МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Не се сещам за техническа причина, която да не позволява. Но практически смисъл... няма.
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
В книгата си полковник Пампоров пише, че са упражнявани прехвати по МиГ-25. Имате ли някаква информация относно това на каква височина и скорост е била целта (МиГ-25). МиГ-23 са се вдигали до 18 000 метра....
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Предполагам 20-22 хиляди метра, 2.6 Маха...
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
То и аз предполагам, ама виждам, че тук са писали и много пилоти, та ако някой си спомня точните данни.... Даже и схема може да драсне...борден написа:Предполагам 20-22 хиляди метра, 2.6 Маха...

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
По-скоро няма такова нещо. При МиГ-23 (включително МЛД) нещата/изчисленията при стрелба В-В са аналогови. Само при "комуникацията" с ракетата Р-60 се извършва финално преобразуване в цифров (условно) вид. Преди това всичко си е аналогово. За всяка Р-60 се отчита позицията на окачване и ъгъла на ПУ. Понеже различните пускови устройства са под различен ъгъл. Та съмнява ме да има отчитане за 8 ракети вместо само 4. Даже се съмнявам да има опроводяване до възлите под полукрилата. Последните са достатъчно усложнени и без това. Например до тях достига сигнал от единия предавател на РЛС. (при МЛД единия предавател тежи около 100 кг другия 50M-4 написа:Имам въпрос, срещал съм тук-там информация, че МЛД ( не знам кое изделие, предполагам 23-18) може да носи за задачи по МВБ 8 ракети Р-60, на сдвоени АПУ-та, на долните пилони на фюзелажа ясно, но на горните, в основата на йконзолата,където обикновено се подкачват Р-23/24, можело да се сложи подобно сдвоено АПУ за Р-60. Някой да потвърди. Снимки в такава конфигурация не съм виждал...

- Fighterland
- Мнения: 680
- Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Казахите бяха пускали подобни конфигурации на подкрилния пилон, само че на МиГ-27. На МЛД в България май няма подобна изобщо, дори и в някакъв експериментален вариант. Не виждам и смисъл - ако ще е само за близък бой, в ПВОиВВС на НРБ си има изтребители за това (в Графа, Узунджово) и да губиш първия изтребител, можещ да води пълноценен въздушен бой извън визуалния контакт, при условие, че имаш гореспоменатото, няма особено логика. Дори и в някакво сравнение или експеримент. Трябва да се изкажат знаещите 

На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...
в посока Дунавският бряг...
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Здравейте. Замислих се нещо относно пилотирането на МиГ-23 на стреловидност 33-35*. Знам, че у нас е правено това, и че именно на тази стреловидност крилото дава най-добри маневрени характеристики на самолета (но е и най-труден за спазване на експлоатационните ограничения). Може ли някой да внесе яснота, кой е дал тази идея, как се е стигнало до това "откритие", наше дело ли е, или е взаимствано от руския опит и от кога до кога е практикувано... Смятам, че е интересно.
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Направо да си кажа, не знам друго освен стандартната информация.M-4 написа:Здравейте. Замислих се нещо относно пилотирането на МиГ-23 на стреловидност 33-35*. Знам, че у нас е правено това, и че именно на тази стреловидност крилото дава най-добри маневрени характеристики на самолета (но е и най-труден за спазване на експлоатационните ограничения). Може ли някой да внесе яснота, кой е дал тази идея, как се е стигнало до това "откритие", наше дело ли е, или е взаимствано от руския опит и от кога до кога е практикувано... Смятам, че е интересно.
http://airwar.ru/enc/fighter/mig23mld.html
Другим существенным нововведением, реализованным на МиГ-23МЛД, стало уменьшение "боевого" угла стреловидности с 45 до 33е (технология изготовления отъемных частей крыла была полностью отработана, было выяснено, что консоли даже на уменьшенном угле стреловидности могут держать перегрузку 8,5д).
