо. Много по ЗКПЧ-ейски.

Авиобаза Безмер няма да се закрива
(петък, 7 март 2008)

Във връзка със зачестилите журналистически въпроси, свързани с бъдещето на авиобаза Безмер, както и с публичните твърдения на представители на някои политически сили ви изпращаме достоверната информация за базата. Авиобаза Безмер няма да се закрива.

В План 2015 е заложено авиобаза Безмер да премине на подчинение на база Граф Игнатиево с цел да се оптимизира командната структура. Капацитетът на базата в Безмер се запазва, запазват се и функциите на летището, което ще продължи да бъде използвано от военновъздушните ни сили. И в тази авиобаза, както и в цялата Българска армия, ще има трансформация на личния състав, но твърдението, че там ще останат „стотина души”, категорично не отговаря на истината. Военнослужещите в Безмер ще продължат да са в пъти повече от тиражираното в медиите предложение.

Българската армия няма чак толкова много летища, че с лека ръка да се отказва от авиобаза Безмер, в която са вложени и се правят значителни инвестиции.


http://www.md.government.bg/bg/20080307.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 10, 2008 9:11 am

Интервю с новият командир на авиобаза Безмер полковник Данев.
Ако се чете между редовете има какво интересно да се види за бъдещето на базата. Има и информация за предстоящите учения.

Командирът на "Безмер" не крие тревогата си, но е оптимист за бъдещето на авиобазата


С новия командир на авиобаза "Безмер" разговаряхме в четвъртък. Тогава бе тържествената церемония, на която бе прочетена заповедта на командващия ВВС за назначаване на полковник Димитър Данев за изпълняващ длъжността командир на 22-ра щурмова авиобаза до годишните размествания. Той прие поделението на ВВС от бригаден генерал Васил Димитров, който вече има президентски указ и съвсем скоро ще оглави щаба на НАТО в Тирана.

Изображение
Полковник Димитър Данев е завършил ВВВУ "Георги Бенковски" през 1983 г. На 25-ата си година като офицер пилот той пое командването на авиобаза "Безмер". За мен е удоволствие, казва полковник Данев, че имам възможност да летя, и никога не съм се отказвал от полети. Не е пропуснал нито едно учение досега въпреки натоварванията, включително и като началник-щаб и заместник-командир на авиобазата. Има приблизително 1800 часа нальот на реактивен самолет.
През 2000 г. е завършил командно-щабния профил на ВА "Георги С. Раковски". Гордее се с магистърската си диплома от Военновъздушния колеж на САЩ в Монтгомъри, Алабама през 2005 г.
Има син и дъщеря, които са студенти в Пловдив.


Напоследък се изговори какво ли не за бъдещето на авиобазата. Това нямаше как да не даде отражение и върху нейния състав. На следващия ден, т. е. в петък, Пресцентърът на МО разпространи информацията, че авиобаза "Безмер" няма да се закрива. В План 2015 е заложено да премине на подчинение на база "Граф Игнатиево" с цел да се оптимизира командната структура, се посочваше още в съобщението. По-нататък се отбелязваше, че капацитетът на базата в Безмер се запазва, запазват се и функциите на летището, което ще продължи да бъде използвано от Военновъздушните ни сили. И в тази авиобаза, както и в цялата Българска армия, ще има трансформация на личния състав, но твърдението, че там ще останат "стотина души", категорично не отговаря на истината, уточнява Пресцентърът на МО. И още - военнослужещите в "Безмер" ще продължат да са в пъти повече от тиражираното в медиите предложение. Българската армия няма чак толкова много летища, че с лека ръка да се отказва от авиобаза "Безмер", в която са вложени и се правят значителни инвестиции, завършваше съобщението на Пресцентъра на МО.

- Г-н полковник, в какво състояние приемате авиобазата?

- Приемам я в добро състояние, ако не прозвучи много силно, бих казал и в отлично. Имам предвид прекрасния колектив. Имаме много способен инженерно-технически състав. Същото се отнася и за летателния. Независимо от ограниченията, в които летим през последните няколко години, представянето ни във всички учения е на ниво. Говорейки за състоянието, не мога да не споделя за тревогата на голямата част от състава във връзка с предстоящата трансформация и по-точно в частта й за ВВС и конкретно за 22-ра авиобаза.

