Авиобаза Безмер

Всичко за военната авиация в България
Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Airbuster » чет авг 27, 2009 9:23 pm

Това е един добър знак, че Су-25 няма да се пенсионира скоро.

Потребителски аватар
Байко
Мнения: 395
Регистриран: вт окт 09, 2007 7:40 pm

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Байко » чет авг 27, 2009 11:55 pm

Естествено, че Су-то ще лети още дълги години! Честито на колегите! Поредният удар по онези, които искаха да съсипят българската бойна авиация! :twisted: :twisted: :twisted: :) :) :)
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » пет авг 28, 2009 1:35 am

В авиобаза Безмер започва обучението на млади пилоти на боен самолет Су-25
28.08.2009 | Спирдон Спирдонов


Началникът на Щаба по подготовката на ВВС генерал-майор Константин Попов ще открие днес първия летателен ден на курса за приучаване на млади пилоти на боен самолет Су-25 в авиобаза Безмер, съобщи Пресцентърът на МО.
Основната цел на курса е приучване на летателен състав от един тип авиационна техника на друг, в случая на щурмови самолет Су-25. Така ще се осъществи приемственост между поколенията летци в авиобазата.


http://www.bgarmy.eu/?action=news&id=5849
Anyone who fights for the future, lives in it today

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Iskander_ss » пет авг 28, 2009 9:04 am

Честито :D
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » нед авг 30, 2009 1:58 pm

В авиобаза „Безмер” подготвят нови бойни пилоти
28.08.2009 | Спирдон Спирдонов


Изображение

Шестима млади пилоти от авиобаза „Безмер” започнаха днес курс за приучване на самолет Су-25. В първия си летателен ден те бяха лично поздравени от началника на Щаба по подготавката на ВВС генерал-майор Константин Попов. За организирането и провеждането на практическата част на курса е отдадена заповед от командира на поделението полковник Димитър Данев, която бе прочетена от началник-щаба майор Георги Я. Георгиев. Утрешните бойни пилоти, които днес започнаха да трупат подготовка под ръководството на своите командири и инструктори, са капитаните Антон Дойчев, Илия Енчев, Николай Вурмов, Стоян Нейчев и Дичко Узунов. В групата е и капитан Калоян Милков, който възстановява подготовката след продължително прекъсване. Началник на курса е подполковник Валентин Иванов.

Изображение

Изображение

Този ден бе определен като празник от генерал-майор Попов. Факт е, че от 2003 г. не е провеждан такъв курс. Полковник Данев изрази своята убеденост, че така ще се преодолее опасността от прекъсване на приемствеността в подготовката на бойните ни пилоти. Ръководете се от принципа, че не е важно авиацията какво ще ви даде, а какво вие ще дадете на авиацията, каза още началникът на Щаба по подготовката на ВВС, обръщайки се към летателния, инженерно-техническия и осигуряващия състав.
Първи летя капитан Стоян Нейчев. Добре започваме, каза след кацането неговият инструктор полковник Валентин Иванов. От името на участниците в курса благодарност за създадените условия да летят и развиват своята професионална подготовка изрази капитан Дичко Узунов.


Изображение

http://www.bgarmy.eu/?action=news&id=5874
Anyone who fights for the future, lives in it today

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Chavdar » пон авг 31, 2009 10:56 am

Определено имаше много настроение в Безмер през този ден, дано това се запази.Ето и няколко кадъра от мен от началото на курса.

http://pic.bgspotters.net/?id=20696
http://pic.bgspotters.net/?id=20694
http://pic.bgspotters.net/?id=20693


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Iskander_ss » пон авг 31, 2009 11:36 am

Честито на щастливците :)
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » пет сеп 25, 2009 4:06 pm

Пилоти от Безмер летяха за първи път самостоятелно на Су-25
25.09.2009 | Спирдон Спирдонов


