Списание АЕРО - брой 39 (ноември 2011 г.)

Раздел посветен на българското авиационно списание АЕРО.
Място за анонси за предстоящи броеве, въпроси и предложения към редакцията и други подобни.
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10210
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Списание АЕРО - брой 39 (ноември 2011 г.)

Непрочетено мнениеот Грозев » пон ное 21, 2011 5:27 pm

Очаквайте в края на седмицата :)

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10210
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 39 (ноември 2011 г.)

Непрочетено мнениеот Грозев » пет ное 25, 2011 8:51 pm

Ta така господа (и ако има дами), АЕРО брой 39 излезе успешно от печат днес и е на пазара от утре 26 ноември (събота). Където го няма, значи ще се появи в понеделник. Абонатите ще го получат към сряда.
Ето и съдържанието на поредния ни брой. Мисля, че не сме се справили зле в забъркването на обичайната комбинация от актуални и исторически материали, но това ще кажете вие :)

Пари няма, няма и да има
Как военната авиация на България ще се справя с бюджет, който няма изгледи да се повишава в следващите години, с перспективите за допълнително орязване на военните разходи и неясноти около условията за пенсиониране? На тези въпроси се опитва да отговори Красимир ГРОЗЕВ.

Новини – Военна авиация

Новини – Гражданска авиация

Новини от България

Революция за леката авиация

Промените в Закона за гражданското въздухоплаване (ЗГВ) от началото на ноември най-накрая намали административната тежест върхо леката и свъхлеката авиация у нас и вероятно ще вкара в ред зоната на въздушните спортове в България.
Красимир ГРОЗЕВ разглежда промените в ЗГВ и изяснява основните ефекти от тези промени.

Сбогом, А340!
Без излишни фанфари и сякаш между другото на 10 ноември 2011 г. Airbus обяви, че спира програмата А340. Новината идва почти точно 20 години след първия полет на широкофюзелажния самолет. Така А340 става вторият модел на Airbus, който се спира от производство след семейството А300/310. За разлика от семейството А300/310, което се намира в производство цели 33 години, А340 има невероятно кратък живот за съвременен пътнически самолет.
Красимир ГРОЗЕВ прави кратък обзор на безславната съдба на този гигантски четиримоторник.

Корейските свръхамбиции
Екипът на АЕРО разглежда накратко амбициозната корейска програма KF-X за създаване на лек/среден многоцелеви боен самолет от пето поколение.

Zlin – чешкият работен кон
Красимир ГРОЗЕВ разглежда възможностите за използване на леки самолети в обучението на летателен състав за ВВС и разказва накратко за машините, предлагани от чешката фирма Zlin Aircraft.

Ми-14 – с втори живот
Александър МЛАДЕНОВ разглежда последните модернизации на вертолета амфибия Ми-14, които позволяват неговото използване за борба с пожари и търсене и спасяване.

TL 2000 Sting
Карбоновият красавец

Капитан Чавдар КОСТОВ, професионален пилот и командир на Boeing 777, описва своите впечатления от полет на ултралекия самолет TL 2000, изпълнен от летателна площадка Долна баня.

Су-25 в началото - част - I
Евгени АНДОНОВ проследява как през 80-те години 22-ри ибап на летище Безмер се превъоръжава от МиГ-17 на Су-25.

F-15E
Ултимативният боен самолет - част II

Красимир ГРОЗЕВ продължава да разказва историята на F-15E Strike Eagle. В тази част разглежда бойното използване на самолета по време на Войната в Персийския залив през 1991 г. и първите експортни поръчки.

Червените орли на Америка - част I
Историята на съветските МиГ, използвани при секретна програма за тренировъчни цели от 4477-а изпитателна и оценъчна ескадрила от състава на ВВС на САЩ в периода април 1977 – март 1988 г.

Ли-2 в България - част II
Евгени АНДОНОВ продължава своя разказ за неизвестни моменти от развитието на българската гражданска авиация и експлоатацията на иначе известния самолет Ли-2 от ТАБСО през 50-те години.

XB-51
Неуспелият тримоторник

Борис ЛИЛОВ разказва историята на един авангарден и неортодоксално изглеждащ американски бомбардировач от края на 40-те и началото на 50-те.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
gig
Мнения: 505
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Re: Списание АЕРО - брой 39 (ноември 2011 г.)

Непрочетено мнениеот gig » съб ное 26, 2011 3:01 am

Този брой носи 2 ракии на Евгени - освен продължението за Ли-2, много добър старт на на статията за Су-25 :wink:
А ХВ-51 е бил с доста странна компановка :shock:
За по-заможните - да четат статията на Чавдар Костов, добре е и чехите да я прочетат за да си подредят по-добре органите за управление :!:
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

Потребителски аватар
mitko-eurofighter
Мнения: 145
Регистриран: пет окт 07, 2011 11:20 am
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 39 (ноември 2011 г.)