IMHO едва ли е имало нещо за другите модификации, а при МЛД си идва стандартно.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Това отговаря частично на истината. Вярно е, че 23-18 са изпитвани с междинна стреловидност от 33 градуса, но доколкото знам не са получили официалното "да" от военните изпитатели поради някои ограничения и опасения че не е безопасно така да се лети от масовият "летец със средна квалификация". Дори и да е имало някои самолети "оборудвани" за такива полети (цялата модификация се състои едва ли не в слагането на една табелка на ръчката за управление на крилото, показваща къде са 33 градуса), по-късно те са били "демодифицрани". Със сигурност и петте наши нямаха в кабините указатели за положение на крилото на 33 градуса. Това обаче не е пречело на опитните летци и в Съюза, и в България да установят че самолета е особено маневрен в тази конфигурация и да летят на междинна стреловидност "когато трябва".Стоян написа:Другим существенным нововведением, реализованным на МиГ-23МЛД, стало уменьшение "боевого" угла стреловидности с 45 до 33е (технология изготовления отъемных частей крыла была полностью отработана, было выяснено, что консоли даже на уменьшенном угле стреловидности могут держать перегрузку 8,5д).
IMHO едва ли е имало нещо за другите модификации, а при МЛД си идва стандартно.Което изглежда отговаря и на въпроса откога-докога.
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Благодаря за разяснението. Оставам с впечатлението, че производителя не е поел отговорност до край или няма официално искане от "заказчика".борден написа: ....
Това отговаря частично на истината. Вярно е, че 23-18 са изпитвани с междинна стреловидност от 33 градуса, но доколкото знам не са получили официалното "да" от военните изпитатели поради някои ограничения и опасения че не е безопасно така да се лети от масовият "летец със средна квалификация". Дори и да е имало някои самолети "оборудвани" за такива полети (цялата модификация се състои едва ли не в слагането на една табелка на ръчката за управление на крилото, показваща къде са 33 градуса), по-късно те са били "демодифицрани". Със сигурност и петте наши нямаха в кабините указатели за положение на крилото на 33 градуса. Това обаче не е пречело на опитните летци и в Съюза, и в България да установят че самолета е особено маневрен в тази конфигурация и да летят на междинна стреловидност "когато трябва".
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
http://www.temanews.com/index.php?p=tem ... &aid=11996
Стара статия за последните дни на МиГ-23, колко малко се е променило от тогава.
Стара статия за последните дни на МиГ-23, колко малко се е променило от тогава.
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
В страницата на Доброславци във Фейсбук имаше преди около месец интересна дискусия във връзка с годишнината от катастрофата на лейтенант Йордан Арнаутски (на 15 април 1988 г. с МиГ-23МЛД борд 396). За незапознатите - тогава по време на учението "Гранит'88" 18 иап е отработвал отразяване на удар от съветски Су-24. Поради грешка при насочването в ППС на прехващача (в изключително лошо време) младият летец губи контрол над изтребителя и се забива с огромна скорост в земята в покрайнините на Пордим.
Та ето един много интересен спомен от уважаемия Владо Велчев (със съкращение):
"Бях в командния пункт Медковец. Като ми казаха за маньовъра му им наредих веднага да прекратят атаката, но съм закъснял с около минута. Пет години преди това бях направил същото и за малко да завърши по същият начин...
П.П. Неуспешно насочване от ППС на Н=4000м., включих форсажа, вираж, крило на 72 градуса, настигнах контролната цел при ЛТУ и при излизане от атака видях М=1.55 при H=4000m. На земята с Антон Вачков, мир на праха му, видяхме, че Vпр=1470км/ч, при ограничение 1400. За това, че прехванахме контролната цел, ген. Бинев ми изказа благодарност, а Цецо Доганов ме накара да сдам изпит по ИТП пред него, което не беше лесно. В мирно време се доказвахме като на война, но не винаги безнаказано. Съжалявам за Данчо и всички като него. Бог да ги прости."
Още едно доказателство какъв велик самолет е МиГ-23...
Та ето един много интересен спомен от уважаемия Владо Велчев (със съкращение):
"Бях в командния пункт Медковец. Като ми казаха за маньовъра му им наредих веднага да прекратят атаката, но съм закъснял с около минута. Пет години преди това бях направил същото и за малко да завърши по същият начин...
П.П. Неуспешно насочване от ППС на Н=4000м., включих форсажа, вираж, крило на 72 градуса, настигнах контролната цел при ЛТУ и при излизане от атака видях М=1.55 при H=4000m. На земята с Антон Вачков, мир на праха му, видяхме, че Vпр=1470км/ч, при ограничение 1400. За това, че прехванахме контролната цел, ген. Бинев ми изказа благодарност, а Цецо Доганов ме накара да сдам изпит по ИТП пред него, което не беше лесно. В мирно време се доказвахме като на война, но не винаги безнаказано. Съжалявам за Данчо и всички като него. Бог да ги прости."
Още едно доказателство какъв велик самолет е МиГ-23...
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Аз бях първият техник на 070 (миг 23 мла) след като се върнахме от Лугавая СССР бях ст. лейтенант, добре че бойниният ми приятел сега е в музея в София той си остана част от живота ми исамият мен. Когато видях касапницата на Доброславци чак сега ми стана защо са казали,че...сме мърша. С какво сме повече от пограмотните брата цигани,те крадат и превръщат всичко в скрап за да преживеят, а господата генерали и вся остальная командная сволач в името на собственият си рахат и келепир хвърлиха нацията на лъвовете и проскбаните хиени и чакали. Знаете ли защо неоставят старите самолети поне за музея прсто е те са веществено доказтелсво, че БЪЛГАРИЯ някга я е имал, тези предатели винаги са били хрътките на чижди господари , защо са унищожени Ме 109,щуките, юнкерсите, фокевулфите, девоатините, щорх,якове, илеве....ньойският договор нарязва щялата ни авиация няма самолети - няма история - заличаваш историята заличавш нащията и превръщаш народа в стадо от метиляви овце...исконната мечта на човека е била да полети , нарязвайки самолетите ти отрязваш и крилата, мечтите и духа ,и стремежа за свобода и го принизяваш до осакатено гърчещо се влечуго жалко е че първи използвахме самолети за бойно средство и първи в е
Европа унищожихме бойната си авиация... БЕЗ ВОЕННА АВИАЦИЯ НЯМА НАЦИЯ...
Европа унищожихме бойната си авиация... БЕЗ ВОЕННА АВИАЦИЯ НЯМА НАЦИЯ...
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Не е в България, но е хубаво видео - последнте полети на МиГ-23 в полка в Арцис в края на 1997 г. Ех...
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Носталгия, спомени, отминали времена... Тъжно видео и като цяло ютуб е пълно с такива клипове на бивши полкове. За съжаление от нашите бивши авиобази няма много такива.
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
А някой знае ли каква е съдбата в момента на спарки 32 и 33, които Йотов и син май купи. В България ли са, цели ли са, какво ги очаква? ...
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Би трябвало да са нейде из Етиопия. През 2013 г. ги продадоха там - заедно с десетте БН-а, които бяха паркирани в ТКЗС-то на Катуница.M-4 написа:А някой знае ли каква е съдбата в момента на спарки 32 и 33, които Йотов и син май купи. В България ли са, цели ли са, какво ги очаква? ...
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
А съдбата им там каква е? Те бяха доста занемарени, и то с години, ако летят ще е цяло чудо, че дори и в Африка.
- Fighterland
- Мнения: 680
- Регистриран: вт ное 27, 2007 6:34 pm
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Като се замислиш, без да ги обиждам, ама понякога там кртериите за безопасност на полетите са доста условни. Ако са ги стегнали (нетрудно няколко си мисля) и местни пилоти, защо да не може? Другия вариант е да са заминали за части.
На десет мили от Монтана
в посока Дунавският бряг...
в посока Дунавският бряг...
Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)
Без да съм запознат в детайли, тия самолети по-скоро се ползват като основа/предтекст за някаква далавера, отколкото като бойно средство. Примери има доста. Аз лично не знам някой да е провел кой знае какви активни военни действия със самолети купени от бившия СССР или източна Европа, без да се разчита на помощта на производителя.