Изображение

Курсът за приучване на млади пилоти на самолет Су-25 се провежда по предварително утвърдената програма, каза за в. „Българска армия” командирът на авиобаза „Безмер” полковник Димитър Данев. Вчера за първи път са летели самостоятелно капитаните Илия Енчев, Антон Дойчев, Стоян Нейчев и Дичко Узунов. Полетите се провеждат под стриктното ръководство на опитните пилоти полковник Димитър Данев, майор Георги Я. Георгиев, началник-щаб на авиобазата и подполковник Валентин Иванов, заместник-командир по летателната подготовка, който е и началник на курса. В понеделник първи самостоятелен полет на Су-25 ще направи капитан Николай Вурмов.
Първият летателен ден на курса бе на 28 август. Обучават се шестима млади пилоти. В групата е и капитан Калоян Милков, който възстановява подготовката си след продължително прекъсване. Основната цел, която си поставяме с този курс е да осигурим така необходимата приемственост, която в базата е сериозна застрашена, казва полковник Данев. Другата много важна цел е подготовката на шест нови пилоти за ВВС, способни да се приучат на всеки нов тип боен самолет, включително и на многоцелеви изтребител, след като постъпи на въоръожение при нас.


http://www.bgarmy.eu/?action=news&id=7133
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » вт мар 23, 2010 4:02 pm

В авиобаза „Безмер” успешно възстановяват подготовката
23.03.2010 | Спирдон Спирдонов


Като командир ще бъда доволен, ако със същия „безмерски” дух продължаваме да изпълняваме всички поставени задачи и успеем да съхраним живота и здравето на хората, казва полковник Димитър Данев.

Изображение

- Г-н полковник, къде насочвате усилията си в началото на учебната 2010г.?

- В началото на учебната 2010г. поради невъзможността да ни бъдат осигурени необходимите пиросредства за катапултните седалки на самолетите, се наложи преосмисляне на задачите. Усилията ни бяха насочени към поддържане на теоретичната подготовка на летателния състав, а също и теоретичната и практическата подготовка на инженерно-техническия състав и личния състав от логистиката и ескадрила кино. За целта бяха проведени теоретични и практически занятия и изпит по познаване на мерките за безопасност при работа и на функционалните задължения. На заседания на техническата секция на методическия съвет бяха обсъдени мероприятия за поддържане в изправно състояние на АТ.

- А през тези дни?

- През втората половина на март основните усилия насочваме към възстановяване подготовката на летателния, инженерно-техническия и осигуряващия състав след продължително прекъсване (повече от 4 месеца) на летателната дейност в базата. Полетите започнахме от 16 март с учебно-бойният самолет Су-25УБК. Те бяха предшествани от задълбочена наземна подготовка за целия личен състав на базата, която стартира още през февруари. Летателният състав и групата за ръководство на полетите премина теоретични занятия, комплексни тренажи, учебно-тренировъчни катапултирания на базовия тренажор, а също така и положи изпити съгласно регламентиращите документи. Инженерно-техническия състав изпълни всички мероприятия по авиационната техника необходими за започване на полети след продължителен престой на самолетите на земята. Личния състав от логистиката положи сериозни усилия по подготовката на летателното поле след тежката зима в Югоизточна България. Всички тези усилия и желание за възобновяване на полетите в авиобазата бяха положително оценени от комисията за допускане до летателна дейност от Щаба по подготовката на ВВС. Желанието на личния състав от базата за провеждане на полети беше обусловено и от факта, че за пръв път в историята на авиобазата полетите бяха прекъснати за толкова продължителен период. От 16 март до 19 март т. г. беше възстановена подготовката на двама летци първи клас от командно-инструкторския състав и на трима летци втори клас. При подходящи метеорологични условия до края на месеца и първата седмица на следващия планираме да възстановим подготовката и на останалите летци първ ии втори клас на самолет Су-25. Предстои ни и поетапно въвеждане на АТ в летателна годност, като преди облитанията ще бъдат извършени периодични прегледи от ръководящия ИТС.

- Чувстват ли се вече резултатите от миналогодишния курс за приучване на млади пилоти на Су-25? Успяхте ли да осигурите необходимата приемственост в летателния и инженерно-техническия състав?