- Очевидно е, че както досега, така и в дните напред ще трябва се съобразявате с тази действителност.

- Винаги съм се стремял да успокоявам хората, и то не с празни приказки. Казвам им това, което знам. Подчертавам факта, че докато нещо не е решено, не може да се твърди на 100 процента, че ще стане. Това съм заявявал няколко пъти на общо събиране на базата, включително почти на всяка сутрешна оперативка с командния състав. Общата ни цел е да сведем до минимум това напрежение, което няма начин да го няма. Искаме както да съхраним психиката на хората, така и да работим безопасно през тези няколко месеца, когато ще се извършва трансформацията, особено в периода на липса на достатъчно информация. В момента се намираме в този етап. Важно е обаче да работим безопасно, защото ние организираме, осигуряваме и осъществяваме летателна дейност. Това ще бъде със сигурност до 1 юни. Аз съм оптимист, че и след 1 юни на това летище ще се случва същото, и то в състава на тази авиобаза. Не говоря за количествен състав. Говоря за 22-ра авиобаза на летище "Безмер".

- За какво се готвите в момента? Кое е главното мероприятие, което ви предстои?

- Това са предстоящите съвместни полети с ескадрила от състава на ВВС на САЩ в Европа със самолети С-130, базирана в Рамщайн. Може да се каже, че продължаваме да увеличаваме миналогодишния си опит. Тогава бяхме домакини на тези полети, наречени "Тракийска пролет". Разликата сега е, че освен домакини и осигуряващи ще бъдем и участници в полетите. Става дума за един доста по-висок етап. Ще изпълняваме задачи, които са присъщи за Су-25 - авиационна поддръжка на района за десантиране, изолиране на района за десантиране и ескорт на транспортните самолети. На последната планираща конференция с представители на всички участници бяха уточнени тези въпроси. Идеята е да бъде организиран ВИП-ден едновременно с медиен ден. Най-вероятно това ще бъде на 3 или 4 април. Очакваме посещение и на командващия на Трета авиосила на ВВС на САЩ в Европа генерал-лейтенант Робърт Бишъп. Заедно с него логично е да имаме високопоставени гости от наша страна, както и от посолството на САЩ.

- Доста голяма отговорност ще е за вас "Тракийска пролет 2008"?

- Така е. Нормално е върху нас да легне огромната част от организацията. Това, разбира се, е свързано и с определени финансови средства, за които сме направили и заявили съответния разчет. В такива учения винаги присъства социалният елемент. Отсега американските военнослужещи са заявили намерението си да направят дарение на един социален дом в Сливен. Ще има, разбира се, и хангар-парти. Още с пристигането на целия състав планираме да проведем популярното вече мероприятие за запознанство или т. нар. разчупване на ледовете. Не за първи път посрещаме гости. Ще се постараем и сега да бъдем на ниво.

- След "Тракийска пролет 2008" какво ви предстои?

- Ще участваме в морската подготовка на ВВС в средата на април. Стремим се с минимални разходи да поддържаме всеки вид подготовка на ядрото в авиобазата, което лети непрекъснато. Независимо от това възстановихме още петима летци, които са основно втори клас. За тях също ще бъде добре да бъдат подготвени за изпълнение на задачи над море. Ще участваме и в парада на 6 май в столицата. Освен това има заявено желание от ВМС да осигурим тяхно международно учение през лятото. Бяхме на планираща конференция и най-вероятно ще участваме при положителна резолюция на Щаба на ВВС. През май ни предстои да осигуряваме и тактическо учение на Военноморска база - Бургас, което е свързано със сертификацията на фрегатата "Дръзки".

- Доста отговорни задачи имате в този период до 1 юни, когато се очаква да се проведе и трансформацията, която очевидно ще засегне и авиобазата, както и цялата армия?