Непрочетено мнениеот mitko-eurofighter » вт ное 29, 2011 1:41 pm

Страхотен брой.Статиите за Су-25,Ли-2,Xb-51 са страхотни.В следващия брой можете ли да напишете статия за Ту-22 и Ту-22М?
Последна промяна от mitko-eurofighter на ср ное 30, 2011 2:39 pm, променено общо 1 път.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10210
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 39 (ноември 2011 г.)

Непрочетено мнениеот Грозев » вт ное 29, 2011 7:25 pm

mitko-eurofighter написа:Страхотен брой.Статиите за Су-25,Ли-2,Xb-51 са страхотни.В следващия брой можете ли да напишете статия за Ту-22?


Идеята не е лоша, но си иска ровичкане не малко, така че едва ли може да стане за следващия брой.

gig написа:Този брой носи 2 ракии на Евгени - освен продължението за Ли-2, много добър старт на на статията за Су-25 :wink:


Ще му докараш някоя цироза така :) А и черпенето при свършена работа, тоест приключена успешно поредица :)

Малко страници от броя:

Изображение

Изображение

Изображение

ИзображениеИзображение

ИзображениеИзображение

Други впечатления, предложения, оплаквания, желания и прочие? :D
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: Списание АЕРО - брой 39 (ноември 2011 г.)

Непрочетено мнениеот techo » ср ное 30, 2011 12:11 pm

Това с 'червените орли' ми хареса доста и най-вече за това ,че имаше впечатления на пилотите за машините на които са летели!А с XB 51 направо ме изненадахте(според мен ще е супер ако продължавате да пишете за самолетите от периода края на ВСВ до 70 години на миналия век)...В статията за ЛИИ Громов преди време имаше една снимка загадка с 'F4 Phantom' на нея ,та дали няма да се появи статия за руски 'бели звезди'?

Потребителски аватар
mitko-eurofighter
Мнения: 145
Регистриран: пет окт 07, 2011 11:20 am
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 39 (ноември 2011 г.)

Непрочетено мнениеот mitko-eurofighter » ср ное 30, 2011 2:13 pm

В статията за "червените орли" цялата ли книга ще бъде поместена,или само част от нея?
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10210
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 39 (ноември 2011 г.)

Непрочетено мнениеот Грозев » чет дек 01, 2011 12:42 am

techo написа:...(според мен ще е супер ако продължавате да пишете за самолетите от периода края на ВСВ до 70 години на миналия век)...


Ще продължим! Всички имаме слабост към машините от периода :)

techo написа:В статията за ЛИИ Громов преди време имаше една снимка загадка с 'F4 Phantom' на нея ,та дали няма да се появи статия за руски 'бели звезди'?


Онова на онези снимки сигурно е било пълномащабен макет някакъв. Ако цял F-4 бе попаднал при руснаците, това щеше да е много добре известен факт. Иначе, след падането на Южен Виетнам руснаците здраво са изпитвали F-5 и като цяло са останали доволни.
:arrow: http://www.testpilot.ru/review/runway/v ... ga_xvi.htm

mitko-eurofighter написа:В статията за "червените орли" цялата ли книга ще бъде поместена,или само част от нея?


Цялата книга е 350 страници. Имаме разрешение от автора само за кратко резюме, което ще представим в две части (последната ще е в декемврийския брой). Между другото въпросът с Ту-22 може би ще се ореди доста бързо :)
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: Списание АЕРО - брой 39 (ноември 2011 г.)

Непрочетено мнениеот techo » чет дек 01, 2011 8:41 pm

'Не переживай, сейчас тебе такой болт вставят — по степи скакать будешь! Знай наших!' :lol: :lol: :lol: Благодаря за линка!...и за готиния брой на 'Аеро'

Потребителски аватар
mitko-eurofighter
Мнения: 145
Регистриран: пет окт 07, 2011 11:20 am
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 39 (ноември 2011 г.)

Непрочетено мнениеот mitko-eurofighter » пет дек 02, 2011 3:23 pm

Ще има ли трета част за втория живот на МиГ-29?
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10210
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Списание АЕРО - брой 39 (ноември 2011 г.)

Непрочетено мнениеот Грозев » съб дек 03, 2011 3:01 am

mitko-eurofighter написа:Ще има ли трета част за втория живот на МиГ-29?


Не. Частите бяха две - септември и октомври.
Anyone who fights for the future, lives in it today


Върни се в “Списание АЕРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост