Страница 12 от 13

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: пон сеп 26, 2016 7:17 pm
от M-4

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: вт окт 04, 2016 4:16 pm
от radkol
Здравейте,

много интересна тема наистина.
Би ми било интересно да има малко повече информация освен официалните причини като цена на полет или нещо подобно, какви биха могли да са причините поради които си нарязахме 23ките а оставихме 21ци. Например натиск от вън /НАТО/ или нещо подобно.
Истина ли е, че са имали голям респект и страх от този самолет, тъй като са нямали много противодействие срещу него. Макар в днешно време да е различно а и нали играем с тях, би било по нормално да се оставят няколко 23ки и да се махнат 21ци-те а не обратното. То не че винаги не сме били абсурдистан но все пак, става въпрос за бойна техника струваща милиони.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: ср окт 05, 2016 12:26 am
от Airfan
Чак да не могат да се противопоставят на 23-ка е доста силно казано. Тук на местна почва нямаха лоби и се смяташе, че така сравнително бързо ще се закупи нещо ново, но реалностите се оказаха други.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: пет окт 07, 2016 7:25 pm
от M-4
Искам да попитам нещо. На някои 23-ки от изд. 23-18 на фанара на кабината има щора. Много малко такива самолети съм виждал... от всички, само на 3. Един от тях е нашият бивш борд 305. При него щората е зелена, на един друг бях видял бяла. Общо-взето е като на фанара на първа кабина на спарките. Да попитам за какво служи такова "перде" при бойния. На учебния е ясно...

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: пет окт 07, 2016 10:48 pm
от Гинев
Май служи при употреба на ядрено оръжие,такава има и на МиГ-21 и по думи на хора от ВВС са били част от атомоносната авиация...

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: нед окт 09, 2016 12:40 am
от Moss
Щорка има и при Су-22.
Може да се ползва за самостоятелен при полет по прибори и това май е разписано в КБП.
Ако има нужда, може да се ползва и в други условия. И това сигурно е записано, ама не е широко достъпно.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: ср юли 26, 2017 12:41 pm
от M-4
Малко да събудим темата. Някой нещо за обстоятелствата около МФ борд 865 - катастрофа на 28.07.1984г ?

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: ср окт 04, 2017 12:35 am
от Blackhawk
Изображение
Изображение

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: вт окт 10, 2017 8:34 am
от octagon
Благодаря много за статиите "Краят на прехващача МиГ-23". Изключително интересни!

Тъжно е да ги четеш, все едно четеш за покойник, отишъл си оклеветен и огорчен. От една страна е хубаво, че с времето мътилката се утаява и се вижда истината. А от друга - каква полза от това?

Защо командването на ВВС не запази поне един 23-18 за музея? Цената на алуминия ли ги блазнеше толкова?

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: вт окт 10, 2017 7:25 pm
от Moss
Според мен, да се пазят техниците, пилотите и самолетите е имало смисъл, ако е имало някаква перспектива, за получаване нови самолети.
В края на 90-те става ясно, че повече от една летяща ескадрила няма да има, и това е решено "отгоре".
При това положение, дори да беше намерен начин да се поддържат някакви летящи МиГ-23/Су-22, това щеше да бъде само удължаване на ужасната агония за всички причастни.
За да се постигне някакъв по-добър резултат, не нужно да има някакво да има поставени задачи, да има някакви планове, разчети.
Нищо подобно не е имало, щото на никой не му е трябвало. Имаше някакви План 2004 и незнамкакво,но никой не се опитвал да ги изпълнява.

Днес, 15 години по-късно, положението по-лошо(доколкото мога да преценя).
Приетите миналата година решения за нов боен самолет, одобрени бюджетни разходи...
Като резултат, тези които са ги приели и гласували, днес са на мнение, че им трябват влакове и мостове.
При такова ръководство, ако ще пилотите със собствени самолети да се явяват по поделенията, авиация няма да има.
Влакове и мостове също няма да има.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: ср окт 11, 2017 5:43 pm
от King_Rat
За мен запазването на МиГ-21 за сметка на МиГ-23МЛД е необосновано и крайно глупаво решение, взето от чугунено лоби, пазещо някакво лежерно социално статукво, без отчитане на бойни способности и логистика.

Сравнението на бойните възможности на МиГ-23МЛД и МиГ-21бис е излишно. Привлекателността на МиГ-23 за международни учения щеше да е уникална. Преминаването на летателен и инженерно-технически състав от 23 на 29 е доказано по-лесно.

От гледна точка на логистика и 21 и 23 имат един съществен недостатък, а именно боен и спарка са доста различни, като системи и двигател. Складовите наличности, усвояването от промишлеността и запасът от "донори" можем да приемем за сходен. Предимството на 23 е голямата унификация с 29, като се започне с гумите и се стигне до блоковете с оборудването. Основен самолет за ИТС от военновъздушното училище беше МиГ-23.