- Да, това са нещата, за които се готвим в близка перспектива. Другото - какво витае в пространството, ще останат 100 или 120 човека, ние сме военнослужещи, като ни наредят, ще го изпълним. Аз обаче няма да пропусна възможността да кажа, че със 120 или 140 човека тук не може да се съхрани изграденото. То не може да се поддържа и няма да функционира. А тук са вложени пари. Става дума за близо 55 млн. долара за комуникационни, информационни и навигационни системи на летището по американската програма за помощ FMF. Предстои реконструкция на инфраструктурата на летището за 30 млн. евро. Има и заявени способности от нашата страна, според които летището през 2011-2012 г. трябва да се използва и за стратегически транспорт. Всичко това, което е подписано, трябва да се изпълнява. А то става с хора. Дори и да няма летателна дейност тук, което ще е жалко, ще има състав, който ще поддържа базата и той няма да е малък. Смятам, че специално авиобазата с летището като цяло има прекрасно бъдеще.

- С какъв екип ще работите?

- Нямам намерение да правя някакви промени. Имаме само нов началник-щаб. На мястото на полковник Минчев, който се уволни е подполковник Георгиев. Подполковник Валентин Иванов ще съвместява двете длъжности - заместник-командир по летателната подготовка и по бойното използване. Заместник-командир по авиационната техника и въоръжението е подполковник Бисер Бонев, заместник-командир по материално-техническото осигуряване - подполковник Динко Бояджиев и началник на КИНС - подполковник Димитър Колев. Командирите на бойни ескадрили майор Николай Димитров и майор Георги Я. Георгиев са същите. Те са прекрасни летци и командири. Нямам намерения да правя промени и в осигуряващите ескадрили. Още повече че не е за препоръчване да се правят промени в една система, която работи добре.

Разговора води Спирдон Спирдонов
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » чет мар 20, 2008 8:33 am

Ганчо Каменарски е както винаги на ниво.

ВЛАСТТА ОБРЕЧЕ БЕЗМЕР НА АГОНИЯ
Авиобазата ще оцелява с една ескадрила, без гориво за полети и без модернизация на машините


Аз съм безмерец. Казано с повечко думи аз съм бивш пилот от 22-ри изтребително-бомбардировъчен авиополк в Безмер. Наричаха го "противотурски". Отидох там като лейтенант, напуснах го като майор, заместник-командир на ескадрила. В Безмер се родиха и децата ми Звездомир и Зорница. Синът ми беше само на 10 дни и още не бях го виждал, когато кацнах без гориво - изтребителят ми едва опря пистата и двигателят замлъкна - толкова ми е бил лейтенантският мозък. Разбира се, лежах в ареста.

Към края на лятото на първата ми лейтенантска година ни хвърлиха в ученията "Зенит-70" и "Тракия-70". Стреляхме и бомбихме от боен завой в двойка, от атаката излизахме на бръснещ полет. Почти 38 г. оттогава се чудя откъде командирите ни са имали кураж да ни пуснат, защо толкова много вярваха в нас. На следващата година влязохме в учението "Преслав-71" почти равностойни на капитаните.

Дадох стотици бойни дежурства. Няколко пъти съм зареждал трите оръдия и цял настръхнал от бойна злоба отивах на сближение с гръцки и турски изтребители. Те бяха врагове на държавата ни, а аз бях нейно бойно куче.

И през ум не ми минаваше, че победеният може да съм аз

Помня лятото на 1973 г. За да вземем акъла на чехословашкия министър на отбраната ген. Мартин Дзур излетяхме шесторка вкупом. Щом се отлепихме от пистата, срещу нас отпуснаха спирачките още шестима от противоположния край на полосата. На полигона стреляхме в състав на шестица. И пак по шесторки кацнахме. Предварително не правихме тренировка, толкова опасно беше. А след демонстрациите ген. Добри Джуров публично ми разреши да нося "дълги мустаци тип аспаруховски". Разрешението го вписаха във военния ми паспорт след раздела "носи оръжие". Щях да се пукна от кеф и от фукня.

За първи път напуснах Безмер, когато отидох да уча в академията. Със зъби и нокти драсках да се върна. Успях. Вече бях погребал командира си на звеното капитан Вилю Динков и командира на ескадрилата майор Петър Рачев. Загина и един от лейтенантите - Сашо Попов. Изпадал съм в тежки ситуации, главно по своя вина. Двигателят ми обаче винаги е работил, авиохоризонтът вярно ми е показвал положението на самолета в пространството, а колесникът се е спускал. Оръдията ми стреляха без засечки. За последно летях на 3 октомври 1984 г. Бях изпълнил над 1700 полета. На следващия ден станах военен журналист. Съдбата ми се стече сложно, но приключих службата си в Генералния щаб. Завинаги обаче си останах безмерец. Такъв съм си и досега.

Летището е далеч от реки и мъглите са малко. Тук никога не духа фьон. Вече са изразходвани 10 млн. долара за навигационно и комуникационно оборудване. Миналата година американците поискаха Безмер за своя авиобаза - ще удължат пистата в двете посоки, ще построят нови жилищни сгради и складове, ще инсталират нови радионавигационни системи за кацане в сложни метеорологични условия.

Но ако трябва да говоря за Безмер без сантименталност, трябва да започна с поредните предстоящи съкращения на армията.

Те ще засегнат преди всичко Военновъздушните сили

които ще бъдат съкратени с 30%. За сухопътни сили е планирано съкращение от 16%, за флота - 11%. Разчетите ги правят сухопътни офицери.

В рамките на тези съкращения трябваше да си отиде и 22-ра изтребителна авиобаза в Безмер. Другата - 30 пилоти и до 150 души технически персонал - трябваше да бъде прехвърлена в Граф Игнатиево. В Безмер се предвиждаше да останат 140 души наземна команда, която да се грижи за радарите, комуникациите и пистата. А летището да има готовност за работа чак 24 часа след заявката. Това на практика изключваше възможността да се използва като резервно от пилотите на Граф Игнатиево. На тях евентуално ще им е нужно летище за спешно аварийно кацане. За останалите около 500 души се очертаваше уволнение.

Разказват, че зам. - министър Соня Янкулова остро се противопоставила на закриването на авиобазата. Нека да бъде редуцирана в ескадрила, подчинена на базата в Граф Игнатиево, но да остане в Безмер. Началникът на Генщаба ген. Златан Стойков обаче бил категорично против. Според него щом американците искат Безмер, да го вземат и да си му берат грижата. Нас това не ни засягало.

Партия "АТАКА" организира в защита на Безмер подписка в Ямбол, Сливен и Бургас

Запазване на авиобазата в Безмер е национален приоритет, заяви на пресконференция на 17 март депутатът Минчо Спасов, който е председател на Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред.

Същия ден военният министър Близнаков съобщи в пленарната зала, че Безмер "е планирано да остане като функциониращо". На негова основа, допълни министърът, ще се формира авиобаза за предно разполагане в състава на авиобаза "Граф Игнатиево".

Безмер оцеля! Но не, защото генералите оцениха неговата важност за националната сигурност. Не защото дружно го защитиха от опозиционни и управляващи партии. И не защото го подкрепиха медиите.

Безмер оцеля, защото това поискаха американците. За тях е от съществено значение дали ще оперират от постоянно действащо летище или от някое, което става готово чак 24 часа след заявката.

Но защо американците трябваше да се застъпят? Излиза, че само на тях ще е нужно летището, а не е така. Трябва ни преди всичко на самите нас.

Сега безмерци тръпнат в очакване на частичното съкращение. Чакат, по техните собствени думи, да се случи "Безмер айдъл" (по аналогия с кастинга "Мюзик айдъл").

Подборът на хората ще се избърши от 1 до 7 април

Но точно в този период е авиационното учение "Тракийска пролет" съвместно с американци. "Защо не ни оставят да си изкараме спокойно учението, а след това да ни решават съдбата?", питат безмерци.

Командир на авиобаза в Безмер е полковник Димитър Данев с 25 г. стаж. Поминалото лято го разжалваха, защото извъртял лупинги току над покривите в Ямбол. Сега е с възвърнато полковническо звание. Авиатор и в костите, дето се казва. От години авиобазата не получава достатъчно гориво, макар че разполага с 14 изправни щурмови самолета Су-25. Те са заварените деца на мащеха. Пилотите са 60, но активно летят само 6 (шест!). Затова през 2006 г. неколцина от тях отидоха четири месеца на мисия в Афганистан.

Причината е, че Су-25 не са заявени в т. нар. Цели на силите към НАТО. Но не минава учение, без да ги привлекат да участват. Винаги, когато дойдат американци, искат да ги видят. Почукват титановата им броня и питат: "Защо ви са тези летящи танкове?" Някога руснаците успешно ги използваха в Афганистан и Чечня.

Тъй като не е стартирала процедура за нов изтребител, то Су-25 щял да остане на въоръжение и след 2010 г., каза в парламента министър Близнаков. Но понеже бил дозвуков щурмови самолет и не притежавал способности за изпълнение на задачи по контрол на въздушното пространство Air Policing, не се предвижда да се модернизира или да му се продължава ресурсът. Су-25 обаче е създаден да лети близо до земята и за разлика от МиГ-21 и МиГ-29 може да опознава, прехваща и унищожава обекти в голям диапазон от скорост и на малки височини, където са най-вероятни потенциалните нарушители на въздушното пространство.


Атака стр. 16, автор: ГАНЧО КАМЕНАРСКИ, полковник от резерва
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » ср май 21, 2008 1:33 pm

Двойка Су-25 участва в учение "Атия 2008"

Авиобаза "Безмер" се включи в учението "Атия 2008" със самолети СУ-25 УБК. Самолетите с екипажи - полковник Димитър Данев и капитан Иван Иванов и подполковник Валентин Иванов и капитан Румен Кърджев се явиха на началния пункт за влизане в района на учението в 7:30 часа и в продължение на 15 минути изпълниха атаки от сложни маньоври от различни направления по корабите на ВМБ - Бургас, разположени в акваторията на Черно море между нос Емине и Маслен нос.

В авиобазата гостува 5-членна инспекционна група от Беларус. Посещението е в изпълнение на Виенския документ от 1999 г., с който се гарантира спазването на правата на човека в армейски условия. На проведения брифинг командирът на авиобазата полковник Данев представи своите заместници и отговори на зададените въпроси. В хода на инспекцията се състоя среща с военнослужещи от авиобазата и показ на авиационна техника. Наред с текущите задачи в авиобазата се работи по осъществяване на предстоящата трансформация, която влиза в сила от 1 юни.

През следващата седмица след приключването на експлоатацията на авиационната, автотракторната и самолетообслужващата техника и техниката за КИНП, ще се проведат полети за удължаване подготовката на летателния състав с реално бойно използване на полигон "Елена" и изпълнение на полети в зона за сложен пилотаж на средна височина и пилотаж на малка височина.


Капитан Анна Славова

http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB ... MEID=97951
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » пон юни 02, 2008 12:36 pm

С тържествен строй изпратиха преминаващите в резерва


В авиобаза "Безмер" на тържествен строй бяха изпратени военнослужещите, на които договорът за кадрова военна служба се прекратява от 1 юни 2008 година. Благодарност за достойната служба им изказа командирът на базата полковник Димитър Данев, като в края на словото си им пожела бъдещи успехи в житейските начинания.

Ден преди празника на детето 1 юни в поделението гостуваха деца от Ямбол и региона. Те можеха да чуят разкази на летци и да научат много нови и интересни неща за авиацията. Атракция стана разходката, която направиха да разгледат авиационната техника и стрелковото въоръжение. В обръщението си към децата полковник Данев ги покани "да станат бъдещи продължители на авиационните традиции и да стигнат небесните висини". Вълнуващо за малките гости беше "докосването" до истински боен самолет. Су-25 беше представен от пилота старши-лейтенант Мирослав Обретенов и техника на самолета офицерски кандидат Стоил Дойчев. Те разказаха за възможностите на самолета и неговото предназначение. Помогнаха на малчуганите да си поставят предпазните шлемове и да се настанят в пилотската кабина.


Лъчезар Лозанов

http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB ... MEID=98369
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » ср юли 30, 2008 2:57 pm

Неотдавнашната гордост на ВВС - мощните Су-22, се превърнаха в музейни експонати
Известните в близкото минало респектиращи изтребители бомбардировачи и разузнавачи Су-22 от авиобаза "Безмер" направиха последен сухоземен "полет" към новите си местообиталища на музейни забележителности. В изпълнение заповеди на министъра на отбраната командването на Базата за предно разполагане създаде изключително добра организация, за да станат два от тях (заводски номера 501 и 503) внушителни местни музейни експонати. Самолетът не се експлоатира в българските ВВС от 2004 година. Инженерно-техническият състав в срок, при стриктно спазване на мерките за безопасност, успя да демонтира двигателите на самолетите и да изпълни необходимите мероприятия съгласно изискванията на ДОВСЕ - съобщи полковник Димитър Данев, командир на БПР.

Беше сформирана група от дванадесет военнослужещи от Ескадрилата за оперативна подготовка на авиационната техника и от Ескадрилата за летищно-техническо и битово осигуряване, които на 11 и 23 юни транспортираха двата Су-22 без инциденти и произшествия до градовете Баня и Омуртаг. За да се извършат пребазиранията, командването на поделение "Безмер" създаде перфектна организация съвместно с органите на Военна полиция и КАТ. Поради внушителните размери на машините беше извършен монтаж и демонтаж на подвижните части на полукрилата. Задачата не беше лека, заслуга за успешното й изпълнение имаше ръководителят на групата майор Веско Божинов, който, заедно с поверения му личен състав, прояви изключителен професионализъм, настойчивост и воля за решаване на възникналите технически проблеми. След сглобяването на самолета специалистите от поделение в Безмер бяха посрещнати радушно от стотици граждани на град Баня, водени от кмета на града и председателя на местния авиоклуб. Те лично благодариха на командването и личния състав на БПР за високата мотивация, с която специалистите преодоляха обективни трудности при пребазирането. Подобно беше отношението към инженерите и техниците от базата в община Омуртаг, те бяха посрещнати от местните власти, водени от главния инженер на общината Али. Сега големите машини, олицетворяващи мощта и неотдавнашна гордост на българските ВВС, могат да бъдат видяни пред авиоклуба в град Баня и в Авиационно-космическия парк край град Омуртаг.


Лъчезар Лозанов

http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB ... EID=100708

Изображение
Инженери и техници от БПР - Безмер, доказаха още веднъж своя професионализъм, преодолявайки различни обективни трудности при пребазирането.
Снимка капитан Георги Грозданчев
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 04, 2008 2:12 pm

Удължават пистата за излитане и кацане на летище "Безмер"

Вече има разрешение от правителството за проектирането и изграждането на обект "Разширение и реконструкция на летище "Безмер" в източна и западна посока". С реализацията на проекта се засяга общо 553 633 кв. м земеделска земя III, IV и VI категория. 314 дка от нея са частна, 165 дка - общинска и 74 дка - държавна собственост. Средствата за обезщетение на земите частна собственост са в рамките на бюджета на Министерството на отбраната, се уточнява в съобщението на правителствената информационна служба.

През март 2005 г. Министерският съвет даде съгласие на територията на България да се реализират проектите от Пакет от способности 5А0062 по Програма на НАТО, част от които е и проектът за удължаване на пистата за излитане и кацане на летище "Безмер". Тя ще бъде удължена със 150 м в източна и с 350 м в западна посока, ще бъде изграден краен участък за спиране, краен участък за безопасност, зони за осветителни системи уловки и обслужващ път съгласно стандартите на НАТО, се уточнява в съобщението на правителствената информационна служба.


Спирдон Спирдонов

http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB ... EID=100836
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Байко » чет ное 06, 2008 11:32 pm

В официалното издание на ВВС на САЩ "Airman" за месец септември/октомври 2008 попадна хубава снимка от Безмер:
Изображение
(U.S. Air Force photo/ Master Sgt. Scott Wagers)

http://www.airmanonline.af.mil/articles ... =123111806
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » ср май 20, 2009 11:01 pm

Отчуждават имоти, за да бъде разширено летище “Безмер”
20.05.2009 | Авдрей Рангелов


Проекторешение за отчуждаване на имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект “Разширение и реконструкция на Летище “Безмер”, предстои да обсъди Министерският съвет на заседанието си утре. Това съобщи правителствената информационна служба. Проектът предвижда разширяването на летището да е в източна и западна посока на територията на областите Ямбол и Сливен.
Министрите ще разгледат и друго подобно проекторешение за отчуждаване на имоти. То е свързано с изграждането на втория мост над Дунав между Видин и румънския град Калафат.
В дневния ред на правителственото заседание е включено също проектопостановление за изискванията за институционална идентичност на администрацията. Ще бъде обсъден и проект на споразумение с Македония за местния граничен трафик на общата сухопътна граница.


http://www.bgarmy.eu/?action=news&id=1099
Anyone who fights for the future, lives in it today

Milushev 29
Мнения: 4
Регистриран: пон май 11, 2009 8:38 pm

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Milushev 29 » пон май 25, 2009 11:46 pm

Отчуждават имоти, за да бъде разширено летище “Безмер”


Дето се казва – от грешки на растежа – към растеж на грешките!

Ще поясня. Още през 2000 г. беше ясно, че ако трябва да останат две авиобази за базиране на бойни самолети – едната трябва да е в източна България, а другата – в западна. Този извод е направен и в съвместно българо-натовско изследване, проведено през същата година, за което даже сме платили определни средства (не е безплатно).
Спрягаха се имената на авиобази Доброславци и Равнец. Вместо това по незнайни мотиви двете авиобази бяха закрити, а вместо тях останаха Граф Игнатиево и Безмер. Това може да се определи като ГРЕШКА НА РАСТЕЖА, защото дотогава никой не беше правил такива мащабни реформи във ВВС. Но това не е най-лошото.
Закриването на всички авиобази в онези години премина под аргумента, че ресурсите на достигат и е необходимо да останат по-малко авиобази, но с нормални условия за работа и нальот за летателния състав. Последвалите години показаха, че ВВС не можа да осигури тези условия за четирите ескадрили бойни самолети. Нито авиационната техника е наред (само 14 изправни щурмови самолета Су-25), нито нальотът е наред (само 6 от 60 летци в Безмер летят редовно) през 2008 г. по данни на Г. Каменарски. Действително ли ВВС нямат средства за бойната авиация, къде отива бюджетът на ВВС – това е друга тема, в случая важен е резултатът и само той има значение. Изводът е, че ВВС имат имат възможност да осигурят нормална работа за толкова бойни самолети, че те могат да бъдат събрани в една авиобаза. Поддържането им на две авиобази води до излишни разходи, които натоварват и без това оскъдния бюджет. Ето защо “грешката на растежа” не е толкова страшна – ако трябва авиобазата да е една – най-добре е тя да е Граф Игнатиево – вижда се от пръв поглед върху картата на България и в този смисъл “грешката” може би е била вярна.
Проблемът обаче се задълбочи с деклариране на авиобази за използване от НАТО или САЩ. Първо, НАТО не приема да инвестира в инфраструктура, която не се използва от страната-домакин! Това означава, че ние в момента използваме и възнамеряваме и в бъдеше да използваме авиобазите, които предоставяме. Второ, тъй като ние ще използваме сегашната или евентуално модернизирана с пари от НАТО или САЩ инфраструктура – то средствата за нейната поддръжка ще бъдат за наша сметка. Това са неща, които бяха ясни още преди да се реши кои авиобази да предоставим. Въпреки това, по незнайни причини беше решено точно авиобаза Безмер да бъде предоставена за съвместно използване – дали просто да се усвоят някакви пари на наша територия или да се предотврати бъдещо закриване на авиобазата, или друго – не знам. Това вече е РАСТЕЖ НА ГРЕШКАТА! Защото съвсем не беше сигурно, че ние възнамеряваме да използваме и за в бъдеще авиобаза Безмер. Напротив – беше ясно, че няма перспективи състоянието на военната ни авиация да се подобри и животът в авиобаза Безмер да се нормализира. Тези неща зависят от българските ВВС, а не от НАТО или САЩ. Инвестициите в която и да е авиобаза няма да доведат до по-голям нальот на българските пилоти.
Учудвам се на изреченията, които сега ген. Златан Стойков съчинявал за поддръжката на авиобазата, цит. “щом американците искат Безмер, да го вземат и да си му берат грижата. Нас това не ни засягало” (сп. АЕРО, бр.4/2009). Той е длъжен да знае съдържанието на сключените споразумения и да не се излага.
И сега ние сме свидетели на всякакви хитрини и изобретения от страна на ВВС и други инстанции за това КАКВО ЩЕ ПРАВИМ на авиобаза Безмер. Ама то предна база ли не беше (като че ли някой знае посоката “напред”), патрулиране в акваторията на Черно море ли, евентуално част от самолетите на Граф Игнатиево да се поддържат на Безмер и оттам да носят дежурството и други свободни съчинения. Последната версия вече не ми е съвсем ясна, но както казах вече – закриването на авиобазата вече е невъзможно. Затова и една от статиите на Г. Каменарски е много точно озаглавена – ВЛАСТТА ОБРЕЧЕ БЕЗМЕР НА АГОНИЯ!
Защо не се модернизират Су-25 и защо не трябва да се модернизират, защо горивото винаги ще е недостатъчно за Безмер – това са други теми за отделен коментар.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1830
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Airfan » вт май 26, 2009 10:02 am