- Смятам, че с успешно проведения курс за приучване с нови летци на самолет Су-25 през септември – октомври 2009г. беше поставено добро начало в реализиране на приемственост в подготовката както на летателния, така и на инженерно-техническия състав. Хората подходиха изключително отговорно и мотивирано при провеждането на курса. Той преминаваше ритмично и ако не беше се наложило прекратяване на полетите със Су-25 поради липса на пиропатрони за катапултните седалки летците от курса щяха да достигнат ниво на подготовка за бойно използване по земни цели. Ограниченията в ресурсното осигуряване през 2010г. за съжаление правят невъзможно продължаване подготовката на новоприучилите се летци. Въпреки редуцирането броя на инженерно-техническия състав е осигурена приемствеността чрез запазването на най-подготвените и опитни техници и специалисти, които предават знанията и уменията си на новоназначените военнослужещи и цивилни служители. Организационно щатните промени, които бяха извършени през 2008г. не оказаха същественно влияние на възможностите на ескадрилата за периодично обслужване и войскови ремонт. По-голяма част от новоназначените цивилни служители са бивши военнослужещи от авиационния инженерно-технически състав и те успяха за кратко време да възстановят теоретичната и практическата си подготовка. Качеството на техническата подготовка на състава е на необходимото ниво, благодарение и на редовно провежданите теоретични и практически занятия. Три са красноречивите доказателства за високото ниво на инженерно-техническата подготовка:
 няма допуснати откази и инциденти по вина на ИТС;
 резултатите от извършените през периода 2003г. ÷ 2010г. мероприятия за увеличаване календарния срок на експлоатация, регламентни прегледи и войскови ремонти;
 високият процент от класни специалисти - към настоящия момент от ИТС 91% са с класна специалност.

Изображение

- Приключихте ли с мероприятията по удължаване на ресурса на самолетите Су-25 и двигателите Р-95III, чиято цел, както сте заявявали, е също осигуряване на приемственост при подготовката на летателния състав и осигуряване на плавен преход към приучване на новия самолет?


- Изпълнението на мероприятията за удължаване на междуремонтния ресурс на самолети Су-25К/УБК и авиационни двигатели Р-95Ш съгласно МЗ № Р-183/10.06.2008г. стартира през септември 2008г. Към настоящия момент е завършена процедурата за 6 самолета и 20 двигателя. На всеки самолет Су-25К, Су-25УБК и авиационен двигател Р-95Ш с увеличен назначен технически и/или междуремонтен ресурси по календарен срок на експлоатация след изпълнение на мероприятия, съгласно Приложение № 1 на Методики за изпитване „И-Т-8К/УБК-М”, „И-Т-8К/УБК-М1” за самолети Су-25К, Су-25УБК и Приложение 1 на Методики за изпитване „И-Р-95Ш-М”, „И-Р-95Ш-М1” за двигатели Р-95Ш, са изготвени индивидуални дела с операционни карти. Тези операционни карти документират процеса на удължаване на назначения технически и/или междуремонтен ресурс по календарен срок на експлоатация и са неразделна част от документацията на самолетите и двигателите. Всички дейности по поддържане на летателната годност на АТ се извършват изцяло със силите и възможностите на авиационния инженерно-технически състав с изразходване на минимално количество финансови средства. През настоящата година предстои да бъдат извършени мероприятия за удължаване на междуремонтния ресурс на 2 бр. самолети Су-25К, 1 бр. Су-25УБК и 6 бр. авиационни двигатели Р-95Ш. Тук е мястото да отбележа, че дейността на ИТС по изследване на възможностите за удължаване на ресурса на АТ не е приключила и през последните няколко дни започна процес, свързан с анализиране на техническото състояние на самолети Су-25К, Су-25УБК и двигатели Р-95Ш с удължен назначен технически и/или междуремонтен ресурс по календарен срок на експлоатация за периода 2003–2010 г. и изследване на възможностите за ново удължаване на междуремонтния им ресурс по календарен срок, като се отчитат основните параметри на надеждността на авиационната техника. Удължаването ресурса на АТ и поддържането и в летателна годност на практика с незначителни финансови средства, е било и ще бъде едно от необходимите условия за утвърждаването на БПР - Безмер като авиационна база със съществен принос при изпълнение на задачите, стоящи за решаване пред ВВС.

- Според Вас кое ще бъде характерното за базата през тази година в сравнение с миналата? От какво Вие като командир ще бъдете доволни в края на годината?

- Характерно за базата и през тази година ще бъде участието във високо отговорни задачи поставени от ВВС в условията на още по-рестриктивно осигуряване. Предстоят ни участия макар и с ограничен състав в: „Тракийска пролет 2010”; „Бриз 2010”; осигуряване ТУБС на ЗРВ и ИА на ЗП „Шабла”; авиофестивал на летище Кечкемет, Унгария и вероятно във въздушен парад по случай 6 май ако се вземе решение за провеждането му. Всички тези задачи ще бъдат реализирани при доставката на необходимото количество пиропатрони за самолетите Су-25. Характерно за 2010г. отново ще бъде необходимостта личния състав на базата да доказва възможности за изпълнение на задачите в условия на ограничени ресурси благодарение на натрупвания през годините потенциал. Ако по думите на министър Ангелов, бъдещето за останалите авиобази при предстоящия преглед на силите е сигурно, то за авиобаза Безмер ще има допълнително обсъждане. Тази несигурност ще наложи през настоящата година базата да работи отново в условия подобни на тези през 2008г., когато личния състав беше редуциран почти на половина и ще изисква отговорно отношение от всеки. Затова като командир ще бъда доволен, ако със същия „безмерски” дух успеем да изпълним успешно всички поставени задачи и съхраним живота и здравето на хората.


http://www.bgarmy.eu/?action=news&id=8839
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » пет май 21, 2010 10:09 pm

Безмерци участваха с успех в „Морска подготовка 2010” и осигуряваха учение на ВМС
21.05.2010 | Спирдон Спирдонов


Полковник Димитър Данев, командир на Базата за предно разполагане „Безмер”: „По заповед на началника на ВВС генерал-майор Константин Попов организирахме съвместни полети за възстановяване на подготовката на море заедно с 24-а вертолетна авиобаза от летищата Крумово и Безмер и площадка Равнец. Във вторник и сряда в нашата авиобаза възстановихме подготовката за полети по море с петима летци. Трима от тях са подготвени за действия по морски цели в състав на група, а двама – единично.”
Безмерци участваха в осигуряването на учение на Военноморска база – Бургас с една двойка Су-25. Самолетите бяха пилотирани от полковник Димитър Данев и подполковник Валентин Иванов. Освен тях морската подготовка са възстановили още майор Румен Кърджев, капитан Иван Иванов и капитан Радостин Люцканчев.

***
Бойко Борисов: В Безмер видях фантастични самолети и фантастични екипажи

За авиобазата в Безмер е станал разговор по време на заседанието на правителството в сряда. Въпросът е поставен от министър-председателя Бойко Борисов. От стенограмата става ясно, че министрите на отбраната и на финансите ще бъдат в събота в поделението във връзка с решаване на въпроси, поставени на премиера. Предлагаме на вниманието на нашите читатели тази част от стенограмата на правителственото заседание:

БОЙКО БОРИСОВ: На министъра на отбраната и на Дянков възлагам да си видят програмата – може да е събота, неделя – да отидете до Безмер. Като пътувах до Бургас, се отбих да ги видя. Там са нашите Су-25. Фантастични самолети, фантастични екипажи. За седем години поделението е получило 200 хиляди лева. Един джип имат, който го покарах малко, карат го без съединител, на двойно амбриране. Второ, трите автобуса, с които ходят на работа, просто са в отвратително състояние, а такива бойци, такива чисти хора, такава готовност! Ще отидете, ще видите и ще намерите начин да им обърнете внимание. Имам предвид – или финансово или да направим прочит къде какви автобуси, какво има, включително и по другите министерства.

АНЮ АНГЕЛОВ: Аз съкращавам една трета от парка, господин министър-председател тук в министерството и ще осигурим и автобуси, и автомобил. Това ще го направим. В събота предлагам, тъй като в неделя съм в Долна Митрополия – има едно авиошоу във връзка с 100-годишнината от военната авиация. Ако може да е събота да отидем.

БОЙКО БОРИСОВ: В момента, в който пратите автобусите, искам да ми кажете, защото на командира му казах – и той не е и искал, само ми спомена: „Оправяме се, знаем, че е трудно”.

АНЮ АНГЕЛОВ: Една програма на НАТО за стратегическите инвестиции, от които това летище трябваше да получи 30 млн. евро, за да бъде модернизирано. За съжаление, във връзка с недостига от 400 млн. евро…

БОЙКО БОРИСОВ: И НАТО няма пари. Аз го проверих това. Но тук Николай Младенов, опитайте като имаме сега посещението на най-високо ниво дали това не можем да го поставим?

АНЮ АНГЕЛОВ: Вече има решение по този въпрос. Ние се съгласихме да не взимаме една много крупна система, да вземем по-малка, по-нова система за управление на въздушното движение. За сметка на това 7,5 млн. евро ще дадат за завършване на модернизацията на летище Граф Игнатиево и за Безмер го отлагаме. Не се отказваме от него, но го отлагаме до 2015 г. евентуално.

БОЙКО БОРИСОВ: Аз съм разпоредил и на вътрешния министър, защото Шенгенското пространство спокойно може да се пази с тези самолети. Те летят на малка, пределна скорост, много са маневрени, могат да изпълняват и същата функция на хеликоптер, образно казано, с 300 километра, спокойно.

АНЮ АНГЕЛОВ: За съжаление, за тези самолети предишното правителство е взело решение да бъдат снети от въоръжение на определен етап в този период 2013 г.

БОЙКО БОРИСОВ: Защо, след като самите американци казват, че дори е по-добър, а и шест от тях са направени по НАТО-вски стандарт.

АНЮ АНГЕЛОВ: Защото са щурмови самолети, те са за поддръжка на Сухопътните войски при голяма отбранителна операция на страната, когато се провежда. Затова е взето това решение.

БОЙКО БОРИСОВ: Затова Ви казвам, за да се подчертае, Шенгенската програма. Това не е държавна тайна, нека хората да знаят как са управлявани тези ресурси.

АНЮ АНГЕЛОВ: Сега провеждаме нов преглед за структурата на въоръжените сили и ще вземем съответното решение, за което ще бъдете информиран, господин министър-председател. До август месец трябва да завършим този преглед.

БОЙКО БОРИСОВ: Лично да ми го докладвате. Аз съм работил 10-11 години вече с евроатлантически партньори и трябва да ви кажа, че с тях се работи много лесно, само ако знаеш какво искаш и как да го мотивираш и да им го покажеш, и тогава получаваш пълна подкрепа.


http://www.bgarmy.eu/?action=news&id=10198
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1830
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Airfan » съб май 22, 2010 2:19 am

На мен ми звучи като - премиер министъра иска, а военния министър не иска да имаме Су-25.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от HORNISE » съб май 22, 2010 11:39 am

Сходно нещо казаха и хората от базата...
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб май 22, 2010 11:48 am

HORNISE написа:Сходно нещо казаха и хората от базата...
Прилича ли ви на сцена от филм с добрият и лошият....? :D

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » пон май 24, 2010 10:26 pm

Вчера на шоуто си размених няколко думи с полковник Данев и стана ясно, че кой знае какви ползи за базата няма да има... Като се изключи това, че ще им докарат нов джип.
ББ е популист и ще каже всичко, само и само народния гняв да не пада върху него. За съжаление тази му показуха няма да помогне нито на базата, нито на Су-25.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » пон юли 12, 2010 6:39 pm

Щурмовата авиация в Безмер го закъса за пари
автор(и): Евгени Генов
14:47 / 12.07.10


Полк. Димитър Данев е първият офицер, който ще види как вземат решения министрите на заседанието си в сряда. Лично Бойко Борисов го покани да присъства на сбирката.

Преди около месец на път за София премиерът се отби в авиобаза Безмер, чийто шеф е полк. Данев,и остана доволен от дисциплината, след което нареди командирът да дойде на "Дондуков 1". Макар че повечето министри са редници от запаса, полковникът ще им козирува, защото те казват колко да са парите за ВВС.

Пред 14-те щурмови самолета СУ-25 на нашите ВВС стои сериозна дилема. Те са дислоцирани в Безмер. Предназначението им е да поддържат от въздуха пехотата и ВМС.

Според армейските планове годините им на живот са преброени. На 13 от тях ресурсът приключва до 2013-а, а на последния - през 2014-а. За 7 г. държавата е изхарчила за поддръжката им около 500 хил. лв. Което си е "без пари", защото гарантират възможности за летене.

Не са предвидени обаче средства за удължаване годността на ударните самолети. Причината е мизерният бюджет на ВВС . Ако м.г. е бил 290 млн. лв., за 2010 г. са отпуснати едва 140 млн. лв. Освен това намеренията са новият многофункционален самолет, който ще купим, да замени бомбардировачите.

Въпреки че СУ-25 са на доизживяване, летците от авиобазата си ги обичат и смятат, че могат да служат още. Защото само с тях сега се изпълняват задачи въздух-земя.

А такива умения ще се искат от пилотите на новия боен самолет. Това ще рече, че летците ще поддържат тренинг, преди да се качат на модерния изтребител.

Безмер е авиобазата с най-голям процент изправни самолети. За техниците и инженерите се говори , че са фокусници, защото, без да хленчат за пари, сами удължиха ресурса на всички СУ-25.

В противен случай още през 2004 г. трябваше да спрат да летят. Така хората на подп. Бисер Бонев спестиха на МО около 30 млн. лв.

За да може стратегическата транспортна авиация на НАТО да каца на Безмер, пистата трябва да се удължи с 500 м, за което трябват 30 млн. евро. Проектът на пакта обаче е замразен заради кризата и алиансът склони да даде само 7,5 млн. евро за Граф Игнатиево.

Преди 2 г. Генщабът смяташе да съкрати драстично състава на Безмер. Запознати твърдят, че US експерти посъветвали генералите да не зачеркват с лека ръка поделението. Роля тогава изигра и фактът, че всички СУ-25 са изправни. Но догодина армията я чака яко орязване и въпросът с Безмер пак ще е на дневен ред.

Наскоро поделението получили два джипа - "Нива" и "Тойота", и един автобус. Военните им се радват сякаш са ги въоръжили с нов изтребител. Поводът за придобивката бе по-особен.

Неотдавна премиерът Бойко Борисов се отби в авиобазата и седна зад кормилото на стара руска уазка, която карат бойците. После ядосан се върна и на заседание на кабинета с командирски тон нареди на министрите Аню Ангелов и Симеон Дянков да отидат там и да оправят нещата.

"Не сме се оплаквали. Премиерът дойде, защото трябвало да лети спешно за София. Поканихме го на кафе, докато дойде самолетът, но отказа. Поиска да види как служим. Това е", твърдят пилотите.

Аню Ангелов и началникът на ВВС ген. Константин Попов веднага заминават за поделението да решат проблемите. Така безмерци получават от гаража на МО джипа, който возеше бившата зам. военна министърка Соня Янкулова.

Японското возило е на 90 000 км, но е като слязло от конвейера. "Нивата" пък е подарък от "Лукойл". Тя е чистак нова.

"За прехвърлянето и трябваше да се платят 450 лв. за два подписа при нотариус - по 225 лв. от нас и от фирмата. Бяхме затруднени с парите, но от фирмата казаха, че и това е техен ангажимент", обясни командирът полк. Димитър Данев.

Военните знаят до запетайка стенограмата от заседанието на кабинета, в което премиерът казва: "Като пътувах до Бургас, се отбих да ги видя ( Безмер ). Там са нашите СУ-25. Фантастични самолети, фантастични екипажи." С тези думи Борисов обобщава това, което е видял - ред и дисциплина.

"И да искаме, не можем, като се обадят, че след минути идва премиерът, да организираме показност", казват летците.

Ген. Константин Попов, командващ ВВС:

Службата на хората в Безмер е най-безспорното доказателство, че ако не обичаш авиацията, нищо не става. За тях тя е животът и съдбата им. Всеотдайността на такива военни е най-ценният капитал и най-мощното оръжие на ВВС.

Полк. Димитър Данев, шеф на базата:


СУ-25 е създаден за война. Доказана машина. На него може да се води подготовка на летците за новия боен самолет, за да има приемственост в уменията им. Заедно с ВМС може да се ползва и за охрана на Черноморската ни акватория.


http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=542047
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от борден » съб юли 17, 2010 2:24 pm

Означава ли това, че в Безмер има 14 Су-25 в летателна годност?

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от M-4 » съб юли 17, 2010 4:33 pm

По мои сметки са 12... Може и да греша.
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Грозев » ср юли 21, 2010 11:32 pm

борден написа:Означава ли това, че в Безмер има 14 Су-25 в летателна годност?
14 (десет бойни и четири спарки) са с удължен ресурс до 2013 г.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от Moss » чет юли 22, 2010 2:44 am

Еднаа спарка не е ли щета?

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Авиобаза Безмер

Непрочетено мнение от борден » пет авг 27, 2010 6:55 pm

Защо да е щета бре?

Евала на ИТС от Безмер! Струва ми се, че там коефициента изправен самолет / подготвен екипаж е по-висок дори от Доброславския през 2002 г...

Отговори