Толкоз.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: ср окт 11, 2017 9:31 pm
от Fighterland
King_Rat написа:...привлекателността на МиГ-23 за международни учения щеше да е уникална.
И аз съм си го мислел това. Немаше да се ограничат само до кооперативите, а за другите учения даже си мисля, че големите братя биха отделили и некой лев за керосинец за нас. Отделно - когато го затуриха - в един момент на стоянката можеше да има повече машини от пилотите, това мисля, го обсъждахме по-рано. Да, не става въпрос за двете ескадрили на куп, но щеше да има едно стабилно летящо количество, което да бъде малко над историите с уникатите. А и от Каменец/Графа немаше да е проблем на практика да се покрива цяла България.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: чет окт 12, 2017 10:42 am
от Blackhawk
В крайна сметка причините са били чисто икономически, МиГ-21 гори по малко нафта и няма толкова сложна електроника в сравнение с МиГ-23, никой е нямало да ни напада предстояло е влизане в НАТО и са си мислили че хоп след някоя година ще вземем нови изтребители, та в тоя ред на мисли кой си е мислил за екзотични учения с МиГ-23 и тем подобни. И не сме единствените в Чехия и Полша например МиГ-21 летя по дълго от МиГ-23, носталгията е едно ама горивото и резервните части се плащат във валута.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: чет окт 12, 2017 11:13 am
от octagon
King_Rat написа:За мен запазването на МиГ-21 за сметка на МиГ-23МЛД е необосновано и крайно глупаво решение, взето от чугунено лоби, пазещо някакво лежерно социално статукво, без отчитане на бойни способности и логистика.
+1
И съвсем не последното по "социални причини".

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: чет окт 12, 2017 2:55 pm
от Blackhawk
Какви бойни способности бе хора, срещу какво F-16 с AMRAAM ли?
По умното би било по това време да модернизират една ескадрила МиГ-21 бис с израелски радари и нова електроника.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: чет окт 12, 2017 5:47 pm
от Fighterland
Blackhawk написа:...
По умното би било по това време да модернизират една ескадрила МиГ-21 бис с израелски радари и нова електроника.
Разсипия на пари в който и да е момент при наличието на МиГ-23 или МиГ-29.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: чет окт 12, 2017 5:57 pm
от King_Rat
F-16 с AMRAAM без Link-16 е една комбинация от букви :D

Но определено МиГ-23МЛД с Н008, 26Ш, СПО-15 и Р-24Р/Т има по-добри шансове от МиГ-21бис с РП-22, СПО-10 и Р-3Р/Р-13М.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: чет окт 12, 2017 7:56 pm
от Blackhawk
F-16 с AMRAAM без Link-16 е една комбинация от букви
И нека към тая комбинация да добавим AN/APG-68 8)
Но определено МиГ-23МЛД с Н008, 26Ш, СПО-15 и Р-24Р/Т има по-добри шансове от МиГ-21бис с РП-22, СПО-10 и Р-3Р/Р-13М
80те сигурно, но 90те и модернизиран Фантом има голяма вероятност да ги изтряска отдалече..
Разсипия на пари в който и да е момент при наличието на МиГ-23 или МиГ-29.
Факт е че всичките източно европейски оператори го пенсионираха по рано от МиГ-21 защо ли, или и там е имало нечисти лобита?
Определено една модернизация на МиГ-21 ( израелска или руска) щеше да е по добре отколкото да се запази МиГ-23 без да се модернизира.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: чет окт 12, 2017 8:42 pm
от Amazon
Субективното ми усещане от разни интервюта е че МиГ-23 не е бил любим самолет и на пилотите. Един наш пилот беше употребил израза "непрощаващ". В една статия американски тестови пилоти от студената война, също се изказваха ласкаво за МиГ-21 и не особено за позитивно за МиГ-23 а те уж трябва да са обективни.

Re: МиГ-23 в България (изтребителни варианти)

Публикувано: чет окт 12, 2017 9:34 pm
от King_Rat
Еднозначно AN/APG-68 е по-добър и от Н008 и от Н019 и леко превъзхожда РП-22 (по маса). Тряскането силно зависи и от възможностите на въоръжението.

За спирането на МиГ-23 в Източна Европа:

Румъния - МиГ-23МФ и МиГ-29 за сметка на МиГ-21М/МФ, най-новите произведени през 1973 (фамозно) - F-16MLU
Чехия - МиГ-23МЛА и МиГ-29 за сметка на МиГ-21МФN (тоже фамозно) - JAS-39C/D
Полша - МиГ-23МФ, а по-късно и МиГ-21, за сметка на МиГ-29 - F-16C/D
Унгария - МиГ-23МФ, МиГ-21бис за сметка на МиГ-29 - JAS-39C/D.


В заключение:
- никой не е имал МиГ-23 с толкова високи бойни възможности, за да правим аналогия.
- всички са придобили нови самолети - пак не можем да правим аналогия.
- и най-важното: дали няма да даваш пари за МиГ-21 или няма да ги даваш за МиГ-23, все тая.