Хубав анализ! Обаче трябва да си зададем въпроса - дали и с колко ще се подобри подготовката/финансирането на другата (единствената останала) авиобаза, ако втората бъде закрита. Личното ми мнение е, че свободните пари свободно ще се приземят по други джобове, но не и за резервни части и гориво, както това очевидно се е случило след съкращението на останалите авиобази.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от HORNISE » вт май 26, 2009 11:27 am

Дам, добър анализ и логичен въпрос от страна на Жоро...
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

bocso
Мнения: 3
Регистриран: вт апр 14, 2009 1:14 pm

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от bocso » пет май 29, 2009 6:33 pm

Само 14, но изправни с много резервни двигатели и гуми, с усвоен ремонт.
И летците които летят са доста повече от 6.

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от M-4 » вт юни 23, 2009 1:34 pm

Искам да попитам нещо относно Су-25, но не видях да има тема за него, затова питам тук, за по-лесно...
Какъв е тоя прибор горе вдясно, на който има силует на МиГ-21 в план, и за какво служи... То го има на всички съветски бойни самолети де, но аз понеже го видях отблизо в Су-25 и го снимах, затова питам за него... Нещо за въоръжението е предполагам, или за облъчване от РЛС... (Сирена,, СПО...) :? Но да не гадая, знаещите нека кажат. Благодаря предварително! Ето и снимката... http://www.bgspotters.net/pictures/pic. ... icId=19606
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
Shilo
Мнения: 205
Регистриран: ср дек 26, 2007 1:22 pm
Контакти:

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Shilo » вт юни 23, 2009 6:40 pm

Това е индикаторът на СПО-15 - системата за предупреждение от облъчване.

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от M-4 » вт юни 23, 2009 7:50 pm

Благодаря ти Шило! Предполагах...
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
gig
Мнения: 507
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от gig » чет авг 27, 2009 5:31 pm

В авиобаза Безмер започва обучението на млади пилоти на боен самолет Су-25

27 август 2009 | 17:13 | Агенция "Фокус"


http://www.focus-news.net/?id=n1247456
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Moss » чет авг 27, 2009 9:13 pm

Много ми се иска, тия юнаци да са късметлии! И Су-25 да лети !

Отговори